Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 18

Θέμα: Ελατήρια

  1. #1

    Ελατήρια

    Το Fazer είναι ΠΟΛΥ μαλακό από μαμά. Τέρμα προφόρτιση εμπρός και τερματίζει το πιρούνι στα φρένα (έβαλα ζιπάκι στο καλάμι και το είδα), τέρμα προφόρτιση πίσω και κάθεται... ΟΚ δεν μέτρησα πόσο, αλλά σαφώς πάνω από τα τρία εκατοστά που είναι το θεωρητικό βέλτιστο με αναβάτη.

    Πάω λοιπόν προχτές σε ένα μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας, επισκευάζει αναρτήσεις. Ζητάω ελατήρια και σέρβις στο αμορτισέρ. Αλλά ζητάω να διαλέξω εγώ σκληρότητες. Δεν γίνεται αυτό λέει, ότι δίνει η Hyperpro. Γραμμικά ελατήρια; Δεν έχει η Hyperpro. Άλλη εταιρία; Δεν έχω. Η Ηyperpro όμως βγάζει 4 γραμμικά μπροστινά από 8.5 ως 10 N/mm, τα βρήκα σε online κατάλογο σήμερα, δεν έπρεπε να το ξέρει, να μου πει έστω, "παραγγέλνω, αν το αποφασίσεις άσε μιά προκαταβολή"...

    Πάω WP σήμερα, εμπρός έχει μία σκληρότητα 85Ν/cm, προοδευτικό. Πίσω έχει να διαλέξεις, αλλά δεν θυμάμαι να ρώτησα αν είναι προοδευτικό ή όχι, αφού όμως διαλέγεις σκληρότητα τουλάχιστον κάτι είναι. Ρωτάω, 43άρι μπροστινό, λογικά οτιδήποτε μπαίνει σε αυτή τη διάμετρο και έχει το σωστό μήκος, δεν μας κάνει; Υποτίθεται ότι παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο... Γραμμικά εμπρός; Περιμένω τηλέφωνο... edit: Τα πίσω είναι όλα γραμμικά τελικά.

    Δίπλα είναι μοτοδυναμική, ρωτάω για ohlins. Εμπρός έχει δύο σκληρότητες προοδευτικά 85 και 90 (λογικά Ν/cm), πίσω ένα ελατήριο άγνωστης σκληρότητας. Και μου λέει το παλικάρι, "το πιθανότερο είναι πάντως ότι το ελατήριο δεν θα συνεργάζεται σωστά με το αμορτισέρ σου". Μα... είναι ρυθμιζόμενο σε συμπίεση και επαναφορά, οπότε θεωρητικά, το φέρνεις όπου χρειάζεται να είναι. "Ναι αλλά άλλο το οhlins αμορτισέρ που είναι φτιαγμένο για να συνεργάζεται με το ελατήριο θα δουλεύει καλύτερα". Σαφώς γαμώτο μου, αλλά δεν θέλω να σκάσω ένα χιλιάρικο για ανάρτηση... Να στηρίξω σωστά το μηχανάκι θέλω! Αυτό το "άγνωστη σκληρότητα" στο ελατήριο, η κορυφαία εταιρία πως το πουλάει; Επίσης δεν υπάρχει πιά αμορτισέρ ohlins για το fazer πρώτης γενιάς, μου είπε... (μετά από έρευνα στο ίντερνετ είδα ότι μπαίνει και του FJR1300, έχω ελπίδες) edit: Μετά από ψάξιμο σε σουδό retailer, είδα ότι το στάνταρ πίσω ελατήριο είναι στα 85Ν, πιο σκληρό από το "μαμά" Yamaha, αλλά πάλι πολύ μαλακό για εμένα.

    Και κάνω -ίσως ρητορική- ερώτηση... Έξω, που σου λένε όταν παραγγέλνεις ανάρτηση να γράψεις αν θέλεις γραμμικό ή προοδευτικό και πόσα κιλά είσαι για να σου δώσουν τα σωστό ελατήρια, είναι βλάκες και εδώ έχουμε "ότι έβγαλε η εταιρία"; Ξέρουν από την εταιρία αν εγώ είμαι 50 ή 100 κιλά; Ξέρουν αν θα πάω βόλτα μόνος ή με δεύτερο άτομο και φόρτωμα τίγκα; Προφανώς και δεν καλύπτει όλες τις χρήσεις ΕΝΑ ελατήριο, αλλιώς δεν θα υπήρχε πουθενά επιλογή. Θα σκάσω...

    Ευγενέστατοι όλοι οι άνθρωποι που μίλησα, δεν κάνω πλάκα με αυτό. Με το αποτέλεσμα της κουβέντας είναι που απορώ. Ένιωθα περίεργος που ζητούσα κάτι πολύ συγκεκριμένο και όχι "ότι προτείνει..."!

    Επίσης, τι ρατσισμός είναι αυτός με τα γραμμικά ελατήρια; Θα μου πείτε, σε χαλάει η άνεση του προοδευτικού; Όχι. Αλλά Χριστούγεννα του 2009, στους ορεινούς στην Αγιά στη Λάρισα, μόλις τα είχα βάλει και βλαστήμησα την ώρα και τη στιγμή που τα έβαλα οδηγώντας βράδυ. Φρένα, ο προβολέας κάτω λόγω των μαλακών σπειρών και η στροφή άφαντη. Λογικά, το γραμμικό θα χάνει σε άνεση, αλλά θα συμπιέζεται λιγότερο στα φρένα. Ομοίως και στα track days... Επίσης -νομίζω- η πιο αργή μεταφορά βάρους προς τα εμπρός θα είναι καλύτερη για το φρενάρισμα.

    Και επιπλέον απορία, πότε επιτέλους θα κόψουν όλες οι εταιρίες τις βλακείες και θα αποφασίσουν να δίνουν ελατήρια στις ίδιες μονάδες μέτρησης; N/cm, N/mm, lbs/in, Κg/mm... ΟΚ η μετατροπή είναι εύκολη από Ν σε Kg αλλά και πάλι... Στις μετρήσεις ιπποδύναμης γιατί όλοι δίνουν ίδιες μονάδες ας πούμε;



    Και για να κλείσω την κουβέντα, δεν θέλω μόνο να γκρινιάξω, αυτό θα ήταν εντελώς off topic. Έχει ψαχτεί κάποιος αντίστοιχα και να έχει εμπειρία από κάποιον που να ξέρει τι κάνει με το θέμα; Ή να αρχίσω τα email Αγγλία και Αμερική; Δεν θέλω να διώχνω λεφτά έξω, αλλά δεν μ' αρέσει να πληρώνω ότι έχουν να μου δώσουν αντί να πάρω ότι θέλω να πάρω.




    Για την ιστορία, στο racetech.com έχει ένα Online spring rate calculator στο οποίο βάζεις κιλά αναβάτη και μοτό και σου λέει τι χρειάζεσαι από ελατήρια...
    Για μονοκάβαλο και χρήση road 1.042Kg./mm εμπρός (περίπου 10Ν αν δεν απατώμαι, άρα 100Ν/cm που σημαίνει ότι τα Ohlins οριακά καλύπτουν, τα WP όχι, τα Hyperpro ναι)
    Πίσω 9.11Kg/mm (περί τα 90Ν)

    Για δικάβαλο (στα 200 κιλά που πάλι λίγα είναι, 100 εγώ + δεύτερος + βαλίτσα + σαμάρια...)
    Εμπρός 1.4Κg/mm
    Πίσω 12Kg/mm

    Άρα λογικά, θα πρέπει να πάρω κάτι που να είναι ανάμεσα στις δύο τιμές... Μάλλον πιο κοντά στην πρώτη (μονοκάβαλο) και την διαφορά -λογικά- την ισορροπεί η προφόρτιση.

    Και το πιο αστείο από όλα:
    Stock Fork Spring Rate: .800 kg/mm (stock)
    Stock Shock Spring Rate 7.6 kg/mm (stock)
    Ideal Rider Weight for the Stock Spring 90 lbs or 41 kg
    Ούτε τον Λέττα δεν σηκώνει...

  2. #2
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    Δεν υπάρχιε περίπτωση η ohlins να μην δίνει νούμερα για το ελατήριο, απλά χρησιμοποιεί μια δική της κωδικοποίηση. Κάπου έχει μπει ο πίνακας....
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  3. #3
    Solomostrongos Το avatar του/της byron
    Εγγραφή
    20/10/2005
    Μηνύματα
    13.723
    SRX6 & Tuono Rulezzz
    Επί αμφιβολίας άνοιξε τέρμα το γκάζι. Μπορεί να μη δώσει λύση στο πρόβλημα αλλά θα δώσει τέλος στην αγωνία..

  4. #4
    Σ'ευχαριστώ για την απάντηση. Πόσο τραγικό όμως είναι να κάνεις εσύ την δουλειά της μοτοδυναμικής γμτ...
    Θα τα κοιτάξω.

  5. #5
    Stops Squeaks!! Το avatar του/της lamoun
    Εγγραφή
    20/08/2004
    Μηνύματα
    1.363
    Δες και ΕΔΩ, αρκετά πιο οικονομικά. Επίσης δοκίμασε και τον δικό τους calculator. (δεν έχουν όμως για το πίσω)

    Όσο για αυτό,

    "το πιθανότερο είναι πάντως ότι το ελατήριο δεν θα συνεργάζεται σωστά με το αμορτισέρ σου". Μα... είναι ρυθμιζόμενο σε συμπίεση και επαναφορά, οπότε θεωρητικά, το φέρνεις όπου χρειάζεται να είναι. "Ναι αλλά άλλο το οhlins αμορτισέρ που είναι φτιαγμένο για να συνεργάζεται με το ελατήριο θα δουλεύει καλύτερα".
    Εφόσον είναι ρυθμιζόμενο το αμορτισέρ σου δε θα υπάρχει πρόβλημα, εκτός και αν η μέγιστη απόσβεση επαναφοράς του είναι ήδη οριακή.
    O lamoun στη βροχή με λάδια είναι μέγας βρόντακας!


    Λάμπρος

  6. #6
    Αν δεν κάνω λάθος (γιατί το έκανα πριν δύο μήνες) το είχα βάλει στα 5 κλικ από τέρμα συμπίεση και στα 6 κλικ από τέρμα επαναφορά και ήταν "μπετόν" (ρυθμίσεις από αγγλικό περιοδικό) και μετά το μαλάκωνα ένα κλικ τη φορά μέχρι να μην κοπανάει. Άρα, δουλεύει καλά ακόμα... Ομοίως το εμπρός.

    edit:
    Για τα κιλά μου και "aggressive street riding" ο Sonic βγάζει 1.1 Kg/mm άρα τα ίδια... Και δεν έχει πισινά ελατήρια.

    Στα links του Βύρωνα είδα ότι η Ohlins βγάζει ελατήρια στα 57mm και το δικό μου είναι 46mm όπερ και σημαίνει "πατέντα" για να μπει;
    Επίσης το πίσω ελατήριο της ohlins δεν είχε τέτοιο κωδικό που λένε οι πίνακες, τέτοια νούμερα είχαν τα μπροστινά. Ένα 4ψήφιο νούμερο ήταν μόνο χωρίς παύλες και κάθετους αν πρόλαβα να δω καλά στον κατάλογο. Online κατάλογο δεν έχει...

    Πάντως τιμές... Ελλάδα 260 περίπου η WP, 190 περίπου η ohlins, άγνωστο η Hyperpro και από Αγγλία αν παραγγείλω ας πούμε από την K-Tech τα δικά τους 160 λίρες+μεταφορικά σύνολο 212 ευρώ. Για εμπρός και πίσω πάντα λέω, χωρίς λάδια.

  7. #7
    Αντάρτικο... Το avatar του/της Allst@rf
    Εγγραφή
    09/02/2009
    Μηνύματα
    3.307
    πολύ ενδιαφέρον θρέντ...

    Ωραίος amyroukai...

  8. #8
    Εξελίξεις:


    Θα έρθει στα τέλη του μήνα WP μπροστινό ελατήριο στα κιλά που θέλω (100Ν) λίγο πιο μαλακό από το προτεινόμενο 105-110, αλλά τέσπα. Καμμία μεγάλη εταιρία δεν βγάζει τόσο σκληρό μπροστινό, ίσως να είναι υπερβολή των Αμερικανών ή πιστάδικη "απαίτηση"...

    Το μόνο που μου είπαν τα παιδιά είναι πως θα χρειάζεται έναν αποστάτη περί τα 6-7 εκατοστά. Το πιο κοντό ελατήριο, δεν κόβει από διαδρομή προφανώς λόγω αποστάτη, αλλά μήπως έχει κάτι άλλο αρνητικό που θα έπρεπε να προσέξω/αποφύγω;

  9. #9
    Stops Squeaks!! Το avatar του/της lamoun
    Εγγραφή
    20/08/2004
    Μηνύματα
    1.363
    Καλύτερα που δε πήρες πιο σκληρό, εγώ έχω 90άρι και το θεωρώ πολύ σκληρό για την πόλη. (συνολικό βάρος -μηχανή/αναβάτης- περι τα 260Kg)

    Άν κόβει διαδρομή ή όχι, έχει να κάνει με την απόσταση που έχουν μεταξύ τους οι σπείρες και από τον αριθμό τους. Πρέπει η απόσταση επί των αριθμό των κενών να είναι μεγαλύτερη από την διαδρομή της ανάρτησής σου. (Αλλά δε θα κόβει). Ο αποστάτης θα χρειαστεί για να ρυθμίσεις την προφόρτιση σου.
    O lamoun στη βροχή με λάδια είναι μέγας βρόντακας!


    Λάμπρος

  10. #10
    Racefit Growler...τελος!!
    Εγγραφή
    12/12/2008
    Μηνύματα
    595
    Αρχικά δημιουργήθηκε από amyroukai


    Πάντως τιμές... Ελλάδα 190 περίπου η ohlins.Για εμπρός και πίσω πάντα λέω, χωρίς λάδια.

    190??ohlins?εδω ελλαδα?εμπρος-πισω ελατηρια?
    απο που?να παω να χρεωθω κ να παρω τωρα απο 2 ζευγαρια κιολας το ενα....
    85? ειχα παρει προ 2 ετων μονο τα μπροστινα ελατηρια ωχλινς μεσω γνωστου στις αποθηκες της μοτοδυναμικης...φαντασου δλδ να επαιρνα κ το πισω....κ πριν 2 χρονια μιλαμε με φπα 19%(ή 18%?δεν θυμαμαι κ πολυ καλα....)

  11. #11
    Αρχικά δημιουργήθηκε από lamoun
    Καλύτερα που δε πήρες πιο σκληρό, εγώ έχω 90άρι και το θεωρώ πολύ σκληρό για την πόλη. (συνολικό βάρος -μηχανή/αναβάτης- περι τα 260Kg)
    Συνολικό βάρος μηχανής/αναβάτη στη δική μου περίπτωση, 330 κιλά...




    Κυκο στην Μοτοδυναμική στην Καλλιρρόης ρώτησα. Λες να μου είπαν ψέμματα;

  12. #12
    Racefit Growler...τελος!!
    Εγγραφή
    12/12/2008
    Μηνύματα
    595
    Αρχικά δημιουργήθηκε από amyroukai

    Κυκο στην Μοτοδυναμική στην Καλλιρρόης ρώτησα. Λες να μου είπαν ψέμματα;
    αν σου ειπανε ψεμματα δεν το ξερω....αλλα σε ξαναρωταω....ελατηρια εμπρος+ελατηριο πισω OHLINS με 190??

  13. #13
    Αν δεν θυμάμαι κάτι πολύ λάθος, μου είπε πίσω 72, εμπρός 114...


    edit: όντως έτσι είναι, βρήκα το post-it που το είχα γράψει.

  14. #14
    Racefit Growler...τελος!!
    Εγγραφή
    12/12/2008
    Μηνύματα
    595
    Αρχικά δημιουργήθηκε από amyroukai
    Αν δεν θυμάμαι κάτι πολύ λάθος, μου είπε πίσω 72, εμπρός 114...


    edit: όντως έτσι είναι, βρήκα το post-it που το είχα γράψει.
    δλδ πιο φθηνα τα ωχλινς απο τα oem ελατηρια που βαζει η yamaha.....

  15. #15
    Racefit Growler...τελος!!
    Εγγραφή
    12/12/2008
    Μηνύματα
    595
    Αρχικά δημιουργήθηκε από amyroukai
    Αν δεν θυμάμαι κάτι πολύ λάθος, μου είπε πίσω 72, εμπρός 114...


    edit: όντως έτσι είναι, βρήκα το post-it που το είχα γράψει.
    παντως αν τα βρηκες τοσο φθηνα κανε εναν κοπο να τον ρωτησεις τιμη
    για την συγκεκριμενη ohlins.....http://ohlins.com/Our-products/Motor.../Sport/YA-009/

    YA009
    Type:S46DR1


Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. ελατηρια για v strom 650
    από necromayhem στο forum Suzuki V-Strom series
    Απαντήσεις: 33
    Τελευταίο μήνυμα: 17/11/2008, 10:57
  2. Ελατήρια
    από zeli στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 17
    Τελευταίο μήνυμα: 09/09/2005, 15:37
  3. Ελατήρια συμπλέκτη για yzf600thundercat
    από free rider στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 16/04/2005, 19:10
  4. Aλλαγη ελατηρια
    από AFRO1969 στο forum Honda Africa
    Απαντήσεις: 8
    Τελευταίο μήνυμα: 20/11/2004, 10:28

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF