
Δημοσιεύθηκε αρχικά από
kostas777
κατ'αρχήν για να δουλεύει η ανάρτηση έτσι όπως έχει σχεδιαστεί και όχι προβληματικά. δηλαδή και με λάθος sag η ανάρτηση θα δουλεύει με τον ίδιο τρόπο όπως πριν, αλλά η μηχανή δεν θα οδηγιέται γιατί δεν θα έχει την προβλεπόμενη γεωμετρία (trail, rake, etc.) και εκεί που θα έπρεπε να είναι «τρένο», αυτή υποστρέφει.
οι αναρτήσεις των μοτοσυκλετών είναι σχεδιασμένες να είναι πάντα υπό κάποια συμπίεση, ακόμα και όταν οι ρόδες βρίσκονται στον αέρα. επίσης έχουν ήδη μια installed προφόρτιση εκτός από αυτή που μας δίνουν διαθέσιμη για να προσθέσουμε.
αυτό γιατί εκτός από την συμπίεση, δέχονται και έκταση. π.χ. συμπιέζονται όταν πατάμε σαμαράκια, εκτείνονται όταν περνάμε από λακούβες ή χασίματα. πρέπει το ελατήριό μας να έχει αρκετό περιθώριο να επεκταθεί και να συμπιεστεί χωρίς να τερματίζει και από τις δύο κατευθύνσεις. το να τερματίζει η ανάρτηση δεν είναι καθόλου επιθυμητό, η μηχανή δεν συμπεριφέρεται όπως έχει σχεδιαστεί και αν πιέσουμε είναι πολύ πιθανό να έχουμε ολέθρια αποτελέσματα.
ρυθμίζοντας το sag, μπορούμε να αλλάξουμε τη γεωμετρία της μηχανής, άρα και τη συμπεριφορά της. προσθέτοντας προφόρτιση στα ελατήρια, μειώνουμε το ύψος τους, άρα μειώνουμε το sag και αυξάνουμε το ύψος που «κάθεται» η μηχανή. οπότε π.χ. αν βάλεις τέρμα προφόρτιση στο μπροστινό, τότε η μηχανή γίνεται ας πούμε πιο όρθια, ενώ αν κάνεις το ανάποδο, γίνεται πιο σκυφτή. αυτό επηρεάζει δραματικά το turn-in στις στροφές και τον τρόπο που διατηρεί την τροχιά της στη στροφή, τον τρόπο που φρενάρει. είναι σαν να ανέβηκες σε άλλη μηχανή.
οι προτεινόμενες τιμές για την πίστα και τον δρόμο, αντιστοιχούν για σχεδόν όλους τους κατασκευαστές μοτό και αναρτήσεων μοτό (ανάλογα με το είδος της μηχανής, τα on-off/MX π.χ. έχουν μεγαλύτερο προτεινόμενο sag) στην περιοχή βέλτιστης απόδοσης της ανάρτησης και στην ισορροπία της μηχανής σύμφωνα με τον σχεδιασμό της από το εργοστάσιο.
- λάθος τιμές sag σημαίνει μηχανή μη οδηγήσιμη όπως σχεδιάστηκε
- αν δεν μπορούμε να φέρουμε το sag στις «σωστές» τιμές, τότε έχουμε λάθος ελατήρια = μηχανή μη οδηγήσιμη
αφού διάβασες αυτά, άνοιξε youtube και βάλε στο search "dave moss evaluation", δες τα βιντεάκια και θα καταλάβεις.
αν κινούμαστε συχνά με συνεπιβάτη, τότε θα πρέπει να υπολογίσουμε και αυτόν. μου έχουν πει ότι στην ελλάδα παραδίδονται οι μηχανές με λίγο σκληρότερα ελατήρια ειδικά σε μηχανές που πάνε συχνά δικάβαλες.