Δύσκολο το θέμα αλλά θα το τολμήσω.
Γνωρίζουμε ότι οι φόροι του κράτους είναι μεγάλο μέρος της τιμής αγοράς της βενζίνης από τον ιδιώτη στο πρατήριο. Κάπου κοντά στα 80-90 λεπτά του €, την προσδιόρισε ένας τοπικός πρόεδρος βενζινοπωλών.
Εγώ θα ήθελα να μάθω την αληθινή αλήθεια για το κόστος της βενζίνης, αν και εφόσον γνωρίζει κανείς να μας απαντήσει με σιγουριά.
Μέση τιμή σήμερα Χανιά στα 1,72. Αν βγάλουμε τα 80 λεπτά σαν φόρο του κράτους, μας μένουν 92 λεπτά του ευρώ ανα λίτρο.
Εδώ μέσα είναι το κέρδος πολλών ανθρώπων. Του διυλιστηρίου, του γκαζάδικου βαποριού από Ασπρόπυργο (λχ) μέχρι Χανιά, του βυτίου από δεξαμενή στο λιμάνι μέχρι το πρατήριο και του πρατηριούχου.
Το μόνο που ακούω από τους πρατηριούχους είναι να κατηγορούν τα διυλιστήρια για την αυξημένη τιμή, την ίδια στιγμή που από πρατήριο σε πρατήριο (πάντα εδώ, τοπικά το εξετάζω για απλοποίηση πολλών παραγόντων) βλέπεις μέχρι και 20 λεπτά διαφορά (68 παλαιές δραχμές παιδιά, αν τότε βλέπαμε 68 δραχμές διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο ο ακριβός θα έτρωγε ισόβια πόρτα!!! ).
Από τη δεξαμενή μέσω του βυτίου μέχρι το πρατήριο η τιμή δεν είναι "φιξ" για τα ίδια λίτρα προκειμένου για την ίδια εταιρεία και για πρατήρια με περίπου ίδιο τζίρο; Γιατί οι τόσο μεγάλες διαφορές; Aν οι πρατηριούχοι (όπως βγήκε και είπε ο τοπικός) έχουν δεδομένο κέρδος ανά λίτρο ανά εταιρεία, τότε που η διαφορά;
Τι παίζει;
Γνωρίζει κανείς;