Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 26

Θέμα: Street Triple vs Z750 vs SV650

  1. #1
    undefined μέλος Το avatar του/της Morton
    Εγγραφή
    10/12/2008
    Μηνύματα
    31

    Street Triple vs Z750 vs SV650

    Όχι, δεν πρόκειται για πραγματική κόντρα ούτε για κανένα τεστ περιοδικού αλλά για μια υποθετική μονομαχία στο..Mathematica!

    Βλέποντας το Ζ να βγάζει 1 κιλό παραπάνω ροπή από το triple αλλά και να ζυγίζει καμιά 30 κιλά παραπάνω μου δημιουργήθηκε
    η απορία πως θα τα πήγαιναν σε μια κόντρα από εκκίνηση. Στην πορεία έβαλα και ένα V2 έτσι για σύγκριση .



    Η θεωρία :o.

    Η δύναμη που κινεί τη μοτοσυκλέτα είναι η δύναμη που ασκείται από τον πίσω τροχό μείον τις οποιεσδήποτε αντιστάσεις στην κίνηση.
    Στο παράδειγμά μας θεωρούμε μόνο την αντίσταση του αέρα. Αυτή υπολογίζεται θεωρητικά από τον τύπο Dr(u) = CdA * 1/2 * ρ * u^2 όπου
    CdA το γινόμενο της μετωπικής επιφάνειας επί τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, ρ η πυκνότητα του αέρα, και u η ταχύτητα.

    Αν Ττρ η ροπή στον τροχό (ακτίνας r) τότε η δύναμη που ασκεί αυτός είναι Ττρ / r. Η ροπή στον τροχό δίνεται από την σχέση Ττρ = Τστρ * pr * g * fn
    όπου Τστρ η ροπή στον στρόφαλο, pr η πρωτεύουσα σχέση μετάδοσης, g η σχέση στο κιβώτιο και fn η τελική σχέση μετάδοσης.

    Τώρα η ροπή στον στρόφαλο δίνεται από μια συνάρτηση ροπής/στροφών και για να μεταφέρουμε το πεδίο ορισμού της στο πεδίο της ταχύτητας
    ορίζουμε την συνάρτηση rev(u) = u / (2 π r) * pr * g *fn *60. Οπότε η ροπή στον τροχό συναρτήσει της ταχύτητας είναι Ττρ(u) = Τστρ(rev(u)) * pr * g * fn.
    Η συνισταμένη δύναμη λοιπόν που κινεί την μοτό έιναι F(u) = Tτρ(u) / r - Dr(u).

    Η επιτάχυνση a θα έιναι a(u) = F(u) / m όπου m η συνολική μάζα του συστήματος μοτό + αναβάτης.

    Η ταχύτητα ως γνωστόν είναι το ολοκλήρωμα της επιτάχυνσης δηλαδή u(t) = Int( a(u(t)), t ) το οποίον σημαίνει διαφορική εξίσωση
    u'(t) = F(u(t)) / m την οποία και υπολογίζουμε με την κλασική μέθοδο Runge-Kutta 4ης τάξης.

    (επειδή σε κάποια σημεία των υπολογισμών με βόλευε να υπολογίσω το αντίστοιχο ολοκλήρωμα (που δεν είναι ακριβώς αυτό που
    φαίνεται προηγουμένως ) χρησιμοποίησα μια τροποποιήση (δικιά μου - χωρίς απόδειξη ορθότητας ή υπολογισμό σφάλματος)
    του κανόνα Simpson 3/8 της οικογένειας Newton-Cotes)

    Η διανυθείσα απόσταση υπολογίζεται αντίσοιχα από το ολοκλήρωμα της ταχύτητας (με τον κανονικό Simpson 3/8 αυτή τη φορά).

    Όλα τα μεγέθη είναι σε στανταρ μονάδες εκτός από τις στροφές ανά λεπτό - θα έπρεπε να έιναι ανά δευτερόλεπτο.


    Αριθμητικά δεδομένα .

    Τα περισσότερα δεδομένα τα βρίσκεις στο γκοογκλ αλλά ποιά είναι η αεροδυναμική αντίσταση της κάθε μοτό;
    Δεν ξέρω, γι'αυτό υπέθεσα μια λογική (θέλω να πιστεύω) τιμή για γυμνό (ίδιο για όλα): 0.42 (αν και νομίζω πρέπει να είναι μεγαλύτερο
    στην πραγματικότητα - αλλά αυτή η τιμή μου έδινε τις πιο λογικές τελικές ).

    Και η συνάρτηση ροπής; Την εξήγαγα (το πως είναι άλλη ιστορία) από διαγράμματα που βρήκα στο ίντερνετ (πρόσεξα να είναι μαμά τα
    μηχανάκια - τα δυναμόμετρα που έγιναν οι μετρήσεις στα @@ μου, βλ. παρακάτω)



    Παραδοχες
    :a13:.

    Υποθέτουμε ότι τα μηχανάκια έχουν την ίδια αεροδυναμική αντίσταση και αναθέτουμε μια αυθαίρετη τιμή.

    Οι μετρήσεις ροπής πιθανόν έγιναν σε διαφορετικά δυναμόμετρα, σε διαφορετικές συνθήκές και ελέγχονται για την αξιοπιστία τους.

    Πέρα από από την συνάρτηση ροπής, το βάρος, την αντίσταση του αέρα και το γρανάζωμα υπάρχουν αναρίθμητοι ακόμα
    παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση της μοτό και τους οποίους εδώ τους αγνοούμε. Δεν φυσάει, ο δρόμος είναι επίπεδος, δεν
    υπάρχει αντίσταση κύλισης, η πρόσφυση είναι τέλεια (τέρμα γκάζι χωρίς απώλειες), οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται
    ακαριαία κ.ά.

    Στους αριθμητικούς υπολογισμούς πάντα υπάρχουν σφάλματα αν και μετά από όλα αυτά θα πρέπει να θεωρηθούν εντελώς αμελητέα.




    Η συναρτήσεις ροπής των 3 μοτοσυκλετων οπτικοποιημένες στο Mathematica μετά την εξαγωγή τους από τα διαγράμματα


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	torque.png 
Προβολές:	1257 
Μέγεθος:	19,1 KB 
ID:	160910
    ☠☠☠

  2. #2
    undefined μέλος Το avatar του/της Morton
    Εγγραφή
    10/12/2008
    Μηνύματα
    31
    Συνάρτηση ταχύτητας, φεύγουν από στάση. Striple και Z φαίνεται να έχουν ίδια τελική, λογικό μιας και έχουν την ίδια ισχύ
    και θεωρήσαμε ίδια αεροδυναμική αντίσταση.


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	u.png 
Προβολές:	1256 
Μέγεθος:	20,7 KB 
ID:	160911
    ☠☠☠

  3. #3
    undefined μέλος Το avatar του/της Morton
    Εγγραφή
    10/12/2008
    Μηνύματα
    31
    Απόσταση. Εδώ βλέπουμε το SV650 εκμεταλλευόμενο το μικρό του βάρος και το κοντό του γρανάζωμα να φεύγει μπροστά αλλά
    το τράιαμφ γρήγορα το μαζεύει ενώ και το Ζ λιγο πριν τα 400 μ. το προσπερνάει.


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	s.png 
Προβολές:	1248 
Μέγεθος:	22,0 KB 
ID:	160912
    ☠☠☠

  4. #4
    undefined μέλος Το avatar του/της Morton
    Εγγραφή
    10/12/2008
    Μηνύματα
    31
    Και μερικά αριθμητικά δεδομένα

    0 - 100 km/h

    striple     3.08 sec
    Z750      3.51 sec
    sv650     3.09 sec

    60 - 140 km/h

    striple     2.94 sec
    Z750      3.04 sec
    sv650     3.65 sec

    0 - 400 m

    striple     10.86 sec
    Z750      11.29 sec
    sv650     11.33 sec

    τελική

    striple     235 km/h
    Z750      233 km/h
    sv650     213 km/h

    Τα αποτελεσματα όπως αναμενόταν και όπως συμβαίνει συνήθως με τους θεωρητικούς υπολογισμούς έιναι αρκετά αισιόδοξα
    σε σχέση με την σκληρή πραγματικότητα.
    ☠☠☠

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της devil's animal
    Εγγραφή
    05/01/2005
    Μηνύματα
    11.992
    και γιατι εκατσες και εκανες ολα αυτα και δεν τα εστηνες απλα??

  6. #6
    'Η ακόμα πιο απλά μπορούσες να ρωτήσεις!

    Σε κανένα εύρος στροφών και με καμία ταχύτητα δεν με έχει περάσει πότε Ζ ούτε σε ρεπρίζ αλλά ούτε και φανάρι φανάρι.

    Βέβαια δεν μιλάω για στημένα ανοίγματα με χρονόμετρα και τέτοια αλλά κοντρίτσες στο δρόμο.

    Αν μίλουσαμε για το 1000 το Ζ,ε εκεί το συζυτάμε.
    1-2-τρίο! The hooligan is coming...

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της devil's animal
    Εγγραφή
    05/01/2005
    Μηνύματα
    11.992
    Αρχικά δημιουργήθηκε από tolkmt-03
    'Η ακόμα πιο απλά μπορούσες να ρωτήσεις!

    Σε κανένα εύρος στροφών και με καμία ταχύτητα δεν με έχει περάσει πότε Ζ ούτε σε ρεπρίζ αλλά ούτε και φανάρι φανάρι.

    Βέβαια δεν μιλάω για στημένα ανοίγματα με χρονόμετρα και τέτοια αλλά κοντρίτσες στο δρόμο.

    Αν μίλουσαμε για το 1000 το Ζ,ε εκεί το συζυτάμε.
    αρχηγε, το παλικαρι μιλαει για το street triple.
    απ'οτι ειδα στο προφιλ σου εσυ εχεις το speed triple.
    εχει διαφορα.

  8. #8
    Έχεις δίκιο σε αυτό,ξέχασα να το αλλάξω στο προφίλ.

    Το Street έχω.
    1-2-τρίο! The hooligan is coming...

  9. #9
    Artificial Spammer Το avatar του/της Elle
    Εγγραφή
    10/05/2008
    Μηνύματα
    1.010
    Αρχικά δημιουργήθηκε από tolkmt-03
    Σε κανένα εύρος στροφών και με καμία ταχύτητα δεν με έχει περάσει πότε Ζ ούτε σε ρεπρίζ αλλά ούτε και φανάρι φανάρι.
    Ε και τι με αυτό; Είσαι γρήγορος; Μίλησέ μας για τα γκάζια σου! Είναι τρομερά;
    Να κρυφτούμε δηλαδή στο υπόγειο μην τύχει και περάσεις από εδώ και μας
    χτυπήσει κανένα ωστικό κύμα από την υπέρτατη δύναμή σου; Για πες, για πες...
    :a36: Θεσσαλικό κλιμάκιο :a36:
    :a07:Τη λένε Μαίρη
    Ζητείται νεαρός για delivery σε πιτσαρία με GSXR hayabusa K8

  10. #10
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Elle
    Ε και τι με αυτό; Είσαι γρήγορος; Μίλησέ μας για τα γκάζια σου! Είναι τρομερά;
    Να κρυφτούμε δηλαδή στο υπόγειο μην τύχει και περάσεις από εδώ και μας
    χτυπήσει κανένα ωστικό κύμα από την υπέρτατη δύναμή σου; Για πες, για πες...
    Γιατί ρε φίλε τόσο ζόρι?Τι σκάλωμα έφαγες?
    1-2-τρίο! The hooligan is coming...

  11. #11
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Elle
    Ε και τι με αυτό; Είσαι γρήγορος; Μίλησέ μας για τα γκάζια σου! Είναι τρομερά;
    Να κρυφτούμε δηλαδή στο υπόγειο μην τύχει και περάσεις από εδώ και μας
    χτυπήσει κανένα ωστικό κύμα από την υπέρτατη δύναμή σου; Για πες, για πες...
    Ρε μλκς καποιοι το εχετε χασει,τελειως ομως!!!!!!!! :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:


    Και επι του θεματος, ωραιοι οι θεωρητικοι υπολογισμοι, δεν λεω, αλλα στην πραξη μπορει να δεις τελειως διαφορετικα αποτελεσματα!!
    Συγχαρητηρια παντως για τη δουλεια που εκανες!!!


    Μπαινω στο merge...
    "Γιαννη αφησε τον δικο μου"
    εχει λιακαδα μα εδω θυμιζει μπορα,
    μου αρκει που 3 λεπτα οι ουρανοι ειναι δικοι μου
    κ εσυ εχθρε εισαι KILL ΑΠΟ ΩΡΑ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    ---------------------------------------------
    Professor Einstein, does New York stop by this train?

  12. #12
    Artificial Spammer Το avatar του/της Elle
    Εγγραφή
    10/05/2008
    Μηνύματα
    1.010
    Αρχικά δημιουργήθηκε από tolkmt-03
    Γιατί ρε φίλε τόσο ζόρι?Τι σκάλωμα έφαγες?
    Με τι κάθεσαι και ασχολείσαι βρε φίλε και κάνεις τέτοιες διαξιφιστικές τοποθετήσεις??
    Για να ηρεμήσουμε λίγο οι γρηγορογρηγόρηδες γιατί δε μας βλέπω καλά...
    :a36: Θεσσαλικό κλιμάκιο :a36:
    :a07:Τη λένε Μαίρη
    Ζητείται νεαρός για delivery σε πιτσαρία με GSXR hayabusa K8

  13. #13
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Elle
    Με τι κάθεσαι και ασχολείσαι βρε φίλε και κάνεις τέτοιες διαξιφιστικές τοποθετήσεις??
    Για να ηρεμήσουμε λίγο οι γρηγορογρηγόρηδες γιατί δε μας βλέπω καλά...
    Εγω δεν βλέπω κανένα διαξιφισμό.
    Το περίεργο δεν κατάλαβα που είναι.
    Δηλαδή αν μπει κάποιος με ενα Κ7 1000 και γράψει ότι δεν τον έχει περάσει κανένα street triple ποτε,θα πρέπει να βγω και να του την πω?

    Έχεις Ζ?
    1-2-τρίο! The hooligan is coming...

  14. #14
    Προκατειλημμέλος Το avatar του/της SVX
    Εγγραφή
    25/07/2008
    Μηνύματα
    4.098
    ελα ρε...περα απο την πλακα ειναι καλο να εχουμε και τετοια Topic... γιατι εμεις που ξερουμε μονο να παταμε μιζα και να γυρναμε την γκαζιερα....εκτος απο SPAM δεν προσφερουμε κατι αλλο(αντε και λιγες εμπειριες) ....



    μην ειστε σκιαχτρα και διωχνετε τους ΜΟΤΟσυλλογισμους... επειδη το πηγε ο ανθρωπος σε επιστημονικο επιπεδο αμεσως να του την πειτε [ αφου ολοι το ξερουν οτι το SV τα παταει ολα , στην πραξη ]
    Accipere quam facere praestat injuriam

  15. #15
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    07/03/2009
    Μηνύματα
    302
    γιατί μιλάς για υπολογισμό ταχύτητας από ολοκλήρωμα επιτάχυνσης, δεν έβαλες το mathematica να σου λύσει τη διαφορική;

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Street Triple Vs Ducati Monster 696
    από loumex στο forum Triumph
    Απαντήσεις: 44
    Τελευταίο μήνυμα: 18/04/2008, 22:57
  2. MCN Triumph Street Triple vs Monster, Z, Hornet, GSR, FZ6
    από 618RR στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 34
    Τελευταίο μήνυμα: 26/08/2007, 13:14
  3. Varadero Vs Z750 Vs Beverly
    από stavrobeis στο forum Αντιπαραθέσεις
    Απαντήσεις: 105
    Τελευταίο μήνυμα: 24/06/2006, 19:47

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF