Η δικη μου δαγκανα αποτελειται απο δυο κομματια, το ενα ειναι σταθερο και βιδομενο πανω στο καλαμι και το αλλο που κανει τη κινηση προς τη δισκοπλακα οταν φρεναρεις και την επιστροφη οταν αφηνεις τη μανετα, εκει εδραζει ενας πυρος και γρασσο. Εχει να κανει με την κινηση της ελευθερης μεριας της δαγκανας κατα το φρεναρισμα.
Ο λογος που υπαρχει αυτο το λαστιχακι ειναι για να μην κανει θορυβο ο πυρος απο συντονισμους οταν ειναι μεσα σε αυτη τη φωλια που για να κινηται ελευθερα ειναι μεγαλυτερης διατομης.
Παλαιότερα μου ειχε πεσει η δαγκανα κατω και φυσικα στραβωσε εκεινο το σημειο και δεν αφηνε το πυρο να κινηται ελευθερα και το τακακι ακουμπουσε μονιμα το δισκο αφου δε μπορουσε να επιστρεψει ελευθερα προς τα πισω.
Ελπιζω να μη σε μπερδεψα!!
το λαστιχακι αυτό προστατευει τον οδηγο-συρτη της δαγκανας από σκονες και νερα, ώστε να τον κρατει καθαρο και λιπασμενο για να μπορει η δαγκανα να δουλευει ελευθερα..
είναι ένας τύπος τσιμούχας που στεγανοποιεί ελαφρώς τον πείρο-οδηγό ο οποίος καθοδηγεί την παλινδρομική κίνηση της μισής δαγκάνας. Είναι και μία μικρή αποθήκη γράσσου ώστε να μην μένει ποτέ αλίπαντος ο πείρος, διότι αν στεγνώσει, η τριβή θα τον χαλάσει.
καλημερα
τι ειδους γρασσο βαζουμε ?
εχω ενα κοκινο υψηλων θερμοκρασιων και εχω και λιθιου
τι ειναι προτιμοτερο ?
ευχαριστω
Κοι ευχαριστώ, να, το γρασάκι δεν θα το σκεφτόμουν να βάλω![]()
το κόκκινο είναι χαλκού και είναι για εφαρμογές που ανεβάζουν αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες, όπως τα μπουζόνια του μοτέρ πάνω στα οποία βιδώνεται η εξάτμιση.
το λιθίου είναι καταλληλότερο.
οι φρεναδες εχουν ειδικο γρασσο για γλυστρες μαλλον το κοκκινο που αναφερεις
Εγώ τόσο στα αξονάκια όσο και πίσω από το τακάκι βάζω το χαλκού που βάζω και στο exup. Τώρα που το σκέφτομαι, προσφάτως πήρα και ένα κόκκινο αλλά λέει 500 βαθμούς φαρενάιτ. Λίγοι δεν είναι για φρένο;
συγνώμη, μήπως είμαι αόρατος?
@amyroukai το χαλκού δεν είναι κατάλληλο γι'΄αυτή τη χρήση. Πρώτον το συγκεκριμένο σημείο, δηλαδή η γλίστρα της δαγκάνας δεν ανεβάζει τόσο υψηλούς βαθμούς για να χρειάζεται να βάλεις χαλκού (κόκκινο).
Δεύτερον, το χαλκού έχει πιο χοντρόκοκκη σύνθεση με αποτέλεσμα αν μπαίνει σε εφαρμογές στις οποίες υπάρχει τριβή από κίνηση μερών, να φθείρει τα κινούμενα μέρη. Η γλίστα όπως είπα και πάνω, εκτελεί παλινδρομική κίνηση και το λάθος γράσσο θα φθείρει/λιώσει σιγά σιγά περιμετρικά τον πείρο ο οποίος αφού μικρύνει σε διάμετρο (ελάχιστα από την τριβή), θα αποκτήσει μποσικα. Μετά θα έρθουν κι άλλες φθορές...
Έχω copper grease που έχει χρώμα... χαλκού σαν να έχει ρινίσματα. Αυτό βάζω. Τώρα αν είναι λάθος... οκ δεκτον.
ακριβώς, ψήγματα χαλκού είναι που χρησιμοποιούνται ως καταλύτης για το copper grease...
Αφού το πιάσαμε το πράγμα, αν ο χαλκός τρώει δια της τριβής τα αξονάκια, γιατί στο καλό το προτείνουν για το EXUP αυτό το χαλκόχρωμο, σαν λιπαντικό για το κλαπέτο μέσα στην εξάτμιση και τον μηχανισμό του απ' έξω;