οσο ειπε ο φιλος απο πανω περιπου 245-260 χλμ με νορμαλ οδηγηση.
οσο ειπε ο φιλος απο πανω περιπου 245-260 χλμ με νορμαλ οδηγηση.
Triumph Tiger 800!
Αλλαγές ταχυτήτων στις πόσες στροφές..; και 6η πορεία με πόσα χλμ..;
Όσο το ανοίγεις τόσο καίει..Από 5L/100km μέχρι 9L/100km...Τι ψάχνετε, στο χέρι του καθενός είναι.
Μέσα στην πόλη η τελευταία μπάρα αναβοσβήνει το νωρίτερο στα 185χλμ και μέχρι 200..Ενώ σε επαρχιακό ή σταθερά στην εθνικη από 6000 μέχρι 7000 στροφές βγάζει πάνω από 240χλμ.Και μπορεί κιάλλο.
Δεν παιζουν ρολο οι στροφες, το ποσο ανοιχτο γκαζι εχεις μετραει.
Το σωστο ειναι να βαζεις την σχεση ταχυτητας που να σου επιτρεπει να εχεις λιγοτερο ανοιχτο το γκαζι, οποτε στα 100km/h καλυτερα να βαζεις 5η ταχυτητα (εκτος αν εισαι 45 κιλα)
Ναι οκ φαντάζομαι μιλάς για το που αλλάζεις τις ταχύτητες και πόσο ανοιχτό το έχεις στην καθαμιά.Εγώ εννοούσα άλλο να ταξιδεύω σταθερά με 150-160 χλμ/ώρα δηλαδή στις 8000+ στροφές και άλλο με 115-135 που είναι από 6000 μέχρι 7000(για την έκτη μιλάω πάντα).. Εγώ βλέπω διαφορά στην κατανάλωση πάντως, δεν ξέρω.
στην πολη βλεπω 180Κμ, αλλα δεν αφηνω την ρεζερβα να αναψει.
Μολις φτασει τελευταια γραμμουλα, το γεμιζω.
Το πόσο ανοιχτό έχεις το γκάζι..εε; .. θα το δοκιμάσω...
Ναι, μη δινεις βαση στις στροφες, αν εισαι βαρυς βαζε μια σχεση κατω απ οτι νομιζεις. (πρεπει να εχεις ελαφρυ χερι) αρκετες στροφες δηλαδη αλλα θα χρειαζεται λιγο γκαζι, δε θα ζοριζεταιΑρχικά δημιουργήθηκε από dgritis
Το πόσο ανοιχτό έχεις το γκάζι..εε; .. θα το δοκιμάσω...
Τα δικα μου τα νουμερα πχ τα εκανα μεσα στην πολη τα μισα κ εθνικη τα αλλα μισα, ειμαι 135 κιλα κ ολα τα εκανα με δευτερο ατομο. 200++ κιλα φορτιο στην μηχανη δηλαδη !!!
ναι κατάλαβα τι λες... θα το δοκιμάσω...
ο κινητηρας εχει 4 πιστονια τα οποια πηγαινουν πανω κατω. Αυτα τα κακομοιρα μονο αυτο ξερουν να κανουν. Ανεβαζεις στροφες στο μοτερ, αυτα πηγαινουν γρηγοροτερα με αποτελεσμα να χρειαζονται περισσοτερο καυσιμο. Ουτε καν ξερουν τί ειναι κιβωτιο ταχυτητων.
Επομενως η καταναλωση του μοτερ εξαρταται ΜΟΝΟ απο τις στροφες του.
Εδω περα ερχεται ο ανθρωπος που ειναι διαολου καλτσα και βαζει το κιβωτιο ταχυτητων μεσα στο παιχνιδι, οχι για να μειωσει την καταναλωση του ''μοτερ'', αλλα για να αυξησει την αποσταση που θα διανυσει η μηχανη με μια ποσοτητα καυσιμου. Δηλ ''διαχειριζεται καλυτερα το καυσιμο''.
Ετσι λοιπον για να ανεβεις μια ανηφορα αρκει η 1η σχεση και 5000 rpm (ας πουμε), ενω αν εβαζες 3η θα ηθελες 7000 rpm.
Αρα το κιβωτιο σε βοηθησε να διανυσεις μια αποσταση (την ανηφορα) με οσο το δυνατον χαμηλοτερες στροφες.
Και επειδη οι στροφες ειναι αυτες που ρυθμιζουν την ορεξη του κινητηρα, σου εκανε οικονομια καυσιμου.
Αρα φρασεις του τυπου ''κατεβασε μια σχεση κατω κι ας εχεις παραπανω στροφες'' ειναι λαθος.
Οταν οδηγουμε οικονομικα βαζουμε την μεγαλυτερη δυνατη σχεση στο κιβωτιο (αν μας επιτρεπει το εκαστοτε κομματι του δρομο), για να αναγκασουμε το μοτερ να δουλεψει σε χαμηλοτερες στροφες (δηλ να καψει λιγοτερο).
Ελπιζω να γινομαι κατανοητος![]()
Λογω των δύσκολων καιρών που διανύουμε, επανέρχομαι με μια νεα μέτρηση... λοιπόν, 255χλμ από τα οποία 120χλμ Αθηνα-Οινοφυτα με επιστροφη και τα υπόλοιπα Γρ. Λαμπράκη-Εθνικη με την μέση κίνηση που έχουν αυτοί οι δρόμοι έβαλα 14,21 lt!!! είχα ακόμα 2.79lt !!! Δηλαδή 5,58 lt/100..!!!! Το μηχανάκι έχει 38.000 χλμ
Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Οταν οδηγουμε οικονομικα βαζουμε την μεγαλυτερη δυνατη σχεση στο κιβωτιο (αν μας επιτρεπει το εκαστοτε κομματι του δρομο), για να αναγκασουμε το μοτερ να δουλεψει σε χαμηλοτερες στροφες (δηλ να καψει λιγοτερο).
Ελπιζω να γινομαι κατανοητος![]()
Βγαλε την 1-2-3 σχεση για να... καις λιγοτερο...![]()
Οι στροφες δεν παιζουν κανεναν ρολο,
Ταξιδι με 80 km/h και 6η σχεση στις 3.000 στρ/ω (προκυπτει απο τα δεδομενα γκαζι στο 70%) ή...
Ταξιδι με 80 km/h και 5η σχεση στις 5.000 στρ/ω ? (προκυπτει απο τα δεδομενα γκαζι στο 30%)
Σαφως το δευτερο
-----------------------------
Αυτα που λες για τα πιστονια κ οτι "δεν ξερουν" ειναι... οτι να ναι.
Κ στην κατηφορα ανεβοκατεβαινουν τα πιστονια αλλα δεν κανουν καθολου καυση οταν ρολαρεις, οταν ανεβαινεις ανηφορα κανουν καυσεις, αν ανεβεις ξανα την ΙΔΙΑ ανηφορα με δευτερο ατομο, θα κανουν ΑΚΟΜΑ μεγαλυτερες καυσεις. (και οι 3 περιπτωσεις οι ιδιες στροφες/ωρα)
Ξερεις γιατι θα καιει παραπανω με τις ιδιες στροφες ?
Γιατι θα ανοιγεις περισσοτερο το γκαζι για να μεινει στις ιδιες στροφες![]()
Σε γενικες γραμμες, οταν πιεζεις την μηχανη να κινηθει με πολυ λιγες στροφες, μονο οικονομια δεν κανεις, ο λογος ειναι γιατι "προσομοιωνεις" μια κατασταση μεγαλου φορτιου για το μοτερ. (μεσω των γραναζιων στο κιβωτιο).
Δηλαδη για να κινηθει, πρεπει να εχεις το γκαζι στο 80% πχ, ενω με μια σχεση κατω κ περισσοτερες στροφες, θα χρειαζοταν ΜΟΝΟ το 20%.
(Το ιδιο ακριβως ισχυει και στο στρωσιμο, αν το δουλευεις μεχρι τις 4.000 στροφες και 6η στην αρχη... παιζει κ να το παρεις στο χερι, ειναι σαν να το βαζεις να τραβαει νταλικα)
Ρε μαλακες πραγματικα, πως ειναι δυνατον μονο εγω να τα ξερω αυτα...![]()
1ον αφηστε τη παναγια ησυχη
η αυτονομια παραμενει το ιδιο για μενα απο 280-310 χλμ hornet 2009 και με μπαγκαζιερα
Πανοπτικε αν ανοιξεις το γκαζι της μηχανης σου στο 70%, ο,τι ταχυτητα και να εχεις μεσα, αυτη θα φτασει στο 70% του max των στροφων της (ελπιζω να ειναι γραμμικο) . (Και ας πουμε οτι εχεις την επαρκουμενη ροπη). Αυτο που θα αλλαξει ειναι ποση ωρα θα παρει για να ανεβασει στροφες.
Εσυ κολλας στο μεταβατικο σταδιο ανοιγμα γκαζιου- μεχρι να ανεβει στις αντιστοιχες στροφες το μοτερ.
Αν εσυ ανοιγεις τερμα γκαζι με 6η και 40Km/h, εννοειται οτι θα ψεκαζει αβερτα βενζινη μεχρι να ανεβουν οι στροφες.
Ετσι λοιπον ξαναλεω θετοντας το διαφορετικα, κρατας την υψηλοτερη δυνατη σχεση στο κιβωτιο ετσι ωστε να λειτουργει το μοτερ με λιγοτερες στροφες οταν το ανοιγμα του γκαζιου σου εχει δωσει το max των στροφων που μπορει (το οποιο εννοειται οταν κανεις τετοιους υπολογισμους αλλα τελος παντων)
Και ναι στην κατηφορα ο,τι ταχυτητα και να βαλεις το ρελαντι θα εχει δωσει το max των στροφων του δηλ 1400 rpm σε αυτο που οδηγας εσυ, αρα για να κανεις οικονομια βαζεις την μεγαλυτερη ταχυτητα που εχεις (τωρα αν η κατηφορα ειναι μικρη και βαλεις 6η, πιθανον να σου σβησει, αλλα εγραψα παραπανω προϋποθεση ειναι να εχει ο κινητηρας την απαραιτητη ροπη για να γυρισει τον τροχο. Αν δεν την εχει κατεβαζεις ταχυτητα. Αν δεν την εχει ουτε αυτη ξανακατεβαζεις)
Για αυτο που λες με την ανηφορα και το δικαβαλο: Αν εσυ την δευτερη φορα δινοντας περισσοτερο γκαζι, το μοτερ δεν ανεβαζει στροφες σημαινει οτι δεν εχεις ροπη, αλλα κακως εχεις τοσο μεγαλη ταχυτητα για αυτη την ανηφορα. Αρα καις δυσαναλογα περισσοτερο για το ατομο που κουβαλας.
Και δεν το καταλαβαινω αυτο με εσενα. Απο τοτε που γραφτηκες για τελευταια φορα στο φορουμ, εχεις αλλαξει τελειως υφος γραφης. Μιλας σε ολους λες και ειναι τιποτα αλητακια. Την λες και απο πανω με ασχημο τροπο και το παιζεις καπως. Γιατι?
Και γιατι να το... πουμε δηλαδη, αφου δεν την εχεις κ ΑΥΤΟ ειναι που παιζει ρολο στην καταναλωση.Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Πανοπτικε αν ανοιξεις το γκαζι της μηχανης σου στο 70%, ο,τι ταχυτητα και να εχεις μεσα, αυτη θα φτασει στο 70% του max των στροφων της [..] (Και ας πουμε οτι εχεις την επαρκουμενη ροπη) [..]
Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Για αυτο που λες με την ανηφορα και το δικαβαλο: Αν εσυ την δευτερη φορα δινοντας περισσοτερο γκαζι, το μοτερ δεν ανεβαζει στροφες σημαινει οτι δεν εχεις ροπη, αλλα κακως εχεις τοσο μεγαλη ταχυτητα για αυτη την ανηφορα. Αρα καις δυσαναλογα περισσοτερο για το ατομο που κουβαλας.
Την δευτερη φορα μπορει να ανεβαζει τις ιδιες στροφες, κ απλως να χρειαζεται το διπλασιο γκαζι για να τις κραταει.
Αν κοιτας τις στροφες (που ΜΟΝΟ αυτες παιζουν ρολο οπως λες) νομιζεις οτι ολα ειναι οκ... Και πετας βενζινη στα σκουπιδια.
Ρε φιλε πραγματικα, ποιο απλα δεν γινεται να το εξηγησω... Λυπαμαι.
Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Οταν οδηγουμε οικονομικα βαζουμε την μεγαλυτερη δυνατη σχεση στο κιβωτιο (αν μας επιτρεπει το εκαστοτε κομματι του δρομο), για να αναγκασουμε το μοτερ να δουλεψει σε χαμηλοτερες στροφες (δηλ να καψει λιγοτερο).
Ελπιζω να γινομαι κατανοητος
Χαιρω πολυ, κ λιγο να το ανοιξεις παλι θα καιει πολυ, εδω ομως λες αλλο:Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Αν εσυ ανοιγεις τερμα γκαζι με 6η και 40Km/h, εννοειται οτι θα ψεκαζει αβερτα βενζινη μεχρι να ανεβουν οι στροφες.
Τελικα παιζουν ρολο ΜΟΝΟ οι στροφες ή οχι...?Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Επομενως η καταναλωση του μοτερ εξαρταται ΜΟΝΟ απο τις στροφες του.
Πιστευω ειναι καλυτερο να λεμε, οτι σε απασχολει ΜΟΝΟ το γκαζι.
Ολα τα υπολοιπα προκυπτουν απ αυτο. (χαμηλες στροφες & μεγαλη σχεση ταχυτητας φυσικα)![]()
Υγ. Γενικως οταν γραφετε για θεματα που ΔΕΝ γνωριζετε, μην εισαστε τοσο απολυτοι, μπορει να διαβασει καποιος -πιο- ασχετος (απο το google πχ) λανθασμενες πληροφοριες.
Ενα "νομιζω οτι" ειναι αρκετο
(αυτος ειναι κ ο λογος που ταραζομαι κ απανταω αποτομα)