Σελίδα 2 από 7 ΠρώτοΠρώτο 1234567 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 16 έως 30 από 96

Θέμα: γυροσκοπικο φαινομενο

  1. #16

    Lightbulb poly endiaferon keimeno

    Καλημέρα σε όλους !

    Το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον και είπα να συνεισφέρω και εγώ λίγο.
    Για να λυθούν όλες οι απορίες με τον πλέον επιστημονικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο, κοιτάξτε στο link αυτό: http://socrates.berkeley.edu/~fajans
    Περιέχει ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά λίγο ακατανόητο δυστυχώς για πολλούς άρθρο. Το καλό είναι ότι έχει και μια απλοποιημένη version του ίδιου άρθρου.

    Καλές στροφές!

  2. #17
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της milaber
    Εγγραφή
    13/11/2003
    Μηνύματα
    1.011
    Πολύ καλό φίλε μου!


  3. #18
    σε ένα άρθρο παλιότερα στο moto είχα διαβάσει πως αν θες να στρίψεις αριστερά, γέρνεις το τιμόνι δεξιά. Είχα αναρωτηθεί τότε, καλά τι μας λέει!!
    Φίλε μου, διάβασα το post σου με προσοχή και μόλις έφυγα από δουλειά δοκίμασα με πολύ προσοχή και με λίγα χιλιόμετρα αυτό που μας περιέγραφες και ξαφνιάστηκα.
    Το τεσταρα και σε στροφή, εννοείται και πάλι με προσοχή. Αυτό που διαπίστωσα είναι πως σε αριστερή στροφή γυρνώντας το τιμόνι λίγο δεξιά η μηχανή έστριβε αριστερά.
    Θελώ να ρωτήσω τώρα αν αυτό που έκανα είναι σωστό....
    καθώς έστριβε η μηχανή αριστρά εγώ απλά πίεζα απαλά το τιμόνι δεξιά για να συνεχίσει να στρίβει. σωστό;;;;;

    Πάντως το θέμα στρίβω ΣΩΣΤΑ & με ΑΣΦΑΛΕΙΑ είναι πολύ μεγάλο.
    Αυτό που ξέρω και παραδέχομαι πως δεν τηρώ πάντα είναι τα εξής:
    όταν πλησιάζεις σε στροφή κάθεσαι στο έξω μέρος και φρενάρεις πριν στρίψεις Μέσα στη στροφή απλά κρατάς το γκάζι ανοιχτό.
    Θα μου πείτε τώρα γιατί δεν τηρείς αυτά τα λίγα που ξέρεις. έλα ντε!!
    Οτιδήποτε έχετε να προσθέσετε για το θέμα πάντως παιδιά μοιραστήτε το μιας και το στρίψιμο είναι αυτό που απολαμβάνεις αλλά και φοβάσαι περισσότερο στη μηχανή!!!

  4. #19
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της milaber
    Εγγραφή
    13/11/2003
    Μηνύματα
    1.011
    Αρχικά δημιουργήθηκε από ruyjin
    σε ένα άρθρο παλιότερα στο moto είχα διαβάσει πως αν θες να στρίψεις αριστερά, γέρνεις το τιμόνι δεξιά. Είχα αναρωτηθεί τότε, καλά τι μας λέει!!
    Φίλε μου, διάβασα το post σου με προσοχή και μόλις έφυγα από δουλειά δοκίμασα με πολύ προσοχή και με λίγα χιλιόμετρα αυτό που μας περιέγραφες και ξαφνιάστηκα.
    Το τεσταρα και σε στροφή, εννοείται και πάλι με προσοχή. Αυτό που διαπίστωσα είναι πως σε αριστερή στροφή γυρνώντας το τιμόνι λίγο δεξιά η μηχανή έστριβε αριστερά.
    Θελώ να ρωτήσω τώρα αν αυτό που έκανα είναι σωστό....
    καθώς έστριβε η μηχανή αριστρά εγώ απλά πίεζα απαλά το τιμόνι δεξιά για να συνεχίσει να στρίβει. σωστό;;;;;

    Πάντως το θέμα στρίβω ΣΩΣΤΑ & με ΑΣΦΑΛΕΙΑ είναι πολύ μεγάλο.
    Αυτό που ξέρω και παραδέχομαι πως δεν τηρώ πάντα είναι τα εξής:
    όταν πλησιάζεις σε στροφή κάθεσαι στο έξω μέρος και φρενάρεις πριν στρίψεις Μέσα στη στροφή απλά κρατάς το γκάζι ανοιχτό.
    Θα μου πείτε τώρα γιατί δεν τηρείς αυτά τα λίγα που ξέρεις. έλα ντε!!
    Οτιδήποτε έχετε να προσθέσετε για το θέμα πάντως παιδιά μοιραστήτε το μιας και το στρίψιμο είναι αυτό που απολαμβάνεις αλλά και φοβάσαι περισσότερο στη μηχανή!!!
    Φίλε μου, αυτό που λες είναι κλασσική τεχνική σε supernmoto φάσεις κυρίως (που γίνεται συνέχεια εννοώ).
    Φαίνεται τρομερό αλλά είναι πολύ απλό!

    Τώρα για το γκάζι στην στροφή, δεν ξέρω.
    Εγώ τις παίρνω με σταθερό γκάζι, αλλά στα (άχρηστα) μαθήματα οδήγησης μου έλεγαν ότι πρέπει με κλειστό εντελώς...

  5. #20
    συγνωμη για την αργοπορια της απαντησης, αλλα εδω και 2 μερες δεν μπορω να σηνδεθω με την compulink, και δεν απαντανε και στα τηλεφονα τους που υποτηθετε οτι ειναι σηνεχως ανοιχτα για την εξηπερετηση μας. στο θεμα μας... απο την στηγμη που θα σπροξεις το τιμονη και η μοτο θα παρει κληση και θα αρχηση να στριβη το γκαζι ειναι ..... σταθερα επιταχινομενο...... λογο οτι δεν μπορω να γραψω πολλα μολις εχω κανονικη σηνδεση θα σας γραψω λεπτομεριες. γιωργος

  6. #21
    Banned Το avatar του/της anco
    Εγγραφή
    04/03/2004
    Μηνύματα
    1.334
    Μετα απο πολυ - πολυ εξασκηση με το ενα χερι πανω στο ντεποζιτο (συνηθως αριστερο για να μην κλεινει η συμπιεση ) και το αλλο στο τιμονι πλεον κανω το γυροσκοπικο φαινομενο με πιο ευκολια.

    Εχω τις εξεις αποριες ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ.

    Κατα την κλιση σπρωχνο το εσωτερικο κλιπ-ον (δηλαδη αυτο που ειναι απο την μερια τις στροφης 'η τραβαω το αντιθετο κλιπ-ον)

    Με το ενα χερι στο ντεποζιτο αναγκαστικα σπρωχνουμε το εσωτερικο κλπ-ον.

    Ακομα με αυτο τον τροπο μοτοσυκλετα πλαγιαζει πολυ γρηγορα και με πολες μοιρες κλιση πως μπορουμε να εχουμε μια αισθηση για το μεγιστο επιτρεπτο οριο ?

    Φιλος που εκανε του 0-300 το μαθημα , λεει πως στη στροφη το γκαζι ειναι παντα επιταχυνομενο για να πηγαινει το βαρος πισω και η αλυσιδα να ειναι τεντωμενη για ευσταθεια.



  7. #22
    ελα τις 25 του μηνος στο ραντεβου αν μπορεις και θα σου λιθουν ολες οι αποριες

  8. #23
    Banned Το avatar του/της anco
    Εγγραφή
    04/03/2004
    Μηνύματα
    1.334
    ΟΚ!

  9. #24
    Αρχικά δημιουργήθηκε από ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ
    ελα τις 25 του μηνος στο ραντεβου αν μπορεις και θα σου λιθουν ολες οι αποριες
    Γειά σας παιδιά!
    Είμαι νέο μέλος στο Forum αλλά παλιός αναβάτης (αν συμπεριλάβω και τα μηχανάκια.....20+ χρόνια!!!)

    Θα ήθελα πολύ κάποια στιγμή να μπω δοκιμαστικά σε πίστα (πχ θα με βόλευε αυτή στα Μέγαρα) αλλά ξέρω ότι θα πρέπει να έχω ολόσωμη δερμάτινη στολή! Κι εγώ βεβαίως ΔΕΝ έχω!

    Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση?




    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	dsc02223 (custom).jpg 
Προβολές:	1517 
Μέγεθος:	11,7 KB 
ID:	3576

  10. #25
    ksino1100


    Θα ήθελα πολύ κάποια στιγμή να μπω δοκιμαστικά σε πίστα (πχ θα με βόλευε αυτή στα Μέγαρα) αλλά ξέρω ότι θα πρέπει να έχω ολόσωμη δερμάτινη στολή! Κι εγώ βεβαίως ΔΕΝ έχω!

    Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση?


    ----------------------------------------------------------------------------------

    υπαρχουν μαζαζια που νηκιαζεις. εδω στην αθηνα υπαρχουν 2-3. σε διαφημιστηκα μεσα σε περιοδηκα μοτοσηκλετας θα βρης τηλεφωνα..

  11. #26
    ελα τις 25 του μηνος στο ραντεβου αν μπορεις και θα σου λιθουν ολες οι αποριες



    25/8? ΠΟΥ?
    2 πόδια 2 ρόδες

  12. #27
    όταν η ρόδα γυρίζει Το avatar του/της sas
    Εγγραφή
    07/08/2003
    Μηνύματα
    1.013
    Αρχικά δημιουργήθηκε από BOMBIERE
    ελα τις 25 του μηνος στο ραντεβου αν μπορεις και θα σου λιθουν ολες οι αποριες



    25/8? ΠΟΥ?
    Πέρασε φίλε μου...πέρασε 25/7 ήταν.

    Next time

  13. #28

    To counter-steer δεν είναι μόνο λόγο γυροσκοπικού φαινομένου!!

    Αφού συζητάμε για τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας καλό είναι να χρησιμοποιούμε τον όρο counter-steer ή σε απλή μετάφραση "κόντρα στρίψιμο"? ¨) και αυτό διότι τα γυροσκοπικά φαινόμενα αν και συμβάλλουν, έχει αποδειχθεί ότι αποτελούν μικρό μέρος - δεν είναι δηλαδή η κύρια παράμετρος. Αν και οι μοτοσυκλέτες υπήρχαν για το μεγαλύτερο μέρος του αιώνα οδηγούνταν διαισθητικά και μόνο την δεκαετία του 1960 κάποιοι Ιάπωνες μηχανικοί (Honda αν θυμάμαι καλά) εισήγαγαν τον όρο δημόσια σε συνέδριο - μέχρι τότε το φαινόμενο δεν ήτο κατανοητό ούτε από τους σχεδιαστές μοτοσυκλετών πόσο μάλλον τους οδηγούς των.

    Η ανάλυση της δυναμικής συμπεριφοράς μοτοσυκλέτας σε στροφή είναι αρκετά περίπλοκη αλλά για λόγους απλοποίησης μπορούμε να πούμε ότι με την στροφή του τιμονιού προς την αντίθετη κατέυθυνση από την στροφή δημιουργείται μια μικρή στροφή που εκτρέπει την μοτοσυκλέτα από την ισορροπία της και αυτή γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής. Όμως επειδή η δύναμη αντίδρασης του εδάφους δεν είναι επάνω στο επίπεδο της μοτοσυκλέτας λόγω της γωνίας κάστερ και του trail δημιουργείται μια ροπή στο μπροστινό σύστημα η οποία το στριβει προς το εσωτερικό της στροφής ισορροπώντας την μοτοσυκλέτα και αρχίζοντας το στρίψιμο.

    Τα γυροσκοπικά φαινόμενα στον μπροστινό τροχό έχουν το ίδιο αποτέλεσμα (και κάνουν την μοτοσυκλέτα να γείρει, και φέρουν τον τροχό προς το εσωτερικό) αλλά είναι σημαντικά μικρότερα (ιδίως στις μικρές ταχύτητες). Τα γυροσκοπικά φαινόμενα παίζουν σημαντικό ρόλο στην σταθερότητα της μοτοσυκλέτας - κυρίως από τον πίσω τροχό που είναι και βαρύτερος. Το counter-steer λοιπόν λειτουργεί για τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας και στις χαμηλές ταχύτητες απλώς ίσως λειτουργεί παραπάνω από ότι περιμένουμε όταν το εφαρμόζουμε στην αρχή και μπορεί να μας τρομάξει αλλά με την εξάσκηση και την συνειδητή εφαρμογή δίνει πολύ γρήγορο και ακριβές έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

    Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ COUNTER- STEERING ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΟΝ Η ΕΠΑΝΑΚΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ (ΟΔΗΓΟΥΣΑ ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΩ)

    Αυτά... Καλά χιλιόμετρα παιδιά και καλά μαθήματα με την ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ο οποίος τόσο πρόθυμα μοιράζεται την γνώση από τα CSS.

  14. #29
    πρωην μελος Το avatar του/της idi
    Εγγραφή
    13/08/2003
    Μηνύματα
    6.082

    Re: To counter-steer δεν είναι μόνο λόγο γυροσκοπικού φαινομένου!!

    Αρχικά δημιουργήθηκε από jp929rr
    Αφού συζητάμε για τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας καλό είναι να χρησιμοποιούμε τον όρο counter-steer ή σε απλή μετάφραση "κόντρα στρίψιμο"? ¨) και αυτό διότι τα γυροσκοπικά φαινόμενα αν και συμβάλλουν, έχει αποδειχθεί ότι αποτελούν μικρό μέρος - δεν είναι δηλαδή η κύρια παράμετρος. Αν και οι μοτοσυκλέτες υπήρχαν για το μεγαλύτερο μέρος του αιώνα οδηγούνταν διαισθητικά και μόνο την δεκαετία του 1960 κάποιοι Ιάπωνες μηχανικοί (Honda αν θυμάμαι καλά) εισήγαγαν τον όρο δημόσια σε συνέδριο - μέχρι τότε το φαινόμενο δεν ήτο κατανοητό ούτε από τους σχεδιαστές μοτοσυκλετών πόσο μάλλον τους οδηγούς των.

    Η ανάλυση της δυναμικής συμπεριφοράς μοτοσυκλέτας σε στροφή είναι αρκετά περίπλοκη αλλά για λόγους απλοποίησης μπορούμε να πούμε ότι με την στροφή του τιμονιού προς την αντίθετη κατέυθυνση από την στροφή δημιουργείται μια μικρή στροφή που εκτρέπει την μοτοσυκλέτα από την ισορροπία της και αυτή γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής. Όμως επειδή η δύναμη αντίδρασης του εδάφους δεν είναι επάνω στο επίπεδο της μοτοσυκλέτας λόγω της γωνίας κάστερ και του trail δημιουργείται μια ροπή στο μπροστινό σύστημα η οποία το στριβει προς το εσωτερικό της στροφής ισορροπώντας την μοτοσυκλέτα και αρχίζοντας το στρίψιμο.

    Τα γυροσκοπικά φαινόμενα στον μπροστινό τροχό έχουν το ίδιο αποτέλεσμα (και κάνουν την μοτοσυκλέτα να γείρει, και φέρουν τον τροχό προς το εσωτερικό) αλλά είναι σημαντικά μικρότερα (ιδίως στις μικρές ταχύτητες). Τα γυροσκοπικά φαινόμενα παίζουν σημαντικό ρόλο στην σταθερότητα της μοτοσυκλέτας - κυρίως από τον πίσω τροχό που είναι και βαρύτερος. Το counter-steer λοιπόν λειτουργεί για τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας και στις χαμηλές ταχύτητες απλώς ίσως λειτουργεί παραπάνω από ότι περιμένουμε όταν το εφαρμόζουμε στην αρχή και μπορεί να μας τρομάξει αλλά με την εξάσκηση και την συνειδητή εφαρμογή δίνει πολύ γρήγορο και ακριβές έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

    Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ COUNTER- STEERING ΗΤΑΝ ΣΧΕΔΟΝ Η ΕΠΑΝΑΚΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ (ΟΔΗΓΟΥΣΑ ΣΧΕΔΟΝ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΩ)

    Αυτά... Καλά χιλιόμετρα παιδιά και καλά μαθήματα με την ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ο οποίος τόσο πρόθυμα μοιράζεται την γνώση από τα CSS.
    Thanks φιλε και θα χαιρομασταν να σε δουμε απο κοντα να συζητησουμε γυρω απο το θεμα.

    καλοσηρθες


  15. #30

    Ευχαριστό idi

    Γράφω σχετικά αραιά αλλά έχω γράψει και άλλες φορές. Έχω μιλήσει με την ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ από κοντά όταν η λέσχη μου συναντήθηκε με εσάς σε βόλτα στην Επίδαυρο και ελπίζω να συναντηθούμε ξανά σύντομα - ας πούμε βλέποντας τον Rossi στην Ακράτα (είμαι στην Πάτρα).

    Βιβλία για την οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι σπάνια αλλά καλά είναι του Keith Code (και τα μόνα από όσο ξέρω που ασχολούνται σε βάθος με το θέμα της γρήγορης και αγωνιστικής κυρίως οδήγησης). Επίσης είχα βρει ένα Ιταλικό Πανεπιστήμιο που έκανε μελέτες σχετικά με το counter steering και μέτραγε ροπές στο τιμόνι, επιταχύνσεις, κτλ - πολύ ενδιαφέρον. Αν το ξαναβρώ μετά το format που έκανα θα το κολλήσω.

Σελίδα 2 από 7 ΠρώτοΠρώτο 1234567 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Γυροσκοπικό φαινόμενο
    από Nrgman στο forum Off topic
    Απαντήσεις: 11
    Τελευταίο μήνυμα: 08/08/2007, 15:42
  2. γυροσκοπικο φαινομενο 2
    από γεροπιτσιρικος στο forum Οδήγηση: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 1
    Τελευταίο μήνυμα: 17/09/2006, 20:44
  3. Γυροσκοπικό φαινόμενο!!!
    από antonis111 στο forum Οδήγηση: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 127
    Τελευταίο μήνυμα: 17/09/2006, 01:02
  4. Φαινόμενο Karelis πείτε τη γνώμη σας
    από m1ke στο forum Αντιπαραθέσεις
    Απαντήσεις: 40
    Τελευταίο μήνυμα: 09/09/2005, 22:49

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF