Honda OREE
Αι ωραίαι ηλεκτρικαί
Με τον πρόεδρο της Honda, Takeo Fukui, να έχει ανακοινώσει πως το 2010 η Honda θα παρουσιάσει υβριδικές μοτοσυκλέτες "με κυβισμό ανάμεσα σε διακόσια και χίλια κυβικά", που θα έχουν "τη μισή κατανάλωση από αντίστοιχου κυβισμού σημερινές", σαν πρώτο βήμα πριν την παρουσίαση αμιγώς ηλεκτρικών και άλλων με κυψέλες καυσίμου,
αξίζει να δούμε μια σχεδιαστική μελέτη που παρουσιάστηκε με το όνομα της Honda. Την υπογράφουν δύο Γερμανοί σπουδαστές, οι Nike Albertus και Andre Look. "Βασική προϋπόθεση για τη σχεδίαση ήταν να δημιουργήσουμε μια μοτοσυκλέτα από αναβάτες, για αναβάτες, φυσικά με τη φιλοδοξία για κάτι καινούριο και για τεχνολογία εφαρμόσιμη".
Η μινιμαλιστική σχεδίαση επικεντρώνεται γύρω από τον κινητήρα, με τις μπαταρίες ακτινικά διατεταγμένες, και το ψαλίδι να εδράζεται κι αυτό "ομόκεντρα" με τον κινητήρα. Ένας άλλος στόχος ήταν η επαφή του αναβάτη με τις μηχανικές λειτουργίες, κι έτσι, αν σκύψει, μπορεί να δει το αμορτισέρ να λειτουργεί, ανάμεσα στις δοκούς του πλαισίου, ενώ μπροστά το ίδιο συμβαίνει και με το πιρούνι. Η φαντασία των σχεδιαστών μιλά και για έναν κινητήρα ενενήντα ίππων, με μια τελική κοντά στα διακόσια χιλιόμετρα. Κι όπως μπορεί να γίνει με τους ηλεκτροκινητήρες, δεν υπάρχει κιβώτιο, αφού η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τν στιγμή που θα πάει ρεύμα στον κινητήρα, από μηδέν στροφές. Έτσι, η τελική μετάδοση γίνεται με έναν ήσυχο και χωρίς απαιτήσεις συντήρησης ιμάντα.
![]()