Σελίδα 1 από 8 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 116

Θέμα: γρανάζωμα...

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nelson
    Εγγραφή
    17/11/2005
    Μηνύματα
    152

    γρανάζωμα...

    γεια χαρά,

    έχω κάποιες απορίες σχετικά με την μεταβολή του βήματος...

    η τελική ταχύτητα επιτυγχάνεται στις 7.000 σαλ με το κόκκινο να αρχίζει στις 8.000
    (δηλ. με πέμπτη δεν γεμίζει πλπήρως).

    αναρωτιέμαι τώρα το εξής: αν αλλάξω τον λόγο των γραναζιών (μπροστά 15 - πίσω 43)
    κατα 7% δηλ. το πάω σε 14/46, αυτό σημαίνει οτι πέρα απο τα προφανή πλεονεκτήματα στην επιτάχυνση, θα μπορώ να έχω την ίδια τελική σε 7% στροφές παραπάνω απο τώρα (δηλ. στις 7500) ;

    κάποιος γνωστός μου είπε οτι μεταβολή του βήματος κατά 7% είναι πολύ μεγάλη;

    κάποιος που έχει ασχοληθεί με το άθλημα να μας πει την γνώμη του;
    NeLSoN

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.078
    Η μεταβολή της σχέσης μετάδοσης απο 1/2.87 στο 1/3.28 δεν είναι 7% είναι κοντά 14%.

    Και δεν θα πρέπει να εξετάσεις τι γίνεται μόνο σε τελική αλλά στην 1η 2α που θα γίνουν σπαστικά κοντές.

  3. #3
    Για να είσαι κοντά στο 7% πρέπει να βάλεις 15/46

  4. #4
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nelson
    Εγγραφή
    17/11/2005
    Μηνύματα
    152
    ο δαίμονας του πληκτρολογίου!!!

    15/46 εννούσα που όντως είναι μια μεταβολή 7% σε σχέση με το 15/43
    15/43=0,348
    15/46=0,326

    0.348/0.326= 1,067

    η κοντή πρώτη δε νομίζω να γίνει ενοχλητική, μπαίνει πολύ σπάνια και μάλιστα ένας λόγος που θέλω να το μικρύνω το βήμα είναι για να αποφεύγω την πρώτη σε κάποιες περιπτώσεις...

    ισχύει η αίσθηση οτι θα διατηρηθεί η μέγιστη τελική ταχύτητα αλλά σε ύψηλότερο κατα 7% αριθμό στροφών; ιδού η απορία...
    NeLSoN

  5. #5
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Ένας γενικός κανόνας (παλαιόθεν) για τα μηχανάκια που δεν γεμίζουν την 5η (ή 6η) τους είναι η αλλαγή γραναζώματος (κοντύτερο), αλλά αυτό έχει επίδραση σε ΟΛΕΣ τις ταχύτητες !!!

    Αν αντέχεις να ακούς το μοτέρ να "ουρλιάζει" (εις μάτην...), no problem !!!
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Εξαρτάται που δίνει τη μέγιστη ισχύ ο κινητήρας σου (και όχι που έχει κόκκινο το στροφόμετρο).

    Επειδή απ' ό,τι είδα έχεις μέγιστη ισχύ στις 7000σ.α.λ. (εκεί δηλαδή που πιάνεις τώρα τελική), οποιαδήποτε αλλαγή κάνεις στο γρανάζωμα θα σου μειώσει την τελική ταχύτητα.
    Αν το κοντύνεις π.χ. 7% που λες, θα έχεις πιο ζωντανές ρεπρίζ και λίγο χαμηλότερη τελική.
    Π.χ. αν έπιανες τελική 165 στις 7000σαλ, μπορεί με το νέο γρανάζωμα να πας στα 161-162 στις 7.200. Χοντρικά πάντα.

    Η τελική δεν θα πρέπει βέβαια να σε απασχολεί και τόσο σε ένα τέτοιο μηχανάκι, σκέψου όμως το ταξίδι στην εθνική με 140, όπου το μοτέρ θα δουλεύει 7% πιο γρήγορα απ' ό,τι πριν.

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nelson
    Εγγραφή
    17/11/2005
    Μηνύματα
    152
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    αυτό έχει επίδραση σε ΟΛΕΣ τις ταχύτητες !!!
    μα την αλλαγή δε θέλω να την επιφέρω στην 5η αλλά κυρίως σε 2α και 3η.


    Αρχικά δημιουργήθηκε από harlek
    το μοτέρ θα δουλεύει 7% πιο γρήγορα απ' ό,τι πριν.
    συμφωνώ οτι με την ίδια σχέση θα δουλεύει 7% πιο γρήγορα για να επιτύχει την ίδια ταχύτητα,
    αλλά στην πράξη αυτό θα γίνεται μόνο με την πέμπτη σχέση, στις καθημερινές μετακινήσεις (90+% της χρήσης της μηχανής) δε θα μπορώ αντίστοιχα να δουλεύω τις υπόλοιπες σχέσεις απο 7% χαμηλότερες στροφές; Αν αυτό ισχύει, δεδομένου ότι κάθε μια σχέση είναι κατα πολύ μεγαλύτερη απο 7% σε σχέση με την προηγούμενή της, δε θα έχω ουσιαστικά ένα μεγαλύτερο εύρος στο οποίο θα μπορώ να είμαι μια σχέση πάνω σε σχέση με τώρα και τα ίδια ή περισσότερα χλμ αλλά σίγουρα λιγότερες στροφές;

    π.χ ενώ τώρα αναγκάζομαι να κατεβάσω 2α απο 3η στις 3.000-3.300 σαλ με την αλλαγή γραναζώματος δε θα μπορώ να διατηρήσω την 3η σε έως και 7% χαμηλότερες στροφές;

    για την ιστορία η μέγιστη ταχύτητα (κοντέρ) που βγάζει με κάθε σχέση είναι :
    1η. 50χλμ 8.000σαλ
    2α. 95χλμ 8.000σαλ
    3η. 122χλμ 8.000σαλ
    4η. 144χλμ 8.000σαλ
    5η. 162χλμ 7.200σαλ
    NeLSoN

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Ουσιαστικά το πιο κοντό γρανάζωμα δεν σε γλιτώνει από αλλαγές ταχυτήτων. Μπορεί π.χ. να γλιτώσεις ένα κατέβασμα σε 2α, επειδή η 3η έχει κοντύνει και μπορείς να την κρατήσεις π.χ. και με 50χαω, από την άλλη όμως ίσως αναγκαστείς να βάλεις κάποια στιγμή 4η, ενώ με το πιο μακρύ (μαμα) γρανάζωμα θα κράταγες την τρίτη.

    Από πλευράς επιδόσεων κερδίζεις μόνο ρεπριζ. Ανοίγοντας το γκάζι εν κινήσει με το κοντό γρανάζωμα έχεις πιο δυνατό κλώτσημα και "σπρώξιμο", αλλά μικρότερη διάρκεια. Γι' αυτό οι επιταχύνσεις από στάση που γίνονται με τέρμα γκάζι και γεμίζοντας όλες τις σχέσεις δεν πολυεπηρεάζονται από το κοντό γρανάζωμα.

    Θα σου συνιστούσα να μην αλλάξεις γρανάζωμα, ιδιαίτερα αν οδηγείς συχνά με ταχύτητες πάνω των 120χαω.

  9. #9
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από harlek
    με το κοντό γρανάζωμα έχεις πιο δυνατό κλώτσημα και "σπρώξιμο"
    Ροπή μετάδοσης, γμτ το καντήλι μου !!!



    (τι κλωτσιές και σπρωξίδια ανακατεύεις...???)
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της harlek
    Εγγραφή
    28/08/2005
    Μηνύματα
    222
    Ομιλώ λαϊκά, για να γίνομαι κατανοητός!!

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.078
    Και ίσως τα τρία δόντια να μην αρέσουν στην πίσω γλύστρα σου.
    Νομίζω οτι κονταίνει πολύ 3 δόντια πίσω.

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gcrook
    Εγγραφή
    22/03/2003
    Μηνύματα
    6.231
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    Και ίσως τα τρία δόντια να μην αρέσουν στην πίσω γλύστρα σου.
    Νομίζω οτι κονταίνει πολύ 3 δόντια πίσω.
    Νομιζω οτι υπαρχουν "μποσικα" στα περισσοτερα μηχανακια για μεχρι 3 δοντια...
    -Have you any famous last words?
    -..Not Yet!
    -"Not yet"!? Is that famous?

  13. #13
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
    Νομιζω οτι υπαρχουν "μποσικα" στα περισσοτερα μηχανακια για μεχρι 3 δοντια...
    Μπερδεύεις την γλύστρα με την κ@λοτρυπίδα ...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  14. #14
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.078
    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
    Νομιζω οτι υπαρχουν "μποσικα" στα περισσοτερα μηχανακια για μεχρι 3 δοντια...

    Για να πώ την αλήθεια στο δικό μου μόνο να μακρύνω την τελική έχω επιχειρήσει, ανεπιτυχώς, αλλά εκεί μου έβγαλε πρόβλημα γι αυτό το αναφέρω (η περίπτωση που φυσάμε και το γιαούρτι)

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nelson
    Εγγραφή
    17/11/2005
    Μηνύματα
    152
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    Και ίσως τα τρία δόντια να μην αρέσουν στην πίσω γλύστρα σου.
    Νομίζω οτι κονταίνει πολύ 3 δόντια πίσω.
    εναλλακτικά απο 15/43 θα μπορούσα να πάω αντί για 15/46 σε 14/43, η ίδια περίπου αναλογία είναι, ε;

    αν και ίσως στην πράξη να μην αξίζει τελικά...
    κάτι θα ξέρει και η κατασκευάστρια εταιρία...
    NeLSoN

Σελίδα 1 από 8 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Γρανάζωμα τελικής μετάδοσης
    από kostisthegreek στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 28
    Τελευταίο μήνυμα: 29/03/2017, 15:01
  2. ΓΡΑΝΑΖΩΜΑ ΣΤΟ Gsxr-600 Κ5
    από PSYCHOPAN στο forum Suzuki GSXR's
    Απαντήσεις: 23
    Τελευταίο μήνυμα: 21/12/2006, 10:33
  3. Γρανάζωμα μπροστά
    από Nik0s στο forum KTM
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 09/08/2006, 19:45
  4. Γρανάζωμα cbr 600 fs 2002
    από Dr.Evil στο forum Honda CBR series
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 12/08/2005, 13:55
  5. Γρανάζωμα ??
    από THEOD στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 04/06/2004, 08:59

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF