Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 15

Θέμα: κουνημα τιμονιού

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της bentouza
    Εγγραφή
    17/06/2006
    Μηνύματα
    739

    κουνημα τιμονιού

    σ’αυτό το βιντεάκι http://www.youtube.com/watch?v=mrVyZdvo2cQ εχει κανα 2 φασεις που το τιμονι απ’το μηχανακι κουνιεται σαν τρελο, ο οδηγός φαινεται να μην κάνει τιποτα και τελικα πεφτει. Μπορει κανεις να καταλαβει γιατι σπαρταραει το τιμονι και τι μπορεις να κανεις σε τετοια κατασταση; Ειδικα ο ενας με το μαυρο μηχανακι μολις εχει σηκωσει το μηχανακι μετα την εξοδο της στροφης και αρχιζει να κουνααει μπροστα σαν τρελο για καμποσα μετρα και αυτος "απλα" πεφτει.

  2. #2
    Η θεωρία λέει για το tank-slapping ότι άμα σου κάτσει και έχεις χαλαρά χέρια ισιώνει μόνο του -αλλιώς άμα είσαι στόκος σφίγγεις το damper και προσεύχεσαι.


    Οι νεοκάγκουρες που χωρίς να ξέρουν καν σούζα παίρνουν ένα 1000άρι και αρχινάνε τις σούζες είναι απόλυτα λογικό να προσγειώνουν βαριά τα πραπρά τους (και στραβά), και επίσης απόλυτα λογικό να πέφτουν.

    Ενίοτε φταίει και η κακορυθμισμένη ανάρτηση (πχ πολύ ελαφρύ το μπροστινό, όχι συμμετρική ρύθμιση), ή η θέση οδήγησης -πχ πολύ όρθιος στη μηχανή με υπερβολικές επιταχύνσεις.


    Έχει και άλλες ενδιαφέρουσες τούμπες το βιντεάκι (πχ πάντα έχει πλάκα όταν βλέπεις κάποιον να προσπαθεί να κάνει κωλιά με gsx-r και να φεύγει ιπτάμενος...).

    Φοράγανε κράνος τουλάχιστον.

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της bentouza
    Εγγραφή
    17/06/2006
    Μηνύματα
    739
    tank-slapping λεγεται καθε κουνημα τιμονιου;ασ’πουμε κατι μικροκουνηματακια στη στροφη(με 80-90) ειναι το ιδιο η κατι αλλο; Ομως δεν εχω καταλαβει απο τι προκαλειται.οδηγαω μονο ενα χρονο κ μαλιστα μικρο μηχανακι οποτε οτι διαβαζω στη θεωρια ειναι πολλα περισσοτερα απ’αυτα που βλεπω τελικα στο δρομο, γι’αυτο και οι απλες απορίες . Και αφου αναφερθηκες σε ιπταμενα gsx-rια δες και αυτο http://www.youtube.com/watch?v=VqSOj17_Cm8. Πρόσεξε οτι διελυσε τη ζαντα.

  4. #4
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.649

    Re: κουνημα τιμονιού

    Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
    σ’αυτό το βιντεάκι http://www.youtube.com/watch?v=mrVyZdvo2cQ
    Ο zireus μια χαρά τα λέει. Απλά στο βιντεάκι, έσκασα στα γέλια με τον τύπο που του σηκώνεται η μηχανή στην γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα. Τα είδαν όλα οι από πίσω του :rotflmao: :rotflmao:

    Και το απίστευτο σωσιμο που έκανε ο MAX βέβαια, λίγο πριν φάει το καπάκι με το YZR500. Ή ξέρεις σούζα (και φρένο) ή δεν ξέρεις.....
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  5. #5
    Μικροκουνήματα του τιμονιού σε στροφές με λίγο όμως γκάζι σε μικρό μηχανάκι μπορεί να σημαίνει καί ότι έχεις πολύ σφιχτά τα χέρια στο τιμόνι (πχ όλο το βάρος στα χέρια, χωρίς να σφίγγεις καθόλου τα γόνατα στο τεπόζιτο), ή/και πρόβλημα στις αναρτήσεις, λάστιχα κλπ -στο προφίλ σου δέ λέει τί οδηγάς, και δέ βοηθάς ενδεχομένως αυτούς που μπορεί να έχουν έτοιμες απαντήσεις από ιδία πείρα.

    Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος άν θες.

  6. #6
    Μέλος απο...τότε... Το avatar του/της powerphot
    Εγγραφή
    21/05/2004
    Μηνύματα
    2.332
    Δε ξέρω αλλά άσχετα με αυτά που λέτε, εμένα πριν 2-3 χρόνια που είχα ένα ατύχημα, μέχρι να ξανακαβαλήσω μηχανή 2-3 μήνες, με είχε πιάσει μια "λύσα" με αυτά τα
    βιντεάκια κι όλο τέτοια έβλεπα. Δε ξέρω γιατί....και δεν είχα χτυπήσει στο κεφάλι....
    :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
    Το ταξίδι του Ηλία Βροχίδη μπορείτε να το διαβάζετε και στην ιστοσελίδα του Madnomad.gr, στο Facebook Madnomad

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της bentouza
    Εγγραφή
    17/06/2006
    Μηνύματα
    739
    Αρχικά δημιουργήθηκε από zireous
    Μικροκουνήματα του τιμονιού σε στροφές με λίγο όμως γκάζι σε μικρό μηχανάκι μπορεί να σημαίνει καί ότι έχεις πολύ σφιχτά τα χέρια στο τιμόνι (πχ όλο το βάρος στα χέρια, χωρίς να σφίγγεις καθόλου τα γόνατα στο τεπόζιτο), ή/και πρόβλημα στις αναρτήσεις, λάστιχα κλπ -στο προφίλ σου δέ λέει τί οδηγάς, και δέ βοηθάς ενδεχομένως αυτούς που μπορεί να έχουν έτοιμες απαντήσεις από ιδία πείρα.

    Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος άν θες.
    CBR 125. Ειναι 120 κιλα γεματο συν αλλα 72 εγω. Τα λαστιχα θελουν αλλαγμα(εχουν κλεισει 2,5 χρονια και καθολου δεν μ’αρεσει η οψη τους), φοραει σε 17αρες 80/90 και 100/80 της αγνωστης για μενα IRC. Οποτε τα λαστιχα ειναι πρωτα στη λιστα των υποπτων. Για το σφιξιμο του τιμονιου το εχω υπόψιν μου και το καταλαβαινω οταν με πιανω σφιγμενο. Τωρα το "χαλαρα χερια στη στροφη" μου ακουγεται λιγο φλου οποτε μονο με εμπειρια και δοκιμες το βρισκεις(υποθέτω).

  8. #8
    Όταν αλλάξεις λάστιχα, δοκίμασε να στρίβεις με σταθερό γκάζι ή ανοιγώμενο, και το άλλο χέρι ίσα ίσα να ακουμπάει το τιμόνι -εκεί θα δεις άμα σφίγγεις η όχι το τιμόνι.


    Όλοι μας μέχρι κάποιο σημείο στην οδήγησή μας σφίγγουμε το τιμόνι, είναι ιδίωμα της αδρεναλίνης και αποτέλεσμα έχει να είμαστε άτσαλοι μέσα στη στροφή. Που σημαίνει, ακόμα και όταν τρέχεις πρέπει να είσαι ψύχραιμος για να ελέγχεις τα άκρα σου και το δρόμο.


    Όσο πιο νωρίς αρχίσεις να "στερεώνεσαι" με τα πόδια στη μηχανή, τόσο πιο γρήγορα θα καταλάβεις τί σου λέω -μετά τα 30 χλμ/ώρα το γυροσκοπικό ισχύει, ακόμα και στα ποδήλατα, άμα το χρησιμοποιείς με σφιγμένα χέρια, δε στρίβουνε τα ρημάδια...

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της kinhsh
    Εγγραφή
    20/04/2004
    Μηνύματα
    311
    Τankslapping δεν ειναι μικροκουνηματακια αλλα σφαλιαρες του τιμονιου στο τεποζιτο.Συμβαινει σπανια και οι μηχανες γινονται επιρρεπεις σε αυτο οταν πειραζουμε τη γεωμετρια τους κανοντας τες πιο βουτηχτες μπροστα σε σχεση με πισω.Τοαντιθετο τις κανει πιο σταθερες.

  10. #10
    Όντως το tank-slapping, δέν είναι μικροκουνήματα, άμα έχεις πολύ βάρος μπροστά (και το κούνημα δε προέρχεται από προσγείωση σούζας, αλλά από κακή ρύθμιση) μπορεί να σου κάτσει και έχει να κάνει με το τρόπο που ασκούνται οι δυνάμεις πάνω στα μέρη του πιρουνιού, άμα ελαφρύνεις υπερβολικά το μπροστινό, πάλι μπορεί να σου κάτσει (όπως είπα παραπάνω) και σε υπερβολικές επιταχύνσεις (η λάθος στάση του σώματος δε βοηθάει, και τα μη χαλαρά χέρια επίσης).


    Άμα δέ στρίβεις με γυροσκοπικό (όχι αναγκαία με αγωνιστικούς ρυθμούς σε κάποια εκατοστά του δευτερολέπτου, για να στρίψεις πχ σε δημόσιους δρόμους), είναι πιο εύκολο να σου κάτσει tank slapping από κακορυθμισμένες αναρτήσεις (σφίγγεις τα χέρια ασυναίσθητα πιο πολύ) -η πολύ καλή πρόσφυση της πίστας βοηθάει στο να τη πατήσεις ακόμα πιο βίαια -άσε που γενικά άμα σου πρωτοκάθεται παρόμοιο κούνημα σε ήπια μορφή η πρώτη σου αντίδραση είναι να σφίξεις το τιμόνι και να κλείσεις το γκάζι επιβαρύνωντας ακόμα πιο πολύ τη μπροστινή ανάρτηση (άλλη λύση είναι να σφίξεις το τεπόζιτο με τα γόνατα, και να κρατήσεις το γκάζι σταθερο, ή ανοιγώμενο ώσπου να ισιώσει μόνο του).

  11. #11
    Ξέχασα να πω ότι ο κυρ Code συνιστά στο tank slap να σηκωθείτε όρθιοι πάνω στα μαρσπιέ -και επίσης ότι μέχρι σήμερα δεν μου έχει τύχει στο δρόμο το είδος του tank slapping που οφείλεται σε πολύ βαρύ μπροστινό και κλείσιμο γκαζιού (ίσως επειδή όλες τις στροφές τις παίρνω με ανοιγώμενο γκάζι, ίσως επειδή είναι καλόρυθμισμένο το πραπρά, δε ξέρω), μόνο παλιότερα το κλασικό από σούζα επιτάχυνσης -που με χαλαρά χέρια σώνεται πανεύκολα μέχρι να αρχίσεις να ελέγχεις το γκάζι ώστε να μή σου κάθεται καν.

  12. #12
    μου ετυχε εμενα με το runner.
    επεσα σε λακουβα και ειχα ενα παααρα πολυ εντονο tank slapping.

    Χαλαρωσα και πηγα για καμια 10ρια μετρα με το τιμονι να 'λυκνιζεται'

    Οταν ειδα οτι δεν σωζεται,σφιχτηκα και επεσα.
    Τρελη σαβουρα
    Συρθηκα καμια 10ρια μετρα
    Ολες οι ζημιες απο τη μεση και κατω.
    Επειδη γυρνουσα απο ποδοσφαιρο φορουσα σορτσακι(αουτς).
    Τρελα εγκαυματα στα ποδια τα οποια τσουζουν σαν πουτανα

    Κρανος δεν ακουμπησε κατω καθολου,ουτε αγκωνες
    Ενω σερνομουνα προσπαθουσα να σηκωθω μην εχοντας την αισθηση οτι σερνομαι με μεγαλη ταχυτητα.
    Τελικα κατι μου εμαθαν οι Σερρες αλλα μου τελειωσε και η ικανοτητα και η τυχη.
    In Thrust We Trust

    Turn To Burn

  13. #13
    Σωστή παρατήρηση άμα δε κάνεις στο κεφάλι σου χαρτογράφηση λακουβών, μία μπορεί εύκολα να σε στείλει (ειδικά στα χαμηλά street και στα ss).

    Από την άλλη, παίζει άμα το θυμηθείς να βάλεις πίεση στα μαρσπιέ (χωρίς να αλλάξεις τη κλίση), και να τη περάσεις ελαφρύτερα.

  14. #14

    Οφείλεται σε συνδυασμό δυνάμεων

    Από τιε ελαστικότητες του πλαισίου, της ανάρτησης και τις ρυθμίσεις της και από την πίεση των ελαστικών, και το γυροσκοπικό φαινόμενο των τροχών. Όποτε μου έτυχε ήταν πολύ ήπιας μορφής και μου έκανε εντύπωση οτι ακόμα και όταν κρατούσα το τιμόνι με όλη μου τη δύναμη, δεν σταματούσε. Οπότα μείωνα ταχύτητα και σταματούσε. Αυτά γύρω στα 170, οπότα όπως καταλαβαίνετε άνοιγμα του γκαζιού δεν υπήρχε περίπτωση. Το χαλάρωμα του σφιξίματος του τιμονιού δεν άλλαζε τίποτα, αλλά βοηθούσε στην ψυχραιμότερη αντιμετώπιση της κατάστασης. Πάντως ο μηχανικός μου έκανε κάποιες ρυθμίσεις που ποτέ δεν έμαθα στο προηγούμενό μου (TDM850) και εξαφανίστηκε το φαινόμενο.

  15. #15
    Το ότι έσφιγγες το τιμόνι μπορεί να σε έστελνε ακόμα πιο γρήγορα, τα προηγούμενα που λέμε ισχύουν.

    Ακόμα και στο ονοφάκι μου όταν έβαλα ασφάλτινα, μου εμφάνισε κάποια στιγμή μικροκουνήματα -φυσικά σε στριτ ή ss οι αναρτήσεις συνήθως ρυθμίζονται με μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά όταν μια μικροανωμαλία στο δρόμο προκαλέσει ένα ήπιο tank slap μπορεί και να σημαίνει ότι κάποιος έκανε χαζομάρα στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

    Εγώ επιμένω ότι ο παράγοντας αναβάτης παίζει μεγαλύτερο ρόλο (αν το μηχανάκι είναι σωστά ρυθμισμένο), απότομες κινήσεις με πολλά χιλιόμετρα δεν βοηθάνε πάντως -ούτε να σκάς σε λακούβες με πολλά βέβαια και να περιμένεις από ένα ss να αντιδράσει όπως ένα μεγάλο street ή κανένα από αυτά τα θηριώδη εντούρο που μ' αρέσουνε.

Παρόμοια θέματα

  1. Κούνημα τιμονιού
    από tombell στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 07/11/2006, 23:42
  2. Ερώτηση για "κούνημα" τιμονιού σε Ζ750...
    από modeerf στο forum Kawasaki Z series
    Απαντήσεις: 67
    Τελευταίο μήνυμα: 19/05/2006, 09:43
  3. ΑΛΛΑΓΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΣΕ Tdm 900
    από georgemav στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 27/11/2005, 00:49
  4. Αλλαξα ρουλεμαν τιμονιου!!
    από petridist στο forum Yamaha Fazer
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 25/08/2005, 00:06
  5. αντίβαρα τιμονιού
    από kchrono στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 20/05/2004, 17:35

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF