Τώρα έτυχε να βρώ αυτό το κείμενοκαι είπα να το ποστάρω...ίσως να έχει ξαναμπεί, αλλά είναι πάρα πολύ ωραίο πράγματι και δεν κρατιέμαι να μην το βάλω.
Έσφιξαν οι ζέστες
Και από ό,τι φαίνεται θα σφίξουν και άλλο στις επόμενες εβδομάδες. Τους περσινούς αέρηδες δεν θα τους δούμε από ό,τι λένε, στοιχείο που περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα. Με δεδομένα αυτά λοιπόν, ας κάνουμε ένα φρεσκάρισμα στο θέμα "μοτοσυκλέτα σε τροπικό κλίμα"…
Ο οδηγός, η μοτοσυκλέτα και το περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε αποτελούν ένα τρίπτυχο που επηρεάζεται από τέτοια ακραία καιρικά φαινόμενα. Παρότι το προφανές είναι το αντίθετο, τα προβλήματα του χειμώνα είναι εκείνα που αντιμετωπίζονται ευκολότερα, και όχι του καλοκαιριού. Με πλήρη εξοπλισμό ξεπερνάς το κρύο, η μοτοσυκλέτα καλοπερνά καθώς ψύχεται, τα λάστιχα δεν ξεραίνονται, οι δρόμοι είναι καθαροί γιατί βρέχει συχνά- και αν μας πιάσει βροχή, με ένα αδιάβροχο το λύσαμε και αυτό. Το καλοκαίρι με τον καύσωνα, τα πράγματα ζορίζουν πραγματικά.
Έχουμε την εντύπωση ότι επειδή κάνει ζέστη, πρέπει να αφαιρέσουμε ρούχα για να μη ζεσταινόμαστε. Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα. Δέρμα εκτεθειμένο στον ήλιο ψήνεται χωρίς να μάς ειδοποιεί. Η κίνηση "δροσίζει" το δέρμα που ψήνεται σε χαμηλή φωτιά και καταλήγουμε με έγκαυμα στο τέλος της διαδρομής. Το κράνος δείχνει ασφυκτικό, οπότε μένει σπίτι και αυτό, με αποτέλεσμα να χτυπά ο ήλιος κατακούτελα, προετοιμάζοντας μια ωραιότατη ηλίαση
Μα, αυτό είναι μόνο η αρχή. Τα αντανακλαστικά πέφτουν, η συγκέντρωση μειώνεται και η εκτίμηση της όποιας κατάστασης γίνεται προβληματική.
Τα έντομα θεριεύουν το καλοκαίρι. Όποιος έχει αισθανθεί τον πόνο από τη μετωπική σύγκρουση σιτεμένου μπάμπουρα στο μάτι, καταλαβαίνει τι εννοώ.
Τι κάνουμε για όλα αυτά; Αναγνωρίζουμε ως κυρίαρχο στον καλοκαιρινό εξοπλισμό μας το κράνος –πέρα από την προφανή του αξία ως προστατευτικό σε ενδεχόμενο πτώσης. Μάς κρατά δροσερούς, δεν μάς χτυπά ο ήλιος, τα έντομα συνθλίβονται στη ζελατίνα και όχι στο πρόσωπό μας, η σκόνη δεν φτάνει στα μάτια μας, η φυμέ ζελατίνα κρατά τη θερμοκρασία χαμηλά και δεν μάς τυφλώνει ο ήλιος.
Με το κράνος δεδομένο, το θέμα που απομένει είναι η προστασία στο υπόλοιπο σώμα. Για να μην το ταλαιπωρούμε, όποιος δεν έχει δοκιμάσει το νέο είδος μπουφάν -τα "τρύπια", αεριζόμενα, ελεύθερης ροής αέρα ή όπως θέλετε πείτε τα- απλά δεν μπορεί να φανταστεί πόσο δροσερά είναι. Πόσο πιο δροσερά αισθάνεσαι σε σχέση με το να φοράς απλά ένα T-shirt. Η δουλειά τους είναι απλά να κουβαλάνε τα προστατευτικά σε ώμους, αγκώνες, πλάτη και όχι η ρύθμιση της θερμοκρασίας. Σε βαθμό που βραδάκι με ολίγη από την καλοκαιρινή υγρασία "την ακούς" από το κρύο.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα γάντια. Ένα αεριζόμενο καλοκαιρινό δεν αφήνει το ιδρωμένο χέρι να σπινάρει στο τιμόνι και φέρει τα προστατευτικά για την κακιά στιγμή.
Φτάνοντας στα πόδια, ξεκινά και η πρώτη μάχη. Για να μην το παιδεύουμε, θα αρκεστώ στο γεγονός ότι ένα jean έχει συντελεστή τριβής πιο κοντά στα δερμάτινα και τις κορντούρες, παρά στα λινά και λοιπά καλοκαιρινά υφάσματα. Ειδικά όταν σήμερα κυκλοφορούν και ειδικά μοτοσυκλετιστικά jean με νήματα kevlar και "αόρατες" ενισχύσεις, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για εκτεθειμένες επιφάνειες στα πόδια.
Καταλήγοντας στα παπούτσια, η μάχη φουντώνει. Με οτιδήποτε λιγότερο από έστω κλειστό αθλητικό παπούτσι, τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν άσχημα, χωρίς καν να υπάρξει πτώση. Αρκεί ένα στραβοπάτημα στο φανάρι, μια πέτρα που θα σηκώσει ο τροχός στον χωματόδρομο για την παραλία, ακόμη και ο μπάμπουρας που αποφάσισε να κάνει χαμηλή πτήση για να καταστρέψει το υπόλοιπο του καλοκαιριού μας.
Ανάλογα σημαντικές είναι και οι αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε για τη μοτοσυκλέτα μας. Πρώτη κίνηση που επιβάλλεται είναι μια αλλαγή λαδιών. Ό,τι καλύτερο μπορούμε να προσφέρουμε στον κινητήρα μας. Μαζί με ένα service εννοείται, που θα περιλαμβάνει έλεγχο σε όλα τα ζωτικά υγρά, ψυγείου, φρένων, συμπλέκτη.
Όλες οι λειτουργίες που παράγουν θερμότητα έχουν κάποιο σύστημα ψύξης, το οποίο περνά δύσκολες ώρες στους 42 βαθμούς…
Η αλυσίδα ζητά λίπανση, καθώς στεγνώνει ποιο ευκολα. Η πυκνότητα του αέρα αλλάζει, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η σύνθεση στο καύσιμο μείγμα που σημαίνει αρρυθμίες στον κινητήρα, μεγαλύτερη κατανάλωση και χαμηλότερη αυτονομία.
Τελικά, ένα πλήρες service πρέπει να θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της προετοιμασίας για τις διακοπες μας και το υπολοιπο καλοκαιρι.