Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 13 από 13

Θέμα: Κillinger & Freund ,1938

  1. #1
    Καραμελος Το avatar του/της kalesin
    Εγγραφή
    30/09/2005
    Μηνύματα
    1.083
    ομολογω οτι δεν ειδα αν εχουν μεινει αναπαντητα, η αν εχει ξαναμπει, αλλα δεν πρεπει να το ειδα σε ενα γρηγορο ψαξιμο που εκανα στο θρεντακι

    τι ειναι τουτο;
    τι το σημαντικο εχει;




    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	yeah right.jpg 
Προβολές:	215 
Μέγεθος:	13,0 KB 
ID:	126736

  2. #2
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
    ομολογω οτι δεν ειδα αν εχουν μεινει αναπαντητα, η αν εχει ξαναμπει, αλλα δεν πρεπει να το ειδα σε ενα γρηγορο ψαξιμο που εκανα στο θρεντακι

    τι ειναι τουτο;
    τι το σημαντικο εχει;

    Nομίζω εχει ξαναμπεί. Υπάρχει και οδός με το όνομα του σχεδιαστή στην Ανω Κυψέλη!!
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  3. #3
    Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
    ομολογω οτι δεν ειδα αν εχουν μεινει αναπαντητα, η αν εχει ξαναμπει, αλλα δεν πρεπει να το ειδα σε ενα γρηγορο ψαξιμο που εκανα στο θρεντακι

    τι ειναι τουτο;
    τι το σημαντικο εχει;

    Δεν θυμάμαι αν έχει ξαναμπεί!
    Είναι killinger and freund, τρικύλινδρη στα 600cc και είναι πανάλαφρη -135kg



    Καλορίζικο το νεο section!



  4. #4
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αρχικά δημιουργήθηκε από filippos650
    Δεν θυμάμαι αν έχει ξαναμπεί!
    Είναι killinger and freund, τρικύλινδρη στα 600cc και είναι πανάλαφρη -135kg



    Καλορίζικο το νεο section!



    Oπως πάντα ο filippos είναι ακριβής!

    H οδός που ελεγα ειναι η οδός Κοκερέλ, μια και αυτη η μοτό είνα στην ουσία η συνέχεια της Megola.
    Και μια επερώτηση

    Οταν λές τρικύλινδρη τι εννοείς ακριβώς? Για πες!!
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  5. #5
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Oπως πάντα ο filippos είναι ακριβής!

    H οδός που ελεγα ειναι η οδός Κοκερέλ, μια και αυτη η μοτό είνα στην ουσία η συνέχεια της Megola.
    Και μια επερώτηση

    Οταν λές τρικύλινδρη τι εννοείς ακριβώς? Για πες!!

    τρικύλινδρη δίχρονη και με το μοτερ στον μπροστινό τροχο!


    από το σαιτ:

    The three-cylinder two-stroke engine uses a Drehschieber (= turning disk with intake holes for more exact timing of the intake of the fuel-air mixture). The fresh fuel-air mixture is sucked in by the vacuum in the three crankshaft housings as usual. The "Drehschieber" does the intake timing for all three cylinders. The engine is not a radial engine as known from planes. And there is no need for a flywheel. All three cranks seem to work on one common gear. This arrangement and the recoil of the pistons in the turning direction should secure a perfect balance of the moving parts. The cylinders are made of KS (brand name) iron cylinder walls and are totally embedded in the Silumin (kind of alloy) engine housing. Alloy cylinderheads with lots of cooling fins and the exhaust pipes are the only things that can be identified as engine parts between the spokes of the cast alloy wheel. These flat spokes are designed to serve as a cooling fan. The two-speed transmission is built as a differential transmission and uses slope-meshed gears. The clutch is made of usual clutch disks. The clutch (with the springs at the outer circle) is located in front of the transmission. The transmission is actuated by steel cables (foot-operated). All parts of the engine allow easy access for service work. After the removal of the engine – only two bolts and some wiring have to be removed – all important parts are within reach. The tire can also be removed easily. You have to unlock a safety mechanism and can remove the tire completely with the split rim. The front brake is installed in the hub. The rear suspension also has telescopic oil-filled shock absorbers. The gasoline runs down through flexible hoses.



  6. #6
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
    Οταν λές τρικύλινδρη τι εννοείς ακριβώς? Για πες!!
    Ηταν 3κύλινδρη 600 και είχε κίνηση στον μπροστινό τροχό !!!

    Κατασκευάστηκε μόνο 1 κομμάτι το οποίο «απαλλοτριώθηκε» απ΄τους αμερικανούς μετά την πτώση της Γερμανίας. Υπάρχει και φωτό.


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	wwii-motorcycle-unknown.jpg 
Προβολές:	207 
Μέγεθος:	10,2 KB 
ID:	126737
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  7. #7
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Το μοτέρ ήταν στην μπροστινή ρόδα, κάπως έτσι...


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	650cc engine inside the tyre 02.jpg 
Προβολές:	206 
Μέγεθος:	22,9 KB 
ID:	126738
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  8. #8
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Και στην ουσία δεν είναι ενας τρικύλινδρος αλλα 3 μονοκύλινδροι ενωμένοι σε μια κάσα.
    Με 3 στροφάλους κλπ.

    Η ζάντα είναι διαιρούμενη κι ετσι εχει κανονική σαμπρέλλα αντο των 2 μισων που ειχε το Megola.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  9. #9
    υπαρχει φωτο απο μπροστα???

    δλδ πως τη χωρεσαν τη μηχανη μεσα σε ροδα μοτο???

    Dorsoduro 750 & Norton 16H

  10. #10
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Αρχικά δημιουργήθηκε από fantacid
    υπαρχει φωτο απο μπροστα???

    δλδ πως τη χωρεσαν τη μηχανη μεσα σε ροδα μοτο???

    Δες το Megola για να πάρεις μια ιδέα...:hypnotize


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	megola1.jpg 
Προβολές:	205 
Μέγεθος:	77,1 KB 
ID:	126743
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  11. #11
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Και σκίτσο του κινητήρα με τον τρόπο μετάδοσης. Ουσιαστικά οι στρόφαλοι έδιναν κίνηση σε ένα εξωτερικά τοποθετημένο γρανάζι.


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	killinger & freund - engine functionality.jpg 
Προβολές:	204 
Μέγεθος:	22,1 KB 
ID:	126744
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  12. #12
    δλδ στροφαλος κ αξονας μεταδοσης ενα κ το αυτο ε?!!!

    κ αυτο ειναι 3κυλινδρο 600αρι?




    edit: τωρα ειδα το σκιτσο!
    Dorsoduro 750 & Norton 16H

  13. #13
    Καραμελος Το avatar του/της kalesin
    Εγγραφή
    30/09/2005
    Μηνύματα
    1.083
    με τις μεταφορες των ποστ μπερδευτηκα λιγακι..

    κ μιας κ μπορουμε να βαζουμε λιγα παραπανω στοιχεια, τωρα που δεν χαλαμε τη ροη του παιχνιδιου, ας μου επιτρεψετε να βαλω οσα εχω βρει για την ιστορια.



    From the Geman MOTORRAD magazine, october 1938. (Translation: Hartmut Schouwer, 2000):

    In Italy five plane engineers once built the RONDINE. Now it’s called GILERA and is destined to win a lot of races for the GILERA brand. When technicians do something with love, something good will turn out.

    Three years ago five technicians from Munich started to design another nonconformistic motorcycle, but they had another target: they created a modern bike with front-wheel-drive and and aerodynamic, rational shape. That means a bike for daily use. And now it’s ready for the show.

    Our readers will remember the MEGOLA story. The magazine staff had restored an old MEGOLA to recollect the merits of this multiple-cylinder front-wheel-drive bike. We wrote: “Fantastic behaviour in curves . . . a child could ride it on sand . . .”

    What the five technicians from Munich – the names of the designers/engineers are KILLINGER and FREUND – now completed is more than an improved MEGOLA. The engine displacement is again 600cc and it is also incredibly light: 135 Kilogr. (with fuel), but this bike has a three-cylinder two-stroke engine in the front wheel, it HAS a transmission and a clutch, it has a comfortable front and rear suspension and looks elegant and thrilling.

    There’s always a crowd of people around the displayed bike indicating that there’s happening something great. If you join them and listen to them you will be astonished that most of them like the shape of this bike. That’s important because the technicians wanted to build a bike that can be sold in large numbers some day. The people are used to aorodynamic shapes of car bodies now and it seems that they already expected something like that. The shape was developed to meet all these requirements: all moving parts covered, dirt protection, multicylinder and front-wheel-drive. Another target was to reduce the numbers of different parts. This bike has less parts than a light 100cc-bike!

    At first sight you realize the dirt-protective and aerodynamic covers of the front and rear wheel. Frame, fork and fuel tank are also aerodynamically improved. We were impressed by the nice details and good shaped transitions of the different body parts, as seen on race bikes.

    And now the construction: the middle of the frame and the rear wheel cover are currently built as sheetmetal shells around a tube frame. For the mass-production version there are plans to build the middle frame as a boxed frame, welded together, using two pressed sheetmetal parts. Of course this supermachine has a rear suspension. It is linked to the lower end of the (inner) tube frame and fixed with flexible (rubber/metal???) elements which don’t need any service. A lid in the box frame allows access to the seat springs to regulate the hardness of the seat’s suspension.

    The steering is like that of a normal bike, but the telescopic elements (80 mm lift) are more vertical than usual. That means that the wheelbase won’t change much when the front fork dives in.

    The front-wheel-drive is much better than the Megola design. First, the weight of the engine (unsprung weight) is lower. The front wheel with engine has a weight of 50 Kilos. Second, a custom carb without a float needle doesn’t have problems that could be caused by vibrations. And third, the light-weight battery ignition allows to start the engine without problems and helps to keep the engine weight low. The distributor and the points are located in the hub. The technicians originally intended to build a dynastarter. These improvements (plus transmission and clutch) had been impossible to add to the MEGOLA design.

    The three-cylinder two-stroke engine uses a Drehschieber (= turning disk with intake holes for more exact timing of the intake of the fuel-air mixture). The fresh fuel-air mixture is sucked in by the vacuum in the three crankshaft housings as usual. The "Drehschieber" does the intake timing for all three cylinders. The engine is not a radial engine as known from planes. And there is no need for a flywheel. All three cranks seem to work on one common gear. This arrangement and the recoil of the pistons in the turning direction should secure a perfect balance of the moving parts. The cylinders are made of KS (brand name) iron cylinder walls and are totally embedded in the Silumin (kind of alloy) engine housing. Alloy cylinderheads with lots of cooling fins and the exhaust pipes are the only things that can be identified as engine parts between the spokes of the cast alloy wheel. These flat spokes are designed to serve as a cooling fan. The two-speed transmission is built as a differential transmission and uses slope-meshed gears. The clutch is made of usual clutch disks. The clutch (with the springs at the outer circle) is located in front of the transmission. The transmission is actuated by steel cables (foot-operated). All parts of the engine allow easy access for service work. After the removal of the engine – only two bolts and some wiring have to be removed – all important parts are within reach. The tire can also be removed easily. You have to unlock a safety mechanism and can remove the tire completely with the split rim. The front brake is installed in the hub. The rear suspension also has telescopic oil-filled shock absorbers. The gasoline runs down through flexible hoses.

    Five men worked for three years on this machine. The bike was test-driven already and the engine was tested on a test-stand. As there are so many progressive ideas built into this bike, we hope that the developers will have a chance to complete their work, because we would like to experience the preferences of this bike some day:

    Better handling – more safety – less weight – simple construction – no chain or cardan shaft – no valves – tangential arrangement of the cylinders for smooth engine characteristics.

    Ch. Christophe


    βαριομουνα να το μεταφρασω...


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	killinger_freund03.425x323.jpg 
Προβολές:	183 
Μέγεθος:	30,8 KB 
ID:	126801

Παρόμοια θέματα

  1. Sertum 500 VL, 1938
    από Tpap στο forum Ιστορία & κλασικές μοτοσικλέτες
    Απαντήσεις: 22
    Τελευταίο μήνυμα: 20/11/2008, 15:02
  2. Galbusera 500 V8, 1938
    από filipp0s στο forum Ιστορία & κλασικές μοτοσικλέτες
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 20/06/2008, 21:23
  3. Rikyuo ,1938 (HD copy)
    από sapila racing στο forum Ιστορία & κλασικές μοτοσικλέτες
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 13/12/2007, 15:10
  4. Puch 800 ,1938 (4cyl. boxer)
    από sapila racing στο forum Ιστορία & κλασικές μοτοσικλέτες
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 29/11/2007, 12:55
  5. Triumph alternative suspension ,1938
    από sapila racing στο forum Ιστορία & κλασικές μοτοσικλέτες
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 20/11/2007, 11:12

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF