απο Χανιώτικα Νέα
ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΟΥΔΑ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πτώση τιμών
22.04.2010
Πτώση τιμών προκαλεί ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοϊκή γραμμή Σούδα - Πειραιάς. Αφορμή αποτελεί η απόφαση της Attica Group να δρομολογήσει το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο της Blue Horizon. Η ΑΝΕΚ, όπως αναφέρουν χθεσινά δημοσιεύματα, “δεν κάθισε με «σταυρωμένα χέρια», αφού μείωσε το ναυλολόγιο των πλοίων της έως και 40% κατά μέσον όρο”.
Σε χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας “Ελευθεροτυπία” αναφέρεται χαρακτηριστικά:
“Προσφέροντας υψηλές υπηρεσίες και με ταχύτητα 23 κόμβων το πλοίο «Blue Horizon» θα μεταφέρει στα Χανιά 1.505 επιβάτες και 900 Ι.Χ. ή 130 φορτηγά και 70 Ι.Χ. Ωφελημένοι φυσικά από το «ρίξιμο» των τιμών που ξεκίνησε η Attica Group και μάλιστα με την καθιέρωση εισιτηρίου των 19 ευρώ, θα είναι 1.000.000 επιβάτες που ετησίως διακινούνται από και προς τα Χανιά, ενώ κερδισμένες θα είναι και οι μεταφορικές εταιρείες, αφού και οι δυο ακτοπλοϊκές θα μειώσουν το ναυλολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων, προκειμένου να πάρουν τη «μερίδα του λέοντος» από τα 58.000 φορτηγά που διακινούνται ετησίως στη γραμμή.
Με την «απόβαση» του Blue Horizon στο προπύργιο της ΑΝΕΚ την Παρασκευή 23 Απριλίου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία φρόντισε να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων μέχρι και 36% στα μικρά αυτοκίνητα, ενώ μεγαλύτερη είναι η μείωση στα μεγάλα αυτοκίνητα (jeep), αφού πριν από τη νέα δρομολόγηση πλήρωναν 104 ευρώ και τώρα θα πληρώνουν 55. Επίσης μεγάλη είναι η μείωση και στο εισιτήριο της 4κλινης καμπίνας, που από τα 60 ευρώ «έπεσε» στα 49 (μείωση 17%).
Σχεδόν οι ίδιες τιμές όμως θα ισχύουν και με τα πλοία της ΑΝΕΚ, η οποία μάλιστα σε απάντηση της πρόκλησης της Attica Group επαναδρομολόγησε στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά το υπερσύγχρονο πλοίο της «Ελυρος», ενώ παράλληλα μπήκε «σφήνα» με πλοίο της HSW στη γραμμή των Δωδεκανήσων, που εκμεταλλεύεται αποκλειστικά η θυγατρική της Attica, Blue Star Ferris.
Το πλοίο Blue Horizon, που θα πραγματοποιεί δύο δρομολόγια την ημέρα, θα μεταφέρει με την ταχύτητα των 23 κόμβων 1.505 επιβάτες, 900 Ι.Χ., ή 130 φορτηγά και 70 Ι.Χ., ενώ διαθέτει και 184 καμπίνες”.
Εξάλλου σε δημοσίευμα της “Ναυτεμπορικής” αναφέρεται ότι “εντείνεται ο ανταγωνισμός στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, προς όφελος των επιβατών και σε βάρος των οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών, μετά την απόφαση της Attica Group να προχωρήσει στη δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Blue Horizon» στα Χανιά.
Η ΑΝΕΚ που μέχρι τώρα και με μικρά διαλείμματα είχε το «μονοπώλιο» στη συγκεκριμένη γραμμή, απαντώντας στην πρόκληση του Blue Horizon, προχώρησε σε αναδιάρθρωση του ισχυόντων ναύλων μειώνοντας τις τιμές μέχρι και 36% (στα ΙΧ αυτοκίνητα).
Ενώ στα ΙΧ μεγαλύτερα των 4,25 μέτρων η μείωση είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού η νέα τιμή είναι 55 ευρώ και η παλαιότερη 104 ευρώ. Ενδεικτικά η τιμή για τετράκλινη εσωτερική καμπίνα διαμορφώνεται πλέον στα 49 ευρώ, ενώ η παλαιότερη τιμή ήταν 59 ευρώ (μείωση 16,9%). Επίσης η τιμή ανά άτομο της τετράκλινης εξωτερικής καμπίνας διαμορφώθηκε στα 53 ευρώ από 65 ευρώ (μείωση 18,4%).
Σημειώνεται ότι η Αttica group ανακοίνωσε για το Blue Horizon πλοίο τιμολόγια στα ίδια επίπεδα περίπου με αυτά την ΑΝΕΚ με μικρές διαφορές. Π.χ. το εισιτήριο για το ΙΧ στο Blue Horizon κοστίζει 56 ευρώ στη διαδρομή Πειραιάς - Χανιά και 69 ευρώ στη διαδρομή Χανιά-Πειραιάς, ενώ της ΑΝΕΚ είναι 55 ευρώ από Πειραιά για Χανιά και 70 ευρώ από Χανιά για Πειραιά.
Οι νέες τιμές της ΑΝΕΚ είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές που έχει η εταιρεία στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, όπου και εκεί τα ναύλα μειώθηκαν σημαντικά από πέρυσι το Μάρτιο όταν η Attica Group δρομολόγησε το «Superfast XII», μπαίνοντας «σφήνα» ανάμεσα σε ΑΝΕΚ και Minoan Lines οι οποίες καρπώνονταν την πίτα των 100 εκατ. ευρώ αυτής της γραμμής.
Τώρα πλέον ο επιβάτης μπορεί να βρει εισιτήριο για τις δύο μεγάλες γραμμές της Κρήτης από 19 ευρώ.
Το Blue Horizon ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή των Χανίων από την επόμενη παρασκευή 23 Απριλίου. Το «πακέτο» απάντησης της ΑΝΕΚ, πέραν των νέων μειωμένων τιμών περιλαμβάνει και την επαναδρομολόγηση του «Έλυρος» ενός από τα πιο σύγχρονα πλοία του στόλου της στα Χανιά, προκειμένου να αναβαθμίσει και πάλι την παρουσία της στη γραμμή”.
Για μοτό δεν αναφέρεται πράμα...
Αλλά ρε πστμ, πρέπει να αισθανθείς το δάκτυλο στον δακτύλιο για να κατεβάσεις λιγάκι τις τιμές; Τόσα χρόνια μονοπώλιο, εδά μονάχα να τρέξουμε να κάνουμε 40% μείωση στα ναύλα;
Τϊποτε...