Έγραψες καθαρά ότι αυξάνοντας την προφόρτιση μειώνεται το ύψος της μηχανής. Δεν πρόκειται απλά για λάθος έκφραση.
Μόλις το δοκιμάσεις και το καταλάβεις, θα συνειδητοποιήσεις ότι αν κάποιος θελήσεις να μειώσει το ύψος του μπροστινού για να στρίβει ευκολότερα το μηχανάκι, αν ακολουθήσει τη συμβουλή σου θα πετύχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα! Δεν θα στρίβει με τίποτα!
Το επισημαίνω όχι για να σε ...ακυρώσω ούτε για να το παίξω έξυπνος σε βάρος σου. Απλά είναι λάθος. Και μάλιστα σημαντικό.
Think faster than you ride
πρόκειται για λάθος εκ παραδρομής.
αυξάνοντας προφόρτιση, μειώνεται το sag, δηλαδή βυθίζεται λιγότερο, άρα αυξάνεται το ride height.
τα έχω γράψει και πριν αυτά.. τώρα είμαι στο γραφείο και με διακόπτουν συνέχεια ενώ γράφω, οπότε cut me some slack, OK?? και διαβάστε και τα προηγούμενα.
αυτή:
"Increasing Spring Preload moves the spring further into its travel and makes the shock “feel” stiffer initially, and makes the chassis sit a little higher (less sag/more ride height)."
source: http://www.worksperformance.com/html/tpl_desc.html
Κώστα, ειλικρινά χωρίς κανένα ίχνος ειρωνείας.
Από αυτά που γράφεις... Κι έχεις διαβάσει σε διάφορα sites και manuals. (Που πολύ καλά κάνεις και ψάχνεις).
Έχεις δοκιμάσει να τα εφαρμόσεις στην πράξη; Στο μηχανάκι σου; Να παρατηρήσεις την δική σου αίσθηση κι όχι του "worksperformance";
Think faster than you ride
Να σου δώσω ένα σετ ρυθμίσεων για τις αποσβέσεις (μία για δρόμο και μία για πίστα), να φτιάξεις το στατικό και δυναμικό σου sag μόνος σου και μετά κάτσε με την ησυχία σου να διαβάσεις και ν' αλλάξεις ότι θες (δοκιμάζοντάς στα σε δρόμο/πίστα) σ' αυτά που θα σου δώσω;
Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.
γιατί όχι.. το μόνο πρόβλημα τώρα είναι ότι δεν έχω λεφτά για βενζίνες/δοκιμές οπότε όλοι οι πειραματισμοί έχουν αναβληθεί μέχρι νεωτέρας. το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να δοκιμάζω μια ρύθμιση κάθε μέρα και όσο μπορώ να καταλάβω, αφού η διαδρομή μου δουλειά-σπίτι δεν έχει στροφές.. (άρα μπορώ να καταλάβω ελάχιστα).
τις αποσβέσεις τις ρύθμισα αρχικά μαζί με έναν φίλο, «πατώντας» το μηχανάκι και με τα 2 χέρια και βλέποντας πως ανεβοκατεβαίνει και τις έφτιαξα να ανεβοκατεβαίνει ομοιόμορφα μπρος και πίσω με απότομο σπρώξιμο (ο φίλος που το πατούσε είναι και λίγο θηρίο, μπορεί να το συμπιέσει τέρμα) και να μην διαρκεί η κίνηση για πάνω από 1 δευτερόλεπτο.
τώρα έχω στο μπροστινό προφόρτιση τέρμα έξω και συμπίεση και επαναφορά νομίζω 2,5 clicks (που είναι οι εργοστασιακές αν δεν κάνω λάθος). στο πίσω προφόρτιση 6-10 clicks, 12 συμπίεση, 14 επαναφορά και πρέπει να ξαναρυθμίσω sag μόλις ο φίλος μου είναι διαθέσιμος, ίσως την άλλη εβδομάδα.
μηχανάκι 954, μπροστινό μαμά, πίσω ohlins 941, πίσω λάστιχο 190/55.
Λογικό.
Κύριε των δυνάμεων...
Οι ρυθμίσεις που θα σου δώσω αφορούν 954 Ohlins μπροστά, Showa πίσω.... 190/50 το πισω. Με 55 φοβάμαι στο δρόμο. (επίσης τσέκαρε και το φτεράκι σου για τις λάσπες αν του έχψει κάνει τρύπα το 55ρι.
Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.
δηλαδή;
προσπαθώ να αποφεύγω λάσπες. μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει να φθείρεται το φτεράκι και ελπίζω να μην τρυπήσει.. έχει αρκετή απόσταση από το λάστιχο άλλωστε και πρέπει να μαζέψει κάτι χοντρό για να βρει, αλλά προσέχω. λόγω του 55 πίσω λογικά έχει «βουτήξει» το μηχανάκι, οπότε θέλει κάποια εξισορρόπηση με τις προφορτίσεις. αλλά αν του αφαιρέσω όλη την προφόρτιση πίσω, νομίζω ότι έχω πολύ sag, οπότε πρέπει να βρω έναν καλό συνδυασμό. όπως είναι τώρα μου φαίνεται ΟΚ, δεν ανοίγει τροχιά, δεν αναπηδάει κλπ, έχει γρήγορο turn-in (λόγω κορώνας, αλλά έτσι το θέλω) και λίγη αστάθεια στην ευθεία που δεν με προβληματίζει. το σταμπιλιζατέρ το έχω στο «μαλακό» (5 licks «μέσα») για την πόλη.Οι ρυθμίσεις που θα σου δώσω αφορούν 954 Ohlins μπροστά, Showa πίσω.... 190/50 το πισω. Με 55 φοβάμαι στο δρόμο. (επίσης τσέκαρε και το φτεράκι σου για τις λάσπες αν του έχψει κάνει τρύπα το 55ρι.
δεν στήσαμε έτσι αναρτήσεις. είπα έκανα έτσι την αρχική ρύθμιση και μετά δοκιμάζοντας τις άλλαξα. οι αλλαγές που γίνονται μετά από αυτό δεν είναι μεγάλες.
να με συγχωρείς αλλά σε αυτά τα θέματα προτιμώ τις συμβουλές των τεχνικών της ohlins, δεν πήγα να κάνω του κεφαλιού μου.