Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 53

Θέμα: Fz1 Fazer......Οι πρώτες εντυπώσεις

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219

    Fz1 Fazer......Οι πρώτες εντυπώσεις

    part 1

    Νομίζω ότι μετά από σχεδόν 1 μήνα και 2.200 χιλιόμετρα με το FZ1 FAZER τόσο εντός όσο και κυρίως εκτός πόλης, ήρθε η ώρα να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου όπως εγώ τις νοιώθω σύμφωνα με την εμπειρία μου αλλά και συγκριτικά με τις προσδοκίες που είχα από το μηχανάκι πριν αυτό έρθει στα χέρια μου.

    Αυτό που πρώτο μου έκανε εντύπωση είναι η θέση οδήγησης….Δεν μπορώ να πω ότι είναι σκυφτή όπως στα σούπερ-σπορ. Ουσιαστικά καβαλάς σε στυλ μοτάρντ ακολουθώντας το σχήμα του ντεπόζιτου και χουφτώνεις την φλατ τιμονάρα σε θέση "πιάνω τον ταύρο από τα κέρατα". Μου θυμίζει αρκετά την θέση οδήγησης του Ζ1000 ενός φίλου που είχα οδηγήσει. Ξενίζει λίγο στην αρχή, αλλά πολύ γρήγορα εξοικειώνεσαι και νοιώθεις όμορφα με την άπλετη ορατότητα και κυρίως με την φοβερή αίσθηση της απόλυτης κυριαρχίας που νοιώθεις….
    Μαρσπιέδες και τιμόνι πέφτουν φυσικά στα χέρια σου τουλάχιστον για το δικό μου 1,75 και εκτιμάς πάρα πολύ το σχήμα του ντεπόζιτου που ουσιαστικά είναι έτσι διαμορφωμένο ώστε τα πόδια να κουμπώνουν πάνω του. Χαλάλι τα μόνο 18 λίτρα που παίρνει μέσα…

    Μπροστά σου έχεις ένα λιλιπούντιο φαίρινγκ με μια μικρή ζελατίνα που δεν εμποδίζει καθόλου την ορατότητα και αναρωτιέσαι αν αυτό το πραγματάκι μπορεί να προσφέρει προστασία στα χιλιόμετρα που το μηχανάκι μπορεί να κινηθεί. Μετά όμως παρατηρείς ότι η ζελατίνα βρίσκεται αρκετά κοντά στο κεφάλι σου και με απότομη γωνία κλίσης, οπότε κάτι θα κάνει δεν μπορεί…

    Οι καθρέπτες είναι το σημείο που προεξέχει πιο πολύ από όλα και βρίσκονται σχεδόν στο ύψος των καθρεπτών αυτοκινήτου - ουσιαστικά είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζεις στην κίνηση της πόλης. Τουλάχιστον είναι ελατηριωτοί και δεν θα πάθουν ζημιά σε ενδεχόμενη επαφή ενώ η ορατότητα προς τα πίσω που προσφέρουν είναι πολύ καλή. Αν τους κλείσεις, αμέσως το 1000άρι μεταμορφώνεται σε πολύ μικρότερο μηχανάκι όσο αφορά το πλάτος και τις δυνατότητες κίνησής του στο μποτιλιάρισμα

    Το μικρό και όμορφο πολυόργανο πολλαπλών ενδείξεων είναι ευανάγνωστο, δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και ευτυχώς υπάρχει αναλογικό στροφόμετρο επίσης όμορφο και με θαυμάσιο φωτισμό την νύχτα….Ευτυχώς, γιατί μετά από την εμπειρία μου με το FZ6 δεν θα αγόραζα ποτέ μηχανάκι χωρίς κλασσικό στροφόμετρο – ποτέ δεν μου άρεσε να βλέπω τις στροφές με αριθμούς ή με μαύρες μπάρες….Στα συν και η ύπαρξη του εργοστασιακού ιμμομπιλάιζερ…

    Οι διακόπτες φαίνονται και δίνουν την αίσθηση αρκετά ποιοτικών με θετική λειτουργία και καλή αίσθηση, και γενικότερα τόσο η βαφή όσο και οι συναρμογές των πλαστικών δείχνουν μια ποιοτική κατασκευή με προσοχή στην λεπτομέρεια και το φινίρισμα, πράγμα που φαίνεται και εν κινήσει μιας παρ’όλο τις σφικτές του αναρτήσεις τίποτα δεν τρίζει ή κοπανάει ή δίνει την εντύπωση ότι θα φύγει από την θέση του…

    Και ώρα να βάλουμε μπρος….Με το πάτημα της μίζας ο κινητήρας ξυπνάει και ένας θαυμάσιος ήχος γεμίζει τον χώρο…Η εξάτμιση βγάζει έναν μπάσο ήχο με ωραία χροιά που σε προκαλεί για κούφια χαζογκαζώματα ….έτσι μόνο και μόνο για την απόλαυση του πράγματος….
    Δεν είναι δυνατός φυσικά, αλλά αμέσως καταλαβαίνεις ότι λειτουργεί κάτι με πολλά κυβικά και άλογα….πάνω από τις 6-7000 στροφές δυναμώνει και αλλάζει χροιά προς το επιθετικότερο συμβάλλοντας και αυτός στην αίσθηση της απογείωσης που σε καταλαμβάνει…

    Τραβάς τον συμπλέκτη που παρ’ όλο που δεν είναι υδραυλικός (θα έπρεπε σε ένα χιλιάρι των 12.000 ευρώ….) είναι αρκετά μαλακός, και κουμπώνεις την πρώτη με το χαρακτηριστικό γκλάνκ που σε κάνει να ανατριχιάζεις…
    Με ελάχιστο γκάζι αφήνεις τον συμπλέκτη και το μηχανάκι γλυκά και χωρίς σκόρτσα αρχίζει να κινείται. Λίγο παραπάνω γκάζι και μέχρι τις 5.000 απολαμβάνεις μεν την αβίαστη ροή της επιτάχυνσης που προφέρουν τα 1000 κυβικά, αλλά τίποτα το συνταρακτικό δεν συμβαίνει.
    Θετικά και γλυκά το μηχανάκι επιταχύνει και προοδευτικά μεγαλώνει την δύναμή του με το ανέβασμα των στροφών. Στις 5.000 στροφές νοιώθεις ότι κάτι αρχίζει να αλλάζει, στις 6.000 ο ήχος και το τράβηγμα γίνονται ακόμα πιο άγρια, και λίγο πριν τις 8.000 αρχίζει το πανηγύρι….Ένα τεράστιο χέρι αρχίζει να σπρώχνει την μηχανή μπροστά και αν τυχόν έχεις μεγάλο άνοιγμα του γκαζιού, όλα γύρω σου αρχίζουν να μένουν πίσω με απίστευτη ταχύτητα…Πανικόβλητος αλλάζεις ταχύτητα πριν το κόκκινο των 12.000 και τίποτα δεν αλλάζει... Ο ρυθμός της επιτάχυνσης παραμένει καταιγιστικός όσο το στροφόμετρο παραμένει στις ψηλές στροφές και το γκάζι ανοιχτό, άσχετα αν είσαι μονοκάβαλλος ή δικάβαλλος, αν ο δρόμος είναι ανηφόρα ή γκρεμίλα. Τα κυβικά και η δύναμη δεν κρύβονται….Το πίσω λάστιχο υποφέρει στις πρώτες 2 ταχύτητες, ο εμπρός τροχός προσπαθεί να μείνει στο έδαφος, το κοντέρ ανεβάζει τα χιλιόμετρα με τρελό ρυθμό, και τα 200 έρχονται αστραπιαία με 3η την ώρα που ετοιμάζεσαι να κουμπώσεις την 4η …
    Θέλει σύνεση η διαχείριση τέτοιας δύναμης…
    Και εδώ να πω ότι με μόλις 2.200χλμ στο κοντέρ, δεν αποκλείεται ο κινητήρας να είναι λίγο σφικτός ακόμα. Σε συζήτηση με εξουσιοδοτημένο μηχανικό της Γιαμάχα, μου ανέφερε ότι ο κινητήρας θα δείξει το 100% των δυνατοτήτων του αφού περάσω τα 6-7.000 και δεν έχω κανένα λόγο να μην τον πιστέψω αφού κάτι παρόμοιο είχα αντιληφθεί και σε προηγούμενες τετρακύλινδρες μοτοσικλέτες μου …
    Λόγω στρωσίματος και συγκυριών, δεν είχα την ευκαιρία να διερευνήσω την τελική της μοτοσικλέτας αλλά η ευκολία που έχει τα κοντερίσια 220-230 είναι αρκετή για να μην ασχοληθείς παραπέρα. Σε ένα μικρό άνοιγμα είδα κάποια στιγμή φευγαλέα 245 χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ και όλα έδειχναν ότι υπήρχαν αρκετά ακόμα….
    Μιας και μιλάμε για χιλιόμετρα στο κοντέρ, κάπου εδώ να αναφέρω ότι σε συγκριτική βόλτα με το FZ6, το κοντέρ του 1000αριού έδειχνε μόλις 1 χλμ/ώρα λιγότερο από το 600άρι στα 150χλμ/ώρα (150 το FZ6 – 149 το FZ1). Με γνωστό ότι το κοντέρ του FZ6 είναι αισιόδοξο κατά 6-7%, αυτό συμπερασματικά (χωρίς να έχω άλλα μετρήσιμα στοιχεία) σημαίνει ότι το κοντέρ του FZ1 έχει μια απόκλιση περίπου 6%, που σημαίνει 94-188-235 πραγματικά για 100-200-250 κοντερίσια…

    to be continued....

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    part 2

    Σε γενικές γραμμές θα χώριζα την περιοχή λειτουργίας του μοτέρ σε 3 περιοχές.
    Στην χαμηλή από το ρελαντί μέχρι τις 6.000 στροφές όπου το μηχανάκι κινείται γλυκά και επιταχύνει θετικά και ομαλά αλλά χωρίς να εντυπωσιάζει με την δύναμή του (πάντα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα 1000 κυβικά του γιατί συγκριτικά με τα 600άρια δεν τίθεται θέμα), στην μεσαία από τις 6.000 έως τις 8.000 που χαρακτηρίζεται μεστή και ψωμωμένη, και στην ψηλή πάνω από τις 8.000 που μόνο υστερική μπορεί να ονομαστεί….
    Το σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχουν πουθενά κενές περιοχές, τρύπες ή δισταγμοί, και η μετάβαση από την μια περιοχή στην άλλη γίνεται προβλέψιμα και προοδευτικά. Σαν αποτέλεσμα αυτών, το μοτέρ διαθέτει ένα μεγάλο εύρος ωφέλιμης περιοχής και να μπορεί να κινηθεί εξίσου καλά σε όλο το φάσμα ανάλογα την διάθεση του οδηγού…
    Μπορείς εύκολα μέσα στην πόλη να χρησιμοποιείς αποκλειστικά την πρώτη περιοχή στροφών και να κινείσαι ομαλά, οικονομικά, και ακόμα και έτσι να είσαι από τα ταχύτερα κινούμενα οχήματα στον δρόμο…Αν χρησιμοποιήσεις και την 2η, τότε σημαίνει ότι οι ρυθμοί σου έχουν ανέβει αισθητά και για τους περισσότερους αναβάτες (εμού συμπεριλαμβανομένου) πολύ σπάνια θα χρειαστεί παραπάνω. Αν μπεις στην 3η….τότε απλά ανοίγεις την πύλη της κόλασης (ή μήπως του παράδεισου ???) και τότε θα πρέπει να κρατιέσαι καλά και οι αισθήσεις σου να είναι σε πλήρη ετοιμότητα γιατί όλα συμβαίνουν πολύ-πολύ γρήγορα….

    Αν εξαιρέσεις την μακριά πρώτη που κάτω από τις 5-6.000 στροφές κρατάει το μοτέρ και δεν εκσφενδονίζει μπροστά το μηχανάκι όπως θα περίμενες από μια μηχανή με 150 άλογα, ούτε επιτρέπει στο τεράστιο πίσω λάστιχο να μαυρίσει τον δρόμο, το μηχανάκι ξεχειλίζει από δύναμη αλλά παράλληλα είναι τόσο γραμμικό και ομαλό στην απόδοση αυτής της δύναμης που δεν θα τρομάξει ακόμα και τον άπειρο αναβάτη, και αυτό το κάνει πολύ πιο φιλικό και ευκολοδήγητο από ότι θα περίμενες από έναν τέτοιο πύραυλο… Χαρακτηριστικό της φιλικότητας και της ελαστικότητας είναι το γεγονός ότι μπορείς άνετα να κινείσαι με 6η και μόλις 2.000 στροφές, και στο άνοιγμα του γκαζιού το μηχανάκι επιταχύνει ομαλά χωρίς διαμαρτυρίες και σκόρτσα. Η ίδια η γκαζιέρα έχει μεγάλη διαδρομή και διευκολύνει στο να δίνεις τόσο γκάζι όσο ακριβώς χρειάζεσαι – το μειονέκτημα είναι ότι στην αρχή και μέχρι να το ανακαλύψεις-συνηθίσεις κινείσαι μόνο με το μισό γκάζι νομίζοντας ότι το μηχανάκι είναι αργό !!!


    Ο ψεκασμός δουλεύει άψογα και σε καμία περιοχή στροφών δεν υπάρχουν δισταγμοί ή τινάγματα…Απορώ μάλιστα με κάποια πρώιμα τεστ που είχα διαβάσει στο νετ σχετικά και αναφέρανε τινάγματα και καθυστέρηση στην απόκριση όταν ανοίγεις το γκάζι μετά από ρολλάρισμα…Άλλο ή αρρύθμιστο μηχανάκι θα πρέπει να οδηγούσαν...Προσωπικά είναι το 3ο ψεκαστό μηχανάκι που είχα στην κατοχή μου και είναι μακράν σε ομαλότητα τροφοδοσίας και ανάφλεξης σε σχέση με τα προηγούμενα...

    Oι σχέσεις του κιβωτίου είναι αρκετά σπορτίβικες. Για την μακριά πρώτη τα είπα ήδη…Στο όριο των στροφών (στις 12.000 που είναι η αρχή του κόκκινου) ακουμπάει τα 140 χλμ/ώρα !!! και ακολουθείται από μια επίσης μακριά δευτέρα που φτάνει τα 180 !!! Από εκεί και μετά οι υπόλοιπες ταχύτητες είναι κοντά η μια με την άλλη και πολλές φορές δυσκολεύεσαι να καταλάβεις την διαφορά στο τράβηγμα μεταξύ 4ης-5ης-6ης….Συνηθισμένο το φαινόμενο να ψάχνεις και για 7η….Η ίδια η λειτουργία του κιβωτίου είναι πολύ καλύτερη από το FZ6 με θετικά κουμπώματα ταχυτήτων και με αίσθηση που θυμίζει….Χόντα….Μόνα ελαφρώς μελανά σημεία το ηχηρό κούμπωμα της 1ης που σου ματώνει την καρδιά, και η δυσκολία να κατέβουν οι ταχύτητες εν στάση στο φανάρι…Το μηχανάκι έχει όμως μόνο 2.200χλμ στο κοντέρ και η εμπειρία μου λέει ότι γράφοντας μερικά ακόμα θα μειωθούν και αυτά τα φαινόμενα…

    Το επόμενο σημείο που σου κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το κράτημα και η αίσθηση στιβαρότητας που σου μεταδίδει η μοτοσικλέτα. Κάτι το εντελώς άκαμπτο πλαίσιο, κάτι οι σφιχτές αναρτήσεις, κάτι η γεωμετρία του και η κατανομή του βάρους, κάτι η επιθετική θέση οδήγησης, νοιώθεις ότι οδηγείς ένα μονοκόμματο πράγμα φτιαγμένο από πέτρα….Το βάρος της μηχανής εξαφανίζεται, έχεις απόλυτη αίσθηση του μπροστινού τροχού και στην κυριολεξία μπορείς να κάνεις ότι λαμακία σου κατέβει στο μυαλό έχοντας την σιγουριά ότι το μηχανάκι δεν θα πει όχι….
    Αν εξαιρέσεις μια σχετική απροθυμία να ξεκολλήσει αρχικά από την όρθια θέση (για την οποία μάλλον ευθύνονται τα σπορ-τούρινγκ ελαστικά με την αργή γεωμετρία τους και το φαρδύ-τετράγωνο πέλμα), από εκεί και πέρα το μηχανάκι ακολουθεί τις εντολές με ακρίβεια μέχρι το όριο πρόσφυσης που αντέχουν τα λάστιχα και η καρδούλα του αναβάτη….και όλα αυτά με ευκολία και χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά από τον συντελεστή τριβής του οδοστρώματος - τέτοια είναι η εμπιστοσύνη που σου δίνει που είμαι περίεργος να δοκιμάσω στην πρώτη αλλαγή ένα ζευγάρι σούπερ-σπορ ελαστικών όπως πχ το Pirelli Diablo…

    Το εμπρός ανάποδο πιρούνι έχει πολύ όμορφη λειτουργία και αν και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο προσωπικά το βολεύτηκα όπως ακριβώς έρχεται με τις στάνταρ ρυθμίσεις. Δεν είναι μαλακό μεν, αλλά απορροφάει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, κρατάει πάντα τον τροχό στον δρόμο και τον οδηγό καλά πληροφορημένο, και διαχειρίζεται με επιτυχία την μεγάλη δύναμη των φρένων χωρίς να βουτάει απότομα στο φρενάρισμα….Δεν θέλεις τίποτε άλλο….

    Πίσω τα πράγματα είναι λίγο χειρότερα…Αρκετά σφικτή η ανάρτηση, ταλαιπωρεί την μέση στους χιλιομπαλωμένους Ελληνικούς δρόμους και σε αυτό συμβάλλει και η μικρή και σκληρή σέλλα με το όχι πολύ αφρώδες. Οι ανωμαλίες δεν στρογγυλεύουν καλά και στα κοφτά σαμαράκια της Εθνικής ο πίσω τροχός απογειώνεται στιγμιαία… Είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς, και προσπάθησα με +/- 1-2 κλικ να δω αν έρχεται καλύτερα, αλλά με φτωχά αποτελέσματα….Τελικά άφησα την προφόρτιση ως έχει και έσφιξα +2 κλικ την απόσβεση επαναφοράς γιατί μου φάνηκε ότι με την στάνταρ ρύθμιση επέστρεφε αρκετά γρήγορα…Έγινε μεν ακόμα πιο στιβαρό, αλλά η άνεση ειδικά στις κοφτές ανωμαλίες περνάει δύσκολες ώρες, ενώ στην επιτάχυνση πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες ο πίσω τροχός χάνει εύκολα την πρόσφυση και αρχίζει να γράφει, πράγμα που δηλώνει την αδυναμία του αμορτισέρ να κρατήσει τον τροχό σε στενή επαφή με το οδόστρωμα…Τέσπα, δεν μπορώ να πω ότι εξάντλησα τις δυνατότητες ρυθμίσεων-πειραματισμών για να είμαι απολύτως σίγουρος, αλλά όσοι θα ήθελαν ένα μαλακό μηχανάκι που θα περνάει γλυκά από τις ανωμαλίες των Ελληνικών δρόμων μάλλον πρέπει να κοιτάξουν αλλού ή να στραφούν σε κανένα άφτερμάρκετ αμορτισέρ-ελατήριο που ίσως να βοηθήσει σε αυτό τον τομέα…
    Με δύο άτομα δείχνει να δουλεύει καλύτερα ειδικά αν αυξήσεις ακόμα 1 κλικ την προφόρτιση (που δυστυχώς δεν είναι υδραυλικά ρυθμιζόμενη αλλά ρυθμίζεται με το κλασσικό γαντζόκλειδο), αλλά πιστεύω ότι με αυτόν τον συνδυασμό ελατηρίου-αμορτισέρ ότι και να κάνεις το μηχανάκι θα παραμείνει σχετικά σκληρό ειδικά για κάτι καλομαθημένους σαν εμένα (V-STROM1000 προηγουμένως….). Φυσικά εννοείται ότι σε καλό οδόστρωμα όλα αυτά δεν γίνονται αντιληπτά και το μηχανάκι απλά μοιάζει κινείται πάνω σε ράγες…

    Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής…το φανταζόμουνα άλλωστε γνωρίζοντας τις δαγκάνες από το παλιό FZS600 που είχα παλαιότερα…το νέο στοιχείο όμως εδώ είναι ότι το στιβαρό ανάποδο πιρούνι διαχειρίζεται πια πολύ καλύτερα την δύναμη των τετραπίστονων χωρίς να βουτάει απότομα και ο συνδυασμός τους δίνει μια πολύ καλή αίσθηση και γραμμικότητα στα φρένα….Και όχι, δεν τόλμησα να δοκιμάσω να δω αν κάνει έντο…Ίσως κάποια στιγμή (έτσι πιο πολύ για να δω πόσο καλύτερα μπορούν να γίνουν) να δοκιμάσω να περάσω σωληνάκια υψηλής, αλλά προς το παρόν δεν τίθεται θέμα…Αν θα έπρεπε να γκρινιάξω για κάτι, αυτό είναι η απουσία του ABS που μάλλον η Γιαμάχα το φυλάει κρυμμένο στο μανίκι της για την πρώτη μελλοντική αναβάθμιση του μοντέλου…

    Κανένα παράπονο και από τα φώτα που φαίνονται να είναι ίδια με του παλαιότερου…Διπλοί Η4 προβολείς και λογικό είναι να χαρίζουν μεγάλο οπτικό πεδίο την νύχτα. Η αλλαγή των λαμπών με Osram Silverstar προσέθεσε λίγο ακόμα στο φως και στην διάχυσή του στον δρόμο σε σχέση με τις μαμίσιες, και όλα καλά…

    Στην κίνηση στην πόλη είναι καλύτερο από ότι το περίμενα….Η θέση οδήγησης βοηθάει με την καλή της ορατότητα, το μοτέρ είναι ελαστικό και γλυκό στο ανέβασμα, και το μηχανάκι αποδεικνύεται ευέλικτο παιχνίδι….Μόνα μικρά προβληματάκια, οι καθρέπτες που ανέφερα πιο πάνω, το ότι το τιμόνι δεν κόβει αρκετά σταματημένος, και το γεγονός ότι το βεντιλατέρ μπαίνει συχνά σε λειτουργία χωρίς ακόμα να έχουν σφίξει οι ζέστες…Εντάξει…ας μην είμαστε και υπερβολικοί, τετρακύλινδρο χιλιάρι είναι - όχι παπί….

    Στον ανοιχτό δρόμο είναι πραγματική απόλαυση….Χαίρεσαι να το οδηγείς και να παίζεις μαζί του σε κάθε είδους δρόμο. Στρίβει με ακρίβεια και αυτοπεποίθηση, φρενάρει άψογα, και ο κινητήρας είναι παρών όποτε χρειαστείς δύναμη. Αν κρατάς τις στροφές πάνω από 5-6000 όλα γίνονται εκπληκτικά γρήγορα και τα αυτοκίνητα μοιάζουν σταματημένα και τα προσπερνάς όπως στο Playstation… Ακόμα και όταν βαριέσαι να παίζεις με το κιβώτιο, και θέλεις να κινηθείς τεμπέλικα, η 6η προσφέρει επαρκείς ρεπρίζ ακόμα και από τα 50 χλμ/ώρα και εντυπωσιακές πάνω από τα 140-150….

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    part 3

    Κάποιες ενστάσεις αρχίζουν να εμφανίζονται όταν σταματάνε οι γρήγορες βόλτες και αρχίζει η χαλαρή τουριστική χρήση…Τότε η σκληρή πίσω ανάρτηση δείχνει το κακό της πρόσωπο, το ίδιο και η σκληρή σέλλα που επιπλέον επειδή είναι διώροφη δεν σου δίνει πολλά περιθώρια ώστε να μετακινηθείς και να ξεμουδιάσεις. Ταυτόχρονα, η προστασία από τον αέρα γίνεται ανεπαρκής πάνω από τα 150 και εμφανίζονται κάποιοι στροβιλισμοί στο κράνος. Επιπλέον, έχω την υποψία ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο εκτρεπόμενος από την στενή ζελατίνα αέρας χτυπάει άτσαλα στα χέρια του οδηγού και αυτά με την σειρά τους μεταδίδουν μια νευρικότητα στο τιμόνι χωρίς όμως να είμαι 100% σίγουρος για αυτό…Ευτυχώς η Γιαμάχα δίνει έξτρα μια αρκετά μεγαλύτερη τουριστική ζελατίνα που στις φωτό δείχνει ότι θα προστατεύει καλύτερα, αλλά ακόμα δεν έχω διαβάσει πουθενά αν όντως τα καταφέρνει καλά…

    Για τον συνεπιβάτη δεν μπορώ να πω πολλά….λίγες φορές και μόνο για λίγο ανέβηκε πάνω 2ο άτομο και βολεύτηκε πολύ καλά χωρίς να γκρινιάξει για τίποτα, αλλά δεν δοκιμάστηκε σε υψηλή ταχύτητα και για κάμποση ώρα ώστε να βγει ασφαλές συμπέρασμα. Οπτικά πάντως η σέλλα του συνεπιβάτη φαίνεται να είναι καλύτερα σχεδιασμένη και να διαθέτει πιο πολύ υλικό από αυτή του οδηγού !!!
    Το σίγουρο είναι ότι το μηχανάκι ουσιαστικά στερείται αποθηκευτικού χώρου κάτω από τις σέλλες - αρκεί να σκεφτείτε ότι για να χωρέσει ο συναγερμός λίγο έλειψε να αφαιρεθεί η εργαλειοθήκη !!! Ένας μικρός χώρος που θα μπορούσες να βολέψεις διπλωμένα τα αδιάβροχα ανάγκης μου λείπει πολύ και ώρες-ώρες τσαντίζομαι με αυτούς τους Γιαπωνέζους….Τόοοοσο δύσκολο ήταν κάπως να εξοικονομήσουν μισό λίτρο ???
    Η Γιαμάχα προσφέρει εξτρά σετ από ολόσωμο φαίρινγκ-ζελατίνα-καρίνα και ταυτόχρονα πλαϊνές βαλίτσες ειδικά σχεδιασμένες για το μηχανάκι που το μεταμορφώνουν στην όψη και φαντάζομαι ότι θα το βοηθάνε αρκετά προς το τουριστικότερο, αλλά δεν νομίζω πως ότι και να κάνεις το μηχανάκι θα γίνει ποτέ FJR (γιατί πολύ απλά δεν σχεδιάστηκε σαν τέτοιο), ούτε ξέρω πόσο στοιχίζουν…

    Γενικά το νέο 1000άρι Φέιζερ δείχνει να προσανατολίζεται σε ένα σαφώς πιο σπορτίφ κοινό θυσιάζοντας στον βωμό των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς κάποιες από τις τουριστικές αρετές του προκατόχου του…Το μόλις 18άλιτρο ντεπόζιτο νομίζω ότι τα λέει όλα…Η αίσθησή μου είναι ότι η Γιαμάχα σχεδίασε αρχικά ένα γυμνό και καθαρόαιμο στρήτ-φάιτερ με πλαίσιο, αναρτήσεις, και μοτέρ, ικανά να τσακίσουν τον ανταγωνισμό από μηχανάκια όπως Ζ, Τουόνο και τα σχετικά, και μετά εκ των υστέρων απλά πρόσθεσε ένα φαίρινγκ (που σχεδόν το είχε έτοιμο από το παλαιότερο μοντέλο) ίσα-ίσα για να λέει ότι το έβγαλε και σε έκδοση για τουρισμό…

    Η κατανάλωση βενζίνης κινείται σε καλά επίπεδα αναλογικά με τον κυβισμό και τις επιδόσεις του. Κατά το στρώσιμο που απέφευγα παρατεταμένα ανοίγματα του γκαζιού και πολύ υψηλές στροφές, το μηχανάκι παρουσίαζε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 6,2 έως 6,7 λίτρα/100χλμ. Τώρα που το ανοίγω παραπάνω δείχνει να ανεβάζει λίγο ακόμα την κατανάλωση όταν κυνηγιέται, αλλά όχι πολύ….Τα 7,5 λίτρα/100χλμ είναι το μεγαλύτερο νούμερο που έχω μετρήσει μέχρι στιγμής και πρέπει να είναι δύσκολο να ανέβει αισθητά παραπάνω…Μην ξεχνάμε ότι ένα τόσο δυνατό μηχανάκι δύσκολα το οδηγείς με πολύ γκάζι παντού και συνεχώς, εκτός αν αρέσκεσαι να ταξιδεύεις συνεχώς με το κοντέρ πάνω από την 2η εκατοντάδα …
    Ταξιδεύει πολύ οικονομικά στα 140χλμ/ώρα με κατανάλωση 6,5 λίτρα/100χλμ και ας σε πανικοβάλει εύκολα η ρεζέρβα που πρωτοανάβει στα 190-200 χιλιόμετρα από το γέμισμα…Γεμίζοντας σε αυτό το σημείο το ρεζερβουάρ παίρνει το πολύ 12.5-13 λίτρα, που σημαίνει ότι υπάρχουν μέχρι 5 λίτρα ακόμα διαθέσιμα στην ρεζέρβα ικανά για να φτάσεις πάνω από τα 250 χιλιόμετρα σε ρυθμούς ταξιδιού…Πάντως δεν θα χάλαγε κανέναν αν το ρεζερβουάρ έπαιρνε 3-4 λίτρα ακόμα ώστε να υπολογίζεις συνολικά σε μια αυτονομία της τάξης των 300 χιλιομέτρων…. Τώρα, με τα οριακά 250-260 χιλιόμετρα αυτονομίας (που σημαίνει λίγο πάνω από 200 αν είσαι αποφασισμένος για γρήγορες καταστάσεις) είναι λίγο σπαστικό…

    Τέλος, έχουμε την αισθητική του νέου Φέιζερ. Υποκειμενικά αυτά τα πράγματα…Εμένα μου αρέσει πολύ.
    Το ασημί χρώμα των πλαστικών δένει υπέροχα με το χρυσό ανάποδο και το βαθύ μπλε του πλαισίου-ζαντών. Απόψεις είναι αυτές και άλλοι μπορεί να έχουν διαφορετική γνώμη….
    Η αλήθεια είναι ότι φαίνεται μικροκαμωμένο, δεν προκαλεί το μάτι με ακραίες και εξεζητημένες επιλογές, και οι σχεδιαστές για λόγους αναγνωρισιμότητας προσπάθησαν να το κάνουν να μοιάζει αρκετά με το προηγούμενο διατηρώντας σχεδόν την ίδια μάσκα και προβολείς. Ο κινητήρας είναι στενός για τα κυβικά του και ναι μεν φαίνεται γεμάτος, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να επιβάλλεται στο υπόλοιπο μηχανάκι όπως σε κάτι muscle bikes.
    Η πλαστική προέκταση της ουράς δεν με ενθουσιάζει και με το γνωστό ταψί φορεμένο πάνω της φαίνεται ακόμα χειρότερη – θα δούμε αν θα κυκλοφορήσουν τίποτε άφτερ-μάρκετ αξεσουάρ με καλύτερη άποψη, πάντως οι περισσότεροι μου λένε να την ξηλώσω και να βάλω την πινακίδα κάτω από το φτερό ή καθόλου…
    Η εξάτμιση που στις αρχικές φωτογραφίες ξένιζε κάπως, τελικά από κοντά είναι πιο όμορφη από ότι πίστευα – έχει απλά την δική της αισθητική άποψη και όπως είπαμε παράγει ωραίο ήχο…Τώρα πια την συνήθισα και όχι μόνο δεν με ενοχλεί αλλά μ’αρέσει κιόλας….Προς το παρόν μένει στην θέση της…
    Η Γιαμάχα δίνει και μια εξτρά καρίνα βαμμένη στο χρώμα των πλαστικών που φαίνεται να του πηγαίνει πολύ, αλλά 200+ ευρώπουλα για ένα κομμάτι πλαστικό μου φαίνονται αρκετά και προς το παρόν δεν περισσεύουν…

    Τα 11.700 ευρώ επίσημη τιμή (για την έκδοση με φαίρινγκ) δεν είναι και λίγα για μηχανάκι την σήμερον ημέρα ….αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ολοκαίνουργιο-φρέσκο μοντέλο και φαίνεται να είναι πολύ καλά φτιαγμένο, με καλά υλικά και προσοχή στην λεπτομέρεια-φινίρισμα.

    Ιδανικά σκεφτόμενος, σε αυτή την τιμή θα ήθελα το ABS, δεν θα με χάλαγε ένας υδραυλικός συμπλέκτης (αν και δεν φαίνεται να τον χρειάζεται), καθώς και μια υδραυλική προφόρτιση του πίσω αμορτισέρ (γιατί χρειάζεται και λίγο χλίδα στην ζωή μας).
    Από την άλλη, αγοράζεις έναν κινητήρα πύραυλο, ένα πλαίσιο που είναι ότι πιο στιβαρό έχω οδηγήσει, ένα σετ φρένων υπεράνω κριτικής, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις που κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους, και ένα κλασσικομοντέρνο design που μέχρι στιγμής φαίνεται να κερδίζει την γενική αποδοχή…Με κάποιες μικρές παραχωρήσεις στην άνεση έχεις ένα μηχάνημα που μπορεί να κινηθεί γλυκά στην πόλη, να ταξιδέψει ταχύτατα και με ασφάλεια, και όποτε το θελήσεις αυτόματα να μεταμορφωθεί σε ένα δολοφόνο των δρόμων και δεν βλέπω γιατί όχι και της πίστας...
    Κάντε τις επιλογές σας....

  4. #4
    Μη σε φοβιζει η σκληρη αναρτηση,ειναι μια χαρα,τα ιδια ελεγα και εγω αλλα μετα τα 3500χιλ,μαλακωνει λιγο και γινετε ιδανικη,δεν ξαναποναει η μεση,η επαναφορα ειναι οντος αρκετα γρηγορη,προφανος για τις ανωμαλιες,εχω σκευτει κ εγω να την κανω 2 κλικ πιο αργη,θα το δοκιμασω καποια στιγμη.
    Εντο κανει για πλακα,μη το συζητας,τα φρενα ειναι κορυφη!θελει λιγο παραπανω πιεση η μανετα για δυνατο φρεναρισμα αλλα αυτο δεν ειναι προβλημα,αν θες βαζεις υψηλης.
    Η ζελατινα σου ειναι μια χαρα,σε σχεση με το δικο μου FZ1.
    Η πρωτη ειναι τεραστια,χαριζει ζωη στο πισω λαστιχο κ κατω απο τις 5-6000 το ψιλοπνιγει το μοτερ,καπου εκει σα να υπαρχει κ μια μικρη τρυπα που ξεπερνιεται στιγμιαια και μετα νιωθεις το ξεσπασμα του κινητηρα με υπογραφη R1!
    κανει ενα δυνατο ΓΚΑΠ οταν τη βαζεις αλλα ολες οι αλλες ταχυτητες ειναι βουτηρο,ανεβοκατεβαινουν γλυκα κ δεν ακουγονται καθολου.

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Θάνος
    Εγγραφή
    17/06/2003
    Μηνύματα
    1.079
    Το προηγούμενο fazer1000 είχε επίσης σκληρές αναρτήσεις που όμως στα πολλά δούλευαν μια χαρά! Καλύτερα να κοπανάει λίγο στην πόλη, παρά να κάνεις κούνια στην εθνική!

    Η ζελατίνα είναι μια χαρά. Μην την αλλάξεις γιατί θα πετάξεις τα λεφτά σου. Στο δικό μου το fazer η κάλυψη ήταν καλύτερη με τη χαμηλή ζελατίνα. Αν θέλεις να χτυπάς 200άρες θα πρέπει να σκύβεις και όσο ανεβάζεις τα χιλιόμετρα όλο και πιο πολύ μέχρι να κρυφτείς εντελώς πίσω από τη ζελατίνα!

    Ο αέρας που λες ότι πέφτει στα χέρια σου είναι μάλλον φυσικό να σε ενοχλεί αν φοράς ακόμα cordura μπουφάν. Η cordura είναι για Onoff μηχανάκια με μεγάλα παρπρίζ. Στο δικό σου θα αισθάνεσαι σαν να φοράς αλεξίπτωτο. Εσύ τώρα θέλεις ένα στενό δερμάτινο και το πρόβλημα σου θα λυθεί. Ξέχνα την cordura!!
    Θάνος..

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Και μια και τόφερε η κουβέντα ας παραθέσω και μια από τις πρώτες ευδιάκριτες δυναμομετρήσεις ιδιωτών που βρήκα ψαχουλεύοντας στο νετ...
    Το συγκεκριμένο FZ1 δυναμομετρήθηκε στην Αγγλία έχοντας 2.000 μίλια στο κοντέρ του....


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	dyno_dw.jpg 
Προβολές:	1392 
Μέγεθος:	30,7 KB 
ID:	47425

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Κάτι που πρόσεξα και το παραθέτω....

    Στίς εμπειρίες μου πιο πάνω αναφέρω ότι στην ψηλές ταχύτητες (πάνω από 150) η στενή ζελατίνα σε συνδυασμό με την θέση των καθρεπτών μάλλον στέλνει "άτσαλα" τον αέρα στα χέρια του αναβάτη και αυτά με την σειρά τους μεταφέρουν μια νευρικότητα στο τιμόνι...
    Ο Θάνος ανέφερε ότι το πρόβλημα μπορεί και να οφείλεται στην χρήση μπουφάν κορντούρας και με ένα στενό δερμάτινο θα μειωθεί-εξαφανιστεί...Πιθανόν....

    Στα εξτρά της Γιαμάχα βλέπω ότι η τουριστική ζελατίνα εκτός από το μεγαλύτερο ύψος της, έχει και κάτι προεκτάσεις-αυτιά στο πλάι, μάλλον για να εξομαλύνει την ροή του αέρα και να μειώσει το φαινόμενο που ανέφερα...Δεν ξέρω όμως πόσο καλά τα καταφέρνει...


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	3c3w07100000_-2hr.jpg 
Προβολές:	1277 
Μέγεθος:	17,4 KB 
ID:	47793

  8. #8
    Αυτο μειωνει τον αερα στους ωμους

    Παντως επιβαλεται ενα δερματινο, θα δεις τρομακτικη διαφορα

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της DrIoannis
    Εγγραφή
    28/07/2005
    Μηνύματα
    1.795
    Ωραία και δυνατή μηχανή.Όταν την είδα από κοντά μου φάνηκε όμως μεγάλη σε μέγεθος.Την είδα δίπλα σε Ζ1000(για Tuono δεν το συζητώ) και ήταν πιο ογκώδης.Βέβαια μπορεί να είναι και η πινακίδα που πετάει πολύ πίσω.

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Θάνος
    Εγγραφή
    17/06/2003
    Μηνύματα
    1.079
    Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
    Κάτι που πρόσεξα και το παραθέτω....

    Στίς εμπειρίες μου πιο πάνω αναφέρω ότι στην ψηλές ταχύτητες (πάνω από 150) η στενή ζελατίνα σε συνδυασμό με την θέση των καθρεπτών μάλλον στέλνει "άτσαλα" τον αέρα στα χέρια του αναβάτη και αυτά με την σειρά τους μεταφέρουν μια νευρικότητα στο τιμόνι...
    Ο Θάνος ανέφερε ότι το πρόβλημα μπορεί και να οφείλεται στην χρήση μπουφάν κορντούρας και με ένα στενό δερμάτινο θα μειωθεί-εξαφανιστεί...Πιθανόν....

    Στα εξτρά της Γιαμάχα βλέπω ότι η τουριστική ζελατίνα εκτός από το μεγαλύτερο ύψος της, έχει και κάτι προεκτάσεις-αυτιά στο πλάι, μάλλον για να εξομαλύνει την ροή του αέρα και να μειώσει το φαινόμενο που ανέφερα...Δεν ξέρω όμως πόσο καλά τα καταφέρνει...
    Το πρόβλημα οφείλεται στην cordura και στο λέω με πάσα βεβαιότητα.

    Μία φορά ξεκίνησα με το fazer από Αθήνα για Χαλκιδική φορώντας πάνω-κάτω cordura μια και η πρόβλεψη έλεγε τρελές βροχές σε όλη τη χώρα.

    Ως συνήθως η ΕΜΥ έπεσε 100% έξω και ταξίδεψα τελικά με εκπληκτική λιακάδα και στο πήγαινε και στο έλα. Παρά τον φανταστικό καιρό, πρέπει να ήταν το χειρότερο ταξίδι μου EVER!

    Βλαστήμησα την ώρα και τη στιγμή που φόρεσα την cordura, σε όλη τη διαδρομή το μπουφάν κοπανιόταν πέρα δώθε κάνοντας αδύνατο σχεδόν να κρατήσεις το τιμόνι σταθερό!

    Το δερμάτινο είναι αεροδυναμικό, με πολύ καλή ροή του αέρα πάνω απ'αυτό! Θα σου προτείνω ξανά να μην αλλάξεις τη ζελατίνα! Αυτή που έχει από τη μαμά είναι συνήθως η καλύτερη! Με το δερμάτινο ο αέρας θα περνάει πάνω από τα χέρια σου χωρίς να τον καταλαβαίνεις καθόλου! Αυτά τα βοηθήματα στη ζελατίνα πιο πολύ πρόβλημα βλέπω να σου δημιουργούνε παρά καλό!

    Εντέλει πάρε ένα δανεικό δερμάτινο μπουφάν και βγες μία εθνική για test πριν πας και χαλάσεις την αεροδυναμική και την αισθητική στο μηχανάκι με aftermarket ζελατίνες...
    Θάνος..

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Καλά ρε συνονόματε....μην βαράς....το εμπεδώσαμε.....

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Θάνος
    Εγγραφή
    17/06/2003
    Μηνύματα
    1.079
    Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
    Καλά ρε συνονόματε....μην βαράς....το εμπεδώσαμε.....
    Σίγουρα;
    Θάνος..

  13. #13
    Νέο μέλος Το avatar του/της dimperd7
    Εγγραφή
    21/02/2006
    Μηνύματα
    25
    Φίλε THEOD πολύ καλή και λεπτομερής η δουλειά που έχεις κάνει γράφοντας τις εντυπώσεις σου. Ευτυχώς που έχουμε και εσένα να μας λες πως είναι γιατί εγώ ακόμα περιμένω να μου φέρει ο ΒΥΝΙΟΣ τη δική μου. Είμαι περίεργος να δω μέχρι πότε θα τραβήξει αυτή η ιστορία.

  14. #14
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της THEOD
    Εγγραφή
    12/04/2003
    Μηνύματα
    2.219
    Αρχικά δημιουργήθηκε από dimperd7
    Ευτυχώς που έχουμε και εσένα να μας λες πως είναι γιατί εγώ ακόμα περιμένω να μου φέρει ο ΒΥΝΙΟΣ τη δική μου. Είμαι περίεργος να δω μέχρι πότε θα τραβήξει αυτή η ιστορία.

    Σε καταλαβαίνω φίλε μου....εγώ περίμενα πάνω από 40 μέρες και είχα φτάσει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης....κυρίως όχι γιατί καθυστερούσε (αν το ήξερα από την αρχή θα το είχα πάρει απόφαση), αλλά γιατί κάθε βδομάδα ήταν "σίγουρο" ότι θα το παραλάβω....αυτό είναι το χειρότερο, σε σκοτώνει πολλές φορές....

    Υπομονή, κουράγιο, και αν βοηθάει σου λέω ότι....ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΕΙ ΘΑ ΤΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΟΛΑ....

  15. #15
    Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
    Σε καταλαβαίνω φίλε μου....εγώ περίμενα πάνω από 40 μέρες και είχα φτάσει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης....κυρίως όχι γιατί καθυστερούσε (αν το ήξερα από την αρχή θα το είχα πάρει απόφαση), αλλά γιατί κάθε βδομάδα ήταν "σίγουρο" ότι θα το παραλάβω....αυτό είναι το χειρότερο, σε σκοτώνει πολλές φορές....

    Υπομονή, κουράγιο, και αν βοηθάει σου λέω ότι....ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΕΙ ΘΑ ΤΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΟΛΑ....
    Εγω ειχα ενημερωσει το μαγαζι που το πηρα οτι αν μου πουν απο την αρχη ''ξερεις θα περιμενεις 1 μηνα'' τοτε ολα οκ.
    Αλλα αν μου ελεγαν καθε φορα ''απο δευτερα'' και η μηχανη δεν φαινοταν, τοτε θα ακυρωνα την παραγγελια

    Να μαθουν να σεβονται

Σελίδα 1 από 4 1234 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Νέο Yamaha FZ1 FAZER
    από ixnilatis στο forum Yamaha Fazer
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 16/10/2005, 10:49
  2. Πρώτες εντυπώσεις απ'το CBF-600
    από bsari στο forum Honda CBF's
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 30/03/2005, 09:49
  3. Πρώτες εντυπώσεις
    από arxaios στο forum Yamaha Fazer
    Απαντήσεις: 9
    Τελευταίο μήνυμα: 26/01/2005, 10:03
  4. πρώτες εντυπώσεις από Termignoni
    από gspir στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 21/11/2004, 23:22
  5. Πρωτες εντυπωσεις απο τον Ιταλο!
    από Viagra_650 στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 15/11/2004, 12:48

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF