Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 6 από 6

Θέμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα μοτοσυκλέτας

  1. #1

    Ηλεκτρικό διάγραμμα μοτοσυκλέτας

    Το εγχειρίδιο χρήσης του ZR7 έχει μεταξύ άλλων και το ηλεκτρικό διάγραμμα της μοτοσυκλέτας.
    Το σχέδιο όμως είναι σε τόσο περίπλοκη μορφή που όποιος προσπαθήσει να βγάλει άκρη θα τον πονέσουν τα μάτια.
    Επειδή με ενδιέφερε να το μελετήσω, έκατσα και το μετέτρεψα σε μια πιο "φιλική" μορφή.
    Υποθέτω ότι δεν θα έχει πολύ μεγάλες διαφορές από τα περισσότερα μοντέλα της εποχής του.
    Σας το παραθέτω:

    ZR7 ηλεκτρικό διάγραμμα.pdf

    Έχω κάποιες απορίες. Αν κάποιος γνωρίζει σχετικά, ας με διαφωτίσει.
    1) Τι είναι το πηνίο διέγερσης και τι κάνει;
    2) Γιατί το κύκλωμα ισχύος της μίζας δεν έχει ασφάλεια (σε αντίθεση με το κύκλωμα αυτοματισμού της);
    3) Γιατί ο αυτόματος (αν εξαιρέσουμε τον ουδέτερο) έχει δύο εξόδους, οι οποίες πηγαίνουν μία πριν και μία μετά τον κεντρικό διακόπτη;
    4) Οι τρεις δίοδοι (?) που είναι δίπλα-δίπλα και τροφοδοτούνται από την ηλεκτρονική τι ακριβώς κάνουν;

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της telegonos
    Εγγραφή
    18/03/2015
    Μηνύματα
    3.061
    Μια χαρά είναι το σχέδιο. Απλό είναι όπως και όλη η μοτοσυκλέτα, εσύ δεν το καταλαβαίνεις και σου φαίνεται δύσκολο, θέλεις να βάλω ένα σχέδιο από ψεκαστή μοτοσυκλέτα να δεις τι γίνεται;

    Πάμε σε αυτά που ρωτάς.

    1) Πηνίο διέγερσης ή pick up ή στην ελληνική αργκό ''ματάκι'' είναι ένας αισθητήρας που λέει στην ηλεκτρονική σε ποιά θέση περιστροφής βρήσκεται ο στροφαλοφόρος άξονας, ώστε να ξέρει η ηλεκτρονική πότε να δώσει αντίστοιχα εντολή στους πολλαπλασιαστές να δώσουν σπινθήρα στα μπουζί. Είναι ο πιο βασικός και απαραίτητος αισθητήρας σε οποιοδήποτε κύκλωμα ανάφλεξης, χωρίς τπτ άλλο γίνεται ανάφλεξη, χωρίς αισθητήρας θέσης δεν γίνεται.

    2)το κύκλωμα της μίζας είναι ένα χοντρό καλώδιο, συνήθως 6mm ή 4mm διάμετρο, δλδ όσο 20 απλά καλώδια μαζί σε διατομή. Αυτό είναι έτσι, γιατί η μίζα την στιγμή της μιζιάς, ''ζητάει'' εκατοντάδες Amber ρεύματος από την μπαταρία. Στιγμιαία, την πρώτη-πρώτη στιγμή που πατάς την μίζα, μπορεί να φτάνει και τα 1000Α. Όλο όλο το κύκλωμα της μηχανής σου, μπορεί να δουλεύει όταν κινείσαι με σβηστά φώτα με 2-3 A, έτσι για να καταλάβεις λίγο τα μεγέθη. Είναι σχεδόν βραχυκύκλωμα η μίζα σαν κατανάλωση ρεύματος. Για αυτό δεν έχει ασφάλεια, δεν έχει λογικό νόημα να έχει ασφάλεια.

    3)δεν είναι ''αυτόματος'', είναι ανόρθωση-σταθεροποίηση. Τα αυτοκίνητα έχουν ''αυτόματο'', όχι οι μοτοσυκλέτες. προφανώς αυτός που έφτιαξε το σχέδιο στα ελληνικά, δεν ξέρει από ορολογία μοτοσυκλετών, και βάζει ότι ξέρει από αυτοκίνητα. Η ανόρθωση, παίρνει το τριφασικό εναλλασόμενο ρεύμα (AC) της γεννήτριας που παράγει το ρεύμα και μπορεί να φτάνει και 60Volt, το ανορθώνει και το μετατρέπει σε σταθερό (DC) με τάση λίγο παραπάνω από της μπαταρίας, ώστε να την φορτίζει. Το δεύτερο καλώδιο, μετά την κλειδαριά, είναι καλώδιο ελέγχου, μετράει δλδ την τάση η ανόρθωση και ρυθμίζει την απόδοσή της ανάλογα, ώστε να δίνει την τάση που πρέπει στην μπαταρία. Δεν έχουν όλες οι ανορθώσεις στις μοτοσυκλέτες καλώδιο ελέγχου, κάποιες το κάνουν εσωτερικά.

    4) οι δίοδοι φροντίζουν να μην μπερδεύονται κάποια κυκλώματα που κάνουν παρόμοια δουλειά, αλλά δεν πρέπει να εμπλέκονται μεταξύ τους. Παράδειγμα, όταν έχεις νεκρά, πατάς την μίζα και αυτή ξεκινάει. Όταν έχεις ταχύτητα, πρέπει ταυτόχρονα να πατήσεις και τον συμπλέκτη για να πάρει μπρος, σκέτο δεν παίρνει. Αυτό το πετυχαίνει με ένα διακοπτάκι μέσα στην βάση της μανέτας συμπλέκτη. Οι ''πληροφορίες'' αυτές είναι στην σειρά, δλδ έχεις νεκρά, το σύστημα παει απευθείας στο ''οκ, δώσε μιζιά'' αλλά αν έχεις ταχύτητα, τότε το σύστημα πάει στο ''αν έχεις ταχύτητα, αν έχεις πατημένο συμπλέκτη, δώσε μιζιά''. Αν η δίοδος δεν υπήρχε και υπήρχε απλά η καλωδίωση σκέτη, τότε κάθε φορά που θα πάταγες συμπλέκτη, θα άναβε η ένδειξη νεκράς. Αυτό κάνει η δίοδος, λογικά και οι άλλες δύο, κάτι ανάλογο κάνουν, ακολούθησε το κύκλωμα και δες τι εμποδίζουν να ''μπλεχτεί''.

    Ότι άλλο ρώτα.

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.573
    1)πηνιο διεγερσης ειναι το πηνιο που βλεπει το βολαν και δινει την εντολη για την αναφλεξη
    2)η μιζα δεν ασφαλιζεται ποτε γιατι τραβαει στιγμιαια δεκαδες αμπερ
    4)οι διοδοι ανηκουν στο κυκλωμα που κοβει τη μιζα απο τους διακοπτες σταντ και συμπλεκτη
    για το 3) δεν ειμαι σιγουρος αλλα μαλλον ο αυτοματος τροφοδοτειται με το ανοιγμα του διακοπτη απο την μπαταρια και οταν λειτουργησει το μοτερ φορτιζει απευθειας την μπαταρια

  4. #4
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από telegonos Προβολή μηνύματος
    Μια χαρά είναι το σχέδιο. Απλό είναι όπως και όλη η μοτοσυκλέτα, εσύ δεν το καταλαβαίνεις και σου φαίνεται δύσκολο, θέλεις να βάλω ένα σχέδιο από ψεκαστή μοτοσυκλέτα να δεις τι γίνεται;
    Το σχέδιο που παραθέτω δεν είναι του owner's manual, το οποίο είναι πηγμένο στα καλώδια και με μπερδεύει.
    Είναι αυτό που έφτιαξα εγώ (σε autocad), ελαττώνοντας ουσιαστικά τις διαδρομές καλωδίων του original σχεδίου.
    Όντως είναι απλό και το καταλαβαίνω, εκτός των σημείων που ρώτησα.
    Αντίθετα, όπως είπες κι εσύ, είδα το wiring diagram του NC750X DCT και με έπιασε πονοκέφαλος.
    Όσον αφορά τον "αυτόματο", έτσι τον αναφέρει το original σχέδιο. Κι εγώ ανορθωτή τον ήξερα.

    Σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις, όπως και τον toyar, ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστικές.

  5. #5
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Konstantinos Προβολή μηνύματος
    Το σχέδιο που παραθέτω δεν είναι του owner's manual, το οποίο είναι πηγμένο στα καλώδια και με μπερδεύει.
    Είναι αυτό που έφτιαξα εγώ (σε autocad), ελαττώνοντας ουσιαστικά τις διαδρομές καλωδίων του original σχεδίου.
    Δεν ορκίζομαι, αλλα υπάρχει πιθανοτητα να τοποθετησες λαθος τις διόδους..

    Οι 3 δίοδοι σχηματιζουν, ανα δύο, λογικες πύλες (NAND & OR) αλλα η ενεργοποιηση της 3ης τις αναστρέφει, πραγμα που δεν θα επρεπε να γίνεται..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  6. #6
    Το ξανακοίταξα, αλλά έτσι τις έχει και το αρχικό σχέδιο...

Παρόμοια θέματα

  1. Ηλεκτρικο διαγραμμα
    από GiannisBlessed στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 37
    Τελευταίο μήνυμα: 02/09/2017, 08:59
  2. Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 02/12/2003, 11:35
  3. Γιορτή Μοτοσυκλετας
    από Julius στο forum Συναντήσεις & βόλτες
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 08/11/2003, 00:17
  4. Απαντήσεις: 9
    Τελευταίο μήνυμα: 06/11/2003, 09:03

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF