Σκέφτομαι να προχωρήσω στην τοποθέτηση aftermarket φίλτρου αέρος στο XT660Z. Η μηχανή "κατοικεί" σε περιοχή με ιδιαίτερα πολή υγρασία και κινείται σε χώμα συχνά και παρατεταμένα.
Τα πάντα ξεκινάνε απο το τι θέλω. Αυτό λοιπόν που θέλω είναι να δώσω την ροπή να ξεκινά 500-700rpm πιο χαμηλά και να τονίσω όσο είναι εφικτό τις μεσσαίες. Φυσικά με ενδιαφέρει να "ακούγεται" και να αισθάνομαι πιο ομαλό και "πρόθυμο" το δούλεμα του κινητήρα.
Να σημειώσω ότι ΔΕΝ θέλω να τοποθετήσω κάποιο Power Commander.
Μιλώντας πριν μερικές μέρες με τον κο Νικολαϊδη υπεύθυνο της DNA Filters στο τηλέφωνο, μου συνέστησε οφείλω να πω με άρτια τεκμηρίωση, και φυσικά αν κατάλαβα καλά, τα παρακάτω:
DNA Filter => Stage1 + το Καπάκι του Stage2 + έναν ειδικό περιοριστή (μάλλον μειώνει την διάμετρο εισαγωγής αέρα???). Εδώ να "ζητήσω συγγνώμη" αν δεν μεταφέρω σωστά, αλλά αυτά μου έμειναν απο την κουβέντα πού είχα μαζί του.
Απο την μέρα που συζήτησα τα παραπάνω με τουλάχιστο 2 ευρύτερα γνωστούς και ιδιαίτερα καταξιωμένους μηχανικούς/αγωνιζόμενους του χώρου αλλά και άλλους απλά φίλους που αποδεδειγμένα το "κατέχουν τεχνικά" εισέπραξα αντιφατικές γνώμες.
Γνώμη 1 (Μηχανικός): "Καλό. Να το κάνεις. Δεν θα δεις τρελλή διαφορά (που δεν το περιμένω άλλωστε) αλλά θα δουλέψει καλύτερα, ομαλότερα, προθυμότερα και σίγουρα ζημιά δεν θα κάνεις."
Γνώμη 2 (Μηχανικός): "Καλό αλλά μήν το κάνεις (!!!), ειδικά αν θα πηγαίνεις αρκετό χώμα (Θα πηγαίνω). Όχι λοιπόν αν θες έναν κινητήρα που να ζήσει πολλά και απροβλημάτιστα χρόνια. Τα φίλτρα αυτά όσο να ναι αφήνουν μικρά σωματίδια και με τον καιρό "μικρο"φθίρουν το πιστόνι με ότι αυτό συνεπάγεται, πτώση συμπίεσης αυξημένη κατανάλωση κλπ. Να σημειώσω ότι τα ίδια μου είχε πει παλιότερα για τα Κ&Ν τότε μηχανικός όταν τον ρώτησα για να έβαζα στο οικογενειακό αυτοκίνητο"
Γνώμη 3. (Γνωστός): "Καλό αλλά φοβάμαι μην έχουμε σχετικά φτωχό μίγμα που δεν μπορεί να ισοσκελίσει ο ψεκασμός (ειδικά καθώς πηγαίνεις σε υψόμετρα 1000+) και με αποτέλεσμα κραδασμούς, "τραχύ" δούλεμα κινητήρα και πιθανόν ακόμα και σπασμένο πιστόνι. Πρόσεξε πολύ, ο μάστορας να είναι καλός και να ξέρει τι κάνει..."
Και ρωτάω φίλοι μου. Εγώ που δεν είμαι μηχανικός, ως απλός αναβάτης που αγαπώ την μοτοσυκλέτα μου σα γκόμενα και θέλω να την προσέχω για να με προσέχει τι πρέπει να καταλάβω μετά απο αυτά???
Για το κόστος δεν συζητάμε είναι αστείο. ~80ευρώ. Έσω πληρώσει 80άρια...
Το πρόβλημα είναι μήπως κάνω ζημιά μακροπρόθεσμα στη μηχανή αντί καλό?
Αλήθεια θα ήταν πράγματι ενδιαφέρον να μπορούσα να μάθαινα τι πραγματικά λέει η YAMAHA-MotoΔυναμική για το συγκεκριμένο θέμα.
Και βέβαια κάτι ακόμα. Επηρεάζει η παραπάνω επέμβαση την εγγύηση της μηχανής?