Μπορεί να έχει ξαναμπεί
αλλά σε κάτι τέτοια η επανάληψη κάνει καλό
11/2/2009
To 112 o ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης
Οι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης από οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ, με δωρεάν κλήση από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, στον αριθμό 112 που είναι ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης.
Ο αριθμός έχει τεθεί ήδη σε λειτουργία αλλά από το Δεκέμβριο του 2008, οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης από οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ, δωρεάν καλώντας τον αριθμό 112.
Σήμερα ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους πολίτες γνωρίζει ότι ''ο σωτήριος αυτός αριθμός ''υπάρχει και σε άλλα κράτη-μέλη, ενώ τρεις στους δέκα που έκαναν χρήση του αριθμού αυτού σε άλλη χώρα αντιμετώπισαν προβλήματα γλώσσας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και τα άλλα θεσμικά όργανα της ΕΕ, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Υπουργών ανακήρυξαν την 11η Φεβρουαρίου Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112, ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό το ''νούμερο 112 ''και παράλληλα οι εθνικές αρχές να τολμήσουν να καταστήσουν περισσότερο πολύγλωσσες τις υπηρεσίες του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης.
Πρόκειται για μια σημαντική καινοτομία και εξέλιξη, η οποία έχει ως στόχο να διευκολύνει τους Ευρωπαίους πολίτες. Οπως δήλωσε η Επίτροπος Βιβιάν Ρέντινγκ αρμόδια για τις τηλεπικοινωνίες η Ευρωπαϊκή Ενωση πρέπει να καταβάλλει προσπάθειες για να εγγυηθεί την ασφάλεια των 500 εκατομμυρίων πολιτών της, ανάλογες με τις προσπάθειες τις οποίες κατέβαλε για να εξασφαλίσει την ελεύθερη κυκλοφορία τους εντός των 27 κρατών - μελών.
Ο εορτασμός της πρώτης ευρωπαϊκής ημέρας του 112 πρέπει να λειτουργήσει ως ένα προσκλητήριο προς τις εθνικές αρχές οι οποίες πρέπει να φροντίσουν να αυξηθεί ο αριθμός των γλωσσών στις οποίες λειτουργούν τα κέντρα κλήσης του 112 και να καταστήσουν ευρύτερα γνωστή την ύπαρξη αυτού του αριθμού που σώζει ζωές.
Ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης πρέπει να πάψει πλέον να αποτελεί το μεγάλο μυστικό της Ευρώπης. Εχουμε στη διάθεσή μας το 112 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σε όλα τα κράτη - μέλη και από κάθε πολίτη που βρίσκεται σε ανάγκη.
Ωστόσο είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι λιγότερο από το 1/4 των Ευρωπαίων πολιτών γνωρίζει την ύπαρξή του ή ότι οι ταξιδιώτες που καλούν το 112 αδυνατούν να συνεννοηθούν λόγω γλώσσας, σημειώνει η Επίτροπος Ρέντινγκ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει ότι το 94% των πολιτών της ΕΕ πιστεύει στη χρησιμότητα της ύπαρξης ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης. Επίσης, στην έρευνα του Ευρωβαρόμετρου που δημοσιεύτηκε σήμερα, υπογραμμίζονται τα σημεία τα οποία επιδέχονται περαιτέρω βελτίωσης:
-Προβλήματα γλώσσας. Το 28% των καλούντων, αντιμετωπίζουν πρόβλημα γλώσσας όταν καλούν το 112, ενώ βρίσκονται στο εξωτερικό.
Και αυτό παρόλο που σύμφωνα με την πληροφορία την οποία παρέχουν 21 κράτη-μέλη, τα κέντρα που διαχειρίζονται τις κλήσεις 112 προς τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης πρέπει να είναι σε θέση να χειρίζονται τις κλήσεις αυτές στα αγγλικά (12 κράτη-μέλη στα γερμανικά και 11 κράτη-μέλη στα γαλλικά).
-Διάδοση του 112. Γενικά μόνο το 24% των ερωτηθέντων πολιτών της ΕΕ απάντησε άμεσα ότι γνωρίζει ότι μπορεί να καλέσει το 112 για να επικοινωνήσει με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε όλη την ΕΕ.
Το 112 διαφημίζεται στους κύριους οδικούς άξονες και στα διόδια στην Αυστρία, την Ελλάδα και την Ισπανία, καθώς και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στα αεροδρόμια μεταξύ άλλων του Βελγίου, της Τσεχίας, της Εσθονίας, της Ιρλανδίας, της Ολλανδίας και της χώρας μας.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου οι περισσότερες κλήσεις εξακολουθούν να γίνονται από σταθερά τηλέφωνα (53%) αλλά τελευταία παρατηρείται αύξηση των κλήσεων από κινητά τηλέφωνα (45%) έναντι 42% το 2008.
http://greece.flash.gr/soon/2009/2/11/43960id/