+1Αρχικά δημιουργήθηκε από marulis
Παιδιά εδώ είναι το θρεντ : φωτό από την όμορφη, χιονισμένη Ελλάδα![]()
Κανας κουκλος mod μπορει να το κανει ξεχωριστο θεμα να πλακωθουμε ανετα?:a017:
Ευχαριστω!
Γενηθητω το θελημα σου...![]()
+1Αρχικά δημιουργήθηκε από marulis
Παιδιά εδώ είναι το θρεντ : φωτό από την όμορφη, χιονισμένη Ελλάδα![]()
Κανας κουκλος mod μπορει να το κανει ξεχωριστο θεμα να πλακωθουμε ανετα?:a017:
Ευχαριστω!
Γενηθητω το θελημα σου...![]()
![]()
![]()
Γεια σου κουκλε.![]()
Δεν το πηγαινες διαμαχες καλυτερα.:wacko:
Να μην γεννηθει το θελημα μου.![]()
![]()
Χρήστο, επειδή έχω "παίξει" αρκετα με το θεμα.Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Συγκεντρωσουουουου.... :wacko:
Οντας τρελαμένος με την πλαγιολίσθηση και έχοντας διανύσει ποοολλλααα χλμ ειτε χιονισμένα, ειτε με πάγο, λόγο χωριού της Ματίνας και λόγο εξοχικού, με οχήματα, απο 3λιτρο πισωκίνητο (5 χρόνια) 4χ4 JEEP (9 χρόνια), εως το τελευταίο μπροστοκίνητο,(9χρόνια) χωρίς να συμπεριλάβω της νεανικές καγγουριές στο "γερμανικό νεκροταφείο" στην (παλιά) κατάβαση Ωρωπού στην Ριτσώνα και την 1η ε.δ.της Πάρνηθας, θα μου επιτρέψεις (φιλικά) να επιμένω.
Στον χοντρό πάγο δεν κάνουν οι αλυσίδες.![]()
![]()
![]()
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
Χρήστο, επειδή έχω "παίξει" αρκετα με το θεμα.
Οντας τρελαμένος με την πλαγιολίσθηση και έχοντας διανύσει ποοολλλααα χλμ ειτε χιονισμένα, ειτε με πάγο, λόγο χωριού της Ματίνας και λόγο εξοχικού, με οχήματα, απο 3λιτρο πισωκίνητο (5 χρόνια) 4χ4 JEEP (9 χρόνια), εως το τελευταίο μπροστοκίνητο,(9χρόνια) χωρίς να συμπεριλάβω της νεανικές καγγουριές στο "γερμανικό νεκροταφείο" στην (παλιά) κατάβαση Ωρωπού στην Ριτσώνα και την 1η ε.δ.της Πάρνηθας, θα μου επιτρέψεις (φιλικά) να επιμένω.
Στον χοντρό πάγο δεν κάνουν οι αλυσίδες.![]()
![]()
![]()
![]()
Επειδη το ν' αναφερουμε σωρίες απο παλιες καγκουριες ΔΕΝ ειναι επιχειρημα και δεν μπαινω στο τριπακι (αν και θα μ' αρεσε), θα μιλησουμε λιγο παλι με την γ@μημενη (ου μην κι αγαπημενη) την φυσικη...
![]()
Εχουμε και λεμε το λοιπον... :smilea:
Στο σημειο επαφης με το οδοστρωμα (εδω μιλαμε για παγο φυσικα) το καποιο "Χ" λαστιχο, εχει μια συγκεκριμενη επιφανεια...
Ας πουμε 10Χ10 εκατοστα, επομενως 100cm²
Οταν στο ΙΔΙΟ σημειο βρεθει η αλυσιδα με το ιδιο φυσικα πλατος ("επαφης") αλλα με μηκος μόλις 1 (ενα) εκατοστο, τοτε στο ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ σημειο του οδοστρωματος (παγου) εχουμε μια επιφανεια επαφης ΜΟΛΙΣ 10cm² κι επομενως 10πλάσια πίεση!!!
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να εχουμε μια μεγαλυτερη τοπικη "υπερθερμανση" και μια "χαρακιά" στον παγο, που κανει το κρατημα μας 10 φορες ΚΑΛΥΤΕΡΟ απ' οτι πριν !!! :smilea:
Φυσικα και μιλαμε για ταχυτητες ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ (υπερβολικα αργα) κι ΟΧΙ για "καγκουράδες αλά Ναπολιτάνα", μιας κι οσο πιο αργά παμε τοσο περισσοτερη ωρα ασκειται η πιεση αυτη στον παγο ("χαράζοντάς" τον), ενω αυξανοντας την ταχυτητα μας τείνουμε να εξαλείψουμε την χρηση της αλυσιδας!
Ειπε οκαι τραβηξε για το ποτηρι του... :a51:
Πανε στην μερια του οδηγου.Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Ναι ωραια ολα αυτα, αλλα ΑΝ εχεις ΜΟΝΟ ενα ζευγαρι ΤΙ κανεις;
![]()
![]()
Μια μπρος και η αλλη πισω.![]()
Ασχετα με την κινηση.
Εδω Ελλάδα.![]()
Αρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
quiz...
στα 4 x 4 αυτοκινητα, αν εχεις μονο ενα ζευγαρι αλυσιδες, σε ποιον αξονα τις εφαρμοζεις;
όπου λέει ο κατασκευαστής στο μανουάλι του.
Στο δικό μου Vitara λέει για τον πίσω άξονα.
![]()
Οσοι παντως θελουν απλα να περασουν απο βατους δρομους, και οι κουβερτες ειναι μια χαρα, και κυριως φτηνες και μπαινουν ευκολα
Για οσους ειναι καθημερινη βαση το χιονι/παγος, τοτε πρεπει να παρουν τις λεγομενες spikes που μπαινουν πολυ γρηγορα και εχουν φοβερη προσφυση.Αν τωρα τσιγκουνευτει καποιος, να παει να κολλησει στο παγο να ησυχασουμε
Αν καποιος ειναι ΚΟΥΛΟΣ, δεν το σωνουνε ουτε οι ερπυστριες(αυτο το σχολιασαμε?)
Να δω ποτε θα κανω πραγματικοτητα το αποθημενo:
Kαποιο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ τζιπ με καθαροαιμη τετρακινηση(και οχι αυτες οι ψευτοηλεκτρονικες αηδιες), με αλυσιδες απλες μπροστα, και με καρφια πισω, να οργωσω ΟΛΑ ΤΑ ΒΟΥΝΑ
Τις ημερες με τα χιονια ειχα στην διαθεση μου εναν αγροτη Isuzu D-MAX.
Δεν χρειαστηκα αλυσιδες ΠΟΥΘΕΝΑ ακομα και οταν ανεβαινα ανηφορες.
Θελει μικρες ταχυτητες (φυσικα!) και ηρεμες κινησεις. 1η - 2α και φρενο κυριως απ τον κινητηρα, επικουρικα και μονο χρηση του πενταλ και πατημα λες και εχει πανω ναρκη.
δεν γλυτσρισα ουτε μια φορα και τα λαστιχα ηταν 70-30 ασφαλτινα/ χωματινα.
σε αναζητηση που εκανα στο google επεσε σε μια σχετικη συζητηση που εκαναν στο off-road.gr και λεγανε οτι οντως πολλοι κατασκευαστες προτεινουν αλυσιδες στα 4 x 4 στον πισω αξονα, αλλα στις περισσοτερες των περιπτωσεων ειναι το ειδος της αναρτηση μπροστα που απαγορευει την εφαρμογη αλυσιδων στον δειευθυντηριο αξονα του αυτοκινητου που ειναι και το πιο σωστο.
Οι περισσοτεροι λεγαν βεβαια οτι εκτος και αν εχει να διασχισεις πραγματικο παγοδρομιο, με καλα ελαστικα και τετρακινηση δεν κολλας πουθενα.
αυτα
Μέχρι εδω συμφωνώΑρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
.................θα μιλησουμε λιγο παλι με την γ@μημενη (ου μην κι αγαπημενη) την φυσικη...![]()
Εχουμε και λεμε το λοιπον... :smilea:
Στο σημειο επαφης με το οδοστρωμα (εδω μιλαμε για παγο φυσικα) το καποιο "Χ" λαστιχο, εχει μια συγκεκριμενη επιφανεια...
Ας πουμε 10Χ10 εκατοστα, επομενως 100cm²
Οταν στο ΙΔΙΟ σημειο βρεθει η αλυσιδα με το ιδιο φυσικα πλατος ("επαφης") αλλα με μηκος μόλις 1 (ενα) εκατοστο, τοτε στο ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ σημειο του οδοστρωματος (παγου) εχουμε μια επιφανεια επαφης ΜΟΛΙΣ 10cm² κι επομενως 10πλάσια πίεση!!!
Εδώ παραπληροφορείς, μιας και δεν μιλάμε για ίδια ή όμοια υλικά , αλλάζει ο συντελεστής τριβής με αποτέλεσμα να μην είναι ακριβές το 10 φορές καλύτεραΑρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να εχουμε μια μεγαλυτερη τοπικη "υπερθερμανση" και μια "χαρακιά" στον παγο, που κανει το κρατημα μας 10 φορες ΚΑΛΥΤΕΡΟ απ' οτι πριν !!! :smilea:![]()
Από προσωπική εμπειρία , όταν πήγαμε στο καταφύγιο του Πάρνωνα και με πολύ πάγο οι πατερίτσες γλισταγαν επικίνδυνα. Μόλις έβγαλα τα λάστιχα και πατησε το μέταλλο στον παγο, η προσφυση μου βελτιώθηκε θεαματικά.. βεβαια δεν δοκιμασα να τρεξω, αλλα όπως λεει και ο κυριος Χρήστος πήγαινα με «ταχύτητες ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ (υπερβολικα αργα)» :rotflmao:Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Φυσικα και μιλαμε για ταχυτητες ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ (υπερβολικα αργα) κι ΟΧΙ για "καγκουράδες αλά Ναπολιτάνα", μιας κι οσο πιο αργά παμε τοσο περισσοτερη ωρα ασκειται η πιεση αυτη στον παγο ("χαράζοντάς" τον), ενω αυξανοντας την ταχυτητα μας τείνουμε να εξαλείψουμε την χρηση της αλυσιδας!
Ειπε οκαι τραβηξε για το ποτηρι του... :a51:
θελω να ΦΥΓΩ!!!!!!!!!!!
...........Πέταξες ψηλά , κι΄ας λεν σε ρηξαν, Γιάννη δε σε χωράει όλη η γηηηη .............
Η μυρωδιά του εμετού από το χαλί φεύγει με γάλα η να το τρίψω με πράσινο σαπούνι;
πω-πω μια κανονια!!!!
θεωρητικά ΝΑΙ Γιατι ολα αυτα ισχύουν, εαν και εφόσον η ταχύτητα ειναι κατω των 5χλμ που ο τροχός πια ΔΕΝ "περιστρέφεται" αλλά εναλλάσσει την επαφή μέρους του ελαστικού με την αλυσίδα και εναλλάξ. ΔΛΔ δίνει στην αλυσίδα τοσο χρόνο να μείνει σε επαφή με τον πάγο ώστε ο πάγος να σπάσει.Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Επειδη το ν' αναφερουμε σωρίες απο παλιες καγκουριες ΔΕΝ ειναι επιχειρημα και δεν μπαινω στο τριπακι (αν και θα μ' αρεσε), γιατι αντιστέκεσε αφου σε αρέσει?
![]()
Στο σημειο επαφης με το οδοστρωμα (εδω μιλαμε για παγο φυσικα) το καποιο "Χ" λαστιχο, εχει μια συγκεκριμενη επιφανεια...
Ας πουμε 10Χ10 εκατοστα, επομενως 100cm²
Οταν στο ΙΔΙΟ σημειο βρεθει η αλυσιδα με το ιδιο φυσικα πλατος ("επαφης") αλλα με μηκος μόλις 1 (ενα) εκατοστο, τοτε στο ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ σημειο του οδοστρωματος (παγου) εχουμε μια επιφανεια επαφης ΜΟΛΙΣ 10cm² κι επομενως 10πλάσια πίεση!!!
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να εχουμε μια μεγαλυτερη τοπικη "υπερθερμανση" και μια "χαρακιά" στον παγο, που κανει το κρατημα μας 10 φορες ΚΑΛΥΤΕΡΟ απ' οτι πριν !!! :smilea:
Φυσικα και μιλαμε για ταχυτητες ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ (υπερβολικα αργα) κι ΟΧΙ για "καγκουράδες αλά Ναπολιτάνα", μιας κι οσο πιο αργά παμε τοσο περισσοτερη ωρα ασκειται η πιεση αυτη στον παγο ("χαράζοντάς" τον), ενω αυξανοντας την ταχυτητα μας τείνουμε να εξαλείψουμε την χρηση της αλυσιδας!ασαφές το όριο!!
Ειπε οκαι τραβηξε για το ποτηρι του... :a51:
Εάν πάς με 20-30χλμ,(και σου τύχει πάγος) ολα αυτά δεν συμβαίνουν, γιατί μόλις έρθει σε επαφή ΜΟΝΟ η αλυσίδα, και η ταχύτητα του οχήματος (η φόρα) τείνει να ξεπεράσει την ταχύτητα κύλισης του ελαστικού,το αμάξι θα παραμένει μεν επάνω στην αλυσίδα, αλλα η αλυσίδα, θα γλιστρά λόγω τις μικρής επιφάνειας επαφής και του υλικού (σίδερο), μετατρέποντας τον τροχό σε λεπίδα παγοδρόμου, και ετσι η επιφάνεια του πάγου ανα sec δεν θα είναι ιδια ώστε να φορτωθεί, να "θερμανθεί. και να "χαράξει".
βέβαια σε καποια απόσταση θα "σκαφτεί " ο πάγος και θα σταματήσεις. Αλλα πόοοοσο μακρυά απο εκεί που θές?
Αυτήν την αντιπαράθεση (μια και μιλάμε σοβαρά) την κάνω γιατι, αν εμπιστευτεί ο καθε ενας την αλυσίδα για να "μπεί" στον πάγο, νομίζοντας οτι ειναι το ίδιο με το χιόνι, μόνο καλό αποτέλεσμα δεν θα έχουμε!!![]()
παραπάνω φυσική δέν έχει, ας το κάνουμε στην πράξη!!:a36:
(για να σε μπριζόσω λίγο, μπας και πάμε για κανένα παιχνίδι)![]()
τσιπουροκωλόγερε![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
θεωρητικά ΝΑΙ Γιατι ολα αυτα ισχύουν, εαν και εφόσον η ταχύτητα ειναι κατω των 5χλμ που ο τροχός πια ΔΕΝ "περιστρέφεται" αλλά εναλλάσσει την επαφή μέρους του ελαστικού με την αλυσίδα και εναλλάξ. ΔΛΔ δίνει στην αλυσίδα τοσο χρόνο να μείνει σε επαφή με τον πάγο ώστε ο πάγος να σπάσει.
Εάν πάς με 20-30χλμ,(και σου τύχει πάγος) ολα αυτά δεν συμβαίνουν, γιατί μόλις έρθει σε επαφή ΜΟΝΟ η αλυσίδα, και η ταχύτητα του οχήματος (η φόρα) τείνει να ξεπεράσει την ταχύτητα κύλισης του ελαστικού,το αμάξι θα παραμένει μεν επάνω στην αλυσίδα, αλλα η αλυσίδα, θα γλιστρά λόγω τις μικρής επιφάνειας επαφής και του υλικού (σίδερο), μετατρέποντας τον τροχό σε λεπίδα παγοδρόμου, και ετσι η επιφάνεια του πάγου ανα sec δεν θα είναι ιδια ώστε να φορτωθεί, να "θερμανθεί. και να "χαράξει".
βέβαια σε καποια απόσταση θα "σκαφτεί " ο πάγος και θα σταματήσεις. Αλλα πόοοοσο μακρυά απο εκεί που θές?
Αυτήν την αντιπαράθεση (μια και μιλάμε σοβαρά) την κάνω γιατι, αν εμπιστευτεί ο καθε ενας την αλυσίδα για να "μπεί" στον πάγο, νομίζοντας οτι ειναι το ίδιο με το χιόνι, μόνο καλό αποτέλεσμα δεν θα έχουμε!!![]()
![]()
Π@πάρια τούμπανα!![]()
Ελπιζω να ΜΗΝ κανει κανεις καμμια "αναζητηση" και τα παρει για σωστα τα παραπανω...![]()
![]()
Πιασε το ταβλι τωρα να σου 'ξηγησω τι θα πει "παιχνιδι"!![]()
:rotflmao:
![]()
με το jeep (Μ38Α1 μετατροπή σε CJ 7) πέρναγα σε χωματόδρομο ανηφορικό με 30-40 πόντους χιόνι χωρίς ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα, για πάνω απο 9 χειμώνεςΑρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
Τις ημερες με τα χιονια ειχα στην διαθεση μου εναν αγροτη Isuzu D-MAX.
Δεν χρειαστηκα αλυσιδες ΠΟΥΘΕΝΑ ακομα και οταν ανεβαινα ανηφορες.
αυτα
σε χιόνι 60-70 πόντους, σε χωμα με κροκάλες, με αλυσίδες και στους4 τροχούς, αργό, και πρώτη, ανέβηκα 1/2 χλμ με κλήση 5%-10%. (έβρισκε ο πίσω πρόβολος κάτω)
τώρα να βάλω αλυσίδα για να ανέβω στον λόφο του (καθε) πρ.Ηλία ?? Ε ΟΧΙ:rotflmao: :rotflmao:
αφου εκτός απο κουλός εισαι και άσχετος στο ταβλι:rotflmao: :rotflmao:Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Π@πάρια τούμπανα!![]()
Ελπιζω να ΜΗΝ κανει κανεις καμμια "αναζητηση" και τα παρει για σωστα τα παραπανω...![]()
![]()
Πιασε το ταβλι τωρα να σου 'ξηγησω τι θα πει "παιχνιδι"!![]()
:rotflmao:
![]()
Το πρόβλημα με τους οδηγούς τετρακίνητων που είδα εγώ στην Αθήνα κυκλοφορόντας και εγώ με ένα, είναι οτι ξεψαρώνουν με την ικανότητα έλξης του οχήματος, που πραγματικά είναι εντυπωσιακή, ακόμα και με ΑΤ λάστιχα, αλλά ξεχνούν οτι στο φρενάρισμα δεν έχουν κανένα πλεονέκτημα απέναντι στα απλά αυτοκίνητα.
Επείσης διαπίστωσα οτι τα "ηλεκτρονικά" τετρακίνητα είναι μόνο για άσφαλτο.