Αν και μάλλον διυλίζω τον κώνωπα... αλλά με τρώει...![]()
Ρύθμισα σήμερα βαλβίδες στο μηχανάκι (Bros) και μου δημιουργήθηκε η εξής απορία:
Δεδομένα
α. οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν μεγαλύτερο διάκενο γιατί θερμαίνονται περισσότερο από τις αντίστοιχες της εισαγωγής και επομένως διαστέλλονται περισσότερο.
β. στα V-2 μηχανάκια με συμβατική τοποθέτηση του κινητήρα (όχι δλδ όπως στα Moto Guzzi) υπάρχει ένα θέμα με την ψύξη του πίσω κυλίνδρου επειδή είναι πίσω και το νερό (για υδρόψυκτα, σε αερόψυκτα τα πράγματα είναι προφανώς χειρότερα) περνάει πρώτα από τον μπροστά κύλινδρο, γι' αυτό το λόγο (διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων) έχει και διαφορετικά ζιγκλέρ.
Η ερώτηση τώρα είναι η εξής:
Αφού ο πίσω κύλινδρος είναι θερμότερος δεν συνεπάγεται ότι και οι βαλβίδες θα διασταλλούν λίιιγο περισσότερο και επομένως θα θέλουν ελάχιστα μεγαλύτερο διάκενο;
Ίσως αυτή η διαφορά να είναι αμελητέα σχετικά με το όριο ανοχών που δίνει ο κατασκευαστής (για το Bros είναι +-0,02mm, με διάκενα 0,15, 0,20) αλλά δεν θα ήταν προτιμότερο να ρυθμίζουμε τις βαλβίδες του πίσω κυλίνδρου έτσι ώστε το φίλλερ να περνάει λίγο πιο εύκολα σε σχέση με του μπροστά;
Ή η αυτή η διαφορά θερμοκρασίας προκαλεί τόσο μικρή διαφορά στην διαστολή της βαλβίδας ώστε να μην χρειάζεται πρακτικά να ασχοληθούμε; (γιατί πχ η διαφορά μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής είναι αρκετά σημαντική στην πράξη)
Ευχαριστώ!