Η ασφαλιστική εταιρία, αρχικά προσπαθεί να γλυτώσει όσο περισσότερα μπορεί, ποντάροντας στο'' δεν βαριέσαι'' του δικαιούχου. Αυτό μπορεί να το καταφέρει με διάφορους τρόπους: υπονοώντας ότι τα έχετε κάνει πλακάκια, ότι το ανταλλακτικό δεν χρειάζεται, ότι η ζμιά προέρχεται από προγενέστερο ατύχημα, κ.λ.π.
Η πρώτη κίνηση είναι να ζητήσετε εγγράφως την αιτιολόγηση της μη απόδοσης της επισκευής. Εκεί επειδή δεν μπορούν να υπονοούν βλακείες, συνήθως προτείνουν συμβιβασμό κάπου στην μέση, που και πάλι βγάζουν. Αν έχετε έκθεση τροχαίας , μάρτυρες (ιδιαίτερα τον άμεσα εμπλεκόμενο που σας δικαιώνουν, μην δεχθείτε τίποτα και επιμείνετε.
Η δεύτερη κίνηση είναι εξώδικος πρόσκληση (κόστος περί τα 100 Ευρώ με την επίδοση) που τους ξεκαθαρίζετε τις προθέσεις σας να πάτε δικαστικά. Στην αποζημίωση θα προσθέσετε και τ 100 Ευρώ του εξώδικου
Η τρίτη κίνηση να πάτε δικαστικά με αναμενόμενο χρόνο τελεσίδικης δικαίωσης τα 2,5 χρόνια. Τότε όμως θα πάρεις και την μείωση αξίας και την οδύνη και τα ταξί και τους φόρους από τότε που κατατέθηκε η αγωγή.
Οι ασφαλιστικές για μεγάλα ποσά σε πάνε στα δικαστήρια γιατί ελπίζουν ότι τα έχεις παραφουσκώσει και οι ισχυρισμοί σου θα κριθούν αβάσιμοι.
Για ''μικρά'' ποσά (έως 2.500 ευρώ), τα δικαστικά έξοδα θα τους στοιχίσουν μεγάλο ποσοστό του πιθανού κέρδους οπότε συμβιβάζονται από το δεύτερο βήμα.
Τα παραπάνω προϋποθέτουν να έχετε προφανώς δίκιο για την υπαιτιότητα του άλλου, να μην ζητάτε παράλογα ποσά και έξοδα στις αγωγές σας και να έχετε γνώστη δικηγόρο.
Συγνώμη για το μεγάλο ποστ.