Μείωση των ορίων ταχύτητας στον αστικό ιστό καθιερώνοντας ζώνες ήπιας κυκλοφορίας και ζώνες ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 και 40 χλμ/ώρα, δημιουργία Master Plan Αστικής Οδικής Ασφάλειας με χρηματοδότηση των ΟΤΑ για τις απαραίτητες παρεμβάσεις, εκπαίδευση τροχονόμων, τοποθέτηση νέων καμερών αστυνόμευσης αλλά και αύξηση των ελέγχων στους δρόμους είναι τα «όπλα» που επιστρατεύει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 9μηνο του 2010 υπήρξε μείωση των νεκρών 14,3%, ωστόσο, παρατηρήθηκε αύξηση του συνόλου των ατυχημάτων κατά 3,2%. Δεν είναι τυχαίο ότι στο σύνολο των ατυχημάτων σημειώθηκε τεράστια αύξηση (72%) σε κατοικημένες περιοχές.
Στοιχεία
Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στο 3ο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας με θέμα «Η Οδική Ασφάλεια στον Αστικό Ιστό» που πραγματοποιήθηκε χθες, Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας. Μάλιστα, το ποσοστό τροχαίων στις κατοικημένες περιοχές είναι πολύ υψηλό στην χώρα μας, περίπου 50%. Ο υφυπουργός Υποδομών, Σπύρος Βούγιας, παρουσίασε τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, για το 9μήνο του 2010 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι όπου διαπιστώνεται:
1. Mείωση των νεκρών από 1.119 σε 959 (-14,3%).
2. Αύξηση 1,8% των βαριά τραυματισθέντων (από 1.321 το 2009 σε 1.345 το 2010).
3. Αισθητή αύξηση, 4,1%, των ελαφρά τραυματισθέντων (από 12.701 σε 13.228).
4. Αύξηση του συνόλου των ατυχημάτων κατά 3,2% και αύξηση του συνόλου των παθόντων κατά 2,6%.
5. Η μεγαλύτερη αριθμητική μείωση των νεκρών σημειώθηκε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (-37) και ακολουθούν η Αττική (-26), η Στερεά Ελλάδα (-23), η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη (-20) και η Πελοπόννησος (-16).
6. Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα σημειώθηκαν στο Λοιπό Οδικό Δίκτυο (41,8%), ακολουθούν οι κατοικημένες περιοχές (28,2%) και το Λοιπό Εθνικό Δίκτυο (21,9%). Τα λιγότερα θανατηφόρα σημειώθηκαν στην Αττική Οδό (0,6%) η οποία είναι ο ασφαλέστερος δρόμος στην Ελλάδα, και ακολουθούν η Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (1,1%) και η Εγνατία Οδός (1,4%).
7. Στο σύνολο των ατυχημάτων, τα περισσότερα συνέβησαν σε μη κατοικημένη περιοχή (5.704), την ημέρα (5.721) και το Σάββατο (2.353).
Πηγή Ημερήσια online
Το ανώτατο όριο ταχύτητας σε δρόμο χαρακτηρισμένο ήπιας κυκλοφορίας είναι 20km/h και προτεραιότητα σε όλες τις περιπτώσεις έχουν οι πεζοί που μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα, εάν βάλεις και ανώτατο όριο τα 30-40km/h τότε το μόνο όχημα καλό και για το περιβάλλον αλλά και για την τσέπη μας θα είναι το κάτωθι
![]()