http://www.gpone.com/index.php/en/20...balizzata.html
Tα αρχιλαμόγια Vitorio Ipollito (FIM) και Carmelo Ezpeleta (DORNA) αποτελειώνουν το σχέδιό τους που δεν ήταν άλλο απο το να καταργήσουν τα SBK με τη σημερινή τους μορφή.
Η αρχή έγινε με τους κινητήρες των CRT και το επόμενο βήμα θα είναι να γίνουν κάτι σαν τα STOCK.
Τι σημαίνει αυτό για τα μοτό;
Μιλάμε απλά για άλλο πρωτάθλημα που δεν έχει σχέση με την φιλοσοφία των SBK που δεν είναι άλλη απο την εφαρμογή after market parts και γενικής εξέλιξης μέσω του R&D των εργοστασίων ή τρίτων.
Γιατί τώρα;
Για διάφορους λόγους με τον πιο σημαντικό να είναι το ότι οι χρόνοι των SBK σε κάποιες πίστες ήταν επικίνδυνα κοντά με τα motogp με αποτέλεσμα να έρχονται σε δύσκολη θέση τα τελευταία και το πρωτάθλημά τους κατ επέκταση.
Ε και;
Δεν είναι τόσο ευχάριστο να ντροπιάζονται κάποιες απο τις ομάδες στα mgp εφόσον σπαταλάνε 20+ φορές περισσότερα χρήματα απο τα ταπεινά SBK και να γυρνάνε 1-2 sec λιγότερο.
Μα τόσα χρόνια καλά δεν ήταν; ΉΤΑΝ όσο έβγαζε ένας αναβάτης το φίδι απ την τρύπα στα mgp. Οσο οι κερκίδες ήταν κίτρινες και η θεαματικότητα εκτοξευόταν ποσώς τους απασχολούσε τι έκαναν οι αφοί Flammini στα SBK αφού εκεί το κοινό ήταν πάντα πολύ μικρότερο άρα και το γενικότερο ενδιαφέρον. Τώρα που οι κώλοι σφίγγουν και θέλουν να κρατήσουν κόσμο, μην έχοντας άλλες λύσεις ως άχρηστοι και κλέφτες θα πάρουν έτοιμους πελάτες απο το πιο κοντινό πρωτάθλημα. (ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν γιατί τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά)
Και αν συνέχιζαν και το mgp και το SBK ως έχουν τι θα γινόταν;
Δεν τίθεται τέτοιο θέμα γιατί το mgp πνέει τα λοίσθια και λόγω κρίσης αλλά και λόγω αδυναμίας άλλων εργοστασίων να εμπλακούν πρωταγωνιστικά.
Αρα;
Αρα θα μείνουν τα CRT και θα μπουν-κατέβουν κι άλλα εργοστάσια με αμιγώς δικά τους μοτά. Απρίλια και Γερμανοί για αρχή.
Και τι έγινε;
Τα SBK σήμερα είναι πολύ πιο γρήγορα απο τα CRT. Πολύ!! Δεν θα μπορέσει να το δεχτεί αυτό ο απλός φίλαθλος που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να παρακολουθεί (να είναι μέλος κατά κάποιον τρόπο) τα πιο γλλύγορα και μόνο αυτά. Πως να πει στον φίλο του πως το άλλο πρωτάθλημα που δεν βλέπει αυτός είναι πιο γλλύγορο και πιο θεαματικό; Δεν παίζει τέτοιο σενάριο... (μήπως παίζει ήδη κατά το ήμισυ και δεν τόχεις πάρει χαμπάρι καλέ μου φίλαθλε; Ρωτάω απλά.)
Εμείς τελικά θα κερδίσουμε ή θα χάσουμε απο αυτόν τον θάνατο;
Μμμμμ δύσκολο. Και τα 2. Οσο αφορά στα μότο χεπέ (αμιγώς CRT εντός ολίγου) θα χάσουμε το γκλάμ του παρόντος με κάτι χάι τεκ παπαροτεχνολογίες που ζητάνε τεράστια ποσά για να κόψουν κάτι λίγα δεκατάκια, αλλά το θέαμα είναι σίγουρο πως θα αυξηθεί αν κατέβουν γερά και άλλα εργοστάσια. Απ' την άλλη ο υγιής φίλαθλος που λέγαμε πριν όλο και με κάποιον νέο Vale και Casey θα βρίσκει να ασχολείται μιας και αυτή έχει καταντήσει η ουσία (του). Κάποιοι παλιότεροι θα αναπολούν τα 90s, τα 80s ή ακόμα και τα παλιότερα. Χούφταλα...
Και στα ΣώΒραΚα;
Εκεί φίλε μου τον ήπιαμε κανονικά. Τα εργοστασιάκια που θα αναβαθμιστούν για αρχή θα μειώσουν τις προσπάθειές τους στα μελλοντικά SBK-STOCK. Το ίδιο το πρωτάθλημα θα χάσει απο την αίγλη του γιατί κακά τα ψέματα, άλλο τα 240 άλογα του σήμερα και άλλο 190-200. Αλλο να τα βλέπεις να σπαρταράνε ψάχνοντας πρόσφυση απο τα πιρέλια και άλλο να σπαρταράνε επειδή τους έβγαλαν τα τράξια όπως στο BSB επειδή... Χωρίς ουσιαστικό λόγο... Έχει το παραγωγής και δεν έχει το αγωνιστικό. Για γέλια καταστάσεις.
Κάνα θετικό για εμάς;
Πιστεύω πως τα κάθε λογής ΖΧ και R1 του μέλλοντος θα έχουν πιο καθαρόαιμο-αγωνιστικό προσανατολισμό αν θέλουν να αντεπεξέλθουν αγωνιστικά. Θετικό ή αρνητικό ανάλογα την οπτική του καθενός.
σημ. Κάποια κακοήθη υπονοούμενα πως η φτουκάτι τάχα μου επικροτεί - παρακινεί ίσως τις προθέσεις των αρχιλαμόγιων επειδή και καλά δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί ούτε καν με το νέο της πανίνι (πανιγκάλε), είναι εντελώς αβάσιμες και προς απόδειξη επικαλούμαι τον πρότερο έντιμο βίο κατά τον οποίο ούτε μία φορά δεν έραψε κανόνες στα μέτρα της.