ο εγκεφαλος λοιπον κοριτσια και κυριοι...αυτο το διαβολικο μαυρο κουτι ολοκληρωμενων κυκλωματων που εχει καθε μηχανακι και κανει την ζωη μας ευκολοτερη, η δυσκολοτερη υπο συνθηκες...
απο τον ανωτερω διαολο λοιπον,εξαρταται το πλειστον των λειτουργειων των αγαπητων μας μηχανακιων,με βασικες αυτες της αναφλεξης και της τροφοδοσιας ,με τις οποιες και θα ασχοληθουμε σημερα,μια και το θεμα με τα commanders εχει ξεφυγει κομματι...
πως λειτουργει λοιπον...(στις μοτοσυκλεττες)...
καθε μοτοσυκλεττα εχει συγκεκριμενους αισθητηρες ,απο τους οποιους ο εγκεφαλος παιρνει δεδομενα κι αναλογως ρυθμιζει καυσιμο και αναφλεξη...
οι βασικοι αισθητηρες ειναι οι εξης...
θεσεως στροφαλου,θεσεως εκκεντροφορου,πιεσης αερα εισαγωγης,θερμοκρασιας αερα εισαγωγης,θερμοκρασιας ψυκτικου υγρου,ατμοσφαιρικης πιεσης,θεσεως πεταλουδας σωματων ψεκασμου,γωνιας κλισεως της μοτοσυκλεττας,σχεσης ταχυτητας κιβωτιου...
ο εγκεφαλος λειτουργει σε δυο Modes...delta-n και aplha-n...
το πρωτο αφορα τα μικρα φορτια (ανοιγματα γκαζιου) και το δευτερο τα μεγαλα...
ο εγκεφαλος περιλαμβανει στανταρ βασικους χαρτες τροφοδοσιας και αναφλεξης για καθε mode,με δυνατοτητα προσαρμογης τους με βαση τα εκαστοτε δεδομενα που λαμβανει απο τους αισθητηρες...
επειδη λοιπον δεν λειτουργει με στανταρ δεδομενα,δουλευει σχεδον μονιμα ως open loop(ανοιχτος βρογχος)...
το "σχεδον" αφορα τις μοτοσυκλεττες που ειναι για την ευρωπαικη αγορα και περιλαμβανουν ,εκτος των αλλων,και αισθητηρα λαμδα ο οποιος "διαβαζει" τα προϊοντα της καυσης...
αυτος ο λαμδα ειναι narrow band (μικρου ευρους) και αντιλαμβανεται πολυ μικρες διαφορες που κυμαινονται συνηθως μεταξυ 14,3/1 εως 15/1(αναλογια αερα-καυσιμου),πολυ κοντα δηλαδη στην στοιχειομετρικη αναλογια (14.7/1) που ειναι και η αναλογια αερα-καυσιμου για την πληρη καυση...
σε αυτη την περιπτωση λοιπον,ο εγκεφαλος δουλευει σε closed loop(κλειστου βρογχου) περιβαλλον,δηλαδη παιρνει δεδομενα μονο απο τον λαμδα...
μιλαμε βεβαια μονο για παρα πολυ μικρα ανοιγματα γκαζιου και χαμηλες στροφες και σε ορισμενες περιπτωσεις και στο ρελαντι...
ο λογος υπαρξης του εχει να κανει με τις προδιαγραφες ρυπων που πρεπει να πληρουν οι μοτοσυκλεττες της ευρωπαϊκης αγορας...
αυτη ειναι ,με πολυ απλα λογια,η θεωρια αναφορικα με την λειτουργια του εγκεφαλου...
το πρακτικο μερος,καθως και η παρεμβαση με εξωτερικα plug n play τσιβιτζιλικια,οπως *****, θα ακολουθησει σε λιγακι...εκει θα πεσει το μεγα γελιο...![]()
stay tuned...![]()