Σελίδα 1 από 7 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 94

Θέμα: Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444

    Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

    Θέλω τη γνώμη σας.

    Σε κυκλικής διατομής σωλήνα ατσάλινου πλαισίου μοτο έχω μια τριχοειδή εγκάρσια ρωγμή, χοντρικά όπως φαίνεται με κόκκινο στο παρακάτω πρόχειρο σχεδιάκι (Sorry, photos δεν, καθότι ο υπολογιστής στον οποίο βρίσκονται, ξαφνικά δεν...)


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	rogmi.jpg 
Προβολές:	703 
Μέγεθος:	7,3 KB 
ID:	247391
    Κωστής

  2. #2
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.062

    Re: Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
    Θέλω τη γνώμη σας.

    Σε κυκλικής διατομής σωλήνα ατσάλινου πλαισίου μοτο έχω μια τριχοειδή εγκάρσια ρωγμή, χοντρικά όπως φαίνεται με κόκκινο στο παρακάτω πρόχειρο σχεδιάκι (Sorry, photos δεν, καθότι ο υπολογιστής στον οποίο βρίσκονται, ξαφνικά δεν...)
    Μάλλον έσπασε το πλαίσιο

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444
    ...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:

    1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)

    2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.

    3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα

    4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος

    5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	mpaloma.jpg 
Προβολές:	692 
Μέγεθος:	8,4 KB 
ID:	247394
    Κωστής

  4. #4
    Προκατειλημμέλος Το avatar του/της SVX
    Εγγραφή
    25/07/2008
    Μηνύματα
    4.098
    ενας μηχανολογος θα σου εξηγησει καλυτερα.... τα μεταλλα τετοιου ειδους ειναι ακεραια ή σπάνε...

    δεν λυγιζουν και ουτε υπαρχει ενδιαμεση κατασταση.....

    μην το ρισκαρεις
    Accipere quam facere praestat injuriam

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444

    Re: Re: Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    Μάλλον έσπασε το πλαίσιο
    Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.

    Ερωτήσεις λοιπόν...

    1) Καλά τα λέω;

    2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
    MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;
    Κωστής

  6. #6
    Προκατειλημμέλος Το avatar του/της SVX
    Εγγραφή
    25/07/2008
    Μηνύματα
    4.098

    Re: Re: Re: Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
    Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.

    Ερωτήσεις λοιπόν...

    1) Καλά τα λέω;

    2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
    MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;
    αν το εχεις παρει αποφαση, εφοσον ο σκελετος ειναι κοιλος, κοιτα να τον ενισχυσεις ΚΑΙ εσωτερικα
    Accipere quam facere praestat injuriam

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της sernodas2
    Εγγραφή
    07/05/2010
    Μηνύματα
    503

    Re: Re: Re: Επισκευή ρωγμής σε ατσάλινο σωληνωτό σκελετό

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
    Προφανώς, μάλλον από κραδασμούς, αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που δεν επισκευάζεται.

    Ερωτήσεις λοιπόν...

    1) Καλά τα λέω;

    2) Δεδομένου ότι όσες γνώσεις έχω περί συγκολλήσεων περιορίζονται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο και πολύ πρωταρχικό (κοινώς μόνο με UHU ξέρω να κολλάω) με τι συγκόλληση πρέπει να κολληθεί;
    MIG, TIG, οξυγόνο ή δεδομένου ότι για γιαπωνέζικη σιδεριά του 80 πρόκειται και απλή ηλεκτρολόλληση κάνει και μην το ψάχνω τόσο;
    παρε κ γνωμες απο μηχανουργεια..........ειναι σαν τους γιατρους ενα πραμα

    δεν εχει να κανει αν η σιδερια σου ειναι του 80,κ μαλιστα πιστευω πως ειναι καλλητερα που ειναι του 80 μιας κ τα κραματα του 80 δεν ειναι τπτ ψαγμενα, πιστεω πως με ενα καλο καθαρισμα στην περιοχη κ μια καλη κολληση με ηλεκτροκολληση η οτι αλλο mig οξυγονο θα γινει η δουλεια.....πιστευω ειναι καθαρα θεμα εκτιμησεις απ αυτον που θα κανει το ενχειρημα.μιας κ σε αυτες της περιπτωσεις πολλες φορες δεν σου δινετε η δυνατοτητα να επεμβεις ξανα

    βαλε κ καμια φωτο,μπορει να βοηθησει την κατασταση,κ να χεις παραπανω γνωμες(δεν ξερω αν ειναι απαραιτητα καλο αυτο )
    Όποιος γυρίζει μυρίζει

    κ όποιος κάθετε βρωμίζει

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444
    Αρχικά δημιουργήθηκε από SVX
    ενας μηχανολογος θα σου εξηγησει καλυτερα.... τα μεταλλα τετοιου ειδους ειναι ακεραια ή σπάνε...

    δεν λυγιζουν και ουτε υπαρχει ενδιαμεση κατασταση.....

    μην το ρισκαρεις
    Μηχανολόγος κατ' επάγγελμα είμαι

    Όσα γράφω τα γράφω μετά από καμπόσο ψάξιμο.



    Φίλε SVX το μέταλλο του σκελετού στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι mild steel DOM (drawn over mandrel), κοινώς κάτι παραπάνω από υδροσωλήνας, δεν μιλάμε για κανένα εξωτικό ατσάλι.

    Έχω δει άπειρες επισκευές σε τέτοια πλαίσια και κόψε-ράψε που δεν θα τολμούσα προσωπικά ποτέ να αντέχουν δεκαετίες.

    Απλά δεν είχα ξανά εμπειρία από κάτι τέτοιο, και παρόλο που ξέρω πως επισκευάζεται ρωτάω και ξαναρωτάω γιατί βασικά είμαι χεσμένος και δεν θέλω να ρισκάρω.
    Κωστής

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.062
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
    ...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:

    1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)

    2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.

    3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα

    4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος

    5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:
    1. Αυλάκι σε τόσο λεπτή διατομή η 2 τρύπες εκεί που τελειώνει η ρωγμή?
    2. λογικό.
    3. Στην περίπτωση που προχωρήσεις στο 4
    4. Νάρθηκας, αλλά εάν μειώσεις τοπικά την ελαστικότητα δεν θα αυξήσεις τις τάσεις στην περιοχή ακριβώς μετά το μπάλωμα?
    5. Σε περίπτωση που σπάσει ο σωλήνας το υπόλοιπο πλαίσιο μετατρέπεται σε μηχανισμό και εσύ σε αεροπλάνο ή παραμένει πλαίσιο?

  10. #10
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της fkol k4
    Εγγραφή
    23/10/2011
    Μηνύματα
    770
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Kotselakos
    ...Για την επισκευή της λοιπόν σκέφτομαι τα εξής:

    1) κάνω ένα αυλάκι κατά μήκος της ρωγμής (με dremel, λίμα κλπ)

    2) συγκολλώ κατά μήκος του αυλακιού.

    3) τροχίζω την κόλληση ώστε να έρθει πρόσωπο με τον αναξιοπαθόντα σωλήνα

    4) βρίσκω τσόντα σωλήνα με εσωτερική διάμετρο όση η εξωτερική του προς επισκευή σωλήνα και δημιουργώ μπάλωμα κόβοντάς τη κατά μήκος

    5) κολλάω το μπάλωμα πάνω από την γεμισμένη και τροχισμένη ρωγμή του πλαισίου με ραφές μόνο κατά μήκος όπως φαίνεται στο παρακάτω έταιρο σχεδιάκι με κόκκινο:
    Χωρίς να είμαι επαγγελματίας συγκολλητής (αλλά με πολλές συγκολλήσεις ως μέρος του επαγγέλματος) ας πω κι εγώ τη γνώμη μου:

    1) Αν αυλάκι εννοείς τη δημιουργία ενός «V» που θα προσωμοιώνει την κατεργασία της γωνίας 2 σωλήνων για να συγκολληθούν, με βρίσκεις σύμφωνο. Πολύ σημαντικές επίσης είναι και οι 2 τρύπες στις άκρες της ρωγμής. Αν δεν γίνουν, το πιθανότερο είναι οποιαδήποτε θερμική κατεργασία να επεκτείνει τη ρωγμή.

    2) Συμφωνώ.

    3) Συμφωνώ.

    4) Συμφωνώ επίσης. Ως μηχανολόγος, θα μπορούσες να υπολογίσεις και το (κατά προσέγγιση) ιδανικό μήκος του μπαλώματος, ή ακόμα και τη διαφοροποίησή του από το κλασσικό «κατά μήκος κομμένο κομμάτι κυλίνδρου». Εννοώ πως ένα κομμάτι μπαλώματος με όχι 2 εντελώς παράλληλες κολλήσεις και «σπασμένες» γωνίες, ίσως θα ήταν ακόμα καλύτερο.

    Ως μέθοδο συγκόλλησης. προσωπικά θα έκλινα προς την TIG λόγω της συγκέντρωσης του βολταϊκού τόξου σε πολύ μικρή περιοχή. Νομίζω πως θα καταπονούσε θερμικά μικρότερο μέρος του σκελετού.

    Ως δεύτερη λύση, τη MIG λόγω χαμηλότερων θερμοκρασιών.

    Οξυγόνο με τίποτα, η θερμική καταπόνηση θα είναι τέτοια που πιθανότατα θα αλλοιώσει και τα χαρακτηριστικά ακαμψίας του μετάλλου στην περιοχή.

    Επαναλαμβάνω, πως αν και στη δουλειά μου έχω κάνει αρκετές συγκολλήσεις εντούτοις δεν είμαι ειδικευμένος συγκολλητής («τσιμπίδας» όπως τους λένε).
    Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της dmf
    Εγγραφή
    26/10/2009
    Μηνύματα
    1.393
    Την προσθήκη, θα ήταν καλύτερο να την κόψεις στα δύο (κάθετα), έτσι ώστε να περάσεις και από ενα γαζί κάθετα στη ρωγμή.

    Δηλ κάπως έτσι (τα κοκκινα ειναι κολληση, το πρασινο η ρωγμη, την οποια και εχεις γεμισει πρωτα)


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	mpaloma.jpg 
Προβολές:	650 
Μέγεθος:	40,5 KB 
ID:	247412

  12. #12
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της stefanos
    Εγγραφή
    16/06/2002
    Μηνύματα
    6.062
    Αρχικά δημιουργήθηκε από dmf
    Την προσθήκη, θα ήταν καλύτερο να την κόψεις στα δύο (κάθετα), έτσι ώστε να περάσεις και από ενα γαζί κάθετα στη ρωγμή.

    Δηλ κάπως έτσι (τα κοκκινα ειναι κολληση, το πρασινο η ρωγμη, την οποια και εχεις γεμισει πρωτα)
    άσχετο με το θέμα αλλά εγκάρσια δεν κολλάμε ποτέ, αδυνατίζεις την διατομή.

  13. #13
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της nikos121
    Εγγραφή
    15/10/2009
    Μηνύματα
    243
    χαχαχαχαχαχα!ρε σεις σιγα το προβλημα κ σιγα το σοβαρο του πραγματος.μικρε μη τροχισεις κ μη κανεις καμια λαλακια .κολιεται με TIG H MIG .ΑΠΛΑ ΘΕΛΕΙ ΜΑΣΤΟΡΑ.μη προσπαθησης με ηλεκτροκοληση σπιτιου λαλακια θα κανεις.οπως ειπε κ ο μηχανολογος απλο ατσαλι ειναι τιποτα σπουδαιο.
    γεροξεκουτης

  14. #14
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444
    Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
    1. Αυλάκι σε τόσο λεπτή διατομή η 2 τρύπες εκεί που τελειώνει η ρωγμή?
    2. λογικό.
    3. Στην περίπτωση που προχωρήσεις στο 4
    4. Νάρθηκας, αλλά εάν μειώσεις τοπικά την ελαστικότητα δεν θα αυξήσεις τις τάσεις στην περιοχή ακριβώς μετά το μπάλωμα?
    5. Σε περίπτωση που σπάσει ο σωλήνας το υπόλοιπο πλαίσιο μετατρέπεται σε μηχανισμό και εσύ σε αεροπλάνο ή παραμένει πλαίσιο?
    1. Χμμμ...

    4&5. Γαμώτο να μην μπορώ να ποστάρω τις φωτογραφίες:a37:

    Δεν ξέρω αν βοηθάει το σχεδιάκι που επισυνάπτω.

    Καταρχάς μιλάμε για ένα πλαίσιο από XL600R του '85.

    H ρωγμή βρίσκεται σε σωλήνα του πλαισίου από την αριστερή μεριά, λίγο πάνω από έδραση του ψαλιδιού και πέριξ του σημείου που είναι συγκολλημένη μια λάμα ενίσχυσης που δημιουργεί τριγωνισμό με τον σωλήνα του υποπλαισίου.

    Αυτή η ενισχυτική λάμα υποψιάζομαι ότι είναι εξαρχής υπεύθυνη για τη ρωγμή λόγω της αύξησης των τάσεων στην περιοχή, που πολύ εύλογα αναφέρεις ως πρόβλημα στην επισκευή που προτείνω.

    Σημειωτέον ότι από όσες πληροφορίες κατάφερα να μαζέψω, στο μοντέλο του 84 δεν υπήρχε αυτή η λάμα, και στο μοντέλο του 86, τουλάχιστον για την αμερικάνικη αγορά, την καταργήσανε.

    Το ψαλίδι εδράζεται σε μια παχιά πλάκα η οποία είναι συγκολλημένη έκκεντρα (όπως είναι το σωστό άλλωστε) στον σωλήνα του πλαισίου που φέρει τη ρωγμή. Στο σχεδιάκι δείχνω την πλάκα έδρασης του ψαλιδιού διακεκκομμένη ακριβώς για να δείξω ότι "πατάει" στην εσωτερική πλευρά του πλαισίου, ελπίζω να είναι καταννοητό, δεν ξέρω πως να το περιγράψω καλύτερα.

    Η ρωγμή σταματάει στη ραφή της πλάκας έδρασης του ψαλιδιού (ομοίως την παρουσιάζω διακεκκομένη όπου χρειάζεται να δείξω το "πίσω") και εκτείνεται περίπου στο 1/4 της διατομής του σωλήνα


    Επομένως: (απάντηση στο 5):

    Η πλάκα έδρασης του ψαλιδιού "δένει" τον σωλήνα του πλαισίου πάνω και κάτω από την ρωγμή. Κατάρρευση του πλαισίου sudden death δεν παίζει, τουλάχιστον έτσι λέει η λογική μου.

    Επιπλέον (...στο 4):

    Σε σχέση με τη μείωση της ελαστικότητας και της συγκέντρωσης τάσεων που προκαλεί η πλάκα έδρασης του ψαλιδιού το μπάλωμα λογικά δεν είναι τίποτα.

    Ακόμα, για να μπει ο "νάρθηκας" (δες το πράσινο στο σχέδιο) πρέπει να κοπεί η ενισχυτική λάμα από τη μεριά της ρωγμής.

    Αν διατηρηθεί η ενισχυτική λάμα (το σκέφτομαι να την καταργήσω εντελώς) θα συγκολληθεί πάνω στον νάρθηκα. Η τάσεις που δημιουργεί η ενισχυτική λάμα θα διαχειρίζονται σαφώς καλύτερα διότι θα διαχέονται πιο ομοιόμορφα στην διατομή του σωλήνα και δεν θα εφαρμόζονται σημειακά όπως τώρα.

    Το πρόβλημα που θα μπορούσε να προκύψει τώρα και με απασχολεί περισσότερο είναι η θερμικές καταπονήσεις λόγω της συγκόλλησης και οι παραμένουσες τάσεις που αυτές συνεπάγονται.



    Ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις παρατηρήσεις σας παιδιά, και sorry για το κατεβατό.

    Αν έχει κάποιος αντίθετη γνώμη ή παρατηρήσεις θέλω πραγματικά να τον ακούσω γιατί το ζήτημα με καίει...


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	mpaloma.jpg 
Προβολές:	611 
Μέγεθος:	8,4 KB 
ID:	247413
    Κωστής

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της Kotselakos
    Εγγραφή
    15/01/2012
    Μηνύματα
    444
    Λάθος επισύναψη


    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	ΠΛΑΙΣΙΟ.jpg 
Προβολές:	617 
Μέγεθος:	21,4 KB 
ID:	247414
    Κωστής

Σελίδα 1 από 7 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. επισκευη μοτο σε πυλωτη ?
    από orcinious στο forum Γενικά περί μοτοσικλέτας
    Απαντήσεις: 27
    Τελευταίο μήνυμα: 04/08/2012, 00:46
  2. Επισκευη/μεταποιηση σε γαντια carbon-kevlar
    από zefos1100xx στο forum Εξοπλισμός και αξεσουάρ αναβάτη
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο μήνυμα: 04/12/2009, 01:22
  3. Επισκευή τεπόζιτου σε ΧΤ600
    από o_gavros στο forum Yamaha XT series
    Απαντήσεις: 7
    Τελευταίο μήνυμα: 15/02/2009, 13:37
  4. Επισκευη αμορτισερ σε vstrom650
    από vestromas στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 39
    Τελευταίο μήνυμα: 27/08/2008, 10:52
  5. ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΕ ΤΕΠΟΖΙΤΟ
    από MR.MEMPHISBONES στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 12
    Τελευταίο μήνυμα: 11/06/2007, 08:49

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF