Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 18

Θέμα: Πόσο βαρύ βολάν χρειάζομαι;

  1. #1
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.628

    Πόσο βαρύ βολάν χρειάζομαι;

    Κοίταγα τον συμπλέκτη των zx636 και Ζ650 που έχουν slip μηχανισμούς και μου μπήκε η ιδέα πως
    σε μια μοτό που είναι πολύστροφη και ανεβάζει γρήγορα με φορτίο, υπάρχει μικρό περιθώριο να αυξηθεί το βάρος
    του βολάν.

    Έψαξα λίγο και είδα πως είναι κοινό ανταλλακτικό και το κάνουν πολλοί σε μικρά ΜΧ δίχρονα που θέλουν
    να χρησιμοποιήσουν για enduro.

    Τι μπορεί να προσφέρει όμως ένα λίγο βαρύτερο βολάν;
    Θεωρητικά χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να πετύχει τις ίδιες στροφές λειτουργίας.
    Ακολούθως αυξάνεται η ενέργεια που παράγει το σύστημα του βολάν με τον συμπλέκτη.
    Που εκφράζεται η παραπάνω ενέργεια;

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της telegonos
    Εγγραφή
    18/03/2015
    Μηνύματα
    3.059
    Κανένα βολάν δεν παράγει ποτέ καμία ενέργεια. Στροφορμή από τον κινητήρα παίρνει, και την αποδίδει πίσω όταν ο κινητήρας πάει να επιβραδύνει, σταθερά ή στιγμιαια
    Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
    παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό

  3. #3
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    11/12/2013
    Μηνύματα
    1.104
    Θα μπορούσαμε να πούμε οτι η παραπάνω αδράνεια μεταφράζεται σε ροπή(σαν αίσθηση και κάνοντας λίγο κατάχρηση του όρου)

  4. #4
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Tsber
    Εγγραφή
    13/06/2019
    Μηνύματα
    2.100
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από doctor_john Προβολή μηνύματος
    Τι μπορεί να προσφέρει όμως ένα λίγο βαρύτερο βολάν;
    Αργότερη αίσθηση επιτάχυνσης από στάση, πιο ομαλή συμπεριφορά στο άφημα του γκαζιού ειδικά από υψηλές στροφές, πιο ομαλές αλλαγές από τρίτη και πάνω και πιο "δύστροπες" από πρώτη μέχρι τρίτη, λιγότερη έως καθόλου νευρική συμπεριφορά στις αλλαγές κινητικής κατάστασης αλλά πιο βαριά αίσθηση.

  5. #5
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    15/01/2014
    Μηνύματα
    1.881
    Οι στροφές θα ανεβαίνουν και κατεβαίνουν ποιο αργά, σε ανηφόρες θα έχει παραπάνω ροπή, δεν θα θέλει κατέβασμα. Θα μεταφερθεί ροπή από ψηλά σε ποιο χαμηλα

  6. #6
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.628
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από telegonos Προβολή μηνύματος
    Κανένα βολάν δεν παράγει ποτέ καμία ενέργεια. Στροφορμή από τον κινητήρα παίρνει, και την αποδίδει πίσω όταν ο κινητήρας πάει να επιβραδύνει, σταθερά ή στιγμιαια
    Λες δηλαδή πως το μόνο που αλλάζει είναι η ταχύτητα απόκρισης;

    Δεν αντιλέγω, η διαφορά που βλέπω από βαρύτερο σε ελαφρύτερο σε δικύλινδρα, έχει διαφορά σε αυτό
    που καταλαβαίνω πως "βάζουν κάτω".
    Η πρώτη εντύπωση είναι ότι στροφάρουν πιο γρήγορα αλλά μοιάζουν πιο άδειες.

    πχ στο S2R η διαφορά με ολόκληρο συμπλέκτη-βολάν race ήταν έντονη. Ανέβαζε διαολεμένα αλλά
    δεν πέρναγες καλά καθημερινά. Ακόμα και τα γλιστρήματα του πίσω χάθηκαν, έπρεπε να το προσπαθήσεις
    για να γλιστρήσει σε σημεία που με 1500rpm έπαιζες με την σκέψη.

    Σίγουρα πολύ καλύτερο αν κυνηγιέσαι σε πίστα κ.λπ. για καθημερινή ροπάτη οδήγηση δεν μου άρεσε.

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της telegonos
    Εγγραφή
    18/03/2015
    Μηνύματα
    3.059
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από doctor_john Προβολή μηνύματος
    Λες δηλαδή πως το μόνο που αλλάζει είναι η ταχύτητα απόκρισης;

    Δεν αντιλέγω, η διαφορά που βλέπω από βαρύτερο σε ελαφρύτερο σε δικύλινδρα, έχει διαφορά σε αυτό
    που καταλαβαίνω πως "βάζουν κάτω".
    Η πρώτη εντύπωση είναι ότι στροφάρουν πιο γρήγορα αλλά μοιάζουν πιο άδειες.

    πχ στο S2R η διαφορά με ολόκληρο συμπλέκτη-βολάν race ήταν έντονη. Ανέβαζε διαολεμένα αλλά
    δεν πέρναγες καλά καθημερινά. Ακόμα και τα γλιστρήματα του πίσω χάθηκαν, έπρεπε να το προσπαθήσεις
    για να γλιστρήσει σε σημεία που με 1500rpm έπαιζες με την σκέψη.

    Σίγουρα πολύ καλύτερο αν κυνηγιέσαι σε πίστα κ.λπ. για καθημερινή ροπάτη οδήγηση δεν μου άρεσε.
    Ο κινητήρας δεν επιβραδύνει μόνο όταν κλείνουμε το γκάζι. Επιβραδύνει επίσης, όταν δεν είναι σε φάση έκρηξης κάποιος κύλινδρός του. Το ''στιγμιαία'' που έγραψα και πριν.

    Το να έχεις ένα βαρύ βολάν, δεν παράγει απολύτως καμία δύναμη από μόνο του. Βοηθάει όμως μέσω της αδράνειάς του, αυτές οι μικρομεταβολές περιστροφής του κινητήρα σε κάθε κύκλο του, όταν φρενάρει που κάνει συμπίεση και όταν επιταχύνεται που κάνει έκρηξη, να είμαι μικρότερες και ο κινητήρας να δουλεύει πιο ομαλά.

    Που σε αίσθηση μεταφράζεται ως ''ροπή'' όπως πάρα πολύ σωστά έγραψε ο φίλος παραπάνω (σαν αίσθηση και κάνοντας λίγο κατάχρηση του όρου), αλλά δεν είναι παραπάνω ροπή στην πραγματικότητα, είναι απλά η περιστροφόμενη μάζα που διορθώνει την ατσαλοσύνη σου στο γκάζι και στην νευρικότητα του μοτέρ.


    Ενα άλλο που επηρεάζει ένα βαρύ βολάν, είναι τις γυροσκοπικές αντιδράσεις του κινητήρα, όταν η μοτοσυκλέτα τείνει να πλαγιάσει. Ενα βαρύ βολάν, και κατά τα άλλα ο ίδιος κινητήρας, σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα με το βαρύ βολάν, θα έχει -θεωρητικά τουλάχιστον- μεγαλύτερη δυσκολία να αλλάξει πλαγιασμα.

    Εχουμε δει και περιπτώσεις, π.χ. το ZX12R που η εταιρία στο facelift μοντέλο έβαλε βαρύτερο βολάν, για να εξομαλύνει την υπερβολική νευρικότητα του κινητήρα, που δημιουργούσε αναίτια γλυστρίματα ή άλλα προβλήματα λόγω νευρικού τρόπου απόδοσης.
    Έχω ζάλη, ζάλη στο κεφάλι, έχω ζούρλα στο μυαλό,
    παίζουν βιφόρια και αρβιεφίδια, γραναζιωτικό σκοπό

  8. #8
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.628
    Ευχαριστώ! τώρα είναι λίγο πιο ξεκάθαρο.
    Αν πετύχω να αποδίδει κάτι παραπάνω ο κινητήρας, θα το έχω υπόψιν μου στα πλαίσια της λογικής
    του ότι "μετακινώ" την λειτουργία του κοντά στο μέσο του εύρους των δυνατοτήτων του.
    Σαν να λέμε αύξηση όγκου στην γυμναστική.

    Νομίζω πως είμαι κοντά να κατανοήσω ένα χαρακτηριστικό που απολαμβάνω στις μοτο
    και τόσα χρόνια το περιγράφω σαν "ροπή" κ.λπ.

    Το σίγουρο είναι πως θέλει υπομονή για να δεις αν έχει να σου προσφέρει κάτι και να μην
    κάνεις την μοτό πούλμαν στην απόκριση.

  9. #9
    the Overlord Το avatar του/της karellen
    Moderator
    Εγγραφή
    27/07/2010
    Μηνύματα
    3.198
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από telegonos Προβολή μηνύματος
    [...]
    Εχουμε δει και περιπτώσεις, π.χ. το ZX12R που η εταιρία στο facelift μοντέλο έβαλε βαρύτερο βολάν, για να εξομαλύνει την υπερβολική νευρικότητα του κινητήρα, που δημιουργούσε αναίτια γλυστρίματα ή άλλα προβλήματα λόγω νευρικού τρόπου απόδοσης.
    Ακριβώς το ίδιο έκανε η και BMW στο GS του 2015,έβαλε βολάν 1,5 κιλό βαρύτερο (σαν αυτό του adventure) εν σχέσει με του 2013,για πιο τουριστική συμπεριφορά.

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Tsber
    Εγγραφή
    13/06/2019
    Μηνύματα
    2.100
    Κοιτάξτε να δείτε που ήθελα να σας πουλήσω μούρη ότι η McLaren F1 μου δεν έχει καν βολάν και τελικά μετά από 30 χρόνια ο μύθος κατέρρευσε

    "The McLaren F1 has an aluminium flywheel that has only the dimensions and mass absolutely needed to allow the torque from the engine to be transmitted. This is done in order to decrease rotational inertia and increase the responsiveness of the drivetrain, resulting in faster gear changes and better throttle feedback. This is possible due to the F1 engine lacking secondary vibrational couples and featuring a torsional vibration damper by BMW"

    https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1


    Πάντως δεν ξέρω τι ακριβώς ψάχνεις Γιάννη, τα ερωτήματά σου τα απάντησες ουσιαστικά μόνος σου, ή που θα στροφάρει σαν F1 με πολύ ελαφρύ βολάν και δεν θα πηγαίνει βήμα ή που δεν θα πηγαίνει βήμα μέχρι να περιστρέψει ένα πολύ βαρύ βολάν ο κινητήρας αναλόγως ροπής:

    "Flywheels are used in some machines to regulate the speed of operation or store kinetic energy"

    https://www.wordreference.com/engr/flywheel

  11. #11
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.628
    Στα er που έχουν ολοκληρωθεί οι ρυθμίσεις - αλλαγές, στροφαρουν πιο γεμάτα από τα εργοστασιακά και πιο γρήγορα από πριν.
    Αν έχω περιθώρια να προσθέσω βάρος που δεν θα το καταλαβαίνω ιδιαίτερα και μου δίνει πιο γεμάτη αίσθηση λειτουργίαςισως το δοκιμάσω.

    Το καλό είναι πως τα περισσότερα βολάν έχουν τρύπες για να είναι ελαφρά που δημιουργούν τις τέλειες θέσεις να δοκιμάσεις βαρίδια.

    Έβλεπα το καλάθι του 636 που ζαχαρωνω και είναι ελαφρύτερο από το δικό μου.
    Μου αρέσει η αίσθηση της δύναμης χωρίς να κυνηγάω χρόνους.

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Tsber Προβολή μηνύματος
    ...
    Πάντως δεν ξέρω τι ακριβώς ψάχνεις Γιάννη, τα ερωτήματά σου τα απάντησες ουσιαστικά μόνος σου, ή που θα στροφάρει σαν F1 με πολύ ελαφρύ βολάν και δεν θα πηγαίνει βήμα ή που δεν θα πηγαίνει βήμα μέχρι να περιστρέψει ένα πολύ βαρύ βολάν ο κινητήρας αναλόγως ροπής:

    "Flywheels are used in some machines to regulate the speed of operation or store kinetic energy"

    https://www.wordreference.com/engr/flywheel
    σόρυ Παντελή τώρα βρήκα χρόνο.
    Μου αρέσει ποιο γεμάτη αίσθηση της λειτουργίας, δεν ξέρω πως να το περιγράψω καλύτερα.
    Δεν απάντησα, αναφέρω καθαρά που καταλήγω με τις πληροφορίες που πήρα έτσι ώστε αν έχω καταλάβει λάθος, να μου το πουν οι υπόλοιποι.

    Και λογικά να το δείς, το εργοστάσιο με τα καύσιμα που του δίνει, τοποθετεί ένα βολάν ελαφρωμένο (έστω 560gr)
    στοχεύοντας την ισορροπία της δύναμης που θα μεταφερθεί σε σχέση με τον χρόνο.
    Σε εμένα ο "σωστός" χρόνος διαμορφώνεται από την δική μου αντίληψη και όχι συγκριτικά με τις άλλες
    μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.

    Θέλω δηλαδή την δύναμη να πάει πχ 200 αλλά δεν με νοιάζει αν θα πάει σε 16" ή 18"
    αν αυτό μου δίνει πιο στιβαρή αίσθηση.
    Τελευταία τροποποίηση από doctor_john; 28/08/2024 στις 20:31.

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της SeniorCanardo
    Εγγραφή
    22/08/2018
    Μηνύματα
    1.045
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από doctor_john Προβολή μηνύματος
    Το καλό είναι πως τα περισσότερα βολάν έχουν τρύπες για να είναι ελαφρά που δημιουργούν τις τέλειες θέσεις να δοκιμάσεις βαρίδια.
    .
    Και η θέση του βάρους παίζει ρόλο.
    Δες σχετικά εδώ.
    Oldfarts never die

  13. #13
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.628
    Nαι, όσο πιο απομακρυσμένα απο το κέντρο και ζυγοσταθμισμένα.
    Οι φέτες κυλίνδρου που σκέφτομαι γίνονται πολύ εύκολα κοντά στα 200gr και το βολάν στα er6 ζυγίζει ανα τέσσερα.

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	s-l1600 (14).jpg 
Προβολές:	87 
Μέγεθος:	104,1 KB 
ID:	455433

  14. #14
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.573
    Πέρα από την αίσθηση στην οδήγηση και το στροφαρισμα το βολάν συμμετέχει και στη ζυγοστάθμιση του στροφαλοφορου
    Έχουν διαλυθεί έδρανα βάσης από ελαφρωμενα βολαν

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.076
    Αυτά τα πράγματα γινόντουσαν εποχές που κυκλοφορούσαν δίχρονα που στις εξι χιλιάδες στροφές βγάζαν δέκα άλογα και στις εξίμισι βγάζαν 40 και προσπαθούσε ο κόσμος να βρει τρόπο να στρίβει χωρίς να πέφτει.
    Τώρα με ψεκασμούς και λοιπά ηλεκτρονικά όλα αυτά είναι υπό έλεγχο.
    Δεν υπάρχει λόγος τέτοιων επεμβάσεων.

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 22/09/2004, 14:30
  2. Απαντήσεις: 7
    Τελευταίο μήνυμα: 04/08/2004, 11:37
  3. Ποσο Ποναει.........
    από niko13g στο forum Αντιπαραθέσεις
    Απαντήσεις: 20
    Τελευταίο μήνυμα: 26/04/2004, 16:17
  4. Πόσο έχει το Ducati
    από Godfather στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 03/11/2003, 11:38

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF