Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 20

Θέμα: EΡΧΟΝΤΑΙ! διόδια στο κέντρο Αθηνών

  1. #1
    SUPERMARIONATIONjoe90
    Εγγραφή
    03/10/2005
    Μηνύματα
    871

    Angry EΡΧΟΝΤΑΙ! διόδια στο κέντρο Αθηνών

    ΘΑ ΜΑΣ Γ...........Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ...........!!!!!

    ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ .... ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ......

    Με την ευκαιρία της επιτυχημένης μέχρι σήμερα εφαρμογής του μέτρου των αστικών διοδίων στην πόλη του Λονδίνου από τον Φεβρουάριο του 2003, αλλά και τον προβληματισμό που αναπτύσσεται σε σχέση με τη σκοπιμότητα εφαρμογής ανάλογων μέτρων στην πόλη των Αθηνών, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με συνεχή τριαντακονταετή παρουσία στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι της Πρωτεύουσας, επισημαίνει μία σειρά ζητημάτων που είναι θεμελιώδη για οποιαδήποτε σκέψη εφαρμογής ανάλογης πολιτικής.

    Η επιβολή αστικών διοδίων αποτελεί ένα μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας και ελέγχου της ζήτησης, που μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ σε συγκεκριμένες διαδρομές, σε περιοχές της πόλης που παρουσιάζουν σημαντική συμφόρηση. Τα αστικά διόδια αποτελούν μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας τρίτης γενιάς, του οποίου πρέπει να εξεταστεί η εφαρμογή στην Αθήνα, αφού εξαντληθούν οι δυνατότητες των μέτρων "πρώτης γενιάς" (αναβάθμιση της υποδομής π.χ. επεκτάσεις μετρό ταυτόχρονα με υλοποίηση σταθμών μετεπιβίβασης, προμήθεια νέων λεωφορείων, αναβάθμιση λειτουργίας περιμετρικών οδικών δακτυλίων) και "δεύτερης γενιάς" (π.χ. διαχείριση της στάθμευσης, προτεραιότητα στη κίνηση και εξυπηρέτηση των ΜΜΜ).

    Στο παράδειγμα της εφαρμογής αστικών διοδίων στην πόλη του Λονδίνου, μίας πόλης που εδώ και δεκαετίες διαθέτει στους πολίτες της τεράστια υποδομή ΜΜΜ (π.χ. 12 γραμμές μετρό με πάνω από 300 στάσεις, προαστιακός σιδηρόδρομος, 3 γραμμές τραμ, άλλες προηγμένες υπηρεσίες ΜΜΜ), το μέτρο ξεκίνησε ως ένα επιπλέον κίνητρο για την αποθάρρυνση της συνεχώς αυξανόμενης χρήσης του ΙΧ. Για τους λόγους αυτούς δικαιολογείται η μέχρι σήμερα επιτυχία του μέτρου που συνετέλεσε σε μείωση της συμφόρησης σε ποσοστό 20% περίπου, παρέχοντας ταυτόχρονα τα έσοδα από τη λειτουργία του στην αναβάθμιση των Δημόσιων Συγκοινωνιών της πόλης.

    Η φιλοσοφία του μέτρου των αστικών διοδίων συνοψίζεται στην αρχή της χρέωσης της κυκλοφορίας που επιβαρύνει την ποιότητα ζωής στο κέντρο της πόλης προκαλώντας αρνητικές συνέπειες τόσο στο περιβάλλον, όσο και σε όσους μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Επιπλέον, η εφαρμογή αστικών διοδίων προσφέρει ένα επιπλέον όφελος, τη δέσμευση και απευθείας αξιοποίηση των εσόδων από τα διόδια για τη συνεχή βελτίωση της λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς και τη δημιουργία χώρων στάθμευσης.

    Προϋποθέσεις υιοθέτησης αστικών διοδίων

    Η επιβολή αστικών διοδίων μπορεί να έχει νόημα μόνον με την προϋπόθεση της παροχής εναλλακτικών μέσων μετακίνησης στους μετακινούμενους. Τέτοια είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία θα πρέπει να παρέχουν επίπεδο πρόσβασης ανάλογο με αυτό του ΙΧ. Επίσης, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα πρέπει να εντάσσεται σε μία συνολική συστηματική πολιτική διαχείρισης της κυκλοφορίας και να συνοδεύεται απαραίτητα από σειρά παράλληλων μέτρων με κοινό στόχο. Για την περίπτωση της πόλης των Αθηνών, οι βασικότερες προϋποθέσεις για την επιβολή αστικών διοδίων είναι οι εξής:
    Συστηματική εφαρμογή πολιτικής διαχείρισης και ελέγχου της στάθμευσης στην πόλη, η ανεξέλεγκτη λειτουργία της οποίας δυναμιτίζει κάθε έργο υποδομής, στραγγαλίζοντας τη χωρητικότητά του.
    ’μεση κατασκευή και λειτουργία σταθμών μετεπιβίβασης (λεωφορεία-μετρό, ΙΧ-μετρό, ταξί-μετρό) στους ακραίους σταθμούς του μετρό
    Υλοποίηση των έργων και επεκτάσεων των μέσων μαζικών μεταφορών, ιδιαίτερα αυτών με υψηλή χωρητικότητα(μετρό, προαστιακός, τραμ)
    Εφαρμογή συστηματικής και μακροπρόθεσμης πολιτικής για την αναβάθμιση των γραμμών των επιφανειακών μέσων μαζικών μεταφορών (λεωφορεία, τρόλεϊ) με δυναμικό τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ησυμπληρωματικότητα (και όχι η ανταγωνιστική λειτουργία) μεταξύ των ΜΜΜ και να αντιμετωπίζονται με επιτυχία οι μεταβαλόμενες ανάγκες μετακίνησης του πληθυσμού

    Η υιοθέτηση του μέτρου των αστικών διοδίων προϋποθέτει την υλοποίηση των προηγούμενων ενεργειών και τη συστηματική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό των στοιχείων της συγκοινωνιακής πολιτικής, που θα παραμένει στην “αρχή” της προώθησης της μετακίνησης με μέσα μαζικών μεταφορών. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η επιβολή αστικών διοδίων θα είχε ένα επιπλέον όφελος, αξιοποιώντας τα έσοδα από τα διόδια για τη συνεχιζόμενη βελτίωση της λειτουργίας των μέσων μαζικών μεταφορών (η δαπάνη του μέτρου στο Λονδίνο ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αποσβεστεί στα πρώτα δύο έτη λειτουργίας, χωρίς τον υπολογισμό των ωφελειών λόγω μείωσης της συμφόρησης). Συστηματική εφαρμογή πολιτικής διαχείρισης και ελέγχου της στάθμευσης στην πόλη, η ανεξέλεγκτη λειτουργία της οποίας δυναμιτίζει κάθε έργο υποδομής, στραγγαλίζοντας τη χωρητικότητά του.


    Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός συστήματος αστικών διοδίων απαιτεί:
    την παρέλευση της απαιτούμενης περιόδου ωρίμανσης του έργου τόσο σε ότι αφορά σε τεχνοκρατικά ζητήματα (επιλογή δικτύου προς χρέωση), όσο και σε ότι αφορά στην αποδοχή του από τους χρήστες, μέσα από την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους που θα ακολουθηθεί από έναν ειλικρινή διάλογο για τον εντοπισμό και την οριοθέτηση τυχόν περιορισμών
    την αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας κατά τον τελικό σχεδιασμό του και την συστηματική αξιολόγηση και επανασχεδιασμό του στη διάρκεια της λειτουργίας του με βάση τις δυναμικά διαμορφούμενες κυκλοφοριακές συνθήκες, νέα έργα υποδομής, την αναπροσαρμογή της λειτουργίας επιφανειακών ΜΜΜ (λεωφορεία, τρόλεϊ)
    Η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος προϋποθέτει έναν Φορέα Λειτουργίας που θα διαθέτει τόσο την απαιτούμενη στελέχωση, όσο και τη σχετική εκτελεστική αρμοδιότητα. Ο Φορέας αυτός, όπως και όλοι οι άλλοι που διαχειρίζονται την κυκλοφορία και τις μετακινήσεις στην πόλη, θα πρέπει να υπάγεται στον Μητροπολιτικό Συντονιστικό όργανο, που καθίσταται ολοένα και πιο απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία της πόλης και την αξιοποίηση της συγκοινωνιακής υποδομής της.

  2. #2
    Νέο μέλος
    Εγγραφή
    02/10/2005
    Μηνύματα
    20

    λιγο πιο βορεια

    μενω στοκχολμη κ απο 1/1/2006 ισχυει το ιδιο κ εδω. θα ειναι λενε 3 ευρω εισοδος κ 3 εξοδος. για να δουμε τι θα γινει. βλεπω οτι οι σουηδοι θα πηδηξουν αγρια. κ εδω το κανουν για το περιβαλλον κ για την κινηση στο κεντρο κ καλα. τουλαχιστον κ αυτοι οπως κ οι αγγλοι εχουν κατσε καλα μμμ. αλλα στην αθηνα θα πεσει πολυ γελιο. πολυ νταβατζιλικι παντως. ολα για τα φραγκα γινονται.
    κουραγιο παιδες της πρωτευουσας. κουραγιο.

  3. #3
    Αν μπουν διόδια στο κέντρο,θα δείτε τα λεωφορεία να πιανουν φοβερές ταχύτητες και δε θα έχει καθυστερήσεις.Μακάρι!

  4. #4
    Χιλιομετροφάγος Το avatar του/της SF
    Εγγραφή
    14/05/2002
    Μηνύματα
    2.922
    Το ποστ είναι στο ΣΩΣΤΟ ΤΟΠΙΚ: ΚΑΙ ΣΤΡΑΒΟ, ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΔΟ! Ούτε Σουηδία είμαστε ούτε Αγγλία (όπου ΚΑΘΕ ΜΙΑ ξεχωριστή θέση στάθμευσης είναι σημασμένη και υπολογισμένη).

    Η ένωση ελλήνων συγκοινωνιολόγων κανονικά πρέπει να πάει να ...κουρεύεται! (Και δεν αναφέρομαι μόνο σε αυτό το μέτρο, αλλά γενικώς...)

    ---
    Προσέχουμε για να τρέχουμε

  5. #5
    Banned
    Εγγραφή
    10/01/2004
    Μηνύματα
    354
    Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
    Η ένωση ελλήνων συγκοινωνιολόγων κανονικά πρέπει να πάει να ...κουρεύεται!
    "γαμηθεί" είναι η λέξη που έψαχνες.

  6. #6
    SUZUKI GSR 600 Το avatar του/της oulas
    Εγγραφή
    20/04/2005
    Μηνύματα
    899
    Αμα το μετρο αυτο πιανει μονο τα αυτοκινητα, μακαρι να γινει, θα κανω τρελο παρτι, να γλιτωσω απ τους κουτακιδες.

    (Κινουμε καθε μερα, και πρω και απογευμα στο κεντρο)

  7. #7
    Μέλος απο...τότε... Το avatar του/της powerphot
    Εγγραφή
    21/05/2004
    Μηνύματα
    2.332

    Re: EΡΧΟΝΤΑΙ! διόδια στο κέντρο Αθηνών

    Αρχικά δημιουργήθηκε από lc8ergr1
    ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ .... ΓΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ......
    ........ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με συνεχή τριαντακονταετή παρουσία στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι της Πρωτεύουσας..........
    Καλά όλο το υπόλοιπο κείμενο ας μη σχολιάσω την @@@ιδέα,
    αλλά αυτό.... με τον σύλλογο? ??
    και την ..."τριαντακονταετή παρουσία στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι".... που ήταν αυτοί τόσο καιρό και εμφανίστηκαν τώρα?

    Θα είχαν πέσει σε μποτιλιάρισμα κι έφτασαν τώρα στο κέντρο

    :a24: :a020:
    Το ταξίδι του Ηλία Βροχίδη μπορείτε να το διαβάζετε και στην ιστοσελίδα του Madnomad.gr, στο Facebook Madnomad

  8. #8
    SUPERMARIONATIONjoe90
    Εγγραφή
    03/10/2005
    Μηνύματα
    871

    Angry κατεβείτε κέντρο!!!!!!!!

    Αρχικά δημιουργήθηκε από oulas
    Αμα το μετρο αυτο πιανει μονο τα αυτοκινητα, μακαρι να γινει, θα κανω τρελο παρτι, να γλιτωσω απ τους κουτακιδες.

    (Κινουμε καθε μερα, και πρω και απογευμα στο κεντρο)

    To θέμα είναι ότι οι συγκοινωνιολόγοι θέλουν να αποτρέψουν τους παντες από το κέντρο - μαζί και τα μηχανάκια - με σκοπό την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς!!!

    Ποτέ δεν θεώρησα τον εαυτό μου μάζα ούτε σαρδελα σε κονσερβοκουτι λεοφωρείο για αυτό και συνηδητά οδηγώ μηχανή

    Καλά δεν θα έπρεπε ήδη να κατεβούμε για διαμαρτηρία στο κέντρο!!!!!!με τα μηχανάκια μας?????

    Κανονικά όπως στους λεωφοριόδρομους επιτρέπεται το μοτο έτσι και στο κέντρο θα πρέπει να είναι!!!!!! χωρίς φυσικά διόδια!!!!

  9. #9
    SUPERMARIONATIONjoe90
    Εγγραφή
    03/10/2005
    Μηνύματα
    871

    Re: λιγο πιο βορεια

    Αρχικά δημιουργήθηκε από harpoon
    μενω στοκχολμη κ απο 1/1/2006 ισχυει το ιδιο κ εδω. θα ειναι λενε 3 ευρω εισοδος κ 3 εξοδος. για να δουμε τι θα γινει. βλεπω οτι οι σουηδοι θα πηδηξουν αγρια. κ εδω το κανουν για το περιβαλλον κ για την κινηση στο κεντρο κ καλα. τουλαχιστον κ αυτοι οπως κ οι αγγλοι εχουν κατσε καλα μμμ. αλλα στην αθηνα θα πεσει πολυ γελιο. πολυ νταβατζιλικι παντως. ολα για τα φραγκα γινονται.
    κουραγιο παιδες της πρωτευουσας. κουραγιο.

    ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΟΤΟ θα ισχύει αυτό????

    μαζευέ τα μπογαλάκια σου ... τσίμπα και 5- 6 σουηδέζες και για μας ....και κατέβα ελλάδα......

    και εγώ τόσα χρόνια στην Αγγλία τι κατάλαβα.....στο κολόνησο!!!

    σαν την ελλάδα πουθενά!!!!!!

    που θα πάει θα τους φάμε και τους ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ τις αδελφάρες

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της x-rider
    Εγγραφή
    13/08/2002
    Μηνύματα
    504
    Δεν νομιζω αν γινει ποτε αυτο οτι θα περιελαβει

    και τις μηχανες

    πολλα τρελλα εχουν γινει , αλλα δεν νομιζω αν δεν θελουν να

    γινει ΠΑΝΙΚΟΣ

  11. #11
    πρωην μελος Το avatar του/της idi
    Εγγραφή
    13/08/2003
    Μηνύματα
    6.082
    δε λεει τιποτα για μοτο....

    εγω βασικα ειμαι μαζι τους ΑΝ ειναι μονο για τα τουτου...

    τι δουλεια εχουν στο κεντρο 2,000,000+ ΙΧ???


  12. #12
    κοιμώμενος άγρυπνα Το avatar του/της Gandalf dr685sm
    Εγγραφή
    25/04/2004
    Μηνύματα
    1.755
    Να σημειωθεί οτι τα διόδια στο κέντρο του Λονδίνου , ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΕΙ ΜΗΧΑΝΕΣ!!!

    Σύμφωνα με τις μελέτες, κάποιων ατόμων που πραγματικά κατέχουν το "άθλημα" της συκοινωνιολογίας , και δεν τα ξύνουν όπως εδώ... υπήρχαν τα εξή κριτήρια...

    1) ΟΙ μηχανές λόγω , όγκου , κίνησης αλλά και της καύσης καυσιμών που κάνουν , είναι φιλικοτερες (αν είναι συντηρημένες σωστά) ακόμα και απο τα ΜΜM που τόσο "κόπτονται" εδώ.. αναρωτιέμαι αν έχουν κάτσει πίσω απο Λεοφωρείο να δού τι εκπέμπει.

    2) Σε περίπτωση επιβολής διοδίων , λόγω του όγκου μοτοσυκλετών που πηγαίνουν στο κέντρο για ευνόητους λόγους, η συσώρευση της κίνησης, εκεί λόγω της πληρωμής , ένας ένας με την γνωστή διαδικασία βγάλε πορτοφόλι-γάντια κοκ.. θα είναι τρείς φορές χειρότερη απο οτι αν τα διόδια δεν υπήρχαν.

    3) Υπάρχουν εκεί θέσεις παρκαρίσματος, όπως και εδώ , αν δεν υπάρχουν τόσα Ι.Χ στο κέντρο , όπου 4 μηχανές Χ 2 άτομα είναι max 8 άτομα στο κέντρο για 1 αυτοκίνητο που σπάνια θα έχει 4 μέσα.

    Νομίζω οτι αυτά και μόνο είναι υπεραρκετά για κάποιους που ξέρουν την δουλειά τους και σκέφτονται σωστά.
    Έτσι και άφησαν τις μηχανές ελεύθερες στο κέντρο του Λονδίνου. Τι θα γίνει εδώ;... Εξαρτάται ποιός μαλακόπιτουρας θα είναι συκοινωνιολόγος... Μόνη ελπίδα να βγεί μέσω ΕΜΠ , που συνήθως είναι αμερόληπτο σε τέτοια πράγματα.

    Gandalf
    Στην Ελλάδα θέλουμε να λειτουργούν τα πάντα υπέρ του ατόμου , έστω και εις βάρος του συνόλου.

  13. #13
    Χιλιομετροφάγος Το avatar του/της SF
    Εγγραφή
    14/05/2002
    Μηνύματα
    2.922
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
    συκοινωνιολόγος... Μόνη ελπίδα να βγεί μέσω ΕΜΠ , που συνήθως είναι αμερόληπτο σε τέτοια πράγματα.
    Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις?


    Ένας πρωην φοιτητής ΕΜΠ
    ---
    Προσέχουμε για να τρέχουμε

  14. #14
    κοιμώμενος άγρυπνα Το avatar του/της Gandalf dr685sm
    Εγγραφή
    25/04/2004
    Μηνύματα
    1.755
    Κώστα σε σύγκριση με τους υπόλοιπους , θα είναι χίλιες φορές καλύτερα και το γνωρίζεις και εσύ αυτό...

    φαντάζομαι τουλάχιστον...


    Gandalf
    Στην Ελλάδα θέλουμε να λειτουργούν τα πάντα υπέρ του ατόμου , έστω και εις βάρος του συνόλου.

  15. #15
    Χιλιομετροφάγος Το avatar του/της SF
    Εγγραφή
    14/05/2002
    Μηνύματα
    2.922
    It's all politics baby, just politics.
    ---
    Προσέχουμε για να τρέχουμε

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 143
    Τελευταίο μήνυμα: 07/03/2008, 16:11
  2. Απαντήσεις: 11
    Τελευταίο μήνυμα: 08/08/2007, 09:31
  3. Απαντήσεις: 2
    Τελευταίο μήνυμα: 05/05/2007, 03:47
  4. Διόδια στο Κέντρο (για άλλη μια φορά...)
    από Cpt. Haddock στο forum Αναζητήσεις, σκέψεις & προβληματισμοί
    Απαντήσεις: 33
    Τελευταίο μήνυμα: 21/03/2007, 15:22
  5. Απαντήσεις: 22
    Τελευταίο μήνυμα: 12/01/2006, 12:28

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF