Bladerunner![]()
Bladerunner![]()
Όχι. Αυτό που κάνουμε όταν πανικοβληθούμε δεν είναι φρενάρισμα, αλλά πρόκληση της τύχης μας. Ο πανικόβλητος παίζει να φρενάρει πολύ περισσότερο από όσο πρέπει, ή και να μη φρενάρει καν, απλά να κλείσει τα μάτια και μπουμ...
Αυτό που κάνει η επαναλαμβανόμενη εξάσκηση, είναι να πάει λίγο (ή και πολύ) πιο πέρα το όριο πανικού μας και να μετατρέψει τον πανικό σε άγχος.
Το να έχεις εξασκηθεί σε δυνατά παρατεταμένα φρεναρίσματα πολλές φορές, σημαίνει πως
- Έχεις εξοικειωθεί με την αίσθηση της έντονης επιβράδυνσης της μοτοσυκλέτας σου και την αντίδρασή της σε αυτήν.
- Μέσα στο άγχος (και όχι τον πανικό) σου, έχεις αναπτύξει έναν αυτοματισμό δυνατού φρεναρίσματος. Φυσικά και σκέφτεσαι πως θα φρενάρεις, απλά για πολύ λιγότερο μιας και το έχεις ξανακάνει. Πιθανώς να ψάξεις και μια οδό διαφυγής όσο φρενάρεις (αλλαγή γραμμής στα φρένα. Και αυτό μπορείς να το εξασκήσεις).
Για τον πανικόβλητο το θέμα δεν είναι να ξέρει να φρενάρει, αλλά να είναι τυχερός.
Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!
Οχιά
Το ίδιο λέμε, ο ορισμός ως "φρενάρισμα πανικού" είναι που μπερδεύει.
Το πιο σωστό είναι να μην πανικοβληθείς έτσι κι αλλιώς, προφανώς ο πανικός (όπως και το ένστικτο πολύ συχνά στις μηχανές) είναι ο χειρότερος σύμβουλος.
Αλλά ξεφεύγουμε και πάμε στο φιλοσοφικό της υπόθεσης, κάτι που μου αρέσει αλλά θα θεωρηθεί ότι τρολάρω πάλι.
![]()
Διαφωνουμε ...Αλλα αυτο που δεν μπορειτε να καταλαβετε ειναι οτι τα χιλμ πεφτουν δραματικα στο δεκατο και....
Το πισινο φρενο ( μαζι με το χαλαρωμα της πιεσης στο μπροστινο ) ειναι πια σε θεση να διορθωσει καταστασεις ( το γιατι εχει επωθει ποιο πανω...)
πχ εγω δεν μπορω να καταλαβω πως μενουν ορθιοι ανθρωποι που παιζουν μονο με το μπροστινο .
Επειδη το εξαντλησαμε το θεμα δοκιμασε και αυτη την οψη του νομισματος με τα χιλμ που θεωρεις ασφαλεις να το κανεις και περιμενω εντυπωσεις...!!!!
![]()
Με εξάσκηση. Αν έχεις τη περιέργεια να δεις πως την αναπτύσσεις, έλα να κάνεις μια βόλτα το δικό μου με το διακοσμητικό πίσω φρένο![]()
Όσον αφορά τις τεχνικές δεν μπορώ να καταλάβω αν η μία ή άλλη έχει και σε τι βαθμό πλεονεκτήματα. Προσωπικά στα φρένα πανικού, μάλλον δαγκώνω ταυτόχρονα μπρος και πίσω και αφήνω μόλις νιώσω οτι το χάνω ή οτι το ελέγχω.
Η εξάσκηση χρειάζεται όχι μόνο για να μάθουμε να ελέγχουμε τον εαυτό μας στα φρένα πανικού, αλλά και σε με τι μηχανάκι πατάμε φρένα. Το Tuono θέλει max δύο δάχτυλα στο μπροστινό και πίσω είναι αδιάφορο αν χοροπηδάς πάνω του, ενώ το Srx πχ στο μπροστά θέλει 5 δάχτυλα το ελάχιστο, και πολύ προσοχή στο πίσω γιατί μπλόκαρε για πλάκα.
Ο Blade έχει τρελές περγαμηνές και πολύ καλά θα κάνει όποιος αμφιταλαντεύεται να τον ακολουθήσει.
θα μπλοκάρει αν το κάνω λάθος, που συμβαίνει κάποιες φορές ανάλογα με τις συνθήκες, τη δική μου κατάσταση και της μηχανής, του δρόμου, αν είμαι δικάβαλος ή μόνος μου. δηλαδή εννοώ ότι το χέρι πάει πιο γρήγορα στην μανέτα από ότι το πόδι στο πεντάλ, το χέρι ακουμπάει ελαφρά στο γριπ ενώ το πόδι πατάει, οπότε είναι κάπως φυσικό να ξεκινήσω το πίσω ένα κλάσμα πιο μετά, η διαφορά είναι ότι δεν ξεκινάω με απότομο μπροστινό. βέβαια σε ελεγχόμενες συνθήκες άνευ πανικού μπορώ να κάνω ό,τι θέλω.
υπάρχουν 2 τρόποι φρεναρίσματος, πρώτα δυνατά και μετά πιο χαλαρά, ή προοδευτικά από χαλαρά προς δυνατά. το δεύτερο ενδείκνυται για τον δρόμο, το πρώτο για την πίστα. στην F1 πατάμε τέρμα τα φρένα και όσο επιβραδύνουμε χαλαρώνουμε κατεβάζοντας για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί, μετά κάνουμε trail braking και άλλα τέτοια ωραία.
απολαύστε και αυτό με υπότιτλους: http://www.youtube.com/watch?v=KrSEmsmj8Bw
εξαρτάται και από ποιά μηχανή οδηγώ, στο cb-1 τρώω τα πίσω τακάκια κανονικά, 3-1 σχεδόν, στο cbr το χαϊδεύω το πίσω. υπό κανονικές συνθήκες βέβαια άνευ πανικού, αλλά και στον πανικό αναλόγως.
Τελευταία τροποποίηση από kostas777; 23/11/2012 στις 01:32.
Μία επισήμανση απ την μεριά μου.
Τα αντρικά φρένα με τα μπροστινά κτλ,αν μπορούμε να τα αποφεύγουμε στα scooter χωρίς abs-cbs γιατί η διπλοπενιά καραδοκεί.
Ούτε διαδρομές έχουν τα καλαμάκια μπροστινά τους ,ούτε τροχούς ούτε αποσβέσεις οι πίσω σουμιέδες αμορτισέρ...
Π.χ στο sportcity που έχει δύο δίσκους μπροστά , μπλοκάρει-διπλώνει το μπροστινό τραγικά εύκολα με απότομο τσαρούχωμα.
Αντιθέτως , το πίσω φρένο του ,το γ@μώ στο πάτημα και με το μπροστινό προσαρμόζω ανάλογα και βάζω πινελιές. :P
μπάρον says :
"Japan rullezzzz re και ας το περνάω μίνιο και μουράβια κάθε 2 βδομάδες:rotflmao:
"
-
_Holder of Honoured Blockage Degree delivers lessons on invisibility_
Ο Καγκουρογαμόσαυρος
Στο 4:10 του βίντεο, το αναφέρει καθαρά. Πατάς πρώτα το πίσω φρένο για να σταθεροποιηθεί η μοτοσυκλέτα (λέει "pour stabilizer la moto').
Επίσης, δεν υπάρχει διαφορά στην τεχνική φρεναρίσματος ανάμεσα στο δρόμο και την πίστα. Φρενάρουμε με τον ίδιο τρόπο, η ένταση έχει διαφορά. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων στην πίστα, το προβλέψιμο της διαδρομής οι οδοί διαφυγής και η αυξημένη πρόσφυση μας επιτρέπουν και λίγο πιο «λάθος» φρενάρισμα.
Αυτό που περιγράφει ο Bladerunner (χαλαρά πίσω φρένο, απαλά→δυνατά→απαλά μπροστά με σταδιακό άφημα του πίσω) δεν είναι μόνο δική του έμπνευση, είναι και το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν και οι σχολές οδήγησης τύπου CSS κτλ.
Τέλος πάντων, μεγάλα παιδιά είμαστε οι περισσότεροι, ο καθένας φρενάρει όπως τον βολεύει. Αν κάποιον τον βολεύει μια ακολουθία κινήσεων καλύτερα από αυτή, τότε καλύτερα να ακολουθεί το δικό του τρόπο.
Πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί κάποτε μπορεί και να συμβεί!
Τα αυτοκίνητα, και ακόμα περισσότερα τα F1, έχουν ελάχιστη σχέση με τη μοτοσυκλέτα στις επιπτώσεις των φρένων. Η γεωμετρία τους δεν αλλάζει τόσο δραματικά, ούτε κινδυνεύεις να σου διπλώσει το μπροστινό. Μη πιάσουμε όμως τώρα αυτή τη κουβέντα, να συγκρίνουμε trail braking που κάνουμε ( ; ) με το μονοθέσιο σε σύγκριση με το μηχανάκι μας... Ναι;
Όσον αφορά περγαμηνές κλπ, δε λένε τίποτα. Όπως εγώ καταφέρνω και στέκομαι όρθιος με το μηχανάκι μου έτσι το καταφέρνουν και εκείνοι που διαφωνούν με την άποψή μου.
Ο τρόπος που περιέγραψα, είναι σε απόλυτη αρμονία με τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας και αυτό έχει αποδειχθεί και εργαστηριακά! Είμαι πάντα ανοικτός σε φρέσκες ιδέες και να δοκιμάζω καινούργιες για μένα τεχνικές. Μόνο που, δε γεννήθηκα γνωρίζοντας αυτά που λέω τώρα. Έχω φρενάρει με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς που υπάρχουν. Δε χρειάζεται να τους ξανακάνω!
Αν λοιπόν κάποιος δοκιμάσει αυτά που γράφουμε εδώ και δεν παρατηρήσει θετική διαφορά, εδώ είμαι να του εξηγήσω τι κάνει λάθος.![]()
Think faster than you ride