Η κουβέντα άρχισε απο εδώ:
http://www.moto.gr/forums/showthread...66#post1700066
αλλά γενικευτηκε. Οπότε οποίος ξέρει κάτι σχετικό με ηλεκτρολογικα ας μας διαφωτίσει.
Η κουβέντα άρχισε απο εδώ:
http://www.moto.gr/forums/showthread...66#post1700066
αλλά γενικευτηκε. Οπότε οποίος ξέρει κάτι σχετικό με ηλεκτρολογικα ας μας διαφωτίσει.
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αντιγραφή για να υπάρχει η συνέχεια...
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Στην μπαταρία σου δεν έχουν σχέση μόνο η μέγιστη χωρητικότητα αλλά στην εκκίνηση ΚΥΡΙΩΣ τα:
COLD CRANKING AMPS (CCA)
Είναι το στιγμιαίο ρεύμα. Δηλαδή το πόσο ρεύμα και για πόση ώρα μπορεί να το δώσει όταν πατάς την μίζα.
Δες πόσα δίνει η δική σου και ψάξε μία με περισσότερα. Αυτό δηλαδή που ζητάει η μοτό σου.
Τσέκαρε αυτές: http://www.odysseybatteries.com/
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Πχ (αντιγράφο από άλλο post):
Bosh YTX7L-BS .... CCA 50
Yuasa YTX7L-BS .... CCA 80
Yuasa YTZ7S .... 120 CCA
Οι μπαταρίες ΥΤΖ ΧΧ έχουν διπλάσιες πλάκες μέσα στους , έχοντας βάρος 2.1 κιλά στην έκδοση ΥΤΖ7S .
Απο εκεί κερδίζουν την δύναμη ... και είναι τεχνολογία 2006 +
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Η νέα τεχνολογία πάντως είναι αυτές:
Nanophosphate technology cells
http://shop.durbahn.de/shop/en/produ...ePower-Durbahn
CCA 300-400 Amp για 10" ακόμη και από τις πιο μικρές των 2,3Ah !!!
Και το καλύτερο. Τις αγοράζεις μία μόνο φορά και δεν τις ξαναλλάζεις. Σύν ότι ζυγίζουν το 1/3 των κλασικών!!
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Τελικά επειδή μίλησα με άτομα που τις έχουν βάλει αυτές:
http://shop.durbahn.de/shop/en/produ...ePower-Durbahn
έχουν πει τα καλύτερα. Πχ:
"...και γω μαζί με το Νίκο, 4.6Ah από Durbahn, το διαολεμένο μιζάρει Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Α, λες και θα εκτιναχθει η μίζα..."
Μάλλον είναι η λύση που ψάχνεις. Οπότε τσίμπα και εσύ μια 4,6Ah. Δεν χρειάζεται να ξοδεύεσαι παραπάνω.
"Recommendations regarding purpose:
I would use this Packs for all Bikes ( up to 1200cc Inline 4s and up to 850cc Twins)
This Pack is a special, has a triple outlet (+ and - ) of 6mm² wires, where both connected can start 1000cc Twins !
These Packs allow a peak current of 300 Amperes for a short period of Time ( for starting )"
Θα είναι σαν να έχεις βάλει την μίζα στην μπρίζα.
Ο Durbahn έχει την 4,6Ah στα 176 euro + μεταφορικά αλλά έχω βρει και αντίστοιχη από USA με 4,6Ah και 240 CCA (αντί για 300CCA) με 150$ + μεταφορικά.
Λίγο παραπάνω από μια καλή κλασική θα σου βγει και δεν θα την ξαναλλάξεις ποτέ οπότε πιο φθηνή είναι στην πράξη.
![]()
![]()
![]()
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Μάλισταααααα....
Για να καταλάβω λιγάκι:
Μηχανάκι ανάβει - αποσυμπιεστής Ο.Κ.
Μηχανάκι δεν ανάβει - αποσυμπιεστής όχι Ο.Κ.
@ Ορκωτέ: Στην Καλαμάτα τον Βερνιέρο τον έχουν για να μετράνε τα ζάχαρα από τα σύκα ...![]()
Και για να σοβαρευτούμε λίγο...![]()
Το κάθε μηχανάκι έχει υπολογισμένη την ισχύ της μίζας του ΧΩΡΙΣ μεγάλα περιθώρια (καθαρά για λόγους οικονομίας...) και κατά συνέπεια και τα CCA της μπαταρίας του.
Αν έχουμε μια μίζα ισχύος 1 Hp στα 12 Volts (ονομαστικά), η μπαταρία δίνει στο μιζάρισμα γύρω στα 60 Amperes (προφανώς μπορεί να δώσει και περισσότερα amperes, αλλά αυτό το κανονίζει η απαίτηση της μίζας).
Αν τώρα εμείς έχουμε "γαργαλέψει" διάφορες παραμέτρους έτσι ώστε να χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ισχύ μιζαρίσματος, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βάλουμε μεγαλύτερης ισχύος μίζα, για 2 λόγους:
1. Δεν θα "τραβήξει" παραπάνω ρεύμα η υπάρχουσα μίζα (κατασκευαστικός περιορισμός).
2. Ακόμη και εάν τραβήξει παραπάνω ρεύμα (κατασκευαστική ατέλεια), αυτό θα καταναλωθεί από το τύλιγμα σε μορφή αντιστάτη (θερμότης και φλόξ).
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Δεν ξέρω από μίζες (όλων των ειδών δυστυχώς...![]()
) οπότε να κάνω μια ερώτηση:
Γιατί όταν παίζει μόνο η μπαταρία, η μίζα δεν μπορεί να βάλει μπροστά τον κινητήρα ενώ όταν δίνεις ρεύμα από πρίζα μπορεί η ίδια μίζα και βάζει κανονικά μπροστά?
Σύμφωνα με το όσα λές παραπάνω ρε OldMan εαν η μίζα δεν είχε αρκετή δύναμη και στις δύο περιπτώσεις δεν θα μπορούσε να δώσει εκκίνηση μιας και δεν έχουν σχέση τα διαθέσιμα Amper.
Ή μήπως τελικά έχουν?
Δεν ξέρω όπως είπα από μίζες αλλά τα δεδομένα μου λένε ότι χρειάζεται παραπάνω ρεύμα. Μόλις το έχεις διαθέσιμο είναι όλα καλά. Άρα με μπαταρία με περισσότερα CCA θα κάνεις δουλειά.
Πως το εξηγήσεις αυτό? Ρωτάω για να μαθαίνω![]()
![]()
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Είτε γιατί η μπαταρία είναι "μικρή" για τις απαιτήσεις ρεύματος της μίζας (πράγμα που δεν ισχύει εργοστασιακά) είτε γιατί η μπαταρία είναι "πεσμένη" ...
Βρε Γιάννη, εγώ δεν είπα ότι η υπάρχουσα μίζα δεν επαρκεί για την εκκίνηση..!!!
Η διαφωνία μας (αν υπάρχει..) έγκειται στο ότι έχετε βάλει πλώρη για μεγαλύτερη μπαταρία χωρίς να διαπιστώσετε αν οι δυνατότητες του τύπου της υπάρχουσας δεν επαρκούν ...
Κοινώς, αν μια καλή μπαταρία (σαν αυτή που φοράει από την μάνα του το μηχανάκι) κάνει την δουλειά, it's O.K.
Αν όχι, τότε χρειάζεται μεγαλύτερη μίζα (και μπαταρία, εννοείται - αλλά μετά πάμε και σε αυξημένες απαιτήσεις φόρτισης που δεν ξέρω αν ικανοποιούνται από την υπάρχουσα γεννήτρια...)
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Μα είπα πολλές φορές ότι το ΠΡΩΤΟ πράγμα που θα έπρεπε να κάνει (και κακώς δεν έχει γίνει μέχρι τώρα) είναι να πάει σε ενα ηλεκτρολόγο να δοκιμάσει μια άλλη μπαταρία να δει εαν το όλο θέμα είναι προβληματική μπαταρία.
Ούτως ή άλλως είναι κουτό να πας να πληρώσεις νέα μπαταρία χωρίς να τσεκάρεις την υπάρχουσα και μια άλλη αντίστοιχη. Μπορεί να είναι αυτό αλλά μπορεί και όχι. Κρίμα να πετάξεις χρήματα σε νέα μπαταρία εαν δεν την χρειάζεσαι.
Αλλά πάλι έχω την εντύπωση πως με περισσότερα CCA βοηθάς την υπάρχουσα μίζα να ανταπεξέλθει καλύτερα στην εκκίνηση (μπορεί να κάνω και λάθος. δεν είμαι ηλετρολόγος).
![]()
![]()
![]()
![]()
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Πολύ σωστή εντύπωση έχεις αλλά ΜΟΝΟ σε "ειδικές" συνθήκες...
(εξ ου και το COLD Cranking Amperage...)
Αν "αναγκάζεις" την μίζα να τραβάει περισσότερο ρεύμα από αυτό των προδιαγραφών της σε ΚΑΘΕ εκκίνηση, τότε πολύ γρήγορα (τάχιστα, θα έλεγα...) δεν θα έχεις μίζα με καρβουνάκια αλλά καρβουνάκια με μίζα ..![]()
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Νέα ερώτηση:
- Ποιες είναι οι ειδικές συνθήκες; Ειχα την εντύπωση ότι το CCA αναφέρονταν στην εκκίνηση του κινητήρα όπου η μίζα τραβάει πολύ ρεύμα.
- Η μπαταρία δεν δίνει μονή της ρεύμα. Απλά ανταποκρίνεται σε αυτό που της ζητείται; Σωστα ή λάθος; Οποτε τα CCA βρίσκονται εκεί σαν max για να δωθούν όσα είναι αναγκαία. Άρα γιατί να καψουμε την μίζα μας;
Όπου έχω κάνει λάθος διόρθωσε με για να καταλάβω πως παίζεται το παιχνίδι με τα ρεύματα.
Αααα, κι άλλη ερώτηση:
Τι γίνεται εάν αλλάξεις την γεννήτρια και βάλεις μεγαλύτερη; Παλι παίζει πρόβλημα;
Thanks
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Νέα ερώτηση:
- Ποιες είναι οι ειδικές συνθήκες; Ειχα την εντύπωση ότι το CCA αναφέρονταν στην εκκίνηση του κινητήρα όπου η μίζα τραβάει πολύ ρεύμα.
- Η μπαταρία δεν δίνει μονή της ρεύμα. Απλά ανταποκρίνεται σε αυτό που της ζητείται; Σωστα ή λάθος; Οποτε τα CCA βρίσκονται εκεί σαν max για να δωθούν όσα είναι αναγκαία. Άρα γιατί να καψουμε την μίζα μας;
Όπου έχω κάνει λάθος διόρθωσε με για να καταλάβω πως παίζεται το παιχνίδι με τα ρεύματα.
Αααα, κι άλλη ερώτηση:
Τι γίνεται εάν αλλάξεις την γεννήτρια και βάλεις μεγαλύτερη; Παλι παίζει πρόβλημα;
Thanks
Η μιζα καιγεται μονο οταν περασει μεγαλυτερο ρευμα απο αυτο που θα επρεπε να περασει.
Σε ενα ηλεκτρικο κινητηρα περναει μεγαλυτερο ρευμα οσο αυξανουμε την ταση του για δεδομενο μηχανικο φορτιο, η οσο αυξανουμε το μηχανικο φορτιο για δεδομενη ταση.
Αυτα με την προυποθεση οτι η μπατταρια που τον τροφοδοτει ειναι σε θεση να παρασχει το ρευμα αυτο.
Αρα, σε μεγαλυτερης ικανοτητας ρευματος μπατταρια και με δεδομενη μιζα, αυτη θα καει μονο οταν της ζητηθει να κινησει πολυ μεγαλο μηχανικο φορτιο, οποτε και θα ζητησει πολυ ρευμα το οποιο και η μπατταρια θα της δωσει.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Κάπως έτσι το καταλάβαινα κι εγώ και είναι λογικό αλλά αυτό που με μπερδεύει είναι αυτό που είπες πριν:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
...
Το κάθε μηχανάκι έχει υπολογισμένη την ισχύ της μίζας του ΧΩΡΙΣ μεγάλα περιθώρια (καθαρά για λόγους οικονομίας...) και κατά συνέπεια και τα CCA της μπαταρίας του.
Αν έχουμε μια μίζα ισχύος 1 Hp στα 12 Volts (ονομαστικά), η μπαταρία δίνει στο μιζάρισμα γύρω στα 60 Amperes (προφανώς μπορεί να δώσει και περισσότερα amperes, αλλά αυτό το κανονίζει η απαίτηση της μίζας).
Αν τώρα εμείς έχουμε "γαργαλέψει" διάφορες παραμέτρους έτσι ώστε να χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ισχύ μιζαρίσματος, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βάλουμε μεγαλύτερης ισχύος μίζα, για 2 λόγους:
1. Δεν θα "τραβήξει" παραπάνω ρεύμα η υπάρχουσα μίζα (κατασκευαστικός περιορισμός).
2. Ακόμη και εάν τραβήξει παραπάνω ρεύμα (κατασκευαστική ατέλεια), αυτό θα καταναλωθεί από το τύλιγμα σε μορφή αντιστάτη (θερμότης και φλόξ).
Τι από τα δύο ισχύει?
1) Εαν χρειαστεί να παράγει η μίζα μεγαλύτερο έργο (λόγω πχ μεγαλύτερης συμπίεσης) τότε θα ζητήσει περισσότερο ρεύμα και τα παράγει περισσότερο έργο (άρα θα βάλει μπροστά)?
ή
2) Δεν θα μπορέσει να τραβήξει περισσότερο ρεύμα και δεν μπορέσει με τίποτε να βάλει μπροστά τον κινητήρα?
Άσχετο αλλά για πες μιας και ξέρεις:
Τι γίνεται εάν αλλάξεις την γεννήτρια και βάλεις μεγαλύτερη; Παλι παίζει πρόβλημα;
Ρωτάω γιατί έχω βρει 200 watt stator and flywheel για το Husky.
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Για να μην καει η μιζα ολα τα αυτοκινητα π.χ. εχουν ενα ρελε που δινει στη μιζα.αν δεν υπηρχε τοτε θα γινοταν ανθρακας....![]()
Ποτέ μια δυνατή καρδιά
στον πόνο δε λυγίζει,
ακόμα και αν θα πληγωθεί
κατέχει να ελπίζει.
Η μίζα είναι φτιαγμένη να αποδίδει συγκεκριμένη ισχύ P τροφοδοτούμενη με συγκεκριμένη τάση V . Τότε διαρρεέται από ρεύμα I=P/V. Αν της ζητήσεις παραπάνω ισχύ θα τραβήξει περισσότερο ρεύμα (αν η μπαταρία μπορεί να της το δώσει). Αυτό αν γίνεται συνεχώς και για πολύ ώρα θα οδηγήσει σε υπερθέρμανση και καταστροφή τα καρβουνάκια και την περιέλιξη ανεξάρτητα αν η μίζα καταφέρνει τελικά να γυρίσει τον κινητήρα ή όχι.
Οπότε τα μερικά δευτερόλεπτα που διαρκεί η εκκίνηση του κινητήρα δημιουργεί πρόβλημα ή όχι στην μίζα σε ένα μοτέρ με ανεβασμένη συμπίεση (αν δεχτούμε ότι παίρνει μπροστά μετά από μερικά δευτερόλεπτα).
Και το ρελέ της μίζας λειτουργεί σαν ασφάλεια, επιτρέποντας συγκεκριμένα Amper να περάσουν μόνο?
Παίζει να αλλάξεις μίζα με άλλη δυνατότερη σε μοτό ή δεν παίζει?
:wacko: :wacko: :wacko:
Είμαι το ενοχλητικό παιδάκι που έχει όλο απορίες και σας παίζει τα νεύρα?![]()
![]()
.
[size=2pt]--- Πωλείται αμορτισέρ ΜΑΧΤΟΝ για GSXR K5 ---[/size]
[size=2pt]--- Πωλούνται διάφορα για TL1000R ---[/size]
Europe RULEZ !!! ...και για να μην ξεχνιόμαστε... FUCK USA
Εγώ αυτό κατάλαβα.Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Παίζει να αλλάξεις μίζα με άλλη δυνατότερη σε μοτό ή δεν παίζει?
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Κοινώς, αν μια καλή μπαταρία (σαν αυτή που φοράει από την μάνα του το μηχανάκι) κάνει την δουλειά, it's O.K.
Αν όχι, τότε χρειάζεται μεγαλύτερη μίζα (και μπαταρία, εννοείται - αλλά μετά πάμε και σε αυξημένες απαιτήσεις φόρτισης που δεν ξέρω αν ικανοποιούνται από την υπάρχουσα γεννήτρια...)
Καπως ετσι φαντασου τοΚαι το ρελέ της μίζας λειτουργεί σαν ασφάλεια, επιτρέποντας συγκεκριμένα Amper να περάσουν μόνο?
Για ποιο λογο να το κανεις αν η μιζα που εχεις ηδη ειναι ικανη να ξεκινησει τον κινητηρα?Παίζει να αλλάξεις μίζα με άλλη δυνατότερη σε μοτό ή δεν παίζει?
Ποτέ μια δυνατή καρδιά
στον πόνο δε λυγίζει,
ακόμα και αν θα πληγωθεί
κατέχει να ελπίζει.