το armagedon για πλακα το γραψα (και καλα οτι προσπαθεις να πετυχεις τους πεζους με τη μηχανη για να κερδισεις ποντους.... cold joke sorry)
επαιζα Lfs , ειχα καψει ωρες με την G25 την οποια εχω αγορασει πουλησει 3 φορες. Τωρα καιω κανονικα λαστιχα....
σρυ για το οφφ...
Να μου θυμιζετε οτι ειμαι νεος οδηγος στις μηχανες και δεν πρεπει να παιρνουν τα μυαλα μου αερα...
για να μπορουμε να μιλαμε κι αυριο!
μάλλον αυτός προσπαθούσε να πετύχει εμένα.. εγώ κανονικά πήγαινα ο καημένος..
κι εγώ, η G25 δεν βγαίνει ποτέ από το γραφείο! καίω και κανονικά λάστιχα φυσικά από πριν πάρω την G25. κρίμα που δεν υπάρχει κάτι ανάλογο για μηχανές ρε γαμώτο.. πάντως καμία σχέση το rF με το LFS. τώρα έχει βγει και το rF2 το οποίο δεν το έχω αγοράσει ακόμα (που λεφτάεπαιζα Lfs , ειχα καψει ωρες με την G25 την οποια εχω αγορασει πουλησει 3 φορες. Τωρα καιω κανονικα λαστιχα....)
παρομοίωςσρυ για το οφφ...
Κωστάααακη ----> κλικ μι (και ήμανε γκαβάδι ή μάλλον πιο γκαβάδι από τώρα τότες)
Το θέμα είναι ο συνδυασμός των γεγονότων. Αν πας με 160 και σου βγει γάτα στα 5m τι με ΑΒΣ τι χωρίς.....
Ψηφίζω ABS δαγκωτό κι εγώ. Μ'έχει γλιτώσει σε φρεναρίσματα "πανικού" (όπου πανικός όρα u-turn προπορευομένων αυτοκινήτων, η γάτα του Νίκου Άβελ αλλά στα 10 μ. κλπ.) Αν ο εχθρός σου βγει στα 2 μέτρα, και μαζί και μόνος ίδιος είν'ο πόνος...
Dura lex, sed lex.
το είδα!
πραγματικά όπως λες, σε έσωσε. βέβαια υπάρχουν κάποιες διαφορές.. μερικές από τις οποίες:
1. είμαι σχετικά έμπειρος με πολλά είδη μηχανών, όλα χωρίς ABS. δεν είχα ποτέ σοβαρό ατύχημα, πάντα κατάφερνα να φρενάρω, να αποφεύγω κλπ.. 20ετή πείρα μέχρι στιγμής χωρίς «διακοπές» (δεν έχω αυτοκίνητο, 100% μηχανή όλον τον χρόνο). μου φαίνεται ότι άμα πάρω μηχανή καινούργια με ABS, θα πρέπει να αναθεωρήσω και να «ξαναμάθω» κάποια πράγματα. αλλά τζάμπα έφτιαχνα skills τόσον καιρό γμτ; χαχα
2. σκέφτηκες «στουκάρω...» καμιά 10ριά φορές, ένιωσες το ABS να χτυπάει, περίμενες να δεις τι θα γίνει κλπ. κλπ.
..εγώ από το «γαμωτ... γαμωτ... γαμωτ...» πρόλαβα να σκεφτώ μόνο το «γαμ»! χωρίς πλάκα, ο χρόνος βλέπω-στουκάρω ήταν κάτω από 1 δευτ.. ποιό ABS...
3. δεν έχω μάθει να οδηγώ με ABS.. έχω μάθει να κάνω ακροβατικά και να το σώζω. όλα αυτά είναι αυτόματα βέβαια, όπως είπα και πιο πάνω, μέσα σε ένα «γαμ» δεν υπάρχουν περιθώρια για τίποτα άλλο
4. τα μηχανάκια μου δεν έχουν ABS.. αλλά δεν ξέρω αν μπαίνει κιόλας σε παλιό μηχανάκι. και δεν θέλω καινούργιο, θέλω αυτά που έχω. τώρα να βάλω ABS σε SS μηχανή δεν βλέπω τον λόγο.. (όπως και TC και power modes, αλλά αυτό μια άλλη κουβέντα)
για νέους ή άπειρους οδηγούς πάντως, νομίζω ότι είναι σχεδόν απαραίτητο χωρίς κουβέντα. όπως και τα άλλα που ανέφερα πιο πάνω. αλλά μερικοί είμαστε old school![]()
Καμμιά εμπειρία,καμμιά ικανότητα δεν μπορεί να νικήσει το φρενάρισμα ΠΑΝΙΚΟΥ.
Α και μην πει κάποιος ότι ΠΟΤΕ(ξαναλέω:ΠΟΤΕ) δεν έχει πανικοβληθεί οδηγώντας σε δημόσιο δρόμο.
Μηχανάκι με ΑΒS δεν έχω αλλά πολύ θα'θελα ν'αποκτήσω ένα.
Αν δεν έχεις προκαταλήψεις μπορείς ν'αλλάξεις το στυλ σου(ή έστω να προσπαθήσεις).
Εξέλιξη μάγκες...καλό είναι!
παίζει να είναι και κωλοφαρδία.. μου έχει τύχει φρενάρισμα πανικού στην πειραιώς-καθρέφτη.. ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, πήγαινα (μαλακία) με παραπάνω από ό,τι έπρεπε και βλέπω ξαφνικά μπροστά μου μούρη αυτοκινήτου που έμπαινε από διαστάυρωση. 16ρης τροχός μπροστά.. τσαρούχωμα πανικού, μπλοκάρισμα, σκι για ένα-δύο μέτρα, άφημα, ξαναπάτημα, ξανα σκι, ξανααφημα ξαναπάτημα, δίνω και μια στο πίσω, γλυστράει και αυτό και γυρνάει η μηχανή στο πλάϊ, το αφήνω, ισιώνει και περνάω ξυστά σχεδόν πλαγιασμένος από μπροστά του σε απόσταση χιλιοστών.
(όλα αυτά στον διάδρομο ανάμεσα από τα αυτοκίνητα που ήταν σταματημένα ή πήγαιναν πολύ αργα γιατί είχε κίνηση)
ΟΚ, δεν υπάρχω.. τότε δεν υπήρχαν ABS όμως. δεν διαφωνώ, καλά τα λέτε εσείς...
στην ουσία λειτουργησες σαν abs ...οκ στο στεγνό το χεις πες κ 9/10 θα το καταφέρεις ...στο βρεγμένο φιλε μου ,θα φας τέτοια άγρια "σφαλιάρα" γλιστρώντας που δε θα προλάβεις να κάνεις κιχ ...
Δεν έχω να προσθέσω πολλά στο θέμα. Μόνο να επισημάνω ότι το ABS έχει ακόμα ένα πολύ μεγάλο - κατά τη γνώμη μου - πλεονέκτημα. Μπορείς να επιχειρήσεις ελιγμό επιβραδύνοντας ταυτόχρονα! Χωρίς να έχεις ιδιαίτερο άγχος για πιθανό μπλοκάρισμα του τροχού.
Think faster than you ride
Κανένας δεν είπε ότι πρέπει να απαγορευτεί η κυκλοφορία σε παλιότερα μηχανάκια που δεν έχουν ABS.
Για ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ όμως μηχανάκια, που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στον δρόμο, το να μην έχουν ABS (στις μέρες μας που η τεχνολογία έχει ωριμάσει αρκετά) είναι απαράδεκτο. Επιπλέον η υποχρεωτική (άρα και μαζική) εφαρμογή του θα ρίξει πολύ και το κόστος.
Μπλοκάρισμα μπροστινού με σχετικά υψηλή ταχύτητα, υπό ιδανικές συνθήκες (όταν ουσιαστικά το περιμένεις) παίζει να το σώσεις. Μπλοκάρισμα μπροστινού με λίγα χιλιόμετρα, σε δρόμο με αμφίβολη πρόσφυση (που συμβαίνει ξαφνικά, ενώ δεν το περιμένεις) και με τις αισθήσεις σου να έχουν βαρέσει τιλτ για το τρακάρισμα που έρχεται, μπορεί να σώσεις ΜΟΝΟ από καθαρή τύχη. Κατά τα άλλα, δεν οδηγείς με κάποιον διαφορετικό τρόπο: Οδηγείς σαν να μην είχες ABS. Αυτό απλά βρίσκεται εκεί για να σε σώσει αν / όταν συμβεί η στραβή.
Επίσης, μια και το 'φερε η κουβέντα, συνειδητοποιώ εμπράκτως ΠΟΣΟ διαφορά μπορεί να έχει ABS από ABS, συγκρίνοντας την διαφορά της βέφας (που δεν έχει ΚΑΝ το σούπερ εξελιγμένο CABS του CBR) με το CBF που είχα, αλλά και με το GSR του αδελφού μου. Άβυσσος πραγματικά... Ακόμη όμως και το (σχετικά απότομο) ABS του CBF / GSR είναι 1000 φορές προτιμότερο από καθόλου...
Αν ήταν ικανότητα τότε δε θα σα πειράζει να το ξανακάνεις,σωστά;
Σε κόβω να μη θες να το ξαναζήσεις...
Αυτό σου λέω,με καλό ABS το κάνεις συνεχώς και με καλύτερο αποτέλεσμα απ'το άσε πάτα τη μανέτα.
Αρκεί να εμπιστευτείς τις δυνατότητές του και να φρενάρεις ΔΥΝΑΤΑ.
Δες και το παρακάτω:
Σωστότατο!Δημοσιεύθηκε αρχικά από npat
Θα το παιξω δικηγορος του διαβολου (παρολο που τασσομαι καθολικα υπερ του ABS)
Το abs δε σε αφηνει να παιξεις πισω. Νομιζω τα καινουρια cbr με abs αφηνουν εκτεταμενο γλυστριμα του πισω τροχου. Σε ολα τα υπολοιπαμε το που παει να γλυστρισει παραπανω η μηχανη και να κανεις αναποδα τιμονια σε μαζευει. Απιστευτο ξενερωμα. Τραβαγα τα μαλλια μου την πρωτα βδομαδα συμβιωσης με αυτο. Φυσικα αυτο εχει το θετικο οτι σε μια στροφη αν σε κλεισει καποιος και πατησεις το πισω πολυ απλα δε σαβουριαζεσαι. Το abs δε σε αφηνει να πεταξεις κωλο στη στροφη οποτε σε στιγμη πανικου νΑΙ βοηθαει. Θα μπορουσαν ομως να το εχουν ρυθμισμενο ωστε οταν πατας μονο το πισω να γλυστραει περισσοτερο, και μονο οταν πατας και το μπροστινο να σε φρεναρει οσο ασφαλεστερα γινεται.
Κατα συνεπεια του απο πανω, ειμαι της αποψης οτι δεν μαθαινουμε τοσο πολυ τη μηχανη μας, μιας και αλλος εγκεφαλος σκεφτεται το φρεναρισμα και τη δυναμικη της μοτοσυκλετας αντι για εμας. Θα μου πειτε οτι καποια ηλεκτρονικα καλως υπαρχουν, γιατι πχ υπαρχει και εγκεφαλος που σκεφτεται καθε ποτε θα ναψει το μπουζι και δεν παταμε εμιες κανα κουμπι. Με το φρεναρισμα ειανι αλλιως ομως. Το cb το παιζα στα δαχτυλα και με τα φρενα και δεν επεσα ποτε, το ενιωθα καλυτερα. Τωρα εχω την αισθηση αποστασιοποιησης. Ασε που οποιος συνηθισει με abs εχει θεμα με τα non-abs μηχανακια. Εχει ο πατερας μ ενα ΧΤ600 που προφανως δεν εχει abs. Δε λεω, τα φρενα του ΧΤ ειναι για το μπεο που μαζι με τις μαλακες αναρτησεις εισαι στη φαση τρακαρω-δεν τρακαρω-τρακαρω-δεν τρακαρω-τρακαρω-δεν τρακαρω- , αλλα ρε παιδια καθε φορα που το οδηγαω στα πρωτα λγιο πιο αποτομα φρεναρισματα μπλοκαρω μπροστινο για πλακα. Και δεν ειανι κανας καγκουρας ο φαδερ να κυκλοφορει με λαστιχα φιτιλια.
Τελος να πω οτι οι βαριες μηχανες εχουν μεγαλο οφελος απο το abs. Δεν κουμανταρεται καμια βαρια μηχανη αμα χαθει το μπροστινο. Οποτε καλυτερα να μη χαθει ποτε.
Ο φιλος απο πανω ανεφερε επιτακτικο abs και μαζικοτερη παραγωγη. Συμφωνω απολυτα. Προσωπικα θα ηθελα και τα παπακια να εχουν. Σκεφτειτε ποσο πιο δημοφιλες ειανι το παπακι και τα μικρα σκουτερ-μηχανες , αρα και τι αγοραστικο κοινο εχουν. Ποσα κοριτσακια ονειρευονται μικρες τις μηχανες και καταληγουν με σκουτερ ή παπακι? εγω ξερω ηδη αρκετες. Σε φρεναρισμα πανικου ολοι οι απειροι απο το μπροστινο την τρωνε. Οι πιο εμπειροι ισως εχουν μαθημενο το χερι τους να μην τσαρουχωνει ομως μικρες οι πιθανοτητες.
Καλες βολτες![]()
Να μου θυμιζετε οτι ειμαι νεος οδηγος στις μηχανες και δεν πρεπει να παιρνουν τα μυαλα μου αερα...
για να μπορουμε να μιλαμε κι αυριο!