Σελίδα 3 από 3 ΠρώτοΠρώτο 123
Προβολή αποτελεσμάτων 31 έως 44 από 44

Θέμα: Rythmisi anartiseon kai aposbesis elatiriou

  1. #31
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696
    continued...

    Για να καταλάβουμε και πρακτικά την επίδραση της απόσβεσης επαναφοράς, πιάνουμε ακραίες περιπτώσεις όπου, εάν έχουμε:

    ΛΙΓΗ απόσβεση επαναφοράς, η μηχανή "χοροπηδάει σαν κατσίκι" περνώντας πάνω από κάθε ανωμαλία, ενώ σε μικρές συνεχόμενες ανωμαλίες "χάνει τον μπούσουλα" από τις αναπηδήσεις (στέλνει με το παραμικρό τον τροχό στον αέρα) !!!!
    (Αν το μηχανάκι μας τραμαπαλίζεται, έστω και λίγο, μετά από ένα ξαφνικό άνοιγμα του γκαζιού, έχουμε ΛΙΓΗ απόσβεση επαναφοράς).

    ΠΟΛΥ απόσβεση επαναφοράς, η μηχανή περνάει σχετικά ομαλά τις μια δυό πρώτες συνεχόμενες ανωμαλίες και αρχίζει να πέφτει με συμπιεσμένη ανάρτηση (βροντάει) στις επόμενες μέχρι το ακραίο σημείο να φτάνει να πέφτει πλήρως συμπιεσμένη (μάνα μου η μέση μου πονεί !!!)
    (Αν στο μηχανάκι μας παρουσιάζονται ταλαντώσεις, έστω και μικρές, στον πίσω τροχό κατά την είσοδο σε στροφή ή στον μπροστινό τροχό κατά την έξοδο από στροφή, τότε έχουμε ΠΟΛΥ απόσβεση επαναφοράς).

    to be continued...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  2. #32
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696
    continued...
    (παρά την εφυέστατη υπόδειξη συνφορουμίτη, το σύστημα με το Wordpad δεν δούλεψε, οπότε.....)

    Για να ΜΗΝ αφήνουμε το "κακό" έμβολο να αναπτύσσει κατά την φάση της συμπίεσης ταχύτητες που θα αναγκάζαν το λάδι να μας ξεχέσει, προσπαθούμε να απαλύνουμε τα πράγματα με την απόσβεση ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ !!!

    Ουσιαστικά ρυθμίζουμε το πόσο γρήγορα (και σε ακραία περίπτωση, το πόσο πολύ) θα μετακινηθεί το τροχός προς την μηχανή, προσπαθώντας να "απλώσουμε" ομοιόμορφα την κλωτσιά που μας έρχεται !!!!

    ΛΙΓΗ απόσβεση συμπίεσης κάνει την ανάρτηση να τερματίζει εύκολα σε ΜΙΑ και μόνο ανωμαλία και γενικά, το μηχανάκι "κοπανάει" με το παραμικρό....

    ΠΟΛΥ απόσβεση συμπίεσης κάνει την ανάρτηση να χτυπάει στις ανωμαλίες (δίνοντας μια "σφιχτή" αίσθηση λειτουργίας) και σε ακραίες περιπτώσεις να "κλειδώνει" (τινάζοντας και λάδια και τσιμούχες άμα λάχει !!!)

    Η διαφορά των παραπάνω είναι ότι στην πρώτη περίπτωση έχουμε μια μαλακιά ανάρτηση η οποία τερματίζει και χτυπάει απότομα, ενώ στην δεύτερη ξεκινάει ένα απλωμένο και ομοιόμορφο χτύπημα σε όλη την φάση της συμπίεσης....

    Time-out, μέχρι να πάμε στο "δια ταύτα".....
    (κατσαβιδι flathead 0.8-1.2 X 6-10 ικανοποιητικού μήκους, θεωρείται προαπαιτούμενο)

    (Οι διαθέτοντες διπλή ρύθμιση συμπίεσης (DCC) χρειάζονται και αντίστοιχο γερμανοπολύγωνο 17-21 mm)


    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #33
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696


    Επειδή πιάσαμε τις 3 σελίδες και βίδα ΔΕΝ σφίξαμε ακόμη (όποιος πει ότι προφόρτισε ήδη το ελατήριό του, χωρίς να περιμένει τα παρακάτω, είναι ΨΕΥΤΗΣ...), σηκώνουμε μανίκια και ξεκινάμε :

    Προφορτίζουμε (ή αποφορτίζουμε) το ελατήριο σύμφωνα με τα προηγούμενα !!!

    Οι ρυθμίσεις των αποσβέσεων, καλό θα είναι να γίνονται ανά είδος και ανά ανάρτηση, ΜΙΑ κάθε φορά !!!

    Η απόσβεση ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ρυθμίζεται από την βίδα στο ΠΑΝΩ μέρος του αμορτισέρ (κοντά ή πάνω στο δοχείο λαδιού/αζώτου) και η απόσβεσης ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ από την ΚΑΤΩ βίδα.
    (Στο πηρούνι ισχύουν οι ανάποδες θέσεις - Επαναφορά Επάνω, Συμπίεση Κάτω).
    (Στα Telelever ανατρέξατε στο manual ....)
    (Όσοι έχουν Μαρτζόκι M1R, όπως και οι κάτοχοι Bimota, ας αγνοήσουν πλήρως τα επόμενα .....)

    Πριν ξεκινήσουμε τις ρυθμίσεις, κρατάμε σημειώσεις (βαμημένο γκούντα !!!) των standard ρυθμίσεων (γυρνάμε την κάθε βίδα τέρμα δεξιά μετρώντας τα "κλικ" μέχρι να τερματίσει - ΔΕΝ ζορίζουμε τις βίδες στο τερμάτισμα, γιατί λόγω ψιλού σπειρώματος, θα κλαίμε ).

    Μια και αρχίσαμε να σκαλίζουμε, από την τέρμα δεξιά θέση, γυρίζουμε αριστερόστροφα (ελληνιστί counter-clockwise) τις βίδες, μετρώντας τα συνολικά "κλικ" ώστε να ξέρουμε το εύρος και τις διαβαθμίσεις της κάθε ρύθμισης.
    (Τέρμα ΔΕΞΙΑ - Μέγιστη Ρύθμιση, Τέρμα ΑΡΙΣΤΕΡΑ - Ελάχιστη Ρύθμιση).

    Ξαναφέρνουμε τις ρυθμίσεις στις αρχικές (ΟΧΙ το ελατήριο, το οποίο έχουμε ΗΔΗ προφορτίσει σωστά - ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ !!!)
    και διαλέγουμε μια διαδρομή ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ του μεγαλύτερου μέρους των δρόμων που κινούμαστε (καλύτερα να είναι ήδη γνωστή ώστε να έχουμε να ασχοληθούμε με την συμπεριφορά των αναρτήσεων και όχι με το τι κρύβεται πίσω από την στροφή ή τι είναι αυτό που γυαλίζει στο βάθος...).

    Κάνουμε μερικές βόλτες ώστε να ζεσταθούν οι αναρτήσεις (το δοχείο ή οι μπουκάλες να είναι σχετικά ζεστές όταν τις ακουμπάμε) και ρυθμίζουμε τέρμα αριστερά (ξεβιδώνουμε) την απόσβεση ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ του πίσω τροχού.
    Περνάμε μερικές φορές την διαδρομή και αφού ρυθμίσουμε τέρμα δεξιά (βιδώσουμε) την ίδια απόσβεση (του ίδιου τροχού εννοείται), ξανακάνουμε μερικές ακόμη βόλτες στην ίδια διαδρομή.

    Ο σκοπός των παραπάνω είναι να καταλάβουμε τις (αισθητές λόγω μεγάλων διαφορών στην ρύθμιση) διαφορές στην συμπεριφορά του τροχού στις ακραίες ρυθμίσεις.

    Επαναφέροντας την συγκεκριμένη ρύθμιση στην standard (και χωρίς να πειράζουμε τίποτε άλλο - είπαμε ΜΙΑ-ΜΙΑ οι ρυθμίσεις) αρχίζουμε να παίζουμε μερικά κλικ πάνω ή κάτω, ώσπου να βρούμε την ικανοποιητικότερη ρύθμιση για τα μέτρα μας !!!

    Συνεχίζουμε (τσιγάρο επιτρεπτό, καφές και μπύρες ΟΧΙ, γιατί θα ξανακρυώσει η ανάρτηση) με αντίστοιχες ενέργειες για την ρύθμιση της απόσβεσης ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ του ίδιου τροχού.

    Αν είμαστε τζιμάνια και γάτοι της μαντεψιάς (..είμαστε !!!), θα τελειώσουμε ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ με τις ρυθμίσεις τουλάχιστον του ενός τροχού !!!!
    (Όπως είναι επίσης καταξιωμένο από όλα τα μεγαλόπνοα projects, "και αύριο μέρα είναι ....").

    Καλό θα είναι (και για την τσέπη μας) να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες και τους συνδυασμούς ρυθμίσεων των αναρτήσεών μας, ώστε όταν και εάν καταλήξουμε σε αλλαγές ελατηρίων, αλλαγή ιξώδους και ποσότητας λαδιού, πιθανό revalving ή και αντικατάσταση της υπάρχουσας ανάρτησης, να ξέρουμε ΤΙ κάνουμε και ΓΙΑΤΙ το κάνουμε (όπου: "κάνουμε" μπαίνει και "πληρώνουμε").

    Over & Out !!!
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  4. #34
    Μονολυκος Το avatar του/της crs-k
    Εγγραφή
    02/06/2004
    Μηνύματα
    12.224
    Μπραβο ρε Γερο-Man!
    Καλη δουλεια!

    Τωραααα ...
    Αν σου πω οτι ....
    Καταλαβα, θα με πιστεψεις?

    :rotflmao:

    Αυτο παντως που καταλαβα σιγουρα ειναι οτι για να "στησεις" στα μετρα σου ενα αμορτισερ πρεπει να 'σαι ...

    ΑΝΕΡΓΟΣ !!!

    :rotflmao:
    ... να ευχεσαι να 'ναι μακρυς ο δρομος.

  5. #35
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696
    Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
    Μπραβο ρε Γερο-Man!
    Καλη δουλεια!
    Τωραααα ...
    Αν σου πω οτι ....
    Καταλαβα, θα με πιστεψεις?
    :rotflmao:
    Αυτο παντως που καταλαβα σιγουρα ειναι οτι για να "στησεις" στα μετρα σου ενα αμορτισερ πρεπει να 'σαι ...
    ΑΝΕΡΓΟΣ !!!
    :rotflmao:
    :rotflmao:

    Οι "μειωμένης αντίληψης" :rotflmao: και οι "Εργαζόμενοι", βάζουν κατευθείαν White Power και ησυχάζουν !!!

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  6. #36
    Μονολυκος Το avatar του/της crs-k
    Εγγραφή
    02/06/2004
    Μηνύματα
    12.224
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    :rotflmao:

    Οι "μειωμένης αντίληψης" :rotflmao: και οι "Εργαζόμενοι", βάζουν κατευθείαν White Power και ησυχάζουν !!!


    :rotflmao: :rotflmao:
    ... να ευχεσαι να 'ναι μακρυς ο δρομος.

  7. #37
    Ελαιόψυκτο Μέλος Το avatar του/της free rider
    Εγγραφή
    26/08/2004
    Μηνύματα
    2.330
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    :rotflmao:

    Οι "μειωμένης αντίληψης" :rotflmao: και οι "Εργαζόμενοι", βάζουν κατευθείαν White Power και ησυχάζουν !!!

    eisai poli super me tin texnikh soy analisi...

    omos ki ego poy exo balei to wp kai moy exei spasei taneyra me tis xiliades kolorithmiseis...

    mexri poy to barethika ..
    ekatsa se mia kai leo ola kala edo ki opoios antexei....

    re tha pao ston tasoyli ...

    :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
    και η ζωή συνεχίζεται...

  8. #38
    πρωην μελος Το avatar του/της idi
    Εγγραφή
    13/08/2003
    Μηνύματα
    6.082
    Φιλε Oldman

    Διαβασα 2-3 φορες οσα γραφεις. Δεν αμφιβάλω ότι μπορει να εχεις τρομερες γνωσεις γυρω από το θεμα…. Αλλα εχω να κανω τα παρακατω σχολια…

    1. δε καταλαβα Χρηστό !
    2. ακομα και να ξερεις το αντικείμενο, ο τροπος που το παρουσίασες δεν είναι κατατοπιστικός, σαφης και κατανοητός
    3. δε μας ενδιαφερει η λειτουργία της ανάρτησης από τη πλευρα των δυναμεων που ασκούνται βαση της Φυσικής (τουλαχιστον εμενα προσωπικά) αλλα οι οι ιδανικές ρυθμησεις της μοτοσυκλετας μας σε κάθε περιπτωση

    και εξηγω το τελευταιο: λεμε πχ οδηγω με τον ταδε τροπο, σε ταδε δρομους, και ειμαι τοσα κιλα… τι ρυθμησεις να κανω ?

    το να αναλυσεις με το τροπο που εκανες, τη λειτουργία της αναρτησης σε μοτοσυκλετες, μπορει εγκυκλοπαιδικά να είναι ενδιαφέρων, αλλα καθόλου μα καθολου δε με βοηθησε στο να ξεκαθαρίσω μερικα πραγματα στο μυαλο μου… αντιθετα με μπέρδεψε περισσότερο…

    πιο πολυ πχ με κατατόπισε το παρακατω site εστω και αν είναι στα αγγλικα

    http://www.2wf.com/articles/how_to/6...D39F35A8E9.asp

    φιλικα Γιωργος

  9. #39
    go copana... copacabana! Το avatar του/της periklisk
    Εγγραφή
    21/12/2003
    Μηνύματα
    2.519
    Πολύ καλές οι σημειώσεις και αρκετά κατατοπιστικές....

    Εγώ θα αρχίσω να παίζω με τις αποσβέσεις γιατί τα ελατήρια είναι ΟΚ προς το παρόν....

    το κατσαβιδάκι μπορούμε να το έχουμε μαζί μας έτσι και αλλιώς.....

    Παιδιά προσοχή στις ακρότητες γιατί υπάρχουν κίνδυνοι. Άλλωστε ας μη γελιόμαστε οι εργοστασιακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι αρκετά ακριβείς για το μεγαλύτερο ποσοστό οδηγών.....
    ΟΞΩ ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΙΕΝ!!!!

  10. #40
    αλεπού καμπίσια Το avatar του/της GST
    Εγγραφή
    11/02/2004
    Μηνύματα
    1.167
    πολυ καλο και κατατοπιστικο το ποστ...η αληθεια ειναι οτι αν δεν ασχοληθεις μονο σου με τις αναρτησεις ...ποτε δεν θα καταλαβεις πως λειτουργουν ολοι οι παραμετροι αρμονικα μεταξυ τους.....

    συνηθως οι αναρτησεις στις εργοστασιακες ρυθμισεις απευθυνονται σε οδηγο 1,80 υψος και 70 κιλα βαρος.......
    FORNICATION UNDER CONSENT (OF THE) KING.

  11. #41
    Ελαιόψυκτο Μέλος Το avatar του/της free rider
    Εγγραφή
    26/08/2004
    Μηνύματα
    2.330
    Αρχικά δημιουργήθηκε από GST
    πολυ καλο και κατατοπιστικο το ποστ...η αληθεια ειναι οτι αν δεν ασχοληθεις μονο σου με τις αναρτησεις ...ποτε δεν θα καταλαβεις πως λειτουργουν ολοι οι παραμετροι αρμονικα μεταξυ τους.....

    συνηθως οι αναρτησεις στις εργοστασιακες ρυθμισεις απευθυνονται σε οδηγο 1,80 υψος και 70 κιλα βαρος.......
    ρε Γιωργο εδω λέμε είναι ολόκληρη επιστήμη το να στρίψεις

    θέλει πολύ δουλειά και δεν γίνεται μέσα σε μια μέρα...

    τουλάχιστον δυο τρία σκ με βόλτες για να καταλάβεις την συμπεριφορά του μωρού σου....
    και η ζωή συνεχίζεται...

  12. #42
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696


    Gentlemen (and Ladies)...

    Το ότι δεν είμαι καθόλου σαφής είναι ένα γενικότερο κακό που προσπαθώ να ξεπεράσω (μ'αρέσουν οι παρατηρήσεις, με κάνουν να βελτιώνομαι )

    Στο παραπάνω είναι υπαίτια και τα cookies μου που με πετάνε έξω συνέχεια και "χάνω τον μπούσουλα"

    Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τον Free στο ότι οι πολλές δυνατότητες ρυθμίσεων είναι μπελάς και οδηγούν σε "τρικυμία εν κρανίω"
    (Αν είχε κάποιος μια ανάρτηση χωρίς καμία δυνατότητα ρύθμισης απλά θα συμβιβαζόταν με το γεγονός και θα ησύχαζε)!!!

    Επειδή όμως (και λόγω ίδιας πείρας) ξέρω ότι (με λίγο κόπο) το ΚΑΘΕ μηχανάκι μπορεί κυριολεκτικά να ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΙ (σε οδηγική συμπεριφορά), πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο λίγο ψάξιμο...

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #43
    Μονολυκος Το avatar του/της crs-k
    Εγγραφή
    02/06/2004
    Μηνύματα
    12.224
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    ....................
    μ'αρέσουν οι παρατηρήσεις, με κάνουν να βελτιώνομαι
    .......................

    :rotflmao: :rotflmao:

    Οτι πεις Σκαραβαιο ...

    :rotflmao:
    ... να ευχεσαι να 'ναι μακρυς ο δρομος.

  14. #44
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.696
    Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
    :rotflmao: :rotflmao:

    Οτι πεις Σκαραβαιο ...

    :rotflmao:


    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

Σελίδα 3 από 3 ΠρώτοΠρώτο 123

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 23
    Τελευταίο μήνυμα: 25/11/2003, 15:58
  2. Epesa kai poios tha me sikwsei...Odiki Voitheia??
    από Traveller στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 20/11/2003, 13:50
  3. Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 19/11/2003, 07:48
  4. mia mikri istorias agapis kai erota teleiose......
    από crying_freeman στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 11/11/2003, 08:21
  5. kalimera se olous kai deite....
    από kalgeorge στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 06/11/2003, 20:04

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF