Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 15

Θέμα: Διάκενα βαλβίδων - V-2 - διαφορά μεταξύ κυλίνδρων

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της georgio
    Εγγραφή
    01/07/2008
    Μηνύματα
    1.215

    Διάκενα βαλβίδων - V-2 - διαφορά μεταξύ κυλίνδρων

    Αν και μάλλον διυλίζω τον κώνωπα... αλλά με τρώει...

    Ρύθμισα σήμερα βαλβίδες στο μηχανάκι (Bros) και μου δημιουργήθηκε η εξής απορία:

    Δεδομένα
    α. οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν μεγαλύτερο διάκενο γιατί θερμαίνονται περισσότερο από τις αντίστοιχες της εισαγωγής και επομένως διαστέλλονται περισσότερο.
    β. στα V-2 μηχανάκια με συμβατική τοποθέτηση του κινητήρα (όχι δλδ όπως στα Moto Guzzi) υπάρχει ένα θέμα με την ψύξη του πίσω κυλίνδρου επειδή είναι πίσω και το νερό (για υδρόψυκτα, σε αερόψυκτα τα πράγματα είναι προφανώς χειρότερα) περνάει πρώτα από τον μπροστά κύλινδρο, γι' αυτό το λόγο (διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων) έχει και διαφορετικά ζιγκλέρ.

    Η ερώτηση τώρα είναι η εξής:

    Αφού ο πίσω κύλινδρος είναι θερμότερος δεν συνεπάγεται ότι και οι βαλβίδες θα διασταλλούν λίιιγο περισσότερο και επομένως θα θέλουν ελάχιστα μεγαλύτερο διάκενο;
    Ίσως αυτή η διαφορά να είναι αμελητέα σχετικά με το όριο ανοχών που δίνει ο κατασκευαστής (για το Bros είναι +-0,02mm, με διάκενα 0,15, 0,20) αλλά δεν θα ήταν προτιμότερο να ρυθμίζουμε τις βαλβίδες του πίσω κυλίνδρου έτσι ώστε το φίλλερ να περνάει λίγο πιο εύκολα σε σχέση με του μπροστά;
    Ή η αυτή η διαφορά θερμοκρασίας προκαλεί τόσο μικρή διαφορά στην διαστολή της βαλβίδας ώστε να μην χρειάζεται πρακτικά να ασχοληθούμε; (γιατί πχ η διαφορά μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής είναι αρκετά σημαντική στην πράξη)

    Ευχαριστώ!

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της sernodas2
    Εγγραφή
    07/05/2010
    Μηνύματα
    503
    νομιζω πως το +-ο.ο2 σε καληπτη,την ιδια κουβεντα ειχαμε με ενα φιλο μηχανικο πριν καιρο(σοβαρο μηχανικο,οχι του σφυροκαλεμου)κ καταληξαμε πως η διαφορα θερμοκρασια μεταξη εμπρος κ πισω κυλινδρου ειναι τοση , που δεν επιρεαζουν τι διαστολη των μεταλων,μου το ειχε εξηγηση με βαση το τι μεταλο ειναι, θερμοκρασιες κ σημπεριφορα του μεταλου...
    δλδ με λιγα λογια η μπακαλιστικα η διαφορα θερμοκρασια δεν ειναι τοση μεγαλη ωστε να επιρεαζει το μεταλο της βαλβιδας.
    οσο για τη διαφορα βαλβιδων εισαγωγεις κ εξαγωγεις ειναι μεγαλη γιατι εχουμε κ μεγαλη διαφορα θερμοκρασια..στην εισαγωγη μπενει φρεσκος αερας κ μιγμα αρα χαμηλες θερμοκρασιες,ενω στιν εξαγωγη καυσαερια απο την καυση,αρα μεγαλητερες θερμοκρασιες,οποτε εκει εχουμε οντως διαφορα θερμοκρασιας,πολυ μπακαλιστικα στα λεω....

  3. #3
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    μΕ αρέσει που οι σκεπτόμενοι άνθρωποι βαριούνται να σκεφτούν ...



    Ποια περίπου είναι η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα και ποια η διαφορά στις θερμοκρασίες μεταξύ των 2 κυλίνδρων ..???
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  4. #4
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της georgio
    Εγγραφή
    01/07/2008
    Μηνύματα
    1.215
    Η θερμοκρασία του κινητήρα είναι περίπου 85 βαθμοί ας πούμε (σε νορμάλ λειτουργία όχι να πήζει 20 Ιουλίου στην Πατησίων).
    Η διαφορά μεταξύ των δύο κυλίνδρων δεν ξέρω πόση είναι, αλλά είναι τόση ώστε να έχουμε διαφορετική καύση του μίγματος και επομένως να χρειαζόμαστε διαφορετικά ζιγκλέρ και βελόνα και διαφορετική ρύθμιση στη βίδα αέρα.

    Επίσης, δεν ξέρω αν η διαστολή των βαλβίδων είναι γραμμική για το φάσμα θερμοκρασιών που μας ενδιαφέρει (γραμμική εννοώ όσο->τόσο, όχι γραμμική με την έννοια του ότι είναι ένα μακρόστενο αντικείμενο και αυξάνει το μήκος του -που προφανώς είναι).

    Γιατί από τους 25 (κρύος κινητήρας) στους 85 είναι μια διαφορά 60 βαθμών. Στους 60 αυτούς βαθμούς η βαλβίδα (εισαγωγής) έχει μακρύνει κατά 0,15mm που σημαίνει ότι ανά 4 βαθμούς μεγαλώνει 0,01mm.
    Επομένως για να βγει εκτός των ορίων πρέπει να έχουμε διαφορά τουλάχιστον 8 βαθμών μεταξύ των δύο κυλίνδρων. Έχουμε; Μου φαίνεται μεγάλη η διαφορά, συν ότι μπορεί στο διάστημα 85-95 η βαλβίδα να μην διαστέλλεται με τον ίδιο ρυθμό αλλά με μικρότερο.

    Πέραν αυτών, όταν όμως βρισκόμαστε σε υψηλότερες θερμοκρασίες από τους 85; Το μηχανάκι κινείται σε πόλη και από τώρα μέχρι το Σεπτέμβριο στη χώρα που ζούμε ανεβάζει θερμοκρασία. Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη όταν η θερμοκρασία κινητήρα είναι στους 95-100 βαθμούς;

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της TOLISTOLAROS
    Εγγραφή
    05/04/2008
    Μηνύματα
    1.386
    Αρχικά δημιουργήθηκε από georgio
    Η θερμοκρασία του κινητήρα είναι περίπου 85 βαθμοί ας πούμε (σε νορμάλ λειτουργία όχι να πήζει 20 Ιουλίου στην Πατησίων).
    Η διαφορά μεταξύ των δύο κυλίνδρων δεν ξέρω πόση είναι, αλλά είναι τόση ώστε να έχουμε διαφορετική καύση του μίγματος και επομένως να χρειαζόμαστε διαφορετικά ζιγκλέρ και βελόνα και διαφορετική ρύθμιση στη βίδα αέρα.

    Επίσης, δεν ξέρω αν η διαστολή των βαλβίδων είναι γραμμική για το φάσμα θερμοκρασιών που μας ενδιαφέρει (γραμμική εννοώ όσο->τόσο, όχι γραμμική με την έννοια του ότι είναι ένα μακρόστενο αντικείμενο και αυξάνει το μήκος του -που προφανώς είναι).

    Γιατί από τους 25 (κρύος κινητήρας) στους 85 είναι μια διαφορά 60 βαθμών. Στους 60 αυτούς βαθμούς η βαλβίδα (εισαγωγής) έχει μακρύνει κατά 0,15mm που σημαίνει ότι ανά 4 βαθμούς μεγαλώνει 0,01mm.
    Επομένως για να βγει εκτός των ορίων πρέπει να έχουμε διαφορά τουλάχιστον 8 βαθμών μεταξύ των δύο κυλίνδρων. Έχουμε; Μου φαίνεται μεγάλη η διαφορά, συν ότι μπορεί στο διάστημα 85-95 η βαλβίδα να μην διαστέλλεται με τον ίδιο ρυθμό αλλά με μικρότερο.

    Πέραν αυτών, όταν όμως βρισκόμαστε σε υψηλότερες θερμοκρασίες από τους 85; Το μηχανάκι κινείται σε πόλη και από τώρα μέχρι το Σεπτέμβριο στη χώρα που ζούμε ανεβάζει θερμοκρασία. Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη όταν η θερμοκρασία κινητήρα είναι στους 95-100 βαθμούς;
    Δεν είναι πάντα απαραίτητο διαφορετικό ζιγκλέρ-βελόνα-ρύθμιση μίγματος.Σίγουρα υπάρχει διαφορά αλλά δεν χρειάζεται στην πράξη.Εδώ αγωνιστικά V2 ίδιο ζιγκλέρ φοράνε μπρος πίσω,είτε τρέχουν με φιλτροκούτι είτε χωρίς.Δε λέω ότι είναι λάθος,αλλά μην τρελαίνεσαι,δε θα δεις διαφορά.
    Ούτε μπορεί κανείς να σου πει με σιγουριά πόσο ζεστότερος δουλεύει ο πίσω κύλινδρος.
    Αν βέβαια θες λεπτομέρεια,τότε ακόμα και τα 4κύλινδρα έχουν διαφορά στις θερμοκρασίες(1,4 δροσερότεροι από τους 2,3) οπότε πρέπει να τους σετάρεις ξεχωριστά.
    Αλλά τότε περισσότερο θα σκαλίζεις παρά θα βολτάρεις...

  6. #6
    Αρχικά δημιουργήθηκε από georgio

    Στους 60 αυτούς βαθμούς η βαλβίδα (εισαγωγής) έχει μακρύνει κατά 0,15mm που σημαίνει ότι ανά 4 βαθμούς μεγαλώνει 0,01mm.
    πως ακριβως προεκυψε αυτη η παραδοχη?
    frankly my dear, i dont give a damn...

  7. #7
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Αρχικά δημιουργήθηκε από georgio
    Η θερμοκρασία του κινητήρα είναι περίπου 85 βαθμοί ας πούμε (σε νορμάλ λειτουργία όχι να πήζει 20 Ιουλίου στην Πατησίων).
    Η διαφορά μεταξύ των δύο κυλίνδρων δεν ξέρω πόση είναι, αλλά είναι τόση ώστε να έχουμε διαφορετική καύση του μίγματος και επομένως να χρειαζόμαστε διαφορετικά ζιγκλέρ και βελόνα και διαφορετική ρύθμιση στη βίδα αέρα.

    Επίσης, δεν ξέρω αν η διαστολή των βαλβίδων είναι γραμμική για το φάσμα θερμοκρασιών που μας ενδιαφέρει (γραμμική εννοώ όσο->τόσο, όχι γραμμική με την έννοια του ότι είναι ένα μακρόστενο αντικείμενο και αυξάνει το μήκος του -που προφανώς είναι).

    Γιατί από τους 25 (κρύος κινητήρας) στους 85 είναι μια διαφορά 60 βαθμών. Στους 60 αυτούς βαθμούς η βαλβίδα (εισαγωγής) έχει μακρύνει κατά 0,15mm που σημαίνει ότι ανά 4 βαθμούς μεγαλώνει 0,01mm.
    Επομένως για να βγει εκτός των ορίων πρέπει να έχουμε διαφορά τουλάχιστον 8 βαθμών μεταξύ των δύο κυλίνδρων. Έχουμε; Μου φαίνεται μεγάλη η διαφορά, συν ότι μπορεί στο διάστημα 85-95 η βαλβίδα να μην διαστέλλεται με τον ίδιο ρυθμό αλλά με μικρότερο.

    Πέραν αυτών, όταν όμως βρισκόμαστε σε υψηλότερες θερμοκρασίες από τους 85; Το μηχανάκι κινείται σε πόλη και από τώρα μέχρι το Σεπτέμβριο στη χώρα που ζούμε ανεβάζει θερμοκρασία. Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη όταν η θερμοκρασία κινητήρα είναι στους 95-100 βαθμούς;
    Αλλο η θερμοκρασία του ψυκτικού κι αλλη του κινητήρα και συγκεκριμένα της βαλβίδας.
    Καμμία σχέση δεν εχουν!
    Εχεις κάνει μερικές παραδοχές που δεν στέκουν.

    edit: με πρόλαβε ο ορκωτός!
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  8. #8
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Ότι το ήξερα, το ήξερα ..

    (αλλά τυγχάνω άνθρωπος υψηλών αντοχών και χαμηλών αντιστάσεων...)


    Το ότι το ψυκτικό υγρό έχει θερμοκρασία 85 βC μας κάνει να συμπεραίνουμε ότι αυτή η θερμοκρασία επικρατεί και στα στελέχη των βαλβίδων ..???

    (και τα καυσαέρια στην έξοδό τους έχουν μέση θερμοκρασία 77 βC, αλλά ξεκινάνε από 820 βC..)



    edit: Με πρόλαβε ο Σαπίλας που τον πρόλαβε ο Ορκωτός ..
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της georgio
    Εγγραφή
    01/07/2008
    Μηνύματα
    1.215
    Ok, οπότε γυρίζουμε εκεί που είμασταν και πριν: υπάρχει διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ των δύο κυλίνδρων αλλά δεν ξέρουμε πόση. Και δεν ξέρουμε πόσο σημαντική είναι αυτή ώστε να επηρεάσει τη διαστολή των βαλβίδων και επομένως να θέλουμε μικροδιαφορές στη ρύθμιση.

    Οι παραπάνω παραδοχές ήταν αυθαίρετες, ένα μοντέλο προσπαθώ να φτιάξω.

    Καμιά ιδέα;

  10. #10
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από georgio
    ένα μοντέλο προσπαθώ να φτιάξω.
    Καμιά ιδέα;
    Σκλεναρίκοβα ...!!!
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της georgio
    Εγγραφή
    01/07/2008
    Μηνύματα
    1.215
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Σκλεναρίκοβα ...!!!
    ναι... αυτό ακριβώς...

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Αρχικά δημιουργήθηκε από georgio
    ναι... αυτό ακριβώς...
    Ρε συ, ειλικρινά δεν κατάλαβα τι μοντέλο (και σε ποιο επίπεδο) θέλεις να φτιάξεις ...


    Χώρια που δεν ξέρω αν οι βαλβίδες σ'αυτά το μοτέρ είναι ίδιες με τις μπροστινές...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/08/2008
    Μηνύματα
    127
    δεν ξερω κατα ποσο υπαρχει μεγαλη διαφορα θερμοκρασιας που αναφερεις και ειδικα σε υδροψυκτο μοτερ που δεν επηρρεαζεται απο τον αερα η ψυξη του .στα 2 αεροψυκτα V που εχω ο πισω κυλινδρος παντως δεχεται περισσοτερη ποσοτητα λαδιου . αυτο ειναι κατι που το ειδα οταν μετρησα την πιεση στην αντλια λαδιου .αν εσενα εχει και διαφορετικα ζιγκλερ με αποτελεσμα ο πισω να δεχεται περισσοτερη βενζινη τοτε η ερωτηση σου απαντιεται απο μονη της γιατι περισσοτερη βενζινη= περισσοτερη ψυξη.εκτος αυτου δεν επηρρεαζει τοσο πολυ η οποια διαφορα γιατι ο κατασκευαστης δινει αυτα τα διακενα για ενα ζεστο μοτερ δηλαδη θερμοκρασια λαδιου περιπου 80 βαθμους.εαν τωρα εσυ σκισεις το μοτερ και ανεβασει την θερμοκρασια λαδιου στους 110 σημαινει οτι πρεπει να ξαναρυθμισεις βαλβιδες?? υστερα η διαστολη ,και η ελαστικοτητα ας πουμε που παρουσιαζουν τα μεταλλα στην θερμοκρασια παει μεχρι ενα σημειο αλλιως θα περναμε ενα κομματι μεταλο 5 εκατοστα και αμα το ζεστεναμε αρκετα θα το φταναμε 30 μετρα ολα εξαρτωνται απο τον συντελεστή γραμμικής διαστολής, την θερμοχωρητικοτητα και τι επεξεργασια εχει δεχτει το μεταλλο!!!και λαβε υπ οψιν σου οτι μετα απο συγκεκριμενη επεξεργασια δεν διαστελλεται το μεταλλο περα απο καποια θερμοκρασια πλεον τοσο πολυ οσο διαστελλεται σε χαμηλωτερες θερμοκρασιες .δηλαδη η διαφορα διαστολης αναμεσα στους 100 και 110 βαθμους μπορει να ειναι μη μετρησημη με το φιλλερ αλλα η διαφορα αναμεσα στους 40 και στους 50 βαθμους να ειναι .αυτα τα νουμερα που σου γραφω μην τα περνεις ως δεδομενα απλα παραδειγματα ειναι.
    αν παλι θες μπορεις να βρεις και τους τυπους που αφορουν την θερμικη διαστολη και την θερμοχωρητικοτητα και αφου μαθεις τι κραμα μεταλλου εχει χρησιμοποιηθει για τις βαλβιδες σου και τι επεξεργασια εχει υποστει να υπολογισεις το ποσοστο γραμμικης διαστολης σε συντελεστη με την αυξηση θερμοκρασιας.

  14. #14
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της sernodas2
    Εγγραφή
    07/05/2010
    Μηνύματα
    503
    με λιγα λογια ψαχνουμε γωνια στο δεκαρικο
    (το δεκαδραχμο εεε)



  15. #15
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    13/08/2008
    Μηνύματα
    127
    ΑΚΡΙΒΩΣ!!!!!!!

Παρόμοια θέματα

  1. Διάκενα βαλβίδων για CBF-250
    από johnpan στο forum Honda CBF's
    Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 18/05/2006, 00:45
  2. ΔΙΑΚΕΝΑ ΒΑΛΒΙΔΩΝ
    από EftPap στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 10
    Τελευταίο μήνυμα: 07/03/2006, 15:47
  3. Διάκενα βαλβίδων
    από furious στο forum Honda Africa
    Απαντήσεις: 14
    Τελευταίο μήνυμα: 22/09/2005, 15:40
  4. διαφορα μεταξυ xt 500 και xt 600
    από katsavidi2005 στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 21/03/2005, 00:36
  5. Διακενα βαλβιδων Help ! (CBR 400 AERO μοντ. 1986)
    από Stayros2 στο forum Honda CBR series
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 22/04/2004, 14:09

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF