Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 33

Θέμα: Καμπανα σε μονοκυλινδρο κινητηρα

  1. #1

    Καμπανα σε μονοκυλινδρο κινητηρα

    Γεια χαρα σε ολα τα μελη,θα ηθελα να κανω μια ερωτηση για τους λιγακι πιο ψαγμενους μιας και οσο και αν προσπαθω να βγαλω ακρη δεν μπορω οσο και αν το σκεφτομαι με τη λογικη μου.Ειναι μια γενικη ερωτηση που αφορα την καμπανα σε ενα μονοκυλινδρο κινητηρα.Ψαχνω σε ξενα φορουμς απο δω απο κει αλλα δεν μπορω να βρω πουθενα ξεκαθαρη απαντηση και οι λεξεις που χρησιμοποιουνε ειναι αρκετα δυσκολες-ψαγμενες(μηχανικοι οροι) για να τις καταλαβω(και η μεταφραση δεν βοηθαει και πολυ).Για να μη τα πολυλογω,θα ηθελα να μαθω ποια ειναι τα πλεονεκτηματα και τα μειωνεκτηματα μιας ελαφρια και μιας βαριας καμπανας σε εναν μονοκυλινδρο κινητηρα.Διαβασα κατι πραγματακια για καλυτερη αποκριση,πιο γρηγορο ''πιασιμο'' των μεγιστων στροφων,πιο δυνατο αλλαγμα ταχυτητας με μια ελαφρυτερη ενω με μια βαρυτερη τα αντιστροφα αλλα μιλαει για περισσοτερη παραγωμενη ενεργεια που μαζευεται στην καμπανα,πιο πολυ δυναμη στα χαμηλα, και λιγοτερη αδρανεια τα οποια θα ηθελα αν γινεται καποιος που τα κατεχει να μου τα εξηγησει αν ειναι αυτο εφικτο(συν φυσικα οτι μπορει να εχω ξεχασει να γραψω).Και γενικα ειδα μεχρι και ψηφοφοριες οπου αλλοι τασοντουσαν υπερ μιας βαρυτερης και αλλοι υπερ μιας ελαφρυτερης.Θα ηθελα τη γνωμη απο ατομα που γνωριζουν καθως το γνωριζω οτι η απαντηση ειναι αρκετα ψαγμενη(γι αυτο και δεν εχω πολλες ελπιδες οτι θα λαβω απαντηση).Επισης να τονισω οτι δεν μιλαω για μια καμπανα σε σχεση με καποια αλλη που θα εχει διαφορετικο σχημα, απλα υποθετωντας οτι εχουμε δυο ολοιδες καμπανες η οποια η μια ειναι πιο βαρια απο την αλλη.Επισης να πω οτι η ερωτηση μου αφορα μια μοτοσυκλετα δρομου καθημερινης χρησης και οχι μια για -δυο-δεκα κοντρες και τετοια.Σας ευχαριστω πολυ και να στε καλα!

  2. #2
    τετρακυλινδρο μελος Το avatar του/της yiannis172
    Εγγραφή
    13/07/2008
    Μηνύματα
    730
    Μαλλον θα αναφερεσαι στο βολαν και οχι στη καμπανα (η οποια ειναι μερος του συμπλεκτη).
    Αυτο ειναι κυριως το εξαρτημα με το οποιο....παιζουν με το βαρος του.Περα απο το ρολο του στο ζυγισμα του στροφαλου σαν ενιαιο περιστρεφομενο συνολο ,εκτελει και ρολο αποθηκης ενεργειας.
    Ας υποθεσουμε οτι εχουμε δυο ιδιους κινητηρες,ο ενας με βολαν με βαρος Χ και ενας με βολαν με βαρος 2Χ.
    Ο κινητηρας με το ελαφρυ βολαν κατα το ξεκινημα ναι μεν θα ειναι πιο επιρρεπης και ορεξατος στο να ανεβασει αποτομα στροφες (λογω μικροτερης αδρανειας του περιστρεφομενου συνολου) οταν ομως θα χρειαστει να διατηρησει το στροφαρισμα αυτο θα τα βρει σκουρα συγκριτικα με το κινητηρα με το ''βαρυ'' βολαν και ο λογος ειναι πως το ''βαρυ'' εχοντας φτασει στον ιδιο αριθμο στροφων με το ελαφρυ θα αποδιδει το ιδιο εργο πιο ''ακοπα'' καθως το βαρος το οποιο τον ζοριζε στο ξεκινημα τωρα λειτουργει υπερ του...και η μπακαλιστικη εξηγηση ειναι πως το ''ελαφρυ'' συνολο θα χρειαζεται να παραγει ασταματητα εργο γα να κρατησει τον αριθμο των στροφων του ενω το ''βαρυ'' θα εχει σαν επιπλεον βοηθεια του παραγομενου εργου του τη ''βεβιασμενη'' περιστροφη του βαρυτερου βολαν ακριβως λογο του βαρους του.
    Ακριβως ιδιο τροπο λειτουργιας εχει η λεγομενη ''σφυρα'' στον στιβο.Οσο βαρυτερο κεφαλι εχει τοσο πιο δυσκολα ξεκιναει να περιστρεφεται αλλα αφου ξεκινησει το βαρος του (λογω της στροφορμης) το βοηθαει να διατηρει την περιστροφη της.
    Ελπιζω να μη με κραξουν οι επιστημονικα καταρτισμενοι....προσπαθησα να τα γραψω οσο πιο απλα γινεται.

  3. #3
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/05/2014
    Μηνύματα
    952
    Συμφωνό με τον προλαλήσαντα, σε γενικές γραμμές= ελαφρύ καμπάνα, πιο ευστροφο και πρόθυμα για ψηλές στροφές μηχανάκι,
    Βαρύ καμπάνα, ροπάτο στης μεσαίες -χαμηλές στροφές, ευκολοδήγητο στην πόλη, (γιατί εχεις πάντα απόθεμα δύναμης) και απρόθυμα ψηλά.
    Να δώσο ένα παράδειγμα: , η Χ εταιρεία ειδικευμένη σε χωμάτινο μηχανάκια, για λόγους κόστους με ενα μοτέρ παράγει 3 μοντελα
    Ενα μηχανάκι τραιαλ= πολύ βαριά καμπάνα, αργόστροφο, τεράστια αποθεματα ροπής,
    Ενα μηχανάκι Εντουρ= πιο ελαφριά καμπάνα, πιο ευστροφο, λιγοτερα αποθέματα ροπής/
    Και ενα Κρος= ελαφριά καμπάνα, ψηλόστροφο και γρήγορο για μονοκύλινδρο, ιχνη ροπής χαμηλά.

  4. #4
    σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις παιδες!
    Μιλαω για καμπανα-δισκων και οχι βολαν αν και απ οτι βλεπω πανω κατω τα ιδια μου γραφετε απλα το βολαν γνωριζω οτι εχει ρολο σταθεροποιησης στο στροφαλο και φυσικα βοηθαει στο χρονισμα και την παραγωγη ενεργειας για τα φωτα.
    Η καμπανα δεν εχει να κανει με την τελικη ταχυτητα που μπορουμε να πιασουμε, η καμπανα δεν εχει να κανει με το ποσες στροφες μπορει να πιασει η μοτοσυκλετα(πχ 12.000) αλλα με το ποσο γρηγορα τις πιανει/φτανει: σωστα αυτα τα 2?
    Και εδω μιας και τα ανεφερες μανωλη θελω να ρωτησω την διαφορα ψηλοστροφο και ροπατο.
    ψηλοστροφο ειναι ο ρυθμος που αυξανει στροφες οταν ανοιγουμε τερμα γκαζι?και ροπατο ειναι η δυναμη που παραγεται μολις ανοιγουμε το γκαζι(ειτε ψηλα,ειτε χαμηλα,ειτε μεσαια)δηλαδη απλα το ποσο γρηγορα ξεκιναει?
    Με λιγα λογια για να μπορεσουμε να βγαλουμε ενα γενικο συμπερασμα οταν μια καμπανα ειναι ελαφρια χανουμε δυναμη στη ροπη (δηλαδη το ξεκινημα) και κερδιζουμε αυξηση του ρυθμου στροφων στα ψηλα-συνεπως καλυτερη επιταχυνση οταν κανουμε ενα κατεβασμα και ανοιξουμε τερμα γκαζι αφοτου η μοτοσυκλετα ξεκινησει(αργα λογω ελαφριας καμπανας)?
    Σορρυ για τις πολλες ερωτησεις απλα προσπαθω να καταληξω καπου για να καταλαβω τελικα τι αξιζει και τι συμβαινει γιατι απ οσο εχω καταλαβει και τα 2 εχουν πλεονεκτηματα και μειωνεκτηματα και η καλυτερη λυση σε τετοιες περιπτωσεις ειναι συνηθως καπου στη μεση.

  5. #5
    τουτου ρεεεε!!!!!!!! Το avatar του/της KONIORDO$
    Εγγραφή
    25/05/2008
    Μηνύματα
    41
    Στο βολάν εννοείς φιλε ...

  6. #6
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/05/2014
    Μηνύματα
    952
    Ροπή είναι το εξής: πηγαίνουμε με 3.000 στροφές σταθερά σε μια ευθεία και ΔΕΝ χρειάζεται να κατεβάσουμε ταχύτητα σε μια ανηφόρα, η σε αντίθετο άνεμο, τέτοια μηχανάκια: Ταξιδιάρικα πχ R 1200 και τετράχρονα μονοκύλινδρα ΧΤ , ΚLR ,
    Τώρα αν καταβα καλά , αναφέρεσαι μόνο σε μονοκύλινδρα, οπότε το άλλο παράδειγμα, τελείως διαφορετικόι ειναι τα δίχρονα 125 που βγάζουν όλη την δύναμη στις 12.000 στροφές, και έχουν πολύ μικρό φάσμα ωφέλιμης δύναμης, δηλαδή ο αναβάτης είναι αναγκασμένος να δουλεβει εκεί, μπορεί τέτοια μηχανάκι να είναι πιο γρήγορα σε επιτάχυνση και απο διπλάσιες κυβισμού μοτοσυκλέτες, αλλά μια λάθος αλλαγή (ταχύτητας) κοστίζει,
    Τώρα μια ερώτηση, που σε προβληματίζουν ολα αυτά? ενδιαφέρεσαι για πρώτη μηχανή?

  7. #7
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από KONIORDO$ Προβολή μηνύματος
    Στο βολάν εννοείς φιλε ...
    ωραια για να καταλαβαινομαστε θα το κανω πιο συγκεκριμενο,εγω προσωπικα οι μονοι κινητηρες που εχω λυσει-δεσει ειναι απο παπακια glx και αστρα.Το αστρα ας πουμε επανω στο στροφαλο εχει απο δεξια μερια το φυγοκεντρικο και απο αριστερη το βολαν.Διπλα απο το φυγοκεντρικο ειναι η καμπανα των δισκων που δινει και κινηση στο σασμαν και στα αλυσιδογραναζα και απο κει παει στη ροδα μας...εγω θελω να μαθω ποια ειναι τα ωφελη μιας βαρυτερης η ελαφρυτερης καμπανας το φυγοκεντρικο και το βολαν ειναι επανω στο στροφαλο,η καμπανα οχι.Τωρα δεν ξερω αν σε αλλα μονοκυλινδρα ειναι αλλιως(πχ στο glx εχει την καμπανα πανω στο στροφαλο και εχει ενα γραναζι στο σασμαν το οποιο επιτελει τον ιδιο ρολο δηλαδη να δινει κινηση στη ροδα μεσω του σασμαν),εμενα με ενδιαφερουν τα μειονεκτηματα και πλεονεκτηματα μιας ελαφρυτερης/βαρυτερης καμπανας-δισκων(και οχι βολαν η φυγοκεντρικο).

  8. #8
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Μανολης67 Προβολή μηνύματος
    Ροπή είναι το εξής: πηγαίνουμε με 3.000 στροφές σταθερά σε μια ευθεία και ΔΕΝ χρειάζεται να κατεβάσουμε ταχύτητα σε μια ανηφόρα, η σε αντίθετο άνεμο, τέτοια μηχανάκια: Ταξιδιάρικα πχ R 1200 και τετράχρονα μονοκύλινδρα ΧΤ , ΚLR ,
    Τώρα αν καταβα καλά , αναφέρεσαι μόνο σε μονοκύλινδρα, οπότε το άλλο παράδειγμα, τελείως διαφορετικόι ειναι τα δίχρονα 125 που βγάζουν όλη την δύναμη στις 12.000 στροφές, και έχουν πολύ μικρό φάσμα ωφέλιμης δύναμης, δηλαδή ο αναβάτης είναι αναγκασμένος να δουλεβει εκεί, μπορεί τέτοια μηχανάκι να είναι πιο γρήγορα σε επιτάχυνση και απο διπλάσιες κυβισμού μοτοσυκλέτες, αλλά μια λάθος αλλαγή (ταχύτητας) κοστίζει,
    Τώρα μια ερώτηση, που σε προβληματίζουν ολα αυτά? ενδιαφέρεσαι για πρώτη μηχανή?
    Σε ευχαριστω και παλι.
    Κοιτα απο τη στιγμη που εχω αρχισει και ασχολουμε με προβληματιζουν γιατι μου αρεσει να μαθαινω και πλεον εχοντας τα καταλληλα εργαλεια και καποιες γνωσεις μπορω και επεμβαινω.Μηχανακι εχω απο τα 18 μου το οποιο δεν εχω πειραξει ποτε χιλιοστα η στροφαλομπιελα και ουτε θελω.Απλα επειδη ειμαι ατομο που του αρεσει και ψαχνει, εχω βρει για τα περισσοτερα εξαρτηματα αρκετες πληροφοριες(μιας και δεν ειμαι μηχανολογος και σπουδαζω κατι τελειως ασχετο με αυτα).Για την καμπανα δεν λενε τιποτα,ακομα και οι πιτσηρικαδες που φτιαχνουν τα παπακια τους χιλιοστα και τετοια δεν εχω δει(αν εξαιρεσεις ενα θεμα) να πειραζουν καμπανα και μου δημιουργηθηκε η απορια αυτη μιας και οπως ειπα λυνω-δενω και εχω δει οτι ειναι ενα εξαρτημα το οποιο δεν εχει αμεση σχεση με την στροφαλομπιελα και απλως γυριζει μονο του στον αξονα του(τουλαχιστον στο αστρα,στο glx οπως ειπα και πιο πανω εχει απλως ενα γραναζι,σε αλλα δεν ξερω).

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της leo1964
    Εγγραφή
    01/12/2015
    Μηνύματα
    709
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από vagoskonti Προβολή μηνύματος
    Σε ευχαριστω και παλι.
    Κοιτα απο τη στιγμη που εχω αρχισει και ασχολουμε με προβληματιζουν γιατι μου αρεσει να μαθαινω και πλεον εχοντας τα καταλληλα εργαλεια και καποιες γνωσεις μπορω και επεμβαινω.Μηχανακι εχω απο τα 18 μου το οποιο δεν εχω πειραξει ποτε χιλιοστα η στροφαλομπιελα και ουτε θελω.Απλα επειδη ειμαι ατομο που του αρεσει και ψαχνει, εχω βρει για τα περισσοτερα εξαρτηματα αρκετες πληροφοριες(μιας και δεν ειμαι μηχανολογος και σπουδαζω κατι τελειως ασχετο με αυτα).Για την καμπανα δεν λενε τιποτα,ακομα και οι πιτσηρικαδες που φτιαχνουν τα παπακια τους χιλιοστα και τετοια δεν εχω δει(αν εξαιρεσεις ενα θεμα) να πειραζουν καμπανα και μου δημιουργηθηκε η απορια αυτη μιας και οπως ειπα λυνω-δενω και εχω δει οτι ειναι ενα εξαρτημα το οποιο δεν εχει αμεση σχεση με την στροφαλομπιελα και απλως γυριζει μονο του στον αξονα του(τουλαχιστον στο αστρα,στο glx οπως ειπα και πιο πανω εχει απλως ενα γραναζι,σε αλλα δεν ξερω).
    Να το αφήσεις μαμίσιο,αυτοί που το σχεδίασαν και υλοποίησαν κάτι παραπάνω ξέρουν.
    Νόημα ελαφρώματος έχει μόνο για ειδικές περιπτώσεις και όχι για νορμάλ χρήση στους δρόμους

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.575
    η καμπανα εχει πολυ μικρη μαζα σε σχεση με τα υπολοιπα κινουμενα μερη, δεν νομιζω πως επηρεαζει ιδιαιτερα τη λειτουργια του κινητηρα
    αλλωστε δεν ειναι αυτη η δουλεια της
    ουτε εχω ακουσει να υπαρχουν ελαφρυτερες ή βαρυτερες καμπανες

  11. #11
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/05/2014
    Μηνύματα
    952
    Βολάν???

  12. #12
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/05/2014
    Μηνύματα
    952
    leo1964
    Να το αφήσεις μαμίσιο,αυτοί που το σχεδίασαν και υλοποίησαν κάτι παραπάνω ξέρουν.
    Νόημα ελαφρώματος έχει μόνο για ειδικές περιπτώσεις και όχι για νορμάλ χρήση στους δρόμους


    Ετσι,

  13. #13
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της leo1964
    Εγγραφή
    01/12/2015
    Μηνύματα
    709
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από toyar Προβολή μηνύματος
    η καμπανα εχει πολυ μικρη μαζα σε σχεση με τα υπολοιπα κινουμενα μερη, δεν νομιζω πως επηρεαζει ιδιαιτερα τη λειτουργια του κινητηρα
    αλλωστε δεν ειναι αυτη η δουλεια της
    ουτε εχω ακουσει να υπαρχουν ελαφρυτερες ή βαρυτερες καμπανες
    Σωστός!!!

  14. #14
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/05/2014
    Μηνύματα
    952
    Βολαν η σφόνδυλος......

  15. #15
    ρε παιδια εγω τα πλεονεκτηματα και τα μειωνεκτηματα ζητησα δεν εξυπακουεται/συνεπαγεται οτι θα το κανω κιολας,αλλα ακομα και αν το κανα νομιζω δικαιωμα μου θα ηταν και σιγουρα αν το κανα δεν θα το κανα ετσι οπως το χετε στο μυαλο σας(δηλαδη να την παω να μου φανε μεταλλο να μου μικρυνουν το γραναζι κτλ).Εκτος αν ειναι κακο που ρωταω γιατι θελω να μαθω κατι.Θα προτιμουσα τα ατομα που δεν εχουν κατι(χρησιμο) να μου πουν να μην επεμβαινουν αν ειναι δυνατον.Ειπα εξ αρχης ρωταω κατι που μπορουν να μου απαντησουν πιο ψαγμενα ατομα,δεν ρωτησα να το κανω η οχι.Οπως επισης ρωτησα και για ελαφρυτερη αλλα ΚΑΙ για βαρυτερη,δεν ειπα μονο για ελαφρωμα.Να μαθω θελω.Δεν ειπα πουθενα οτι γνωριζω παραπανω εγω απο αυτους που το σχεδιασαν οποτε περιτο να το λεμε,αυτο ειναι δεδομενο.Βεβαια ειναι και επισης δεδομενο οτι το σχεδιασαν ετσι για μαξιμου αντοχη.Και θα πω και το αλλο εδω,αν δεν πειραματιστεις σε ενα παπι που θα μαθεις?στη μηχανη τη 1000αρα?Ξερω και δω την κλασικη απαντηση,θες γκαζι παρε μηχανη.Δωσε μου τα λεφτα και γω την πηρα αυριο κιολας και αφηνω το παπι και με μαμα εξατμιση πανω,αλλα ασε που πλεον δεν συμφαιρει ακομα και να την εχεις.Γι αυτο οταν δεν εχεις τα λεφτα για να πας σε κατι καλυτερο φτιαχνεις αυτο που ηδη εχεις για να πηγαινει πιο αξιοπρεπως γιατι οταν εισαι σε ενα νησι σαν αυτο που ειμαι εγω και θες να κανεις μια προσπεραση με δικαβαλο και σχεδον χαιρετας τον αλλο οδηγο δεν ειναι και οτι καλυτερο ουτε οτι πιο ασφαλες νομιζω.Μην εχετε παντα στο μυαλο σας τον καβλωμενο πιτσηρικα που ρωτα γιατι θελει να τουμπανιασει το παπι του.Γι αυτο την εκανα γενικη την ερωτηση στην αρχη γιατι περιμενα οτι θα βρεθει αυτος ο ενας που θα πει κατι τετοιο σαν του leo.
    Τελευταία τροποποίηση από vagoskonti; 17/02/2016 στις 21:35.

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. ΝΙΤΡΟ ΣΕ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟ (660)
    από 0restis στο forum Αναζητήσεις, σκέψεις & προβληματισμοί
    Απαντήσεις: 85
    Τελευταίο μήνυμα: 05/02/2013, 17:04
  2. Περιποιηση κυλινδρου σε μονοκυλινδρο.
    από vagmakr στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 24
    Τελευταίο μήνυμα: 26/11/2009, 17:09
  3. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 999 Τestastretta
    από ntinlanden στο forum Ducati
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 26/04/2007, 07:46
  4. Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 09/12/2006, 20:43
  5. 2 εξατμίσεις σε μονοκύλινδρο 650cc
    από demotapa στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 14
    Τελευταίο μήνυμα: 12/10/2006, 18:42

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF