Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 6 από 6

Θέμα: Air/fuel Ratio Gauges

  1. #1
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/09/2007
    Μηνύματα
    459

    Air/fuel Ratio Gauges

    Εχω παραγγειλει το Dobeck TFi (κατι αντιστοιχο του PCIII) και καθως το περιμενω, σκεφτομαι πως να κανω τις ρυθμισεις αφου δεν εχω καυσαναλυτη.Και οπως ψαχνομουνα επεσα σε αυτη την σελιδα http://www.jetlink.net/~okayfine/su/airfuel.html και εδω http://www.thedodgegarage.com/turbo_o2gauge.html οπου αναφερει για ενα Air/fuel Ratio οργανο οπου το συνδεεις πανω στον υπαρχον αισθητηρα λαμδα και εχεις αμεσα μια ενδειξη καυσαναλυσης και μαλιστα σε συνθηκες δρομου! Πιστευετε οτι αυτο μπορει να λειτουργησει;

  2. #2
    Stops Squeaks!! Το avatar του/της lamoun
    Εγγραφή
    20/08/2004
    Μηνύματα
    1.363
    Αντί αυτού θα μπορούσες να συνδέσεις απλά ένα βολτόμετρο, και να μετρήσεις την τάση.
    Το θέμα με αυτούς τους αισθητήρες είναι ότι έχουν πολύ απότομη απόκριση γύρο από το "καθαρό" 14.7. Σωστή δουλειά θα κάνεις με ένα wideband λ, αλλά εκτός από τον αισθητήρα (ακριβότερος απο τον απλό) θέλει και μια μονάδα ελέγχου.

    Κόπια απο EΔΩ (Περίπου στο κέντρο)


    OLDMAN

    Το κάτω μέρος του παραπάνω σχήματος (βαριέμαι να το ξανα-photoshopάρω..) μας δείχνει μια εναλλακτική μέθοδο για να βοηθηθούμε στην ρύθμιση του μίγματός μας.

    Βάζουμε ένα αισθητήρα "λ" στην εξάτμιση (το ακριβές σημείο ποικίλει ανάλογα με την εξάτμιση και τον κινητήρα, αλλά σε γενικές γραμμές , ένα παραδεκτό σημείο είναι στον σωλήνα του λαιμού και σε απόσταση γύρω στα 10-15cm από το στόμιο της εξαγωγής), ανοίγοντας μια τρύπα στην οποία βάζουμε helicoil (ή κολλάμε οποιοδήποτε θηλυκό σπείρωμα) με "καθαρή" τρύπα (χωρίς τα πάσα) τέτοια που να περνάει εφαρμοστά ο αισθητήρας.
    (μετά, απλά βιδώνουμε μια κοντή ανοξείδωτη (ή τιτανίου, ή ergal) βίδα και δίνουμε factory look στο μοτόρι μας... )

    Προτιμάμε αισθητήρα"λ" της Bosh ή NGK/NTK με 4 καλώδια (γύρω στα 35-40? στα "αυτοκινητάδικα"), γιατί έχει εξτρά επιστροφή (απευθείας γείωση, χωρίς το σασί της μοτό) και θερμαντήρα που βοηθάει ΠΟΛΥ στην γρήγορη και καλή ανάγνωση του αισθητήρα.
    Συνδέουμε ένα Βολτόμετρο (κατά προτίμηση True RMS και ικανοποιητικής ανάλυσης - 4 digits ή 9.999 counts τουλάχιστον) στα καλώδια σήματος του αισθητήρα.
    (δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του αισθητήρα, απλά να ξέρουμε ότι "λ" ονομάζεται η αναλογία αέρα/καυσίμου και ότι ο αισθητήρας αυτός είναι τόσο ευαίσθητος όσο πιο κοντά στην στοιχειομετρική αναλογία βρισκόμαστε...)

    Ο στόχος είναι να πάρουμε μια μέτρηση κάπου ανάμεσα στα 0.90 και 0.70 Volt, για την καλύτερη απόδοση του κινητήρα μας.
    Ψηλότερες τάσεις σημαίνουν "πλουσιότερο" μίγμα και χαμηλότερες "φτωχότερο".
    (η στοιχειoμετρική αναλογία βρίσκεται περίπου στα 0.50 Volt)
    Το "ζήτημα" εδώ είναι ότι η αύξηση της τάσης ΔΕΝ είναι γραμμική σε σχέση με τον "εμπλουτισμό" του μίγματος (από το 0.60 στο 0.80 έχουμε ΠΟΛΥ πιο πλούσιο μίγμα από ότι από το 0.40 στο 0.60) γι αυτό, αν π.χ. αλλάζοντας ένα νούμερο ζιγκλέρ πηγαίνουμε από το 0.5 στο 0.7, θα χρειαστούμε πάνω από δύο νούμερα για να πάμε από το 0.7 στο 0.9 !!

    Σε γενικές γραμμές, το 0.80 είναι ελαφρώς "φτωχό" για το τέρμα γκάζι μας ενώ στο 0.95 αρχίζει να "κλάνει" το μοτέρ μας (συνοδευόμενο από μαύρο καπνό στην εξάτμιση κ.λ.π.)

    Enough επι του παρόντος !! Όποιος σκοπεύει να σχοληθεί με το θέμα, μπορεί να βρει μεγάλη βιβλιογραφία σχετικά με τους αισθητήρες "λ" και τον τρόπο λειτουργίας και χρήσης τους..

    (Εν τάχει αναφέρουμε ότι υπάρχει και ο (καραμπελαλίδικος) τρόπος ρύθμισης του μίγματος με την μέθοδο Θερμοκρασίας των Καυσαερίων (EGT), αλλά συνίσταται ΜΟΝΟ στον Bartlal - λόγω παντελούς απουσία κόμης , όπως και το - all time classic - Διάβασμα του Μπουζί ).

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	graphs.jpg 
Προβολές:	276 
Μέγεθος:	50,1 KB 
ID:	136622
    O lamoun στη βροχή με λάδια είναι μέγας βρόντακας!


    Λάμπρος

  3. #3
    Βαριέμαι να διαβάσω προσεκτικά τα links, αλλά κανονικά χρειάζεσαι αισθητήρα λ ευρέως φάσματος (wideband).

    Δεν νομίζω ότι οι τύποι χρησιμοποίησαν κάτι τέτοιο...

    You BETA believe...
    ________________________________
    You should be exhausted.....
    ________________________________
    Hit me, crush me....

  4. #4
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    29/09/2007
    Μηνύματα
    459
    Οχι δεν χρησιμοποιησαν ευρεως φασματος αισθητηρα. Εχω δει τις επιλογες που υπαρχουν με την εχτρα συσκευη αλλα ειναι πολυ ακριβες για αγορα + οτι για να βαλω ευρεως φασματος αισθητηρα θα πρεπει να φτιαξω σπειρωμα 18m ενω ο ηδη υπαρχων ειανι μικροτερου σπειρωματως.
    Σωστο αυτο με το βολτομετρο και αν δεν κανω λαθος το οργανακι ειναι ενα ειδος βολτομετρου σε αλλη συσκευασια.

  5. #5
    Νέο μέλος Το avatar του/της yorgos1
    Εγγραφή
    20/01/2007
    Μηνύματα
    12
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Ληστης
    Οχι δεν χρησιμοποιησαν ευρεως φασματος αισθητηρα. Εχω δει τις επιλογες που υπαρχουν με την εχτρα συσκευη αλλα ειναι πολυ ακριβες για αγορα + οτι για να βαλω ευρεως φασματος αισθητηρα θα πρεπει να φτιαξω σπειρωμα 18m ενω ο ηδη υπαρχων ειανι μικροτερου σπειρωματως.
    Σωστο αυτο με το βολτομετρο και αν δεν κανω λαθος το οργανακι ειναι ενα ειδος βολτομετρου σε αλλη συσκευασια.

    Ακριβώς έτσι

  6. #6
    FFWD Το avatar του/της DimST
    Εγγραφή
    13/09/2002
    Μηνύματα
    866
    Αν δε πρόκειτε να βασιστείς σ'αυτόν για να σετάρεις το μηχανάκι σου στα καύσιμα μια χαρά είναι και θα δουλέψει... για να κάνεις δουλειά όμως δε μπορείς να αποφύγεις τον wideband.


Παρόμοια θέματα

  1. Unleaded Fuel Blues ...
    από OldMan στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 81
    Τελευταίο μήνυμα: 14/09/2009, 09:57
  2. air bag jacket!!!σωζει ζωες!!!
    από siokatas στο forum Εξοπλισμός και αξεσουάρ αναβάτη
    Απαντήσεις: 12
    Τελευταίο μήνυμα: 28/06/2005, 06:28
  3. Gear Ratio Τι εκφραζει?
    από oulas στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 29
    Τελευταίο μήνυμα: 10/06/2005, 13:11
  4. Air Bang σε μηχανή
    από angels_gr στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 10/11/2004, 13:52
  5. τι είναι το ram air;
    από cityfly στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 18/02/2004, 15:04

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF