Θα ήθελα να μοιραστώ την μέχρι τώρα εμπειρία μου με το μικρό 250αρι. Το αγόρασα μεταχειρισμένο με 6500χλμ (παρατημένο κάτι μήνες στην ακινησία σε κλειστό γκαράζ) και του πρόσθεσα άλλα 6000 σε 4 μήνες. Το μηχανάκι το είδε ο μηχανικός μου (αυτοκινήτου, γνωριζόμαστε 20 χρόνια) και μου είπε ότι είναι άψογο. Οπτικά ναι, γιατί μόλις το πήρα και το έφερα σπίτι μου άρχισε να μου κάνει περίεργα πράγματα με τις στροφές, πάνω-κάτω το στροφόμετρο, ρελαντί δεν κράταγε με τίποτα και πήγαινε σαν κατσίκι! Έρχεται ο μηχανικός μου (ρε συ του λέω, όταν το είδες έκανε τέτοια πράγματα; όχι μου λέει, τίποτα!) και καθαρίζει το καρμπυρατέρ το οποίο από την μη-χρήση ήθελε καθάρισμα. Ανοίγω εδώ παρένθεση και σας μεταφέρω αυτό που μου είπε ο μηχανικός μου, τα μοτέρ θέλουν δούλεμα, όταν αφήνεις την βενζίνη για μήνες, γίνεται σαν κόλλα καφεκίτρινη που κάθεται πάνω στα τοιχώματα του καρμπυρατέρ ή ακόμη χειρότερα στα μπεκ. Άρα να είμαστε προσεκτικοί και στα "αδούλευτα" μηχανάκια. Είδαμε ότι το μηχανάκι δεν είχε και φίλτρο βενζίνης και του βάλαμε ένα του εμπορίου. Του άλλαξα και λάδια-φίλτρο και έβαλα SAE 10-50.
Αφού έφτιαξα τα παραπάνω άρχισα να το κυκλοφορώ και ανακάλυψα τα προβλήματα του καθώς και την εδώ διαδικτυακή παρέα! Το φόρουμ είναι πολύ χρήσιμο και αποκαλυπτικό! Είχα τα προβλήματα του ρελαντί και της νεκράς. Για να κρατήσει ρελαντί ήθελε μερικά χιλιόμετρα λειτουργίας και ήταν αρκετά ενοχλητικό. Για την νεκρά ακολούθησα τις εδώ συμβουλές (βάζω νεκρά εν κινήσει) και επιπλέον ανακάλυψα ότι πολύ απλά όταν είσαι σταματημένος δίνεις λίγο συμπλέκτη με πρώτη ή δευτέρα,το μηχανάκι πάει λίγο μπροστά και μπαίνει εύκολα η νεκρά. ΄
Πριν 300 χιλιόμετρα άρχισε πάλι να μου κάνει κάτι ιστορίες με το δούλεμα του κινητήρα. Μου λέει ο μηχανικός φέρτο για σέρβις (ήθελε 600χλμ να κάνει αλλά σιγά το πράγμα). Αγοράζω τα αναλώσιμα (σύνολο 30? !) και πάω στο συνεργείο. Στο δρόμο όλο και επιδεινωνόταν. Λέω από μέσα μου, δεν γλυτώνει ο μηχανικός το καθάρισμα! Φθάνω και αρχίζω εγώ να αλλάζω λάδια-φίλτρα-μπουζί (πανεύκολη δουλειά) και μόλις τα άλλαξα έφτιαξαν όλα! Κρατάει πλέον ρελαντί πανεύκολα! Έβαλα και λάδια SAE 10-40 και η νεκρά μπαίνει ακόμη πιο εύκολα (αλλιώς το κόλπο)!
Το συμπέρασμα μου από αυτά είναι ότι οι μηχανές, ίσως λόγω μεγέθους κινητήρα, συμπίεσης & στροφών, πρέπει να είναι πιο ευαίσθητες από τα αυτοκίνητα. Αυτό το κατάλαβα όταν πήγα διακοπές και έβαζα σε διαφορετικά βενζινάδικα, μεγάλη διαφορά από τον ένα στον άλλο! Άλλαξα και βενζινά εδώ, μου είπαν κάποιοι από τη γειτονιά ότι κάνει "λαδιές".
Στις εντυπώσεις μου για τη μηχανή θα ήθελα να δηλώσω ότι είναι μηχανή! Εννοώ ότι παρόλο που δεν έχει πολλά άλογα, είναι πραγματική μηχανή. Με εντυπωσίασε στις διακοπές που πηγα στην Κρήτη (1800χλμ σε 10 ημέρες). Είναι διασκεδαστική και ασφαλής. Ωραίο κράτημα και φρένα, χαμηλό βάρος και ευελιξία. Με πήγε παντού και δεν είχα κανένα πρόβλημα (2 χαζά μόνο, στο Αρκάδι λόγω ανωμαλιών μου έφυγε η κλειδαριά της μπαγκαζιέρας και όταν έφτασα δεν έπαιρνε μπροστά γιατί πατήθηκε το kill-switch από το πλήρωμα του πλοίου!). Μου άνοιξε την όρεξη για μεγαλύτερα ταξίδια (λέω του χρόνου για Ισπανία ή Αμερική αλλά με εκεί μηχανή!). Είναι φοβερά οικονομική, εγώ με ένα γεμάτο τεπόζιτο πρέπει να βγάζω 360 χλμ προτού ανάψει η ρεζέρβα (γενικώς δεν τη ζορίζω, στο δρόμο με περνούν σχεδόν όλοι, έχω μάλλον διαφορετικές απόψεις για την ασφάλεια!). Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή στα μάτια μου, δεν έχει κάτι εξεζητημένο αλλά θεωρώ ότι είναι προσεγμένο. Τα κόστη είναι γενικά πολύ χαμηλά (ασφάλεια, σέρβις, μεταφορά στο πλοίο κτλ).
Μειονεκτήματα: δεν βάζει "φωτιά στην άσφαλτο", δεν του πολυαρέσει η εθνική οδός (πάει γύρω στα 100 με άνεση μετά "βουίζει" για τ αυτιά μου, πρόβλημα αέρα δεν έχω καθόλου, έχει ψηλή ζελατίνα της Givi), με δύο άτομα δεν θα κάνει το γύρο της Ευρώπης εύκολα.
Εν κατακλείδι ένα μηχάνημα τίμιο και πολύ αξιοπρεπές. Το τέλειο για μένα θα ήταν το 500άρι!