Για κάτσε ρε ermiss δηλαδή ο κόσμος ήταν τότε αναλφάβητος επειδή ήταν δύσκολη η καθαρεύουσα και το πολυτονικό;Αρχικά δημιουργήθηκε από ermiss
Και για να επικεντρώσετε σωστά την συζήτηση και όχι στις παλαιολιθικές απόψεις.
Η κατάργηση του πολυτονικού (1982) όπως και η κατάργηση της καθαρεύουσας (1976) είχαν σαν στόχο (και τον πέτυχαν) την εξάλειψη του αναλφαβητισμού.
Σαφώς έγινε και πιο εύκολη η γλώσσα μας. Δεν έχασε όμως λέξεις. Η μάθηση της έγινε ικανή απο μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων. Και ναι ρε παιδιά απαιτούσε μεγαλύτερη νοημοσύνη το πολυτονικό και ακόμα μεγαλύτερη η καθαρεύουσα. Αλλά τι να κάνουμε πρέπει η γλώσσα να μπορεί να διδαχθεί ΚΑΙ σε χαζούς και σε αγροτικές-νησιωτικές-κτηνοτροφικές-απομονωμένες περιοχές και κοινωνικές ομάδες. Δεν μπορεί η γλώσσα να είναι προτέρημα των λίγων ή των ικανών αλλά ΟΛΩΝ.
Πριν 30 χρόνια ο αναλφαβητισμός ήταν σε πολύ μεγαλύτερα μεγέθη απο ότι σήμερα. Τα 6 χρόνια δημοτικού ήταν η βασική εκπαίδευση. Και δικαίωμα και κυρίως ικανότητες να προχωρήσουν είτε στη λύκειο είτε σε ανώτερες σπουδές είχαν ελάχιστοι.
Οπότε σκεφτείτε πρώτα τι πρόσφερε στο σύνολο του ελληνικού πληθυσμού αυτή η απλοποίηση και μετά αναλογιστείτε τι αφαίρεσε.![]()
Δηλαδή ο πόλεμος και ο εμφύλιος που τότε ήταν ακόμα κοντά δεν έπαιξε ρόλο;;
το γεγονός ότι τότε τα κορίτσια κατά κύριο λόγο δεν πήγαιναν σχολείο δεν έπαιξε ρόλο;;
το γεγονός ότι τότε τα περισσότερα αγόρια σταματούσαν το σχολείο για να δουλέψουν, γιατί έπρεπε να μην πεθάνουν της πείνας δεν έπαιξε ρόλο;;
το γεγονός ότι η πρόσβαση στην εκπαίδευση δεν ήταν εφικτή για όλους δεν έπαιξε ρόλο;;
το γεγονός ότι δεν υπήρχαν σχολεία και δάσκαλοι δεν έπαιξε ρόλο;;
Δηλαδή αν τότε δεν υπήρχαν καθαρεύουσα και πολυτονικό ο αναλφαβητισμός θα ήταν μικρότερος;;
Για ξανασκέψου το, γιατί μου φαίνεται ότι η δυσκολία της καθαρεύουσας και του πολυτονικού (που εδώ που τα λέμε δεν είναι και τόσο δύσκολα πια) ήταν το μικρότερο από τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει το τότε εκπαιδευτικό σύστημα
![]()