Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 15

Θέμα: Νέος οδηγός tips

  1. #1
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    28/02/2022
    Μηνύματα
    9

    Νέος οδηγός tips

    Καλησπέρα σε όλους και καλός σας βρήκα είμαι νέος οδηγός 26 χρόνων και πριν μισό μήνα τελείωσα με το δίπλωμα κατηγορία Α2 και πήρα την πρώτη μου μηχανή (honda steed 400 έχω τρέλα με τα cruiser λιώνω) είχα μια μικρή εμπειρία με ημιαυτόματο κλτπ 2-3 μήνες αλλά πέρασαν 3 χρόνια από τότε...θέλω να ρωτήσω λοιπών το εξής που φαίνεται δύσκολο η τουλάχιστον κάνω κάτι εγώ λάθος όταν λοιπών κατεβαίνω κάποια κατηφόρα (απότομη) τι πρέπει να κάνω για να μην έχω άσχημη κατάληξη (τι ταχύτητα πρέπει να έχω ξεκινάω με 1η ας πούμε και ανεβάζω για να μην τραβάει ζόρι η μηχανή? πως τσιμπάω τα φρένο? και τέλος με έχουν τρομοκρατήσει με το θέμα ABS σε φάση δεν οδηγάς χωρίς αυτο ) οποιοδήποτε άλλο tip-συμβουλη καλοδεχούμενη ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
    Εγγραφή
    03/02/2017
    Μηνύματα
    3.878
    Βρε συ!!!!
    Είσαι νέος οδηγός και τα ξέχασες κιόλας?
    Την κατηφόρα τη κατεβαίνεις με τη ταχύτητα που την ανεβαίνεις! Με τα φρένα θα το βρεις στη πορεία! Δεν είναι τίποτα! Αλλά νομίζω και αυτό σου το είπαν στη σχολή. Μην αγχώνεσαι και όλα θα πάνε καλά! Καλώς ήρθες
    καθε μερα ...νεα μερα.

  3. #3
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    28/02/2022
    Μηνύματα
    9
    Καλημέρα φίλε μου και ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση!

  4. #4
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ Προβολή μηνύματος
    Την κατηφόρα τη κατεβαίνεις με τη ταχύτητα που την ανεβαίνεις!
    !!!...Behold on Perpetual Motion machine inventor...!!!
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
    Εγγραφή
    03/02/2017
    Μηνύματα
    3.878
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    !!!...Behold on Perpetual Motion machine inventor...!!!
    Δεν ομιλώ τη βρετανική καρδιά μου
    καθε μερα ...νεα μερα.

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ Προβολή μηνύματος
    Δεν ομιλώ τη βρετανική καρδιά μου
    Ντεν απευτυνεται σε σενα καρντια μου..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/02/2020
    Μηνύματα
    314
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Soki32 Προβολή μηνύματος
    Καλησπέρα σε όλους και καλός σας βρήκα είμαι νέος οδηγός 26 χρόνων και πριν μισό μήνα τελείωσα με το δίπλωμα κατηγορία Α2 και πήρα την πρώτη μου μηχανή (honda steed 400 έχω τρέλα με τα cruiser λιώνω) είχα μια μικρή εμπειρία με ημιαυτόματο κλτπ 2-3 μήνες αλλά πέρασαν 3 χρόνια από τότε...θέλω να ρωτήσω λοιπών το εξής που φαίνεται δύσκολο η τουλάχιστον κάνω κάτι εγώ λάθος όταν λοιπών κατεβαίνω κάποια κατηφόρα (απότομη) τι πρέπει να κάνω για να μην έχω άσχημη κατάληξη (τι ταχύτητα πρέπει να έχω ξεκινάω με 1η ας πούμε και ανεβάζω για να μην τραβάει ζόρι η μηχανή? πως τσιμπάω τα φρένο? και τέλος με έχουν τρομοκρατήσει με το θέμα ABS σε φάση δεν οδηγάς χωρίς αυτο ) οποιοδήποτε άλλο tip-συμβουλη καλοδεχούμενη ευχαριστώ για τον χρόνο σας!
    Σαν νεος οδηγος που υπηρξα 10 χρονια πριν μπορω να σου πω οτι οσες φορες πατησα φρενα εκτακτης αναγκης απο μαλακιες αλλων μιας και ημουν απειρος λειτουργησε μονο η διαισθηση μου κι ο Θεος. Το μηχανακι σε πολλες περιπτωσεις πεταγε τον κωλο δεξια αριστερα ανεξελεγκτα και ημουν σε κατασταση σοκ.. Το παθα 4 5 φορες στα τοσα χρονια και καμια δεν επεσα πες απο τυχη πες απο την βοηθεια του Θεου εγω παντως δεν ηξερα τι κανω σε τετοιες περιπτωσεις που καλεισαι να φρεναρεις τερμα γιατι στα 40 μετρα καποιος πεταχτηκε απο μαλακια του.
    2 3 αλλες φορες ειχα θεμα σε κατηφορα με μεγαλη κλιση σαν αυτες εκει στο γαλατσι και στην πετρουπολη..Κατεβαινα με πρωτη ταχυτητα και γλιστρησε το μηχανακι στο απαλο φρεναρισμα.. Μεχρι να κατεβω την βρεγμενη ασφαλτο ειχα πεσει με πολυ μικρη ταχυτητα σε 3 αυτοκινητα.. Απο τοτε που ημουν και νεος οδηγος ειχα παρει απο φοβο τις μεγαλες κατηφορες...Λοιπον ολα αυτα τα προβληματα σταματησαν οταν πηρα μηχανακια με abs..Τελειωσαν ολα αυτα με το abs και φυσικα με την εμπειρια μου που ξερω καλυτερα τι να κανω σε περιπτωσεις πανικου..Εμαθα χωρις ν πεσω οταν αλλοι σου λενε αν δεν πεσεις δεν θα μαθεις.. Αυτο δεν ισχυει...Μπορει να μαθεις πεφτοντας αλλα και χωρις...Εχω πεσει 2 φορες. Την μια ξεχασα ανοικτο σταντ και στα 30 μετρα που ξεκινησα επεσα και την αλλη οταν οδηγησα πρωτη φορα στα 16 μου που δεν ηξερα που ειναι τα φρενα και τρομαξα και πατησα οτι ν ναι..
    Για μενα παρε κατι με abs..Τωρα εχουν βγει anti spin traction control και ενα σορο συστηματα τα οποια ειναι για την ασφαλεια σου..Καποιοι παλιοι τα υποτιμουν γιατι εμαθαν να οδηγουν χωρις αυτα αλλα μην ξεχναμε ποσοι ανθρωποι θα ειχαν σωθει αν υπηρχε η σημερινη τεχνολογια. Ο καθενας κανει οτι θελει εγω δεν ξανα αγοραζω μηχανη χωρις abs.

  8. #8
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Εσεις οι "ασφαλτινοι" εχετε καποια ταμπου με τις τουμπες..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #9
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    27/12/2008
    Μηνύματα
    1.004
    Καλώς όρισες στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Όπως καταλαβαίνεις πολύ μεγάλο κομμάτι των tips που ζητάς έρχεται με την εμπειρία κ την εξοικείωση.
    Μηχανάκια χωρίς abs είχαμε οι περισσότεροι εδώ μέσα μιας κάποιας ηλικίας κ απλά μάθαμε να φρενάρουμε κ χωρίς αυτό.
    Ναι σώζει κ δεν θα ήθελα να επιστρέψω σε μοτοσικλέτα χωρίς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μηχανάκια άνευ abs είναι για τον Καιάδα.
    Βρες μια κατάλληλη τοποθεσία, πχ κάποιο ανοιχτό πάρκινγκ χωρίς πολλά αυτοκίνητα , ένα ερημικό δρόμο κ ξεκινά να εξασκείσαι. Φρεναρίσματα .
    Μόνο με μπροστινό
    Μόνο με πίσω
    Μαζί
    Προσπάθησε να μπλοκάρεις ελεγχόμενα κ με μικρές ταχύτητες τον πίσω τροχό
    Δες ότι με μπλοκαρισμένο πίσω η μηχανή διατηρεί μια μικρή ικανότητα κατεύθυνσης.
    Δοκίμασε (με μικρή ταχύτητα ξαναλέω) να μπλοκάρεις τον εμπρός για πολύ λίγο να νιώσεις πως είναι όταν χάνεται η πρόσφυση.
    Θα δεις ότι το τιμόνι αλαφραινει απότομα.

    Όσο περισσότερο εξασκείσαι, τόσο περισσότερο muscle memory θα αποκτάς στην μηχανή σου.
    Όταν θα τύχει η στραβή δεν θα τρομάξεις τόσο, που είναι πολύ βασικό, το μυαλό θα φέρει ξανά την πρακτική που του έκανες , θα σκεφτεί ότι το πίσω δεν πειράζει κ τόσο να μπλοκάρει, το μπροστά χαλαρά μέχρι εκεί που νιώθεις τα όρια κ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποφύγεις ατύχημα κ πτώση.
    Η μηχανή αντίθετα με ότι πολλοί πιστεύουν οδηγείται με τα μάτια.
    Για κάποιο λόγο που δεν γίνεται να εξηγηθεί εδώ, το σύνολο αναβάτης μηχανή, ακολουθεί πιστά το βλέμμα του οδηγού.
    Δοκίμασε το σε χαλαρή κατάσταση για να το κατανοήσεις. Ήρεμος επάνω στην μηχανή κοίτα εκεί που θέλεις να πας, το σώμα σου θα δώσει τις κατάλληλες εντολές στην μηχανή για να πάει εκεί.
    Ακούγεται αστείο, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό! Την στιγμή της έντασης να μπορεί το βλέμμα σου να αναζητήσει την διέξοδο.
    Σε επερχόμενη στούκα αν μείνει κολλημένο στο μπροστινό αμάξι, εκεί ακριβώς θα πας να σκάσεις.
    Εάν έχεις την ηρεμία να σκεφτείς,ωχ έρχεται στούκα ας δω που μπορώ να πάω μήπως την αποφύγω, ίσως να βρεις την διέξοδο. Θυμήσου, εκεί που θα κοιτάξεις, εκεί θα πάει η μηχανή. Το πόδι θα τσιμπήσει το φρένο να ψιλομπλοκαρει κ να σέρνει, το χέρι θα χαλαρώσει το μπροστινό, το σώμα θα γείρει, η μηχανή θα πλαγιολισθησει, το βλέμμα θα λέει εκεί μακριά από το αυτοκίνητο, το σώμα θα δώσει εντολές για ανάποδο τιμόνι κ τελικά ουπς φτηνά την γλυτώσαμε!

    Επίσης παλι με το βλέμμα, κάποια στιγμή η πτώση ή η στούκα θα είναι αναπόφευκτη. Το βλέμμα θα σε βοηθήσει πάλι. Το μηχανάκι άστο να γαμηθει, σίδερα είναι. Φύγε από πάνω του, αμόλα το. Δες που θα πας να χτυπήσεις με το σώμα, απέφυγε σταθερά εμπόδια, το σώμα δεν θέλει ακαριαία επιβράδυνση, παθαίνει ζημιά εσωτερικά κι ας μην δείχνει τίποτα απ' έξω .
    Βρες με το βλέμμα διέξοδο, πάνω από το αυτοκίνητο, στο πλάι, όπου. Πάντως όχι επάνω στο αυτοκίνητο. Βρες χώρο να συρθεί το σώμα σου κ να σταματήσει μόνο του. Άμα έχεις μυαλό θα φοράς κ σωστό εξοπλισμό να προστατεύσει από το σύρσιμο. Χαλάρωσε κ άστον να κάνει την δουλειά του.

    Ωωωω πετάς τώρα!
    Όλα οκ, δεν θέλει σφίξιμο. Το σώμα σου έχει αδράνεια, τα 70-80κιλα σου με 50χλμ την ώρα, επάνω σε σταθερό εμπόδιο ζυγίζουν στιγμιαία 400. Δεν αντέχουν τα κόκαλα σου τόσο, όσο καλή φυσική κατάσταση κ αν έχεις.
    Δες που έχει χώρο να συνεχίσεις την πτήση σου.

    Touchdown... Χεράκια σταυρωμένα στο στήθος(για να μην σπάσουν) ποδαράκια κατά το δυνατόν ελεγχόμενα κ άσε το σώμα να πάρει τούμπες κ σβούρες μέχρι να σταματήσει μόνο του. Μην προσπαθήσεις να του ανακόψεις τα ακροβατικά, άστο να αποσβέσει μόνο του όλες τις δυνάμεις που τρώει, εσύ χαλαρός.

    Δοκιμή τούμπας δεν μπορείς να κάνεις, αλλά τα υπόλοιπα κ ΤΟ ΒΛΈΜΜΑ, εξασκούνται.

  10. #10
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/02/2020
    Μηνύματα
    314
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από typhoon Προβολή μηνύματος
    Καλώς όρισες στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Όπως καταλαβαίνεις πολύ μεγάλο κομμάτι των tips που ζητάς έρχεται με την εμπειρία κ την εξοικείωση.
    Μηχανάκια χωρίς abs είχαμε οι περισσότεροι εδώ μέσα μιας κάποιας ηλικίας κ απλά μάθαμε να φρενάρουμε κ χωρίς αυτό.
    Ναι σώζει κ δεν θα ήθελα να επιστρέψω σε μοτοσικλέτα χωρίς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα μηχανάκια άνευ abs είναι για τον Καιάδα.
    Βρες μια κατάλληλη τοποθεσία, πχ κάποιο ανοιχτό πάρκινγκ χωρίς πολλά αυτοκίνητα , ένα ερημικό δρόμο κ ξεκινά να εξασκείσαι. Φρεναρίσματα .
    Μόνο με μπροστινό
    Μόνο με πίσω
    Μαζί
    Προσπάθησε να μπλοκάρεις ελεγχόμενα κ με μικρές ταχύτητες τον πίσω τροχό
    Δες ότι με μπλοκαρισμένο πίσω η μηχανή διατηρεί μια μικρή ικανότητα κατεύθυνσης.
    Δοκίμασε (με μικρή ταχύτητα ξαναλέω) να μπλοκάρεις τον εμπρός για πολύ λίγο να νιώσεις πως είναι όταν χάνεται η πρόσφυση.
    Θα δεις ότι το τιμόνι αλαφραινει απότομα.

    Όσο περισσότερο εξασκείσαι, τόσο περισσότερο muscle memory θα αποκτάς στην μηχανή σου.
    Όταν θα τύχει η στραβή δεν θα τρομάξεις τόσο, που είναι πολύ βασικό, το μυαλό θα φέρει ξανά την πρακτική που του έκανες , θα σκεφτεί ότι το πίσω δεν πειράζει κ τόσο να μπλοκάρει, το μπροστά χαλαρά μέχρι εκεί που νιώθεις τα όρια κ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποφύγεις ατύχημα κ πτώση.
    Η μηχανή αντίθετα με ότι πολλοί πιστεύουν οδηγείται με τα μάτια.
    Για κάποιο λόγο που δεν γίνεται να εξηγηθεί εδώ, το σύνολο αναβάτης μηχανή, ακολουθεί πιστά το βλέμμα του οδηγού.
    Δοκίμασε το σε χαλαρή κατάσταση για να το κατανοήσεις. Ήρεμος επάνω στην μηχανή κοίτα εκεί που θέλεις να πας, το σώμα σου θα δώσει τις κατάλληλες εντολές στην μηχανή για να πάει εκεί.
    Ακούγεται αστείο, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό! Την στιγμή της έντασης να μπορεί το βλέμμα σου να αναζητήσει την διέξοδο.
    Σε επερχόμενη στούκα αν μείνει κολλημένο στο μπροστινό αμάξι, εκεί ακριβώς θα πας να σκάσεις.
    Εάν έχεις την ηρεμία να σκεφτείς,ωχ έρχεται στούκα ας δω που μπορώ να πάω μήπως την αποφύγω, ίσως να βρεις την διέξοδο. Θυμήσου, εκεί που θα κοιτάξεις, εκεί θα πάει η μηχανή. Το πόδι θα τσιμπήσει το φρένο να ψιλομπλοκαρει κ να σέρνει, το χέρι θα χαλαρώσει το μπροστινό, το σώμα θα γείρει, η μηχανή θα πλαγιολισθησει, το βλέμμα θα λέει εκεί μακριά από το αυτοκίνητο, το σώμα θα δώσει εντολές για ανάποδο τιμόνι κ τελικά ουπς φτηνά την γλυτώσαμε!

    Επίσης παλι με το βλέμμα, κάποια στιγμή η πτώση ή η στούκα θα είναι αναπόφευκτη. Το βλέμμα θα σε βοηθήσει πάλι. Το μηχανάκι άστο να γαμηθει, σίδερα είναι. Φύγε από πάνω του, αμόλα το. Δες που θα πας να χτυπήσεις με το σώμα, απέφυγε σταθερά εμπόδια, το σώμα δεν θέλει ακαριαία επιβράδυνση, παθαίνει ζημιά εσωτερικά κι ας μην δείχνει τίποτα απ' έξω .
    Βρες με το βλέμμα διέξοδο, πάνω από το αυτοκίνητο, στο πλάι, όπου. Πάντως όχι επάνω στο αυτοκίνητο. Βρες χώρο να συρθεί το σώμα σου κ να σταματήσει μόνο του. Άμα έχεις μυαλό θα φοράς κ σωστό εξοπλισμό να προστατεύσει από το σύρσιμο. Χαλάρωσε κ άστον να κάνει την δουλειά του.

    Ωωωω πετάς τώρα!
    Όλα οκ, δεν θέλει σφίξιμο. Το σώμα σου έχει αδράνεια, τα 70-80κιλα σου με 50χλμ την ώρα, επάνω σε σταθερό εμπόδιο ζυγίζουν στιγμιαία 400. Δεν αντέχουν τα κόκαλα σου τόσο, όσο καλή φυσική κατάσταση κ αν έχεις.
    Δες που έχει χώρο να συνεχίσεις την πτήση σου.

    Touchdown... Χεράκια σταυρωμένα στο στήθος(για να μην σπάσουν) ποδαράκια κατά το δυνατόν ελεγχόμενα κ άσε το σώμα να πάρει τούμπες κ σβούρες μέχρι να σταματήσει μόνο του. Μην προσπαθήσεις να του ανακόψεις τα ακροβατικά, άστο να αποσβέσει μόνο του όλες τις δυνάμεις που τρώει, εσύ χαλαρός.

    Δοκιμή τούμπας δεν μπορείς να κάνεις, αλλά τα υπόλοιπα κ ΤΟ ΒΛΈΜΜΑ, εξασκούνται.
    Παντως εκει που λες η μηχανη οδηγειται με τα ματια καποιες φορες λεω στον εαυτο μου κλεισε ματια 2 δευτερα η τρια να δουμε αν οδηγας και δεν βγαινεις εκτος πορειας .. ειναι λιγο τρομακτικο αλλα νταξει παντα σε ελεγχομενο δρομο χαχα

  11. #11
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    27/12/2008
    Μηνύματα
    1.004
    Δοκίμασε το, σε ελεγχόμενο περιβάλλον επάνω σε στροφή κ κλειστα για ένα δευτερόλεπτο...
    Ή στρίβοντας, φέρε το βλέμμα σου έξω από την στροφή εσκεμμένα

  12. #12
    νέος SOS Το avatar του/της νεοσσός
    Εγγραφή
    23/02/2015
    Μηνύματα
    3.452
    Αυτό με το βλέμμα, το έχω ακούσει πολλές φορές και μερικές από πολύ έμπειρους. Δεν το αμφισβητώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς λειτουργεί, αν δεν έχεις την κατάλληλη εμπειρία χειρισμού. Όσο και να κοιτάς σωστά, αν δεν ξέρεις πόσο να πατήσεις/αφήσεις φρένο, πόσο να ανοίξεις/κλείσεις γκάζι, για να κάνεις διόρθωση σε κλάσματα του δευτερολέπτου, πώς θα γίνει η "αυτοδιόρθωση"; Αναφερόμαστε σε χειρισμό οχήματος, με προχωρημένο τρόπο και όχι στον χειρισμό του σώματός μας καθώς κατρακυλάει.

    Επειδή κοιτάς στο σωστό μέρος, το αμάθητο μυαλό θα δώσει ακαριαία εντολή για ανάποδο τιμόνι, για ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού και επαγγελματικού επιπέδου χειρισμό του μπροστινού φρένου, ώστε να επανακτηθεί η πρόσφυση; Ή μήπως θα τα δοκιμάζει όλα με τυχαία σειρά, μέχρι να κάτσει ο συνδυασμός που θα οδηγήσει τη μηχανή στο σημείο που κοιτάς;

    Δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη, αλλά θεωρώ ότι χρειάζεται πολλή εξάσκηση, ώστε να λειτουργήσει το βλέμμα σε ακραίες συνθήκες, όπου είναι κρίσιμο το κάθε δέκατο του δευτερολέπτου. Γι' αυτό άλλωστε πολλοί καλοί οδηγοί έχουν περάσει από χώμα, όπου η πρόσφυση δεν είναι πάντα δεδομένη. Έχουν εξασκηθεί να χειρίζονται την αδράνεια σε συνθήκες ολίσθησης.

    Η εξάσκηση για την ολίσθηση του μπροστινού τροχού, θέλει πάρα πολλή προσοχή. Νομίζω ότι μόνο σε χώμα μπορεί να γίνει με κάποια ασφάλεια, διαφορετικά η ταχύτητα θα είναι τόσο μεγάλη που δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις. Αν κινείσαι με ταχύτητα μεγαλύτερη από 30 km/h, από τη στιγμή που αρχίζει ολισθαίνει ο μπροστινός τροχός, μέχρι τη στιγμή που είσαι στο έδαφος, δεν υπάρχει πάντα αισθητό χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, αν γλιστρήσει ο πίσω τροχός, τα πράγματα είναι συνήθως πιο προοδευτικά.

    Το ABS σώζει σε πολλές περιπτώσεις. Ευτυχώς έχει θεσμοθετηθεί στις μοτοσυκλέτες. Μακάρι να γίνει το ίδιο και με το cornering ABS και το traction control. Καλώς ή κακώς οι μοτοσυκλέτες αποκτούνται και από άτομα που δεν είναι επαΐοντες, οπότε τα όποια βοηθήματα είναι καλοδεχούμενα.
    Τελευταία τροποποίηση από νεοσσός; 05/03/2022 στις 13:05.
    Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν δεν πεινούσαν.

  13. #13
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    27/12/2008
    Μηνύματα
    1.004
    Όντως η οδήγηση με το βλέμμα προϋποθέτει ότι κατέχεις άνω του επαρκούς τον χειρισμό. Απλά έτσι κ ως αναφορά ακόμη, καλό είναι να το γνωρίζουν οι νεοεισερχόμενοι στον χώρο ώστε να το συνδυάσουν στο learning curve

  14. #14
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    28/02/2022
    Μηνύματα
    9
    Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα τα tips και τις γρήγορες απαντήσεις σας να είστε καλά και πάντα όρθιοι

  15. #15
    Μέλος Το avatar του/της aris19
    Εγγραφή
    25/01/2021
    Μηνύματα
    294
    Θα σου πω τη δική μου εμπειρία ως νέος αναβάτης. Εγώ ξεκίνησα πέρυσι στα 30 μου και πιο πριν δεν είχα καμία εμπειρία οδήγησης με μοτοσυκλέτα, ούτε καν σκούτερ/παπί. Αν έχεις εμπειρία των δρόμων από οδήγηση αυτοκινήτου σίγουρα θα σε βοηθήσει.

    Πριν πω οτιδήποτε για το οδηγικό κομμάτι, το σημαντικότερο: Να φοράς τον εξοπλισμό σου ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ, ακόμα και για σύντομες διαδρομές. Ακόμα και αυτά που σε πρώτη φάση μπορεί να μην θεωρηθούν τόσο σημαντικά (όπως μπότες) παρέχουν προστασία που δεν θα στη δώσει ένα καθημερινό παπούτσι, ακόμα και ψηλό μποτάκι. Συγκεκριμένα για τις μπότες θα αναφερθώ παρακάτω σε προσωπική μου εμπειρία.

    Πάμε στο οδηγικό κομμάτι λοιπόν. Για αρχή, πολύ σημαντικό αυτό που ανέφερε ο typhoon, εξάσκηση. Πήγαινε σε ένα πάρκινγκ ή άδειο δρόμο και δοκίμασε διάφορα πράγματα όπως δυνατό φρενάρισμα, μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση η οποία σε κάνει να αισθάνεασι ανασφαλής, εννοείται πάντα σε λογικά πλαίσια και χωρίς υπερβολές.

    Σε βόλτες εκτός πόλης είναι κυρίως τα αυτονόητα, γενικά προσοχή γιατί όπως ήδη ξέρεις οι ελληνικοί δρόμοι δεν είναι οι καλύτεροι και να είσαι συγκεντρωμένος κατά την οδήγηση (χώμα-χαλίκι-γλίτσα μετά από βροχή, λακούβες, ζώα κοκ). Σημαντικό για όταν κάνεις εκδρομές με παρέα, να ακουλουθείς το δικό σου ρυθμό και μην παρασύρεσαι από τους άλλους. Το να πάει κάποιος γρήγορα μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως ότι ξέρει τον δρόμο, έχει μεγαλύτερη οδηγική εμπειρία, είναι καλύτερος αναβάτης, όμως μπορεί να μην οφείλεται σε κάτι από τα παραπάνω αλλά σε άγνοια του κινδύνου.

    Για την οδήγηση μέσα στην πόλη, μπορεί να είναι λίγο κλισέ και να το έχεις ξανακούσει, αλλά να οδηγείς σαν να είσαι αόρατος, πάντα να θεωρείς ότι δεν σε έχουν δει. Πριν λίγους μήνες είχα ένα ατύχημα ευτυχώς χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις: Ένας οδηγός που δεν με είδε καθόλου, έκανε να στρίψει από το απέναντι ρεύμα σε ένα στενό στην δική μου μεριά, φρέναρα, έκανα αριστερά προσπαθώντας να τον αποφύγω και χτύπησα με το πλάι στο αυτοκίνητό του. Δεν είναι ότι έτρεχα και καρφώθηκα πάνω του ενώ έστριβε, απλά δεν με είδε καθόλου. Τη γλίτωσα με ένα διάστρεμμα, αν όμως δεν φορούσα τις μπότες πιστεύω ότι ακόμα δεν θα είχα αναρρώσει πλήρως. Επιπλέον, συστήνω να αποφεύγεις τις σφήνες σε δρόμους με λωρίδες/κίνηση. Ναι μεν υπάρχουν απρόσεκτοι οδηγοί αλλά και εμείς οι μοτοσυκλετιστές προκαλούμε λίγο την τύχη μας όταν περνάμε πολύ κοντά από τα αυτοκίνητα και πεταγόμαστε από παντού.

    Τέλος, θα σου πρότεινα να κάνεις ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης. Μην περιμένεις με το σκεπτικό "ας κάνω λίγα χιλιόμετρα και μετά", καλύτερα να ξεκινήσεις με σωστές βάσεις από την αρχή και να εφαρμόζεις σιγά σιγά αυτά που θα μάθεις. Εγώ από πέρσι προσπαθώ να κάνω το Superbike School στις Σέρρες (Θεσσαλονίκη μένω) αλλά το Μάιο ακυρώθηκε λόγω μέτρων covid-19 και το Σεπτέμβριο ακυρώθηκε λόγω ασφαλτόστρωσης της πίστας. Ελπίζω στο επόμενο που είναι τον φετινό Μάιο να μην υπάρξει πρόβλημα.

    Για να είμαι σαφής, όλα τα παραπάνω προέρχονται από την προσωπική μου μέχρι τώρα εμπειρία από την οδήγηση μοτοσυκλέτας και μπορεί να κάνω λάθος, δεν το παίζω ξερόλας. Είμαι και ο ίδιος ανοιχτός σε προτάσεις-συζήτηση από πιο έμπειρους αναβάτες.
    Τελευταία τροποποίηση από aris19; 12/03/2022 στις 10:23.

Παρόμοια θέματα

  1. Sos Νέος Οδηγός Cbf 250
    από tsofras στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 18
    Τελευταίο μήνυμα: 25/07/2006, 08:41
  2. Νέος οδηγός: Transalp ή BMW 650
    από perastikos στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 16
    Τελευταίο μήνυμα: 21/06/2006, 09:22
  3. νέος οδηγός
    από cityfly στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 04/01/2006, 12:07
  4. Νέος οδηγος - ερωτήσεις
    από cbr125 στο forum Οδήγηση: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 46
    Τελευταίο μήνυμα: 02/10/2005, 18:30
  5. νέος οδηγός
    από mbjp στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 9
    Τελευταίο μήνυμα: 06/03/2005, 11:24

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF