Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 75

Θέμα: Δυαδικοτητα

  1. #1

    Δυαδικοτητα

    Προσφατο ποστ απο το forum του 0300


    Eνας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του, για την σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.

    Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

    Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.

    Καθ.: Είναι καλός ο Θεός;

    Φοιτ.: Φυσικά.

    Καθ.: Είναι ο Θεός παντοδύναμος;

    Φοιτ.: Ναι

    Καθ.: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους.Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

    Φοιτ.: ...

    Καθ.: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε μικρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

    Φοιτ.: Ναι.

    Καθ.: Είναι καλός ο διάβολος;

    Φοιτ.: Όχι.

    Καθ.: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;

    Φοιτ.: Ο...Θεός...

    Καθ.: Σωστά. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσμο;

    Φοιτ.: Ναι.

    Καθ.: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα, σωστά;

    Φοιτ.: Ναι.

    Καθ.: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

    Φοιτ.: ...

    Καθ.: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

    Φοιτ.: Μάλιστα.

    Καθ.: Λοιπόν, ποιός τα δημιούργησε;

    Φοιτ.: ...

    Καθ.: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

    Φοιτ.: Όχι, κύριε.

    Καθ.: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

    Φοιτ.: ...Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.

    Καθ.: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

    Φοιτ.: Ναι.

    Καθ.: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

    Φοιτ.: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.

    Καθ.: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης.

    Φοιτ: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;

    Καθ.: Ναι.

    Φοιτ.: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;

    Καθ.: Ναι.

    Φοιτ.: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.

    Στην αίθουσα επικρατεί σιγή...

    Φοιτ.: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε σκοτάδι;

    Καθ.: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;

    Φοιτ.: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαμπερό φως, εκτυφλωτικό φως... Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

    Καθ.: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ;

    Φοιτ.: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική.

    Καθ.: Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

    Φοιτ.: Καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου, καθηγητά. Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

    Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.

    Φοιτ.: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

    Καθ.: ...

    Φοιτ.: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

    Καθ.: ...

    Φοιτ.: Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Κανένας. Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε. Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

    Καθ.: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί μου.

    Φοιτ.: Αυτό είναι, κύριε... Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά.

    (ΥΓ. φημολογείται πως αυτός ο νεαρός φοιτητής ήταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν...)


    Μπαινω στο merge...
    "Γιαννη αφησε τον δικο μου"
    εχει λιακαδα μα εδω θυμιζει μπορα,
    μου αρκει που 3 λεπτα οι ουρανοι ειναι δικοι μου
    κ εσυ εχθρε εισαι KILL ΑΠΟ ΩΡΑ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    ---------------------------------------------
    Professor Einstein, does New York stop by this train?

  2. #2

  3. #3
    Παντως ο Αλμπερτ δεν φημιζοταν για τις σχολικες του επιδοσεις

    (χωρις βεβαια να εννοειται οτι δεν μπορει να κανει διαλογο, ημαρτον)

  4. #4
    ο trackαδόρος!!! Το avatar του/της Alx 84
    Εγγραφή
    09/03/2005
    Μηνύματα
    1.185
    Άπαιχτος!!!!!!!!!!! Respect!
    4/11/2006 Ο καλύτερα βελτιωμένος κουλάντζας!!!
    The MRT will be back soon!!!

  5. #5
    ΚΑΙ ΤΩΡΑ????.... Το avatar του/της matmat
    Εγγραφή
    06/07/2003
    Μηνύματα
    1.273
    Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
    απο μενα τι άλλο εκτος απο.....
    Καλά απο εσένα τουλάχιστον δεν το περίμενα !!!!




    "Αν είναι να φύγω ας φύγω πρωί
    στη σωστή εποχή σε λάθος στροφή"

    Θάνος Ανεστόπουλος / Διάφανα Κρίνα

    http://smutradio.listen2myradio.com/

  6. #6
    Φανταστικός διάλογος...

    ΥΓ. Το "φανταστικός" με την κυριολεκτική έννοια, δλδ οτι δεν έγινε ποτέ

    Ένα απο τα πολλά urban legends που κυκλοφορούν στην αμερική οι αντίπαλοι της θεωρίας του Δαρβίνου.

    Συν το οτι με τα σημερινά δεδομένα δεν στέκει...

    71°1′8″N 25°47′50″E
    48°07'01.6"N 1°27'50.9"W

    Le Servonais

  7. #7
    ΚΑΙ ΤΩΡΑ????.... Το avatar του/της matmat
    Εγγραφή
    06/07/2003
    Μηνύματα
    1.273
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock

    Συν το οτι με τα σημερινά δεδομένα δεν στέκει...


    Καλά που έχω και εσένα να με συμπληρώνεις


    "Αν είναι να φύγω ας φύγω πρωί
    στη σωστή εποχή σε λάθος στροφή"

    Θάνος Ανεστόπουλος / Διάφανα Κρίνα

    http://smutradio.listen2myradio.com/

  8. #8
    Epixeirimata..oxi fanfares..apsogo re arxige.An breis tipota paromoio rixto mesa

  9. #9
    ΠΙΣΤΗ..μεγάλη έννοια..μεγαλύτερη όμως είναι ο ΛΟΓΟΣ(λογική) και δεν εννοώ μία στείρα ορθολογιστική θεώρηση των πραγμάτων που μέσω παροπίδων οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα ( βλέπε καθηγητής ), αλλά την ΥΨΙΣΤΗ τέχνη της
    ελλόγου σκέψεως όπου δεδομένης της πνευματικής ευρύτητας και Παιδείας οδηγήσαι σε αλάνθαστα συμπεράσματα που δεν επιδέχονται αντίκρουση και βιώνεις το ΑΛΗΘΕΣ.

    Εξηγούμαι:
    Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δύο ανθρώπους όπου και οι δύο πιστεύουν στον Θεο-Δημιουργό,
    Ο ένας επειδή έτσι του έμαθαν όλη του την ζωή στο σπίτι και στο σχολείο,
    και ο άλλος επειδή κατέληξε εκεί μέσα από μία φιλοσοφική πορεία.

    Ο πρώτος δεν αποκλείεται να "κλέψει το παγκάρι" γιατί δεν είναι ενσυνείδητα καλός, απλά εκτελεί τις οδηγίες του καλού ανθρώπου οπως αυτές του δόθηκαν.
    Γιά τον δεύτερο όμως το ΚΑΛΟ-ΑΓΑΘΟ είναι ενσυνείδητη επιλογή και βίωμα που ανακάλυψε ο ίδιος.

    Δεν ξέρω ποιά θα ήταν η γνώμη του Πλάτωνα, αλλά εγώ θα εμπιστευόμουν την μηχανή μου μόνο στον δεύτερο.

  10. #10

    Με αφορμή το κειμενάκι αυτό...

    Όσοι διαβάζετε βιβλία...

    PAULO COELHO

    "Ο Διάβολος και η Δεσποινίδα Πρίμ"




    SARCASM / because beating the shit out of people is illegal

  11. #11

    Re: Με αφορμή το κειμενάκι αυτό...

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Electra
    Όσοι διαβάζετε βιβλία...

    PAULO COELHO

    "Ο Διάβολος και η Δεσποινίδα Πρίμ"

    έχω ρίξει άγκυρα στην αρχαία ελληνική γραμματεία, αλλά ίσως βγάλω ένα νηολόγιο γιά το ανωτέρω σύγγραμμα.

  12. #12
    Αυτο πιστευω οτι ισχυει γενικοτερα.Αλλο να σου εχουν επιβαλλει κατι,να εχεις συνηθισει να πιστευεις,να κανεις κλπ κατι και αλλο να να φτασεις σε ενα συμπερασμα μονος σου μεσω μια λογικης διαδικασιας>Στην πρωτη περιπτωση μολις τα βρεις σκουρα,απλα θα παρατησεις την εκαστωτε 'πιστη' σου.Στην δευτερη ομως,μπορει να αλλαξεις πιστη,αλλα θα δωσεις μια μαχη πρωτα αφου θα μπορεις να υποστθριξεις τα πιστευω σου με λογικα επιχειρηματα και οχι με λογια του αερα<πχ ειμα βαζελος γιατι ειναι και ο πατερας μου κλπ>
    Μπαινω στο merge...
    "Γιαννη αφησε τον δικο μου"
    εχει λιακαδα μα εδω θυμιζει μπορα,
    μου αρκει που 3 λεπτα οι ουρανοι ειναι δικοι μου
    κ εσυ εχθρε εισαι KILL ΑΠΟ ΩΡΑ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    ---------------------------------------------
    Professor Einstein, does New York stop by this train?

  13. #13
    Σαφέστατα!

    Μία σύντομη ιστοριούλα:

    Ο Αριστοτέλης μεταβαίνει στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και αναλαμβάνει την παιδεία του Αλεξάνδρου και των εταίρων, μετέπειτα στρατηγών του (Περδίκας, Πτολεμαίος, Ηφαιστίων κλπ.).
    Μετά παρόδου 6 μηνών, "αριβάρει" ο Φίλιππος Β' και ρωτάει τον δάσκαλο-Αριστοτέλη:

    Φιλ: Πως πάει; καλά;
    Αρ: καλά
    Φιλ: Τους έμαθες Ιστορία;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: Τους έμαθες μαθηματικά;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: Τους έμαθες Γεωμετρία;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: ΜΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ;
    Αρ: Τους μαθαίνω να σκέπτονται

  14. #14
    Αρχικά δημιουργήθηκε από matmat
    Καλά απο εσένα τουλάχιστον δεν το περίμενα !!!!
    Για την χρήση της συλλογιστικής είναι αυτά.

    και όχι για το αποτέλεσμα, ούτε για τα επιχειρήματα.
    Μου άρεσε που υπάρχει μια πολιτισμένη συζήτηση για τον θεό έστω και φανταστική. (Έχεις δίκιο κάπτεν ) χωρίς φανατικές κορόνες

  15. #15
    Αρχικά δημιουργήθηκε από χωμάτινος
    Σαφέστατα!

    Μία σύντομη ιστοριούλα:

    Ο Αριστοτέλης μεταβαίνει στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και αναλαμβάνει την παιδεία του Αλεξάνδρου και των εταίρων, μετέπειτα στρατηγών του (Περδίκας, Πτολεμαίος, Ηφαιστίων κλπ.).
    Μετά παρόδου 6 μηνών, "αριβάρει" ο Φίλιππος Β' και ρωτάει τον δάσκαλο-Αριστοτέλη:

    Φιλ: Πως πάει; καλά;
    Αρ: καλά
    Φιλ: Τους έμαθες Ιστορία;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: Τους έμαθες μαθηματικά;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: Τους έμαθες Γεωμετρία;
    Αρ: Όχι
    Φιλ: ΜΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ;
    Αρ: Τους μαθαίνω να σκέπτονται
    Τότε, το να σκέφτεσαι, ήταν αρκετό, για κάποιους.
    Τώρα, πρέπει να είναι και αρεστό, σε κάποιους.

    Χωμάτινε
    σ’ωραίος!!

Σελίδα 1 από 5 12345 ΤελευταίοΤελευταίο

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF