Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 28

Θέμα: Ονοφάδες: rim lock και κραδασμοί...

  1. #1
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761

    Ονοφάδες: rim lock και κραδασμοί...

    Κανας ονοφάς αν ξέρει να μου πεί. (Αφορά συμπεριφορά σε άσφαλτο.)

    Έχω δύο πίσω ρόδες 18αρες*. Η μία έχει rim lock (πώς δίαολο το λένε στο Ελληνικό; ) η άλλη όχι.
    Αυτή χωρίς δουλεύει μια χαρά μέχρι και τα 130 σε ανοιχτό δρόμο που το πάω με λάστιχο εντούρο.

    Η άλλη (με το rim lock, με λάστιχο τρίαλ) από τα 80-90 περίπου αρχίζει να γίνεται αντιληπτός ένας δυνατός κραδασμός, στην συχνότητα της περιστροφής της ρόδας, έτσι ώστε αν λέω δυνατά ααααααααααααα να ακούγεται σαν να με κοπανάει κάποιος στην πλάτη η στο πλευρό, να ακούγεται δλδ σαν ααντααντααντααντααντααντααα (σόρυ για την αστεία περιγραφή, ελπίζω να γίνεται κάπως κατανοητό.) Στα 100-110 είναι πια ενοχλητικό έως ανησυχητικό. Την ανάρτηση την έχω στημένη πολύ σκληρή. Τα ρουλεμάν της πίσω ρόδας φαίνονται ΟΚ, αλλά πρέπει σίγουρα κάποια στιγμή να φρεσκαριστούν. Η ζάντα της πίσω ρόδας έχει πάρει λίγο σε ένα σημείο, από παλιό χτύπημα, αλλά όχι τίποτα φρικτό. Κάποια στιγμή ελπίζω να βρώ κάποιον να την ισιώσει φτηνά, αλλα δεν επείγει.

    Αυτό που θέλω να ξέρω είναι: υπάρχει περίπτωση ο κραδασμός να οφείλεται στο rim lock; Είτε λόγω όγκου του ρημαδιού, είτε λόγω βάρους; Αν ναι, μπορεί να εξισορροπηθεί με αντίβαρα ή άλλον τρόπο; Αν όχι, υπάρχει περίπτωση να φταίει ρουλεμάν; (άρα η αλλαγή επείγει). Υπάρχει περίπτωση να φταίει κάτι άλλο, πχ η ζάντα που έχει πάρει; Άλλες ιδέες;

    Επίσης να σημειώσω οτι με ρόδες SM 17άρες το μηχανάκι πάει τέλεια, όνειρο, μέχρι και 150 αρα οπωσδήποτε είναι κάτι να κάνει με τον τροχό, και όχι, πχ καδένα ή τίποτα άλλο.

    Μερσί προκαταβολικά...


    * Για όσους τυχόν ρωτήσουν τι δι@ολο θέλω τους δύο τροχούς, εδώ Αγγλία είναι απαραίτητο. Πολλοί ιδιώτες που σε αφήνουν στα δάση και τα πάρκα τους, το κάνουν με τον όρο να μην χρησιμοποιείς "επιθετικά", πολεμικά, τακουνάτα. Σχεδόν όλοι έχουν και δεύτερη ρόδα με trial pattern... αυτά τα ωραία.
    Τελευταία τροποποίηση από Δεινόσαυρος; 05/08/2016 στις 20:38.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της est
    Εγγραφή
    10/10/2012
    Μηνύματα
    996
    Έτσι όπως τα λες, μάλλον έχεις βρει το πρόβλημά σου. Είναι βαρύ και μεγάλο το ριμ λοκ και είναι λογικό να επηρεάζει την ευστάθεια. Να καταφέρεις να το ζυγοστάθμισεις, το θεωρώ σχεδόν αδύνατο. Το να πηγαίνεις με 80-90, το θεωρώ εφικτό.
    Κάπου εκεί πάντως ξεκινάνε και οι δικές μου "αναταράξεις"..απλά δεν πάει και πολύ παραπάνω το μηχανάκι για να αρχίσω τα Ααα-Αααα-Αααα-...
    Το ρουλεμάν είναι σχετικά εύκολο να το τσεκάρεις για τζόγο, το έχεις κάνει;

  3. #3
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από est Προβολή μηνύματος
    Έτσι όπως τα λες, μάλλον έχεις βρει το πρόβλημά σου. Είναι βαρύ και μεγάλο το ριμ λοκ και είναι λογικό να επηρεάζει την ευστάθεια.
    Θενκς φίλε, βοηθάει πολύ η γνώμη σου για τον υποφαινόμενο άσχετο/νουμπά!
    Αυτό που μάλλον θα κάνω είναι να βαλώ το ζόρικο τακουνάτο στη ζάντα με το ριμ λοκ, και το πιο «ελαφρύ» λάστιχο, για μακρινές εξορμήσεις στη ζάντα χωρίς ριμλοκ. Έτσι για καμιά όμορφη οφ εκδρομή 200-300 χιλιόμετρα μακρυά να μπορώ να πηγαίνω από κεντρικό δρόμο ώσπου να φτάσω προορισμό, χωρίς να το βλαστημάω. (Λάσπη έχω και κοντά, δεν θέλει χλμ )

    Tα ρουλεμαν τα έχω ελέγξει και δεν έχουν τζόγο, αλλά είναι πολύ παλιά στη μια ζάντα, θα τα αλλάξω απλά να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Το αντίστοιχο μπροστινό με ριμλοκ (δεν το χρησιμοποιώ) ήδη παίζει λιγουλάκι.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  4. #4
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της est
    Εγγραφή
    10/10/2012
    Μηνύματα
    996
    Αφού υπάρχει και 2η χωμάτινη ζάντα, μια χαρά τα λες. Και όταν κυκλοφορείς στις μακρινές χωμάτινες, έχεις και 5-6 μεγάλα tie wraps μαζί σου απλά για να νιώθεις καλύτερα.

  5. #5
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Πράγματι το ζύγισα και το μπροστινό ριμλοκ είναι 106 γραμμάρια! Ακόμα κι αν η βαλβίδα απέναντι είναι, πές, 20 γρ. (που δεν είναι) είναι μεγάλη ανισορόπία! Καί το πίσω ριμλοκ μπορεί να είναι και μεγαλύτερο (φαρδύτερη ζάντα) δεν έχει τύχει να το δω ποτέ ακόμα.

    Αυτά τα 5-6 tiewraps, για τι; Για να διευκολύνουν ενδεχόμενες αλλαγές λάστιχου, ή κάτι άλλο; Δεν φαντάζομαι να εννοείς για υποκατάστατο ρίμλοκ;;;


    ===

    ΥΓ. Οι μακρυνές χωμάτινες είναι χαλαρές για απόλαυση και θέα όχι για εκπαίδευση. Αν υπάρχει υποψία οτι χρειάζεται ριμλοκ, απλά δεν πάμε. Ρίμλοκ, λάσπες, τακουνάρες μόνο σε απόσταση < 50 χλμ από σπίτι, μπάνιο, κρεβάτι, και γενική πολυτέλεια. Αka γεράματα.
    Τελευταία τροποποίηση από Δεινόσαυρος; 05/08/2016 στις 20:34.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  6. #6
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Σε ρόδες με τέτοια κόντρα μπαίνουν για ζυγοστάθμιση συνήθως 2 η και παραπάνω μολυβένια βαρίδια που πιάνουν σε αντίστοιχες ακτίνες.
    Αν πας σε ενα βουλκανιζατερ μοτο θα εχουν.
    Υπαρχουν και στο εμπόριο βέβαια.
    πχ
    http://i.ebayimg.com/images/i/330802...-1/s-l1000.jpg
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  7. #7
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Σε ρόδες με τέτοια κόντρα μπαίνουν για ζυγοστάθμιση συνήθως 2 η και παραπάνω μολυβένια βαρίδια που πιάνουν σε αντίστοιχες ακτίνες.
    Thank you mr. Sapila Racing!

    Το είχα φανταστεί (ενθυμούμενος τα αντίστοιχα σε ποδήλατα της νιότης μου) και μετά από κάποιες ψιλοαποτυχημένες προσπάθειες να κολλήσω εκείνα τα κοινά αυτοκινητικά αυτοκόλλητα βαράκια έψαξα να βρω κάτι τέτοιο. Βρήκα μόνο μόνο για Χάρλευ (σε αντίστοιχες, αστείες τιμές) και τα είχα απορρίψει.

    Θα το ξαναψάξω μέ βάση το λινκ σου, ακόμα και για κοντινές σιγανές διαδρομές αξίζει ΙΜΗΟ, αν δεν είναι να τις πληρώνεις χρυσάφι. Απορώ πώς δεν είναι πιο γνωστές στον κύκλο των εδώ εντουράδων, είχα ρωτήσει παλιότερα ακόμα και σε γνωστό με μαγαζί εντουροειδών, αλλά τζίφος.

    Εδώ όλοι φαίνονται να βάζουν σαμπρέλες mousse (αν και θεωρητικά απαγορεύονται για τον δρόμο), μετά από αυτές φαντάζομαι το ριμλοκ θα μοιάζει πούπουλο.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  8. #8
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Να και ένα λίνκ. Μου βγαίνει όμως 50 λίρες το σετ!! και πάλι δεν είμαι σίγουρος αν θα κάνει δουλειά, ή ακόμα αν θα είναι αρκετό το βάρος.

    http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE...-/330802665269

    Μάλλον για καμιά πατέντα με βλέπω, χύμα το μολύβι είναι φτηνό.
    Τελευταία τροποποίηση από Δεινόσαυρος; 05/08/2016 στις 21:04.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  9. #9
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    11/12/2013
    Μηνύματα
    1.105
    Kαλησπέρα. Είχα το ίδιο πρόβλημα και λύθηκε βάζοντας στον πίσω τροχό και την δεύτερη κόντρα στην τρύπα απέναντι ,δίπλα στη βαλβίδα. Εμπρός έχει μια τρύπα και το δουλεύω χωρίς κόντρα.

  10. #10
    Σκόνη Πέτρες Λάσπη Το avatar του/της Λευκάδιος
    Εγγραφή
    14/11/2008
    Μηνύματα
    2.572
    Εγώ πάντως έχω rim lock βαρέως τύπου(υπάρχουν και πιο ελαφριά) στον πίσω τροχό εδώ και χρόνια χωρίς πρόβλημα.Με χωμάτινα ελαστικα(mt21) συνήθως ταξιδευω με 120 αλλά έχουν υπάρξει και στιγμές που πάω με 140+ και δεν αντιμετωπίζω ούτε πρόβλημα ευστάθειας ούτε ακούω περίεργους θορύβους.Κάποιους κραδασμούς(όχι ενοχλητικούς) τους κρίνω φυσιολογικούς λόγο ενός κυλινδρου και μόνο.
    Οταν πρωτοπήρα το μηχανάκι είχε βαρίδια στις ακτίνες αλλά απο τότε σε όσους λαστιχάδες έχω πάει μου έχουν πει ότι με χωμάτινα ελαστικα δέν γίνεται ζυγοστάθμιση.Δεν ξέρω αν έχουν δίκιο αλλά αφου τόσα χρόνια δεν έχω κανένα απολύτως θέμα(και στο 2ο σετ τροχών που έχω) μάλλον έχουν δίκιο.
    Δεινόσαυρε τι εννοείς ότι έχεις τρειλ λάστιχο?Αν είναι καθαρά αγωνιστικο trial μπορεί το πρόβλημα να είναι αυτό καθώς δεν νομίζω αυτό το λάστιχο να είναι φτιαγμένο για τέτοιες ταχύτητες.Υπάρχουν και ελαστικά ψευδοtrial(edit μάλλον τα trial pattern που αναφέρεις) που έχουν έγκριση για δημόσιους δρόμους αλλά δεν ξέρω πως και αν συμπεριφέρονται σωστά σε ταχύτητες άνω των 100χλμ\ώρα.
    RIDE MORE TALK LESS

  11. #11
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από azar41 Προβολή μηνύματος
    Kαλησπέρα. Είχα το ίδιο πρόβλημα και λύθηκε βάζοντας στον πίσω τροχό και την δεύτερη κόντρα στην τρύπα απέναντι ,δίπλα στη βαλβίδα.
    OK, oπότε αν δεν κατάλαβα άλλα αντ' άλλων το «rim lock» λέγεται «κόντρα» ελληνιστί. Μερσι.

    azar41, δλδ έβαλες κόντρα και στις ΔΥΟ ενάντιες τρύπες και προφανώς υπήρχε/άνοιξες τρίτη για την βαλβίδα. Χμ, ενδιαφέρον. Ευχαριστώ για την ιδέα!

    ===

    Λευκάδιε, μπορεί να έχεις δίκιο για τον τύπο του λάστιχου. Ωσπου να το λύσω το πρόβλημα όλες οι ιδέες δεκτές.
    Το λάστιχο είναι Pirelli MT-43 (και εδώ o Γιουτούμπης) που κάνει, λέει, και για το δρόμο. P rating, ήτοι 150 χλμ/ωρα.
    Μου το έβαλε άνθρωπος που υποτίθεται ήξερε την χρήση που θα έκανα, και νομίζω οτι το φοράει κι ο ίδιος.

    Με προβληματίζει, πάντως, που λες οτι με μεγάλο ριμλοκ δεν ένιωσες ποτέ κραδασμό...

    Αν θυμάμαι καλά το δικό μου το έκανε και παλιά που το είχα για λίγο καιρό με ένα Μaxxis. Κάποια στιγμή θα αλλάξω τράμπα τις ζάντες να δω αν συνεχίζει. Ίσως να φταίει κάτι άλλο στη ζάντα (χτύπημα; ).
    Τελευταία τροποποίηση από Δεινόσαυρος; 06/08/2016 στις 19:05.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  12. #12
    Σκόνη Πέτρες Λάσπη Το avatar του/της Λευκάδιος
    Εγγραφή
    14/11/2008
    Μηνύματα
    2.572
    Τέλικα τι έγινε,λύθηκε το πρόβλημα?
    RIDE MORE TALK LESS

  13. #13
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Λευκάδιος Προβολή μηνύματος
    Τέλικα τι έγινε,λύθηκε το πρόβλημα?
    Βασικά όχι, ή μάλλον όχι ΑΚΟΜΑ.
    Έμπλεξα με άλλα (βλ. παρένθεση αν δεν βαριέσαι) και δεν βρήκα ακόμα τον χρόνο να κάνω όλα τα πειράματα με αλλαγές τροχού/λάστιχου.
    Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι:
    α) αν η πίσω ρόδα δεν είναι ευθυγραμμισμένη είναι χειρότερα
    β) όταν η πίεση είναι χαμηλή στα λάστιχα (½ ατμ) είναι χειρότερα.
    Κάποια στιγμή θα αξιωθώ να βγάλω και τη κόντρα χωρίς να αλλάξω λάστιχο, να δω τι θα κάνει.
    Μπορεί να αργήσει λίγο, αλλά ντοντ γουόρι, ο,τι καταλάβω θα το γράψω εδώ.

    <Παρένθεση ψιλοβαρέτη> (Ήτοι - Μάλλον δεν θα γίνω ποτέ αναπαλαιωτής)

    Επείδη το παλιο σετάκι ροδών είχε επισημανθεί στο ΜΟΤ (ΚΤΕΟ) ως ελαφρώς εκκεντρικό, είπα να κάνω μια ακτινολόγηση και μέτρημα να μάθω και γώ πώς γίνεται.
    Έλα όμως που όταν την άνοιξα την ζάντα κάτω από ένα ταλαιπωρημένο duct tape όλες οι υποδοχές των ακτίνων (nipples, πώς τα λένε Ελληνικά; ) είχαν σκουριάσει του διαόλου. Ένας έξυπνος άνθρωπος θα τις έκοβε και θα τις αντικαταστούσε επί τόπου όλες τις ακτίνες. Εγώ λέω - για να δούμε, σώνεται τίποτα; Οι ακτίνες είναι καλή ποιότητα ανοξείδωτο, δεν έχουν σκουριάσει καθόλου - μόνο οι υποδοχές είναι τέρμα.
    Καi έτσι έμαθα για τεχνική με το ασετoν και το υγρό αυτόματων σαζμαν (ATF). Σαν λαδόξυδο, δεν αναμειγνείωνται, αλλά το ταρακουνας όσο γίνεται, και το ασετόν, που έχει μεγάλη διαπεραστικότητα, μεταφέρει το ATF στα πιο απόμακρα σημεία όπου διασπάει τη σκουριά. Το αφήνεις κανα-δυο μέρες, και μετά με λίγο ζόρι και πυρ... κατάφερα να τα βγάλω όλα σπάζοντας μόνο μια ακτίνα!! Τώρα περιμένω ανταλλακτικά ακτίνες/υποδοχές.

    Πολύ καλή τεχνική, σίγουρα χρήσιμη για ανακατασκευαστές, φαντάζομαι θα είναι τέλεια και για αρπαγμένα ρουλεμάν, good to know. Έμαθα πολλά, αλλά κυρίως οτι μάλλον δεν έχω την υπομονή για ανακατασκευές.
    </Παρένθεση>
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

  14. #14
    Σκόνη Πέτρες Λάσπη Το avatar του/της Λευκάδιος
    Εγγραφή
    14/11/2008
    Μηνύματα
    2.572
    Οι υποδοχές λέγονται καψούλια,υπάρχουν και αλουμινίου cnc(και χρωματιστά) που μάλλον είναι ανθεκτικά στην οξείδωση αλλά και ακριβότερα.
    Ωραίο το tip με ασετόν+ATF .Δοκίμασες με wd40?
    Τα αρπαγμένα ρουλεμάν καλό είναι να αλλάζονται καί όχι να νεκραναστένονται
    RIDE MORE TALK LESS

  15. #15
    Περασμένα ξεχασμένα... Το avatar του/της Δεινόσαυρος
    Εγγραφή
    24/02/2015
    Μηνύματα
    761
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Λευκάδιος Προβολή μηνύματος
    Οι υποδοχές λέγονται καψούλια,
    Θενκς μαν, λέω μάλλον αποκλείεται να λέγονται «ρόγες».

    Ωραίο το tip με ασετόν+ATF .Δοκίμασες με wd40?
    Το WD40 ούτε καν που πλησιάζει την σε βάθος δουλειά που κάνει το άλλο.
    Αν θες ένα πραγματικά εκπληκτικό υλικό, συνιστώ ανεπιφύλακτα ACF-50. Απλά τέλειο, αφήνει και επίστρωμα μοριακού πάχους που προστατεύει, και (σε αντίθεση με WD40) δεν βλάπτει πλαστικά.
    Δοκίμασα και ασετόν με ΑCF-50 και μου φάνηκε ακόμα καλύτερο από το ΑΤF!

    Τα αρπαγμένα ρουλεμάν καλό είναι να αλλάζονται καί όχι να νεκραναστένονται
    Βρε φίλε, είπαμε άσχετος, αλλά όχι κι έτσι!
    Εννοώ όταν τα ρουλεμάν έχουν αρπάξει στην εξωτερική περίμετρο, και έχουν κολλήσει στην υποδοχή τους. Με λίγο μαγικό υγρό μειώνεται κατα πολύ η ανάγκη για θέρμανση ή για άγριαδες με τον ματρακά.
    Θάρθουνε στιγμές δάκρυα γεμάτες
    Μόνος σου θα κλαίς,
    κλείσανε θα λες τις ζωής μου οι στράτες...

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Αυτόματο ρολόι και κραδασμοί
    από VANDA στο forum Γενικά περί μοτοσικλέτας
    Απαντήσεις: 25
    Τελευταίο μήνυμα: 28/04/2012, 19:31
  2. Xt660z ΛΑΔΑΚΙ ΚΑΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ
    από jpk chios στο forum Yamaha XT series
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 12/09/2010, 12:42
  3. Γκουπ γκουπ και κραδασμοι
    από decoder στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 07/06/2008, 23:16
  4. Excel Rims και λοιπά στεφάνια...
    από motaba στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 30/03/2007, 13:03
  5. αλλαγη μπουζι και κραδασμοι
    από xifias στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 11
    Τελευταίο μήνυμα: 19/08/2005, 10:24

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF