Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 8 από 8

Θέμα: ανθρακωνυματινο ρεζερβουαρ????????

  1. #1

    ανθρακωνυματινο ρεζερβουαρ????????

    το ανθρακωνυμα μπορει να χρησιμοποιηθει για κατασκευη ρεζερβουαρ. κατι τετοιο πχ σε ανθρακωνυμα δηλαδη??


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	aluminum_ktm_tank.jpg 
Προβολές:	338 
Μέγεθος:	25,2 KB 
ID:	71604

  2. #2
    Los Toumpaneiros Το avatar του/της GIXXERAKIAS
    Εγγραφή
    02/05/2006
    Μηνύματα
    3.217
    Mαλλον θα ειδες καποιο ανθρακονηματινο καπακι για τεποζιτο σε κσποισ μηχανη και μπερδευτηκες λιγακι ε?Δεν νομιζω να γενεται κατι τετοιο λογω της διαβρωσης που υποκειται ανθρακονημα απο την βενζινη,τωρα νομιζω οτι ετσι ειναι αν καποιος ξερει παραπανω ας πει!
    Keep spamming!!!:a13:

  3. #3
    HUSKY TE450 Το avatar του/της SeNNinhA
    Εγγραφή
    29/10/2002
    Μηνύματα
    2.019
    Γίνονται ανθρακονημάτινα ρεζερβουάρ αλλά με επίστρωση ειδική για την διάβρωση που λες. Δεν ξέρω όμως τι ακριβώς υλικό

  4. #4
    δε ειδα κατι ωστε να μπερδευτω. απλα δ θελω να βαλω αυτο το βολικο μεν εκτρωμα δε ,στο μηχανακι μου. και προσπαθησα να σκεφτω εναλλακτικες. κατι εχω ακουσει για εσωτερικη πλαστικοποιηση αλλα... τα ερωτηματικα πολλα

  5. #5
    Thirty(One) Dirty Το avatar του/της motaba
    Εγγραφή
    08/05/2006
    Μηνύματα
    857
    Καλημέρα!

    Παραθέτω σχετικό κείμενο :

    Larger accessory tanks

    Advantages:
    Larger tank-volume-longer range/reserves
    Bulligeres appearance
    Partial smaller weight

    Disadvantages:
    Not paintable
    Changed optics
    Structural alteration measures can occur
    With kevlar tanks no doing V release
    Partial higher weight

    Particularly with the normal XT models with their only 11-13 litres is for striving more volumes for the desired fuel considering a journey, or also only one route an always current thing. Because the constant look out stops after the next gas station knows nerves, straight if one into entlegendere areas drives.

    The accessory market has there a pair alternatives in the form of plastic tanks of ACERBIS with up to 22 l volume and complex kevlar and GRP tank with volumes up to 50 l.

    The plastic tanks of the newer generations are nearly always adapted to the Design and the register accuracy of the Orginaltanks and are also so relatively easy and without larger changes to be installed. In the scope of supply are attachments, gas caps and material/doing V appraisals with contained. To say unnecessarily that for each model a specific tank variant is present. Naturally the tanks must be registered on the basis the sample appraisal with the TUEV or Dekra. The tanks are to be always received in the special color for the respective model. NOTE!!! PLASTIC TANKS ARE NOT PAINTING BAR!!!!!

    There the tanks due to their flexible material the gasoline gases by the material dismiss holds no lacquer or sticker on them, it comes to the blistering and to the exfoliation of the lacquer/sticker surfaces.

    Thus and ulterior motives buy a used tank with strange color can to that to the Umlackieren one reject.

    Faded tanks one can try with S 100 plastic polish and AMOR UNIVERSE plastic care again up-polish. Best one maintains it already starting from new condition in order to prevent the Vergilben. The price is with 125 - 250 euro

    Source of supply:
    Company ACERBIS, Buese, Goetz, Kedo

    GRP and kevlar tanks are manufactured and so in laborious manual work jewiels unique pieces, which are nevertheless substantially more expensive. Straight for the TÉNÉRÉ models are interesting these copies with still larger volume.
    They can have a volume up to 50 litres, fit halfway exactly to the Orginalhalterungen and are very easy and shatterproof. Little changes already participates. Even if they are times defective can one her everywhere with something resin and putty fast repair. A specialist in this area was the French company ENGINE FRANCE, which built the head and tail tanks for the Rallyeszene. Unfortunately this part of the company Anfang of the 90's went into bankruptcy, which opened the hunt for the used pieces of splendour.

    On the internal coating it depends!!!
    Because if the tank is inside black coated can one a problem have, because this coating were in the long term not gasoline-steadily and became detached, which destroyed the tank. To this realization MOTO changed FORM the coating the inside one the tanks. Unfortunately the TUEV expert very indignantly so a tank from kevlar is to be registered, since they must destroy before only a copy with pressure and impact examination (material testing)! But who only times such a rare part ergattert, cannot be destroyed nevertheless, because who has already 2 of it!

    I have to achieve it nevertheless created the impossible: 3 registered kevlar tanks at 2 TÉNÉRÉ models (1VJ in front 34 of litres/in the back 12 litres tail tank and with the 3AJ a 49 litre main tank)! On the examiner willingness it depends.

    A pair GRP tank recently almost exclusively for the TTR models in small numbers of items and good quality with 38 Lier capacity were manufactured.

    Source of supply:
    Using market announcements, Kedo, Africa Queens

    Kevlar Tank :


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	image8.jpg 
Προβολές:	269 
Μέγεθος:	80,8 KB 
ID:	71660

  6. #6
    SUPERMARIONATIONjoe90
    Εγγραφή
    03/10/2005
    Μηνύματα
    871
    NAI GINETAI kai to exei kanei autos se KTM www.cedea.com

    δες κα φωτο στο ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΑ ΚΑΡΒΟΝ ΦΕΡΝΙΝΚ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

    sto ELLADA MONO OI ERASITEXNES



    epistroseis esoterikes ginontai sto ΔάΝΟ βύρωνας

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.081
    Ο καλύτερος συνδυασμός βάρους-αντοχής είναι τα πλαστικά.
    Τα carbon δεν νομίζω να αντέξουν μια πτώση χωρίς να σπάσουν, δεν έχουν την συνοχή και την ελαστικότητα του πλαστικού.
    Και για να γίνουν τόσο αντοχής ώστε να αντέξουν την πτώση θα γίνουν βαριά και ακριβά.
    Οπότε πλαστικό καλύτερα.

  8. #8
    HUSKY TE450 Το avatar του/της SeNNinhA
    Εγγραφή
    29/10/2002
    Μηνύματα
    2.019
    Πλαστικά για χώμα ΣΙΓΟΥΡΑ είναι η καλύτερη επιλογή. Δεν θυμάμαι τι ακριβώς πλαστικό όμως. Δεν είναι όλα τα πλαστικά το ίδιο. Πρεπει να έχει ελαστικότητα και αντοχή.

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 35
    Τελευταίο μήνυμα: 29/01/2007, 14:28
  2. Κλειδαριά τάπας ρεζερβουάρ
    από kxIII στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 23/08/2006, 12:15
  3. Ρεζερβουαρ και χρωμα
    από CyBeRseXX στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 18/08/2006, 13:08
  4. Κοστος Αλλαγης ρεζερβουαρ
    από suzukimaniac στο forum Suzuki V-Strom series
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 04/04/2006, 13:58

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF