Στο σημερινό μάθημα θα αλλάξουμε λάδια και φίλτρο λαδιού στο αγαπημένο μας μηχανάκι
Θα χρειαστούμε: 3 Λίτρα λάδι 10-40 SAE τον χειμώνα ή 20-50 SAE το καλοκαίρι,
1 φίλτρο ( 5 ευρώ).
Από εργαλεία
Πένσα, Χωνί-σκάφη
1 κλειδί Αλλεν
1 σταυρωτό κατσαβίδι για την βίδα της εξαέρωσης.
Σωληνωτό 13¨ η πολύγωνο
Σωληνωτό 17¨
Ζεσταίνουμε το μοτέρ 5 λεπτά για να μαλακώσουν τα λάδια.
Σβήνουμε την μηχανή και την παρκάρουμε σε οριζόντιο και σταθερό εδαφος.
SOS η Μοτοσυκλέτα εχει δυό (2 ) τάπες εξαγωγης λαδιών,
η μιά (13¨) πίσω από τον μπροστινό τροχό, ανάμεσα στις κουρμπες των εξατμίσεων,
και η άλλη (17¨) αριστερά και κάτω από τον λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων.
παραθέτω φωτό
Συνημμένο 354364
Ξεβιδώνουμε της τάπες , και προσέχουμε να μην γεμίσουμε λάδια τους τροχούς (πιο πολύ κινδυνεύει ο μπροστινός).
περιμένουμε κανά 10λεπτο ,και κουνάμε δεξιά-αριστερά την μοτοσυκλέτα, για να στραγγίσουν όλα τα λάδια.
καθαρίζουμε καλά της δύό τάπες από ξένα σώματα, της τοποθετούμε ξανά και βιδώνουμε προσεκτικά τόσο, ώστε να μην κλωτσήσει.
Τώρα αλλάζουμε το φίλτρο, είναι δεξιά από τον κύλινδρο, και πάνω από την αντλία νερού sos μην της μπερδέψετε,
με το Αλλενάκι ξεβιδώνουμε σταυρωτά της 3 βιδες που συγκρατούν το καλλυμα του φιλτρου
Αφαιρούμε το κάλυμα και βλέπουμε μπροστά μας το φίλτρο, το αφαιρούμε και τοποθετούμε με τον ιδιο τρόπο το καινούργιο φίλτρο (η τρύπα του φίλτρου προς τα μέσα,)
Τοποθετούμε το κάλυμμα του φίλτρου , και βιδώνουμε της 3 αλλενόβιδες με την ίδια διαδικασία, δηλαδή σταυρωτά και σφίγγουμε προσεκτικα (το σπείρωμα ειναι πολύ ευαισθητό)
Τώρα πάμε στον λαιμό της μοτοσυκλέτας, δεξιά πάνω στον σκελετό, ξεβιδώνουμε με την πένσα την τάπα πληρώσεως ελαίου.
τοποθετούμε το χωνί και προσεκτικά ρίχνουμε 1.9 Λίτρα λαδιού, βάζουμε μπροστά την μηχανή για 1 λεπτό, την σβήνουμε και συμπληρώνουμε τα υπόλοιπα 700 κυβικά ώστε να συνολικά να συμπληρώσουμε 2.6 λίτρα (με αλλαγή φίλτρου η 2.5 χωρίς αλλαγή)
Αν θέλουμε να κάνουμε και εξαέρωση κάνουμε τα εξής: με το σταυροκατσάβιδο ξεβιδώνουμε ελαφρώς την βίδα εξαέρωσης που είναι στο πάνω μέρος του κάλυμμα φίλτρου, βάζουμε τον κινητήρα σε λειτουργία στο ρελαντί, και περιμένουμε να δακρύσει λάδι, βιδώνουμε ξανά.
Αυτό ήταν!
πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε τους τροχούς για τυχόν λάδια,
Της επόμενες μέρες: ελέγχουμε για τυχόν διαρροές,
Τσεκάρουμε την στάθμη του λαδιού ως εξής, με τον κινητήρα ζεστό, και σβηστό και την μοτοσυκλέτα όρθια σε οριζόντιο έδαφος (οχι στον πλαγιοστάτη) αφαιρούμε την τάπα ελέγχου πληρώσεως λαδιού (είπαμε αυτήν πάνω στον λαιμό του σκελετού) και αφού την σκουπίσουμε την τοποθετούμε ξανά χωρίς να την βιδώσουμε η στάθμη το λαδιού πρέπει να είναι ανάμεσα στης δύό ενδείξεις ( Lower-Max).
Καλές βόλτες!
![]()