οταν αλλαζει η συμπιεση χρειαζεται αλλαγη του μιγματος και δεν απομενει στην διαθεση μας αν το θελουμε η οχι .το μειγμα ειναι ενα μεσον για να βελτειωσουμε τον τροπο που ανεβαζει στροφες το μοτερ.οι κατασκευαστες των τετραχρονων εχουν μια (θερμικη ασπιδα)αυξηση του μειγματος(πχ αντι103 σε108 ζιγλερ)και ο λογος ειναι οτι ενω το τετραχρονο ψυχεται εκτος του βασικου τροπου ,και απο το λαδι το οποιο ψεκαζεται απο κατω και αποροφα μεγαλο μερος της θερμοκρασιας που αναπτυσεται κατα την καυση(εχει αναφερθει οτι σε οριακα βελτειωμενους κινητηρες η θερμοκρασια της καυσης φτανει 1800 η και 2500 κελσιου στιγμιαια)και ενας αλλος τροπος ψυξης ειναι το πλουσιοτερο μειγμα.Αυτα στον τετραχρονο.
Στον διχρονο τα πραγματα ειναι αρκετα πιο οριακα και ευαισθητα.οι διχρονοι απο κατω απο το πιστονι εχουν αερα(μειγμα)αρα δεν ψυχονται οπως τα τετραχρονα.
αρα εκτος του βασικου τροπου αερα η υγρο, το επομενο ειναι το μειγμα.
το κανουμε αρκετα πιο πλουσιο αλλα αυτο εχει επιπτωσεις στον τροπο που ανεβαζει στροφες.το πλουσιο μειγμα δεν αφηνει να ανεβουν οι στροφες με ευκολια.