Τον τελευταίο καιρό, οι κατασκευαστές μοτοσυκλεττών και ιδίως οι Ιάπωνες, κατασκευάζουν και πωλούν μαζικά μοτοσυκλέττες για τις οποίες ανακοινώνουν ολοένα και μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων. Ανακοινώνουν επίσημα ότι η δυνατότητα αυτή επιμήκυνσης των διαστημάτων σέρβις οφείλεται σε εξελιγμένα κράματα μετάλλων, σε αντιτριβικές επιστρώσεις και λοιπές χρησιμοποιηθείσες εξελιγμένες μεθόδους παραγωγής, τόσο των κινητήρων, όσο και των λοιπών εξαρτημάτων. Στα service manuals των μοτοσυκλεττών αναγράφονται από τον κατασκευαστή με σαφήνεια τα διαστήματα εκτέλεσης της κάθε εργασίας συντήρησης καθώς και οι τύποι των συνιστώμενων λιπαντικών, κι εφόσον η συντήρηση έχει εκτελεσθεί όπως ορίζει ο κατασκευαστής, παρέχεται εγγύηση καλής λειτουργίας για κάποιο χρονικό διάστημα, σήμερα συνήθως δύο ετών. Με άλλα λόγια, ο κάθε κατασκευαστής σήμερα, λειτουργώντας μέσα σ' ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, φροντίζει να παράγει μοτοσυκλέττες με τον καλύτερο δυνατό βαθμό αξιοπιστίας στην κατηγορία τους, οι οποίες απαιτούν από μας το μικρότερο δυνατόν κόστος χρήσης, εφόσον απαιτούν service σε πολύ μεγαλύτερα διαστήματα, σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα του.
Ερχόμενοι στην ελληνική πραγματικότητα των "εξουσιοδοτημένων συνεργείων", αυτών που σφραγίζουν το βιβλιαράκι της εγγύησης, αντιμετωπίζουμε "μαστόρους" με τυπωμένο στη φόρμα εργασίας τους το λογότυπο του κατασκευαστή που εμείς προτιμήσαμε ή πρόκειται να προτιμήσουμε, να προσπαθούν να μας πείσουν περί του αντιθέτου τόσον για τη μειωμένη πραγματική αντοχή και αξιοπιστία της καινούργιας μηχανής μας σε σχέση με την ανακοινωθείσα, όσον και για την αξιοπιστία των γραπτών οδηγιών αυτού του ίδιου του κατασκευαστή, σχετικά με τη συντήρηση του συγκεκριμένου μοντέλου.
Πόσο αξιόπιστη πρέπει να θεωρούμε τη συμβουλή του "εξουσιοδοτημένου μάστορα" που συνιστά ρύθμιση βαλβίδων κάθε 10.000 χλμ στο CBF1000 και αλλαγή λαδιών κάθε 3.000 χλμ στο GSXR1000K6; Σε τι κινδύνους αξιοπιστίας θέτει (;) ο κατασκευαστής του R1 '04 τους πελάτες του όταν συνιστά γραπτώς ρύθμιση βαλβίδων κάθε 40.000 χλμ, και τι παραπάνω απ' τον ίδιο τον κατασκευαστή γνωρίζει ο "μάστορας" που κατεβάζει το διάστημα αυτό άλλοτε στις 12.000 κι άλλοτε στις 20.000 χλμ; Γιατί το Hornet 600 '04 "θέλει οπωσδήποτε" λάδια και φίλτρα κάθε 6.000 χλμ ενώ ο κατασκευαστής συνιστά διπλάσιο διάστημα που χρειάζεται μείωση μόνο σε λειτουργία υπό συνθήκες αυξημένης σκόνης, υγρασίας κλπ ;
Πόσο σοβαρά πρέπει να λαμβάνουμε υπ' όψη μας την έμμεση πλήν σαφή απειλή του "εξουσιοδοτημένου" για κίνδυνο απώλειας της διετούς εγγύησης της καινούργιας πανάκριβης μηχανής μας, είτε είναι CBR 1100 XX, είτε GSXR 1300 Hayabusa, αν δεν αλλάζουμε λάδια κάθε 6.000 χλμ; Γιατί γράφει άλλα διαστήματα το owner's manual;
Μήπως συνεργεία και μηχανικοί προσπαθούν να μας έχουν συχνότερα κοντά τους για σέρβις με μόνο σκοπό την συχνότερη είσπραξη χρημάτων; Ελέγχονται από τις κεντρικές αντιπροσωπείες οι "εξουσιοδοτημένοι" που αμφισβητούν ευθέως τα εγγράφως καθορισμένα στοιχεία συντήρησης του κατασκευαστή; Και μήπως η αμφισβήτηση αυτή συνιστά τελικά δυσφήμηση τόσο των κατασκευών, όσο και των κατασκευαστών τους;