Που οφείλεται το ελληνικό χρέος...
Μια ορφανή κορασίδα όμως διαθέτει DNA και μέσω αυτού κάποιος μπορεί να επιχειρήσει να αναζητήσει την πατρότητα.
Αναλόγως μπορεί να συμβεί και με μια ορφανή χρεοκοπία. Η χρεοκοπία δεν διαθέτει DNA, όμως έστω και ορφανή, αποτελεί άθροισμα αριθμών.
Ας μην κοροϊδευόμαστε, ιχνηλατώντας τους αριθμούς μπορούμε να επιμερίσουμε τις ευθύνες της ελληνικής χρεοκοπίας.
Βέβαια ένα από τα προβλήματα της διάλυσης του ελληνικού κράτους και της ελληνικής κλεπτοκρατίας είναι πως δεν υπάρχουν πουθενά σαφείς λογαριασμοί. Οι κλέφτες ως γνωστόν φροντίζουν να μην αφήνουν ίχνη.
Θα προσπαθήσουμε όμως να περιγράψουμε τα μεγέθη κατά προσέγγιση...
Κατ’ αρχάς πόσα από τα 300 δισ. χρέους πήγαν σε μεγάλα και μικρά έργα, στην Ολυμπιάδα και στους εξοπλισμούς, άρα και στις υπερτιμολογήσεις και τις μίζες τους;
Η εικόνα που έχει εδώ ο μέσος πολίτης είναι ότι πρόκειται για την μερίδα του λέοντος.
Δεν είναι έτσι. Η αναζήτηση που έκανα έβγαλε πως όλα τα μεγάλα έργα της τελευταίας δεκαπενταετίας δεν μας στοίχισαν με τις υπερτιμολογημένες υψηλές τιμές και τις μίζες που τα συνόδεψαν πάνω από 10 δισ. ευρώ. (Μιλάμε για ΜΕΤΡΟ περί τα 2 δισ. ευρώ, Αττική Οδός 1,3 δισ. σύνολο 420 εκατ. η συμμετοχή του κράτους, γέφυρα Ρίου Αντιρρίου 800 εκατ. σύνολο περί τα 350 κρατική συμμετοχή, αεροδρόμιο, Εγνατία κλπ.).
Το συνολικό κόστος των σημαντικότερων μεγάλων έργων αθροίζει περί τα 15 δισ. με την κρατική συμμετοχή κάτω από τα 10 δισ. ευρώ από την οποία αν αφαιρεθούν οι κοινοτικές συμμετοχές είναι ακόμη χαμηλότερα.
Ολυμπιάδα 2004
Για την Ολυμπιάδα του 2004 οι εκτιμήσεις ολόκληρου του κόστους με τα βοηθητικά κοινόχρηστα έργα, κινούνται μεταξύ 9 και 13 δισ. ευρώ χωρίς να έχουν αφαιρεθεί από αυτά τα άμεσα και τα έμμεσα έσοδα...
Άμεσα είναι τα εισιτήρια, οι χορηγίες και τα δικαιώματα και έμμεσα π.χ. η φήμη της χώρας που βοήθησε η τουριστική κίνηση από 14,7 εκατ. το 2003 να σκαρφαλώσει σε 18,7 εκατ. το 2007.
Αν αθροίσουμε τη συμμετοχή του κράτους στα μεγάλα έργα της τελευταίας 15ετίας δεν βγάζουμε πάνω από 20 δισ. ευρώ...
Ο ΟΣΕ μόνο σε 10 χρόνια έχει επιβαρύνει το δημόσιο χρέος με 10 δισ. ευρώ. Με όσα δηλ. θα είχαμε άλλα πέντε Μετρό σαν της Αθήνας ή 12,5 γέφυρες σαν το Ρίο-Αντίρριο. Προσοχή, 12,5 γέφυρες σαν του Ρίου - Αντίρριου σε ονομαστική τιμή, γιατί με βάση την κρατική συμμετοχή των 350 εκατ. περίπου θα χρηματοδοτούσαμε 28,5 γέφυρες... Αν οι υπεράριθμοι κομματικοί πελάτες του ΟΣΕ σε δέκα χρόνια μας στοίχισαν 28,5 Γέφυρες ή Ολυμπιακή, οι αστικές συγκοινωνίες, και λοιπές δεκάδες αμαρτωλές ΔΕΚΟ πόσο μας στοίχισαν;
Οι μίζες
Οι τιμές των 20 δισ. ευρώ για τα μεγάλα έργα εμπεριέχουν μέσα και τις υπερτιμολογήσεις των διαπλεκομένων και τις μίζες των διεφθαρμένων πολιτικών. Με βάση όσα συζητά η πιάτσα, ότι δηλ. οι μίζες αφορούν το 5-10% της αξίας των έργων, τα τελευταία 15 χρόνια θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με 1-2 δισ. σε μίζες. Δεν έχω καμιά αντίρρηση πως οι επίορκοι πρέπει να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν για λόγους ηθικής τάξης και παραδειγματισμού για το μέλλον.
Επαναλαμβάνω, δεν δίνω άφεση σε κανένα να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν όλοι όσοι εμπλέκονται σε κακοδιαχείριση και μίζες, αλλά να ξέρουμε περίπου και τι μας συμβαίνει...
Οι αμυντικές δαπάνες...
Οι εξοπλιστικές δαπάνες τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ανέρχονται σε περίπου 30-35 δισ. ευρώ. Αναλυτικότερα αποτελούν σημαντική παράμετρο και το 10% του συνολικού δημόσιου χρέους. Αν υπολογίσουμε και μίζες της τάξης του 5-10% βγαίνει πως από αυτές πήγαν σε τσέπες επιτήδειων «πατριωτών» περί τα 2-3 δισ. ευρώ.
Αισίως όμως φτάσαμε τα 50-55 δισ. δαπάνες σε 15 χρόνια συμπεριλαμβανομένων εκτός μεγάλων έργων που γίνονται κάθε 100 χρόνια στη χώρα, μιας Ολυμπιάδας και της γάγγραινας των εξοπλιστικών προγραμμάτων που πρέπει να βρούμε τρόπο να μειώσουμε και να εξυγιάνουμε.
Καλώς... Τα άλλα 250 δισ. από πού μαζευτήκαν σε δεκαπέντε χρόνια;
Πηγή:
www.capital.gr