Κωστής
Μάλλον έσπασε το πλαίσιοΑρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
Θέλω τη γνώμη σας.
Σε κυκλικής διατομής σωλήνα ατσάλινου πλαισίου μοτο έχω μια τριχοειδή εγκάρσια ρωγμή, χοντρικά όπως φαίνεται με κόκκινο στο παρακάτω πρόχειρο σχεδιάκι (Sorry, photos δεν, καθότι ο υπολογιστής στον οποίο βρίσκονται, ξαφνικά δεν...)
...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:
1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)
2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.
3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα
4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος
5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:
![]()
Κωστής
ενας μηχανολογος θα σου εξηγησει καλυτερα.... τα μεταλλα τετοιου ειδους ειναι ακεραια ή σπάνε...
δεν λυγιζουν και ουτε υπαρχει ενδιαμεση κατασταση.....
μην το ρισκαρεις
Accipere quam facere praestat injuriam
Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Μάλλον έσπασε το πλαίσιο
Ερωτήσεις λοιπόν...
1) Καλά τα λέω;
2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;
Κωστής
αν το εχεις παρει αποφαση, εφοσον ο σκελετος ειναι κοιλος, κοιτα να τον ενισχυσεις ΚΑΙ εσωτερικαΑρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.
Ερωτήσεις λοιπόν...
1) Καλά τα λέω;
2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;![]()
Accipere quam facere praestat injuriam
παρε κ γνωμες απο μηχανουργεια..........ειναι σαν τους γιατρους ενα πραμαΑρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.
Ερωτήσεις λοιπόν...
1) Καλά τα λέω;
2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;![]()
δεν εχει να κανει αν η σιδερια σου ειναι του 80,κ μαλιστα πιστευω πως ειναι καλλητερα που ειναι του 80 μιας κ τα κραματα του 80 δεν ειναι τπτ ψαγμενα, πιστεω πως με ενα καλο καθαρισμα στην περιοχη κ μια καλη κολληση με ηλεκτροκολληση η οτι αλλο mig οξυγονο θα γινει η δουλεια.....πιστευω ειναι καθαρα θεμα εκτιμησεις απ αυτον που θα κανει το ενχειρημα.μιας κ σε αυτες της περιπτωσεις πολλες φορες δεν σου δινετε η δυνατοτητα να επεμβεις ξανα
βαλε κ καμια φωτο,μπορει να βοηθησει την κατασταση,κ να χεις παραπανω γνωμες(δεν ξερω αν ειναι απαραιτητα καλο αυτο)
Όποιος γυρίζει μυρίζει
κ όποιος κάθετε βρωμίζει
Μηχανολόγος κατ' επάγγελμα είμαιΑρχικά δημιουργήθηκε από SVX
ενας μηχανολογος θα σου εξηγησει καλυτερα.... τα μεταλλα τετοιου ειδους ειναι ακεραια ή σπάνε...
δεν λυγιζουν και ουτε υπαρχει ενδιαμεση κατασταση.....
μην το ρισκαρεις![]()
Όσα γράφω τα γράφω μετά από καμπόσο ψάξιμο.
Φίλε SVX το μέταλλο του σκελετού στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι mild steel DOM (drawn over mandrel), κοινώς κάτι παραπάνω από υδροσωλήνας, δεν μιλάμε για κανένα εξωτικό ατσάλι.
Έχω δει άπειρες επισκευές σε τέτοια πλαίσια και κόψε-ράψε που δεν θα τολμούσα προσωπικά ποτέ να αντέχουν δεκαετίες.
Απλά δεν είχα ξανά εμπειρία από κάτι τέτοιο, και παρόλο που ξέρω πως επισκευάζεται ρωτάω και ξαναρωτάω γιατί βασικά είμαι χεσμένος και δεν θέλω να ρισκάρω.![]()
Κωστής
1. Αυλάκι σε τόσο λεπτή διατομή η 2 τρύπες εκεί που τελειώνει η ρωγμή?Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:
1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)
2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.
3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα
4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος
5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:
2. λογικό.
3. Στην περίπτωση που προχωρήσεις στο 4
4. Νάρθηκας, αλλά εάν μειώσεις τοπικά την ελαστικότητα δεν θα αυξήσεις τις τάσεις στην περιοχή ακριβώς μετά το μπάλωμα?
5. Σε περίπτωση που σπάσει ο σωλήνας το υπόλοιπο πλαίσιο μετατρέπεται σε μηχανισμό και εσύ σε αεροπλάνο ή παραμένει πλαίσιο?
Χωρίς να είμαι επαγγελματίας συγκολλητής (αλλά με πολλές συγκολλήσεις ως μέρος του επαγγέλματος) ας πω κι εγώ τη γνώμη μου:Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:
1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)
2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.
3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα
4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος
5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:
1) Αν αυλάκι εννοείς τη δημιουργία ενός «V» που θα προσωμοιώνει την κατεργασία της γωνίας 2 σωλήνων για να συγκολληθούν, με βρίσκεις σύμφωνο. Πολύ σημαντικές επίσης είναι και οι 2 τρύπες στις άκρες της ρωγμής. Αν δεν γίνουν, το πιθανότερο είναι οποιαδήποτε θερμική κατεργασία να επεκτείνει τη ρωγμή.
2) Συμφωνώ.
3) Συμφωνώ.
4) Συμφωνώ επίσης. Ως μηχανολόγος, θα μπορούσες να υπολογίσεις και το (κατά προσέγγιση) ιδανικό μήκος του μπαλώματος, ή ακόμα και τη διαφοροποίησή του από το κλασσικό «κατά μήκος κομμένο κομμάτι κυλίνδρου». Εννοώ πως ένα κομμάτι μπαλώματος με όχι 2 εντελώς παράλληλες κολλήσεις και «σπασμένες» γωνίες, ίσως θα ήταν ακόμα καλύτερο.
Ως μέθοδο συγκόλλησης. προσωπικά θα έκλινα προς την TIG λόγω της συγκέντρωσης του βολταϊκού τόξου σε πολύ μικρή περιοχή. Νομίζω πως θα καταπονούσε θερμικά μικρότερο μέρος του σκελετού.
Ως δεύτερη λύση, τη MIG λόγω χαμηλότερων θερμοκρασιών.
Οξυγόνο με τίποτα, η θερμική καταπόνηση θα είναι τέτοια που πιθανότατα θα αλλοιώσει και τα χαρακτηριστικά ακαμψίας του μετάλλου στην περιοχή.
Επαναλαμβάνω, πως αν και στη δουλειά μου έχω κάνει αρκετές συγκολλήσεις εντούτοις δεν είμαι ειδικευμένος συγκολλητής («τσιμπίδας» όπως τους λένε).![]()
Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!
άσχετο με το θέμα αλλά εγκάρσια δεν κολλάμε ποτέ, αδυνατίζεις την διατομή.Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
Την προσθήκη, θα ήταν καλύτερο να την κόψεις στα δύο (κάθετα), έτσι ώστε να περάσεις και από ενα γαζί κάθετα στη ρωγμή.
Δηλ κάπως έτσι (τα κοκκινα ειναι κολληση, το πρασινο η ρωγμη, την οποια και εχεις γεμισει πρωτα)
χαχαχαχαχαχα!ρε σεις σιγα το προβλημα κ σιγα το σοβαρο του πραγματος.μικρε μη τροχισεις κ μη κανεις καμια λαλακια .κολιεται με TIG H MIG .ΑΠΛΑ ΘΕΛΕΙ ΜΑΣΤΟΡΑ.μη προσπαθησης με ηλεκτροκοληση σπιτιου λαλακια θα κανεις.οπως ειπε κ ο μηχανολογος απλο ατσαλι ειναι τιποτα σπουδαιο.
γεροξεκουτης
1. Χμμμ...Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
1. Αυλάκι σε τόσο λεπτή διατομή η 2 τρύπες εκεί που τελειώνει η ρωγμή?
2. λογικό.
3. Στην περίπτωση που προχωρήσεις στο 4
4. Νάρθηκας, αλλά εάν μειώσεις τοπικά την ελαστικότητα δεν θα αυξήσεις τις τάσεις στην περιοχή ακριβώς μετά το μπάλωμα?
5. Σε περίπτωση που σπάσει ο σωλήνας το υπόλοιπο πλαίσιο μετατρέπεται σε μηχανισμό και εσύ σε αεροπλάνο ή παραμένει πλαίσιο?
4&5. Γαμώτο να μην μπορώ να ποστάρω τις φωτογραφίες:a37:
Δεν ξέρω αν βοηθάει το σχεδιάκι που επισυνάπτω.
Καταρχάς μιλάμε για ένα πλαίσιο από XL600R του '85.
H ρωγμή βρίσκεται σε σωλήνα του πλαισίου από την αριστερή μεριά, λίγο πάνω από έδραση του ψαλιδιού και πέριξ του σημείου που είναι συγκολλημένη μια λάμα ενίσχυσης που δημιουργεί τριγωνισμό με τον σωλήνα του υποπλαισίου.
Αυτή η ενισχυτική λάμα υποψιάζομαι ότι είναι εξαρχής υπεύθυνη για τη ρωγμή λόγω της αύξησης των τάσεων στην περιοχή, που πολύ εύλογα αναφέρεις ως πρόβλημα στην επισκευή που προτείνω.
Σημειωτέον ότι από όσες πληροφορίες κατάφερα να μαζέψω, στο μοντέλο του 84 δεν υπήρχε αυτή η λάμα, και στο μοντέλο του 86, τουλάχιστον για την αμερικάνικη αγορά, την καταργήσανε.![]()
Το ψαλίδι εδράζεται σε μια παχιά πλάκα η οποία είναι συγκολλημένη έκκεντρα (όπως είναι το σωστό άλλωστε) στον σωλήνα του πλαισίου που φέρει τη ρωγμή. Στο σχεδιάκι δείχνω την πλάκα έδρασης του ψαλιδιού διακεκκομμένη ακριβώς για να δείξω ότι "πατάει" στην εσωτερική πλευρά του πλαισίου, ελπίζω να είναι καταννοητό, δεν ξέρω πως να το περιγράψω καλύτερα.
Η ρωγμή σταματάει στη ραφή της πλάκας έδρασης του ψαλιδιού (ομοίως την παρουσιάζω διακεκκομένη όπου χρειάζεται να δείξω το "πίσω") και εκτείνεται περίπου στο 1/4 της διατομής του σωλήνα
Επομένως: (απάντηση στο 5):
Η πλάκα έδρασης του ψαλιδιού "δένει" τον σωλήνα του πλαισίου πάνω και κάτω από την ρωγμή. Κατάρρευση του πλαισίου sudden death δεν παίζει, τουλάχιστον έτσι λέει η λογική μου.
Επιπλέον (...στο 4):
Σε σχέση με τη μείωση της ελαστικότητας και της συγκέντρωσης τάσεων που προκαλεί η πλάκα έδρασης του ψαλιδιού το μπάλωμα λογικά δεν είναι τίποτα.
Ακόμα, για να μπει ο "νάρθηκας" (δες το πράσινο στο σχέδιο) πρέπει να κοπεί η ενισχυτική λάμα από τη μεριά της ρωγμής.
Αν διατηρηθεί η ενισχυτική λάμα (το σκέφτομαι να την καταργήσω εντελώς) θα συγκολληθεί πάνω στον νάρθηκα. Η τάσεις που δημιουργεί η ενισχυτική λάμα θα διαχειρίζονται σαφώς καλύτερα διότι θα διαχέονται πιο ομοιόμορφα στην διατομή του σωλήνα και δεν θα εφαρμόζονται σημειακά όπως τώρα.
Το πρόβλημα που θα μπορούσε να προκύψει τώρα και με απασχολεί περισσότερο είναι η θερμικές καταπονήσεις λόγω της συγκόλλησης και οι παραμένουσες τάσεις που αυτές συνεπάγονται.
Ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις παρατηρήσεις σας παιδιά, και sorry για το κατεβατό.
Αν έχει κάποιος αντίθετη γνώμη ή παρατηρήσεις θέλω πραγματικά να τον ακούσω γιατί το ζήτημα με καίει...
![]()
Κωστής