Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 41

Θέμα: Οδήγηση με πολύ αέρα

  1. #1

    Οδήγηση με πολύ αέρα

    Καλησπέρα σας.

    Επειδή χτες τα χρειάστηκα λίγο στην Εθνική, υπάρχει κάποιος κανόνας, κάποια οδηγία
    πως πρέπει να οδηγάει κάποιος υπο συνθήκες πολύ αέρα?
    Φαντάζομαι ότι με "βοήθησε" να πηγαίνω βάρκα-γιαλό το γεγονός ότι ήμουν δικάβαλος και με βαλίτσα. Απλά διαπίστωσα ότι όταν αυξάνω ταχύτητα με μικρή σχέση στο κιβώτιο ήταν κάπως καλύτερα.. Ισχύει κάτι τέτοιο?


  2. #2
    1. Nα ΜΗΝ κόβεις ταχύτητα (αν αυξάνεις ακόμα καλυτερα)

    2. Να στρίβεις το μηχανάκι "στον καιρό"

    71°1′8″N 25°47′50″E
    48°07'01.6"N 1°27'50.9"W

    Le Servonais

  3. #3
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
    ....

    2. Να στρίβεις το μηχανάκι "στον καιρό"

    Δηλαδή κόντρα στον άνεμο? Κάπως έτσι?
    Φαντάζομαι και τα ελαστικά πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση ε?

  4. #4
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Operater
    Δηλαδή κόντρα στον άνεμο? Κάπως έτσι?
    Φαντάζομαι και τα ελαστικά πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση ε?
    Καλά όχι κόντρα, το βασικό ειναι να μένεις στην πορεία σου και όχι να κάνεις κύκλους στο δρόμο

    Το πρόβλημα πάντα ειναι οι πλάγιοι άνεμοι. Αφ' ενός όσο τρέχεις τόσο πιο πολύ ο "φαινόμενος" ανεμος έρχεται απο μπροστά και σε επηρεάζει λιγότερο, αφ' ετέρου αν πχ φυσάει απο αριστερά έχει την τάση να σε πηγαίνει δεξια. Με το που σκάει η πνοή γέρνεις ελαφρά το μηχανάκι αριστερά σα να ήθελες να στρίψεις. Προσοχή όταν σταματήσει η πνοή να το επαναφέρεις.

    Αν το μηχανάκι έχει πολύ βάρος ειναι καλύτερα τα πράγματα, αν απο την άλλη έχει πλευρική επιφάνεια , βράστα :rotflmao:

    Τα λάστιχα δε παιζουν ρόλο εδώ, ουτως ή άλλως πρέπει να είναι καλά
    71°1′8″N 25°47′50″E
    48°07'01.6"N 1°27'50.9"W

    Le Servonais

  5. #5
    Ποσαδιστής Το avatar του/της el_hymador
    Εγγραφή
    09/09/2005
    Μηνύματα
    3.918

    Re: Οδήγηση με πολύ αέρα

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Operater
    Καλησπέρα σας.

    Επειδή χτες τα χρειάστηκα λίγο στην Εθνική, υπάρχει κάποιος κανόνας, κάποια οδηγία
    πως πρέπει να οδηγάει κάποιος υπο συνθήκες πολύ αέρα?
    Φαντάζομαι ότι με "βοήθησε" να πηγαίνω βάρκα-γιαλό το γεγονός ότι ήμουν δικάβαλος και με βαλίτσα. Απλά διαπίστωσα ότι όταν αυξάνω ταχύτητα με μικρή σχέση στο κιβώτιο ήταν κάπως καλύτερα.. Ισχύει κάτι τέτοιο?


    ανοιγεις γκαζι...

    και διατηρεις ταχυτητα με υψηλες rpm

    αν παλι δεν την παλευεις, στην βοηθητικη με 40χαω, δεν ειναι ντροπη

  6. #6
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της McGyver
    Εγγραφή
    23/06/2005
    Μηνύματα
    7.118
    Πρώτα πρώτα, χαλαρώνεις τα χέρια σου:
    Αν είσαι σφιγμένος, τότε ο αέρας που τρως στον κορμό και τους ώμους μεταφέρεται στο τιμόνι, στο μπροστινό και έχεις ταλαντώσεις...

    Δεύτερον:
    Χρησιμοποιείς το γκάζι για να διατηρείς το βάρος στον πίσω τροχό, αντίστοιχα με το προοδευτικό άνοιγμα του γκαζιού άπαξ κι έχεις κάνει το γυροσκοπικό στρίβοντας...
    Αυτό ΔΕ σημαίνει "ανοίγω τέρμα το γκάζι και τρέχω πιο γρήγορα από τον άνεμο"...

    Τρίτον:
    Προσπαθείς να ΜΗ φοβηθείς σε ξαφνικές ριπές, γιατί τότε θα κάνεις αυτά που ΔΕΝ πρέπει...

    Τέταρτον:
    Καλό είναι να οδηγείς με χαμηλότερη ταχύτητα, όταν φυσάει πολύ γιατί ποτέ δεν ξέρεις...


  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gcrook
    Εγγραφή
    22/03/2003
    Μηνύματα
    6.231
    Χαλαρος (πολυ βασικο) και γκαζι σταθερο,και ας φυσαει οσο θελει.
    Γινε ενα με τον ανεμο γκρασχοπερ.

    BWMF.
    -Have you any famous last words?
    -..Not Yet!
    -"Not yet"!? Is that famous?

  8. #8
    Ο συνοδηγός τι συμπεριφορά πρέπει να έχει σε κατάσταση πολύ αέρα?

    Να κρατάει τον οδηγό σφιχτά ούτως ώστε ο ο οδηγός να έχει καλύτερο έλεγχο του βάρους
    που οδηγεί ή πρέπει να είναι "αποσπασμένος" από τον οδηγό για να μην εππηρεάζει την οδήγηση?

  9. #9
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Γενικά έχει δίκιο ο Ηλίας

    Η καλύτερη συμβουλή είναι: Ανοιχτό το γκάζι, να σπρώχνει δυνατά (όχι μεγάλη ταχύτητα κίνησης, αλλά επιταχυνόμενη πορεία). Αυτό λύνει τα περισσότερα προβλήματα. Τους μεγαλύτερος κλυδωνισμούς τους νιώθεις όταν το μηχανάκι "ρολάρει" χαλαρά με σταθερή ταχύτητα.

    Επίσης: σφιχτό το σώμα από τη μέση και κάτω, σχετικά σκυφτός, και ΠΑΝΤΑ ΧΑΛΑΡΑ τα χέρια στο τιμόνι. Πολύ συχνά τα μεγαλύτερα προβλήματα παρατηρούνται όταν ο αναβάτης σφίγκει το τιμόνι με αποτέλεσμα:

    - να μεταβιβάζει τις αναταράξεις που δέχεται αυτός από τον αέρα στην μοτοσυκλέτα, μέσω των χεριών του

    - να μην αφήνει το μπροστινό να διορθώσει ελεύθερα

    - να μεταβιβάζει τις αστάθειες / κινήσεις του μπροστινού στο σώμα της μοτοσυκλέτας

    Ισχύει πως όσο ατελέστερη αεροδυναμικά είναι μια μοτοσυκλέτα τόσο καλύτερα συμπεριφέρετε σε πλευρικούς ανέμους. Ειδικά μοτοσυκλέτες με μεγάλες πλευρικές αεροδυναμικές επιφάνειες ΜΠΡΟΣΤΑ (βλ. full fairings) είναι δράμα.

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της McGyver
    Εγγραφή
    23/06/2005
    Μηνύματα
    7.118
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Operater
    Να κρατάει τον οδηγό σφιχτά ούτως ώστε ο ο οδηγός να έχει καλύτερο έλεγχο του βάρους
    που οδηγεί ή πρέπει να είναι "αποσπασμένος" από τον οδηγό για να μην εππηρεάζει την οδήγηση?
    Ούτε το ένα ούτε το άλλο...

    Ο συνεπιβάτης θα πρέπει να είναι ένα με τον οδηγό, χωρίς να τον δυσκολεύει (σφίγγω κλπ)...

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της kinhsh
    Εγγραφή
    20/04/2004
    Μηνύματα
    311
    Επειδη μια φορα εχω βρεθει στον εθνικη Αθηνων Κορινθου με πραγματικα πολυ αερα πηγαινοντας με ο αερας μια στην αριστερη ακρη της μεσαιας λωριδας και μια στην δεξια ακρη της λωριδας κανοντας πολυ επικινδυνη την οδηγηση ειδα οτι η μονη λυση ηταν να οδηγησω δεξια στο δρομο και με 65 χλμ. Το περιεργο ειναι οτι και τα αυτοκινητα πηγαινανε τοσο μονο δειγμα οτι και αυτα δεν μπορουσαν να οδηγησουν σταθερα.

  12. #12
    Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
    Γενικά έχει δίκιο ο Ηλίας
    .......

    (βλ. full fairings) είναι δράμα.
    Ο Ηλίας έχει δίκιο εάν πρόκειται για ιστιοπλοικό, όχι για μηχανάκι Νίκο (και δεν μπαίνω στον κόπο να κάνω οποιαdήποτε σύγκριση αυτών με την μοτό του) .

    Πιό σωστά είναι αυτά που λέει ο el Κώστας και ο Θωμάς.

    Να τα πω λίγο διαφορετικά.

    Καταρχάς όταν έχεις φαίρινγκ με όχι ιδιαίτερη σχεδίαση όσον αφορά την πλευρική του επιφάνεια, επειδή αυξάνεται και το εμβαδόν αυτής, ΔΕΝ βοηθάει (π.χ. Gpz900e, ZZR1100). Mε την ίδια λογική δεν βοηθάει εάν έχεις πάνω στην μοτό βαλίτσα-ες, tank bag.

    Συνεχίζοντας στα περί αεροδυναμικής -και όχι μόνο- βοηθάει να καθόμαστε μαζεμένοι ώστε να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την συνολική μετωπική και πλευρική επιφάνεια της μοτό.
    Επίσης βοηθάει να μεταφέρουμε το βάρος μας μπροστά και αυτό για να φορτίσουμε περισσότερο τον μπροστινό τροχό.
    Η κατεύθυνση χάνεται όταν χάνεται το 'τιμόνι'...

    Επίσης οδηγούμε με μία ή και δύο ταχύτητες κάτω (και φυσικά πιο αργά) και αυτό γιατί έτσι αυξάνεται το tractive effort (βρείτε εσείς στα elinikos) που εξασκεί η πίσω ρόδα στον δρόμο. Αυτό επίσης βοηθάει σε περίπτωση ξαφνικής ριπής που -παρόλη την προσπάθεια μας- μας αλλάζει την πορεία, αφενός να μετριάσουμε την ταχύτητα μας (με κλείσιμο του γκαζιού) αφού έχουμε περισσότερο φρένο από τον κινητήρα, αφετέρου με το στιγμιαίο κλείσιμο να μεταφέρουμε περισσότερο φορτίο στον εμπρός τροχό και να αποκτήσουμε καλύτερη κατευθυντικότητα.

    Επίσης -ασχέτως καιρικών συνθηκών- ΠΟΤΕ δεν σφίγγουμε το τιμόνι με τους καρπούς, πάντα από τους αγκώνες και πάνω.

    Τέλος εάν η μοτό μας διαθέτει ρυθμίσεις αποσβέσεων, αυξάνουμε την απόσβεση επαναφοράς.

    Αυτιά...


    και πολλά άλλα....

    You BETA believe...
    ________________________________
    You should be exhausted.....
    ________________________________
    Hit me, crush me....

  13. #13
    Eγω μια λυση ξερω: Γκαζι! Μετα τα 180 οι πλευρικοι ανεμοι δεν επηρεαζουν καθολου!

    Σοβαρα τωρα, την Κυριακη ερχομενος απο Αρτεμισιο καταλαβα οτι φυσουσε μονο οταν εφτασα πλεον στο Λουτρακι και επεσα κατω απο τα 120 χαω.

    Ειλικρινα μεχρι εκεινη την ωρα δεν ειχα καταλαβει καθολου οτι φυσαει και εχει πλευρικους ανεμους.

    Παρομοιως φευγοντας απο Λουτρακι παρεα με τα παιδια, οι πλευρικοι ανεμοι ηταν δυνατοι. Μπαινοντας ομως πλεον στην Αττικη Οδο, οι ανεμοι ως δια μαγειας εξαφανιστηκαν!
    Νίκος
    Open Horizons

  14. #14
    Μια ερώτηση, κάπως ανυποψίαστη.
    Το μπροστινο μέρος, εννοώ τροχός και τιμόνι, δεν επηρρεάζεται με τον αέρα?
    Οπότε, για καλύτερο έλεγχο του μπροστινού μέρους, πρέπει να χέρια να μην είναι χαλαρα,
    αλλά σφιγμένα-στιβαρά για να ελέγχουν καλύτερα το μπροστινό (που λογικά είναι πιο ελαφρύ από την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα).
    Αν κάνω λάθος (που υποψιάζομαι ότι κάνω) παρακαλώ, διορθώστε.

  15. #15


    πάμε πάλι

    το έγραψα, ξυρίστηκε ( ), το ξαναγράφω γιατι είναι απάντηση στο αρχικό ερώτημα, απλουστευμένη μεν, αλλά απαντά δε!

    πρόσθεση διανυσμάτων λέμε!

    ανοιγουμε γκάζι, αυξάνουμε ταχύτητα, μειώνεται η επίδραση πλάγιων ανεμων στη μοτο... η εξήγηση στα βιβλία φυσικής λυκείου...

    το ...rider input... δεν αλλάζει σε σχέση με κάθε άλλη περίπτωση, όπως θα έπρεπε να είναι πάντα δηλαδη: χαλαρα στο τιμόνι, δεν σφίγγουμε

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF