παλια πηγαιναμε βολτα για τη χαρα της οδηγησης, το φαι και τα τσιπουρα.
τωρα παμε για να καλυψουμε με μεθοδους αυτομορφωσης τα κενα απο τις κοπανες σε φυσικοχημεια και μαθηματικα??????????![]()
ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΚΟ ΧΕΡΟΒΟΛΟ, ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΚΟ ΔΕΜΑΤΙ...
Για κάτσε ρε θείο (S)
Στο ΔΙΚΟ ΣΟΥ μηχανάκι,στα ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΑΣΤΙΧΑ -με την όποια φθορά τους-θα κάτσω εγώ ή οι υπόλοιποι να σου υπολογίσουμε 500 παραμέτρους;
Δοκίμασε μόνο να προσθαφαιρέσεις +- 4psi και μην ψάχνεσαι τόσο επιστημονικά,άσε που αν δε ξέρεις να το σώζεις δε θα σε σώσει ούτε η ιδανική πίεση ούτε η τύχη...Οι πιέσεις χοντρικά είναι για να κρατάνε το λάστιχο στη ζάντα (πωπω θα με φάνε)άμα είσαι κουλάδι όλα φταίνε...
Όπως σου είπα πιο παραπάνω δοκιμάζεις 32/38. Με αυτές τις πιέσεις το έχω κάνει σε αυτά και σε ταξίδι και σε αττική οδό.Πλάγιαζε με 200+,έξυνε μαρσπιέ για πλάκα,φρέναρα επιτάχυνα,κλπ,και δεν κουνιόταν ρούπι το Hornet...Τα ίδια και με 34/40 αλλά ήμουν πιο "κρατημένος" εκεί... (180)
Τα ίδια και στο χώμα: όλοι μου έλεγαν στο πρώτο trail ride ρίξε πιέσεις,ρίξε πιέσεις εγώ τίποτα...με 30/32 μια χαρά τερμάτισα,και οι μισοί που μου πρότειναν χαμηλές δεν τερμάτιζαν λόγω....κλαταρίσματος!
Βέβαια έχουν μια λογική οι χαμηλές πιέσεις αλλά 1ον)δεν θα πίεζα,2ον)δεν είμαι τόόόσο πια φτασμένος εντουράς που να κυνηγάω και το δέκατο,ή να ζητάω το απόλυτο κράτημα στη κροκάλα...3ον)με ένα μηχανάκι εντελώς ψόφιο και κουρασμένο,+με ξεφούσκωτα λάστιχα θα είχε τα 3 κακά της μοίρας του...οπότε άφησα τις πιέσεις 12-14 και κάτω για πιο φτασμένους οδηγούς,και περιορίστηκα σε 26/28 (τώρα πια),ή και τις στάνταρ γιατί βαριέμαι να ψάχνω πιεσόμετρα και αηδίες στο τέλος της διαδρομής.
Κοντολογίς enjoy your ride και άσε τα υπόλοιπα για τη NASA...![]()
Τελευταία τροποποίηση από nassosxlvbros; 04/10/2012 στις 13:57.
Throw down the sword,The fight is done and over,
Neither lost, neither won.To cast away the fury of the battle
And turn my weary eyes for home....
www.youtube.com/c/nassosxlvbros
Ας πάρουμε διάσταση ελαστικού 180/55/R17''.
Όγκος ελαστικού, κατά προσέγγιση, με προσομοίωση φέτας κυλίνδρου με δεδομένα:
(1) Μεγάλη διάμετρος D1= (17 in x 25,4 mm/in + 180 mm x 0,55) = 530,8 mm
(2) Μικρή διάμετρος D2 = (17 in x 25,4 mm/in)= 431,8 mm.
Όγκος φέτας κυλίνδρου (επιφάνεια x μήκος) = π/4[(530,8mm)^2 - (431,8mm)^2] x 180 mm x 1/1000000 = 13,5 lt.
Επομένως, ο κατά προσέγγιση όγκος του παραπάνω ελαστικου είναι 13,5 lt και τον θεωρούμε απαραμόρφωτο.
Ας υποθέσουμε ότι ξεκινάμε με κρύα ελαστικά σε πίεση 42 psi (@20 C) και μετά από βόλτα έχουμε αύξηση θερμοκρασίας κατά ΔΤ=20 C.
Επομένως, θεωρώντας όγκο και ποσότητα αέρα σταθερά, με βάση την καταστατική εξίσωση, η νέα πίεση του ελαστικού στην νέα θερμοκρασία θα είναι:
Pf = Pi x (1+ΔΤ/Τi) = 42 x (1 + 20/293,15) = 44,86 = 45 psi.
Για ΔΤ=30 C, η νέα πίεση θα είναι 46,3 psi.
Τελευταία τροποποίηση από VASOS; 04/10/2012 στις 11:24.
Δεν πηγαίνετε πιο πέρα με την αγάπη σας;
Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.
Άριστα.. Ξεκίνησα για την πίστα με 42psi κρύα, και 400χλμ μετά έφτασα με 45 ζεστά. Τώρα θέλω να μπω στην πίστα και να κάνω χρονομετρημένα γιατί έτσι γουστάρω. Επειδή όμως πρέπει να γυρίσω πάλι πίσω, για να μην χάσω το τούρκικο, δεν έχω χρόνο να περιμένω μέχρι να κρυώσουν. Ξέρω πως αν ήταν κρύα το ιδανικό θα ήταν να ξεκινήσω με 38 και να κάνω μερικούς γύρους για να ζεσταθούν. Τώρα όμως έχω 45 και είναι ζεστά. Τι κάνω? Μπαίνω όπως είμαι γιατί οτιδήποτε άλλο θα είναι χειρότερο? Αφαιρώ 4 pci. Αφαιρώ όλο τον αέρα και ξαναβάζω 38? Κοιτάω αν στα πιτς έχει τν για να δω το τούρκικο και περιμένω να κρυώσουν?
Joy η σωστότερη απάντηση κατα την γνώμη μου είναι να αφαιρέσεις 4. Σε αυτή την περίπτωση το σφάλμα, για σταθερή θερμοκρασία ελαστικού είναι μηδαμινή. To σφάλμα για διαφορετικές θερμοκρασίες ελαστικού (που είναι και το πιθανότερο να συμβεί) είναι -1 έως +1,5 την ώρα που αφαιρείς και τείνει να εξαλειφθεί κατά τους πρώτους γύρους. Πιο εύκολα στην περίπτωση του αρνητικού. Αναλυτικότερα από κοντά.
Όποιος δεν βαριέται ας βάλει διάφορες τιμές στους παραπάνω τύπους να μου πει πόσο λάθος κάνω.
Σε κάθε περίπτωση πάντως κάνεις αυτό που είπε ο σκοπευτής. Προσαρμόζεις την οδήγησή σου στα δεδομένα που παίρνεις απ' την μηχανή σου.
Sent from me using a computer.
Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά στη θέση σου θα ρύθμιζα την πίεση κατεβάζοντας τόσα psi όσα θα κατέβαζα με κρύα ελαστικά.
Π.χ. εάν στην πίστα σου αρέσει να δουλεύεις το πίσω στα 30 psi σε κρύα ελαστικά και μετράς 45 psi σε ζεστά ελαστικά (και βαριέσαι να περιμένεις 1,5 ώρες να κρυώσουν) ενώ είχες ξεκινήσει από τα 42 psi σε κρύα ελαστικά, ρίξε την πίεση κατά 12 psi. Τότε περιμένεις με ζεστά τα ελαστικά σου να διαβάζεις 33 psi στο μανόμετρο και όταν αυτά κρυώσουν θα διαβάζεις 30 psi.
Ακόμα καλύτερα στο παραπάνω παράδειγμα, αντί για 12 psi κατέβασε 8 psi, κάνε 4-5 συντηρητικούς γύρους και ξαναμετράς προσέχοντας για τυχόν σημάδια εμφάνισης hot ή cold tears.
Αυτό ακριβώς είπα και εγώ.Απλά έβαλα 42 και 38 σαν ιδανικές πιέσεις σε κρύα ελαστικά για δρόμο και πίστα και πρότεινα να κατεβάσει 4. Το ποσοστό λάθους είναι πάρα πολύ μικρό, ακόμα και για τους παγκόσμιους σαν τον τύπο στο παράδειγμά μου.
(Φυσικά οι θερμοκρασίες αυτές δεν ανταποκρίνονται στις ιδανικές, ειδικά για πίστα)
![]()
![]()
Sent from me using a computer.