Πάντως , για να μην δαιμονοποιουμε τους γέρους ούτε να θεοποιούμε τους νέους , την Χ.Α. μια χαρά νεολαίοι την ψήφισαν σε μεγάλο ποσοστό…
Το πρόβλημα δεν είναι η ηλικία…
Πάντως , για να μην δαιμονοποιουμε τους γέρους ούτε να θεοποιούμε τους νέους , την Χ.Α. μια χαρά νεολαίοι την ψήφισαν σε μεγάλο ποσοστό…
Το πρόβλημα δεν είναι η ηλικία…
Συνέβη δε ως λέγουσιν, άνδρα εν τη μάχη παρείναι το είδος και την σκευήν άγροικον. Ούτος των βαρβάρων πολλούς καταφονεύσας αρότρω, μετά το έργον ην αφανής. Ερόμενοις δε Αθηναίοις άλλο μεν ο θεός ες αυτόν έχρησεν ουδέν, τιμάν δε Εχετλαίον εκέλευσεν ήρωα." (Παυσανίας βιβλ. 1, κεφ. 32)
Βύρωνα, κανείς δεν είπε ότι δεν συμβαίνει αυτό, εγώ σχολιάζω ότι αυτό που εκπορεύεται από την έννοια "πασόκος" δεν μπορεί να πρσαφθεί στο σύνολο των σημερινών ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν νομίζω ότι ψάχνουν όλοι την "πασοκική" νοοτοπία στο ΣΥΡΙΖΑ, με την παλιά της έννοια. Δεν ελκύονται από αυτό. Ακόμη και το 2009, ένα πολύ μεγαλό ποσοστό του 43,92% που εισέπραξε ο Γιωργάκης, εμπεριείχε ανθρώπους οι οποίοι πίστεψαν στο πλασάρισμα του ως πολιτικός που θα πραγματοποιήσει τεράστιες διαρθρωτικές αλλαγές και θα αφήσει πίσω τις παλιές νοοτροπίες. Δεν του έδωσαν τη νίκη όσοι είχαν μόνο στο νου να βολευτούνε στο δημόσιο αλλά όσοι ήθελαν να δουν να συμβάινουν αυτά τα πράγνατα που υποσχόταν. Το ίδιο γίνεται τώρα και με τον Τσίπρα. Λαϊκιστής ή όχι, οι απόψεις του συμπλέουν πάνω κάτω με αυτές μια πολύ μεγάλης μερίδας πληθυσμού, που θέλει πρωτιστως ριζικές αλλαγές και επανεκκίνση του κράτους σε νέα δεδομένα.
Ο Α. Παπανδρέου και ο κλασσικός πασόκος όπως τους γνωρίσαμε αμφότερους, ήταν αφόρητα λαίκιστές και εστίαζαν μονάχα στο προσωπικό συμφέρον ανξαρτήτως κόστους. Άποψη μου είναι πως τόσο οι περιστάσεις όσο και η ουσία των πραγμάτων, δεν έχουν καμμία απολύτως σχέση με εκείνες τις εποχές.
Τελευταία τροποποίηση από el_hymador; 19/06/2012 στις 13:47.
«…Ορισμένα τινά Ελληνικά θήλεα ζητούν να δοθή ψήφος εις τας γυναίκας. Σχετικώς με το ίδιον τούτο θέμα διαπρεπέστατος επιστήμων είχεν άλλοτε αναπτύξει από του βήματος της Βουλής το επιστημονικώς πασίγνωστον, άλλως τε, γεγονός ότι παν θήλυ διατελεί εις ανισόρροπον και έξαλλον πνευματικήν κατάστασιν ωρισμένας ημέρας εκάστου μηνός… Νεώτεραι και ακριβέστεραι έρευναι καταδείκνυσιν ότι ου μόνον ωρισμένας ημέρας, αλλά δι’ όλου του μηνός τελούσιν άπαντα τα θήλεα εις πνευματικήν και συναισθηματικήν ανισορροπίαν… Επειδή εν τούτοις αι ημέραι αύται, δεν συμπίπτουν ως προς όλα τα θήλεα, είναι αδύνατον να ευρεθή ημέρα πνευματικής ισορροπίας και ψυχικής γαλήνης όλων των θηλέων, ώστε την ευτυχή εκείνην ημέραν να ορίζονται αι εκάστοτε εκλογαί. Η γυναικεία συνεπώς ψήφος είναι πράγμα επικίνδυνον, άρα αποκρουστέον.»
Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.
Και είχανε και δούλους και για να έχεις δικαίωμα ψήφου έπρεπε να είσαι άντρας και να είναι ο πατέρας σου και η μητέρα σου Αθηναίοι. Δεν λέω αυτό όμως, δεν κρίνω το ότι ήταν καλό να ψηφίζουν μόνο οι άντρες.
Αυτοί που ψήφιζαν πάντως ήταν συνολικά περισσότερο μορφωμένοι από οποιαδήποτε άλλη ομάδα ανθρώπων που είχε δικαίωμα ψήφου ποτέ. Τι δεν καταλαβαίνετε;
Cpt ναι για αυτή την Αθήνα λέω, την ίδια που πήρε από τη Δήλο το χρυσό της συμμαχίας και τον έφερε στην ακρόπολη για να καλύψει ο Περικλής έξοδα της Αθήνας (νομίζω εξαιτίας της κατασκευής του Παρθενώνα).
Και επίσης είναι η ίδια Αθήνα που είχε τον εξοστρακισμό για να προστατεύει το πολίτευμα από σφετεριστές και επιτήδιους.
"Με το ένα χέρι να αγγίζεις τ' άστρα και με το άλλο να ανακατεύεις τη λάσπη"
Μιχάλης Δερτούζος
"Άμες δε γ' εσόμεθα πολλώ κάρρονες"
αρχαια αθηνα καταρχην και οχι αρχαια ελλαδα
στη σπαρτη δεν υπηρχαν αυτα τα πραγματα
η ψηφοφορια ηταν αμεση, οι στρατηγοι οριζονταν για μια ημερα, υπηρζχε ο θεσμος του Λογιστη (οτιδηποτε ειχε αποκτησει καποιος κατα τη διαρκεια δημοσιου αξιωματος θεωρουνταν οτι επρεπε να αφαιρεθει σαν παρανομα κτηθεν), δικαστηριο οπου ο καθεις μπορουσε να κατηγορησει τον καθενα, (καμια ασυλια και εντος δημοσιου αξιωματος μονο γα πολιτικα ζητηματα), μια θητεια σε αξιωμα, αμεση ανακλητοτητα αξιωματουχων κλπ καμια εκχωρηση σε καποιον να αποφασιζει εκτος του λαου
ολοι μιλαγαν. ορθος λογος. φυσικα πολλες φορες κερδιζαν οι δημαγωγοι και οι σοφιστες. οι βουλευτες ΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΝ με καθε κινδυνο ν ακληρωθει ενας βλακας. αλλα κρινονταν ολοι και συνεχως. βεβαιως και ξεπεσε (λογω καλοπερασης-οι τεμπεληδες της ευφορης κοιλαδας θα λεγαμε ) και εφτασαν να δινουν πληρωμη για τη συμμετοχη στην πνυκα.
φυσικα και εσφαξαν και πολλα αλλα. μιλαμε για αμεσοδημοκρατια οχι οτι δεν ηταν ιμπεριαλιστες.
πνυκα. με ολες τις εξαιρεσεις της εποχης ηταν το πιο κοντα στην αμεσοδημοκρατια, στη λαικη κυριαρχια
φυσικα και η νεοτητα δεν ειναι κατι που καθοριζει οτι καποιος εχει ντε και καλα υγιη σκεψη. ο γλεζος πχ ειναι σαφως πιο υγιης πνευματικα απο τον αδωνι γεωργιαδη (για να μη μιλησω για τα θρασυδειλα τσουτσεκια με τα μαυρα)
καλά που βγήκα φρόνιμος, υπάκουος, σκυφτός
Θέλεις να γράψω κατεβατά τώρα, έτσι; Εδώ εξόρισαν το Θεμιστοκλή και έστειλαν το Σωκράτη στον αγύριστο!
Και ως προς το μορφωμένοι, έχω τις αμφιβολίες μου για το σύνολο του πλήθους. Και τότε η μόρφωση κόστιζε, προνόμιο ήταν των πλουσίων.
Είναι μάλλον λάθος να υξυμνούμε παρελθόντα έτη συγκρίνοντάς τα με τωρινά. Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Άλλες καταστάσεις, άλλες ανάγκες, άλλοι άνθρωποι.
Συνέβη δε ως λέγουσιν, άνδρα εν τη μάχη παρείναι το είδος και την σκευήν άγροικον. Ούτος των βαρβάρων πολλούς καταφονεύσας αρότρω, μετά το έργον ην αφανής. Ερόμενοις δε Αθηναίοις άλλο μεν ο θεός ες αυτόν έχρησεν ουδέν, τιμάν δε Εχετλαίον εκέλευσεν ήρωα." (Παυσανίας βιβλ. 1, κεφ. 32)
Αυτό ακριβώς λέω. Το καλύτερο δημοκρατικό κοινό που υπήρξε παρασύρθηκε και εξόρισε τον Αριστείδη. Φαντάσου λοιπόν τους σύγχρονους μας...
Αυτά που λέω δεν είναι δικιά μου σοφία, ήδη από τότε έχει γίνει λόγος για την έκπτωση του δημοκρατικού πολιτεύματος και για το ότι κυβερνάει ο όχλος και όχι ο δήμος.
"Με το ένα χέρι να αγγίζεις τ' άστρα και με το άλλο να ανακατεύεις τη λάσπη"
Μιχάλης Δερτούζος
"Άμες δε γ' εσόμεθα πολλώ κάρρονες"
Χυμαδορ ,αν και προσπαθώ να καταλάβω τι λες , θεωρώ ότι είσαι πολύ άδικος με τους γέρους…
Είναι αυτή η κοινωνική ομάδα που όχι μόνο πλήγεται σφοδρά από την κρίση αλλά είναι και αδύναμη να αντιδράσει… ο μεγαλύτερος φόβος τους είναι να μην ζήσουν όσο καιρό τους απομένει χωρίς αξιοπρέπεια ..
Μπορεί το βιολογικό τους ρολοι να πλησιάζει στο τέλος του (αλήθεια , όλοι εμείς οι υπόλοιποι θεωρούμε δεδομένο ότι θα ζούμε για 40-50-60-100 χρόνια ακόμη) όμως είναι δικαίωμα του κάθε ανθρώπου μεχρι το τέλος του να ζει αξιοπρεπώς …
Για τον λόγο αυτό μπορεί να είναι περισσότερο ευάλωτοι στους εκβιασμούς και τον φόβο αλλά είναι και οι ποιο δικαιολογημένοι ….
(αν και υπάρχουν και κάτι γερόντια που κάτι «επαναστάτες» δεν είναι ούτε μια τρίχα από τα ζαρομενα @@ τους )
Τελευταία τροποποίηση από ggs; 19/06/2012 στις 14:07.
Συνέβη δε ως λέγουσιν, άνδρα εν τη μάχη παρείναι το είδος και την σκευήν άγροικον. Ούτος των βαρβάρων πολλούς καταφονεύσας αρότρω, μετά το έργον ην αφανής. Ερόμενοις δε Αθηναίοις άλλο μεν ο θεός ες αυτόν έχρησεν ουδέν, τιμάν δε Εχετλαίον εκέλευσεν ήρωα." (Παυσανίας βιβλ. 1, κεφ. 32)