Γιώργο, το πρώτο, κυρίως και κυρίαρχο καθήκον του κράνους είναι να απορροφά την κρούση!Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
εγώ πάντως θα διαφωνήσω σ' αυτό .... η τιμή συνδεέται άμεσα με την ασφάλεια.... θεωρείς ότι μια εταιρεία που κατασκευάζει κράνη των 50-100 ευρω δαπανά τα ίδια χρήματα για ερευνα με τις επώνυμες εταιρείες που κατασκευάζουν κράνη των ?500+ ??? με ποια εμπειρία, με τι τεχνογνωσία και σε ποιά εργαστήρια?
εξάλλου, το ζητούμενο σε ένα κράνος δεν είναι μόνο να σε προστατέψει σε περίπτωση ατυχήματος ... η σωστή εφαρμογή, η επικοινωνία με την υπόλοιπη κυκλοφορία,η προσεκτική αεροδυναμική σχεδίαση κάνουν την οδήγηση πολυ πιο ξεκούραστη και ασφαλή!
δε θα είναι υπερβολή να πούμε ότ η χρήση ενός καλού κράνους μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα! όσοι έχουν οδηγήσει σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες, φορώντας ένα κακό κράνος μπορούν να το επιβεβαιώσουν ...
και ναι, υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν τα κράνη τους, έτσι ώστε να ξεπερνούν με άνεση τις υπάρχουσες προδιαγραφές! χαρακτηριστικό παράδειγμα η δοκιμή διάτρησης που δεν είναι καν υποχρεωτική, ή η κάλυψη αμερικάνικων προδιαγραφών (SNELL) που είναι αυστηρότερες των ευρωπαικών, ακόμα και τα κράνη που προορίζονται για την ευρωπαική αγορά...
σαφώς και μέρος των χρημάτων που πληρώνεις για την αγορά ενός ακριβού κράνους, οφείλεται στην καλύτερη βαφή, στη διαφήμιση, στο μεγαλύτερο δίκτυο διανομής, στο after sales service κλπ κλπ, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα ...
Η ορατότητα, ηχομόνωση κτλ (προσοχή θα πω κάτι αιρετικό..) είναι δευτερεύοντα χαρακτηριστικά, ΑΛΛΑ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ (το έσωσα?) απλά γιατί ένα κράνος που δεν εχει σωστή εφαρμογή ΔΕΝ ΤΟ ΦΟΡΑΣ, ένα κράνος που σε πονοκεφαλιάζει από τον θόρυβο ΔΕΝ ΤΟ ΦΟΡΑΣ γιαυτό και δεν είναι ΑΣΦΑΛΕΣ!
και σίγουρα η κατασκευάστρια των NOVA δεν έχει κάνει αεροδυναμικές μελέτες γιαυτό και τα πουλάει και 50?!
με άλλα λόγια ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ με αυτά που λες, διαφωνώ όμως με την ''λογική'' :
''α να αυτό κάνει 800? σίγουρα ειναι ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ από αυτό των 300? δεν μπορεί! ''
δυστυχώς το πόσα g αφήνει να περάσει το κράνος δεν αντανακλάται απόλυτα στην τιμή αγοράς του!
άλλα ας υποθέσουμε οτι ισχύει η παραπάνω ''λογική''...
τότε το xr1000 στο δίνα κατ/μα στην Καλλιρρόης που κάνει 800? θα είναι πιο ασφαλές από το xr1000 που πουλάει το τάδε eshop στην μισή τιμή. ΣΩΣΤΑ?!?
και αν η shark τρελαθεί αύριο το πρωί και δεκαπλασιάσει την τιμή του s500 που τώρα το πουλάει 150? θα σημαίνει οτι έχει δεκαπλασιαστεί και η ασφάλεια του ΣΩΣΤΑ?!?
αντίστοιχα αν η ARAI μειώσει στο 1/10 τις τιμές τις η ασφάλεια τους θα είναι αντίστοιχη των NOVA ΣΩΣΤΑ?!?
*τυχαία παραδείγματα και τυχαίες τιμές*
δεν διαφωνώ με το να ΕΠΕΝΔΥΟΥΜΕ και 500 και 1000? σε ένα κράνος! το λέω και παραπάνω η ανώτερη ποιότητα κατασκευής/υλικών και η χρονική αντοχή δικαιολογεί τα χρήματα!
διαφωνώ απλά με την λανθασμένη λογική του οτι τιμή = ασφάλεια!
από την στιγμή που ένα κράνος έχει περάσει την χ προδιαγραφή δεν είναι λιγότερο ή περισσότερο ασφαλές από ένα άλλο κράνος που έχει περάσει την ίδια προδιαγραφή!
''ωπα ωπα μεγάλε εδώ είσαι λάθος'' σε ακούω να λες. ''μα στα διαφορά τεστ βλέπουμε οτι υπάρχουν διαφορές στα πόσα g απορροφούν τα διαφορά κράνη''
ΣΩΣΤΑ! μόνο που όταν είσαι στο κατ/μα και βλέπεις 30-40 κράνη στο ράφι αραδιασμένα ΔΕΝ ξέρεις (οι περισσότεροι) ποιο έχει την καλύτερη απόδοση σε αυτό τον τομέα! το μόνο που βλέπεις/ξέρεις είναι : α) ποια προδιαγραφή έχει περάσει το κράνος και β) την τιμή του!
άρα ως αγοραστή/χρήστη από άποψη ασφάλειας είναι όλα ισοδύναμα και οι διαφορές παίζονται (για εσένα που θες να αγοράσεις) στην ποιότητα. ποιο έχει αφαιρούμενη επένδυση, ποιο έχει καλό εξαερισμό κτλ κτλ όλα δηλ εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κατασκευής που επηρεάζουν την τιμή. και ναι σίγουρα καλά θα κάνεις να πάρει εκείνο που είναι καλύτερο στα παραπάνω!
edit: σαφώς με βάση την λογική, το μοναδικό κριτήριο για την αγορά κράνους θα ήταν η απόδοσή του με βάση αυτές τις δοκιμές. Αλλά τί, κάθε φορά που θα δημοσιεύεται ενα νεό τεστ, που διαφοροποιεί τα δεδομένα έστω και ελάχιστα, θα τρέχουμε να αγοράζουμε καινούργιο κράνος?
εξάλλου όλοι λίγο πολύ αμφισβητούμε κάθε τεστ που έχει δημοσιευτεί (πολλές φορές με αστεία και παράλογα επιχειρήματα...λες και είμαστε ειδήμονες ΚΑΙ σε αυτό τον τομέα...)
άρα?
![]()
υγ: γιατί η SNELL είναι αυστηρότερη από την ECE22-05? και είναι αυτό καλύτερο για εμάς ή όχι?