παιδιά τσάμπα τσακώνεστε..
Το πρώτο έχει ψηλό κέντρο βάρους και ζυγίζει κάτω απο 160 κιλά συνήθως (enduro < 600cc)
Το δεύτερο συνήθως είναι μεταξύ 180-220 κιλά με χαμηλό κέντρο βάρους (street-naked < 600cc)
H διαφροά των κιλών δυσκολεύει πολύ την ισορροπία ενώ είναι σταθερά χωρίς κίνηση.
Επίσης το σήκωμα μηχανής όσο και αν φαίνεται περιέργο ευννοεί τις μηχανές με ψηλό κέντρο βάρους και έχει να κάνει κυρίως με το υπομόχλιο (το σώμα μας) που δίνει την πίεση για να το σηκώσει.
Εμπειρικά.. δοκιμάστε να σηκώσετε ενα οριζοντιωμένο μηχανάκι SS/Naked και δοκιμάστε να σηκώσετε ενα enduro/on-off . Θα δείτε οτι είναι πολύ πιο εύκολο να σηκωθεί το δεύτερο σε σχέση με το πρώτο.
Προσθέστε τώρα το μικρότερο βάρος σε σύγκριση με το μεγαλύτερο ενός SS και έχετε την εξίσωση.
Αν θέλετε ακόμα απλούστερο παράδειγμα σκεφτείτε πάγκο γυμναστηρίου. Εχετε μπάρα με 40 κιλά να πέφτουν απο ψηλά για την επανάληψη. Στην ανύψωση της τώρα, θα έχετε νιώσει οτι το τελείωμα είναι σχεδόν πάντα ευκολότερο απο την αρχική ανύψωση που ο μύς είναι υπό μέγιστη σύσπαση. Έτσι ακριβώς λοιπόν όταν έχεις μια μηχανή με υψηλότερο κέντρο βάρους και αρκετά ελαφρύτερη είναι πολύ πιο εύκολο για εναν υπό έκταση μύωνα να κρατήσει όρθιο το βάρος της.
Όπως και είναι πολύ δυσκολότερο για ενα μύωνα υπό μέγιστη κλίση και σύσπαση (θέση οδήγησης σε street naked) να κρατήσει όρθια την μηχανή με μεγαλύτερο βάρος έχοντας μάλιστα και μικρότερη απόσταση να διανύσει μέχρι να πέσει.
Και τώρα νιανια....απλουστευμένο.
Μηχανή enduro πάει να πέσει και κάθεσαι επάνω της. Το πόδι είναι σε τέτοια θέση που ευνοεί το γρήγορο σήκωμα σώματος και τέντωμα του ποδιού έτσι ώστε να κρατήσει αντίσταση.
Μηχανή street/naked πάει να πέσει και κάθεσαι πάνω της. Το πόδι και το σώμα είναι σε θέση "ς" όπου είναι κατά πολύ δυσκολότερο να σηκωθείς να τεντώσεις πόδι ακριβώς κάτω απο την μηχανή και να στηρίξεις μάλιστα και ενα μεγαλύτερο βάρος.
Gandalf