Σόρρυ για την καθυστέρηση... Θα προσπαθήσω να απαντήσω αν και η συζήτηση σηκώνει πολύ κουβέντα...
Αν δεν υπολογίσουμε καθόλου τον παραγοντα ΚΟΣΤΟΣ (χρήσης και συντήρησης), θα λέγαμε γενικα οτι το 990 είναι ένα σαφως πιο ολοκληρωμένο μηχανάκι από το 690. Τελεία και παύλα.
Μπορεί να ικανοποιήσει πολύ περισσότερες κ@ύλες του αναβάτη του.... Από το να κάνει καγκουριλίκια και να ταξιδεύει με διακοσάρες στην εθνική μέχρι να ξύνει στον επαρχιακό και να οργώνει στο χωμα καλύτερα από κάθε ανταγωνιστή του.
Το 690 είναι σαφως πιο εξειδικευμένο με ξεκάθαρα OFF χαρακτηριστικά... Σίγουρα πάει καλύτερα από το 990 λοιπόν στο χώμα, έχει πολύ γκάζι όμως παραμένει μανιτζέβελο, έχεις πάντα την αίσθηση ότι αν κάτι πάει στραβά... θα κατεβάσεις το πόδι και θα το σώσεις (αίσθηση η οποία υπαρχει και στην άσφαλτο θα έλεγα...). Εννοείται οτι έχει τη δυνατότητα, κυρίως λόγω βάρους και όγκου, να ακολουθήσει τα καθαρόαιμα enduro σε πιο extreme συνθήκες (μονοπατια κλπ), πέρα από το παραδοσιακό travel enduro που κάνεις με τα μεγάλα. Η' για να το πω αλλιώς.... τηρουμένων των αναλογιών φαντάσου ένα EXC 400 που το φορτώνεις και γυρίζεις από χώμα την Ελλάδα ή τον... κόσμο!
Σ' αυτό το σημείο αξίζει να μνημονευτεί η ευκολία συντήρησης του 690 με αυτή του 990, ειδικά αν χρειαστεί να αντιμετωπίσεις κάτι στην ύπαιθρο.... δεν ξέρω αν το έχεις ήδη κάνει αλλά δεν είναι το πιο ευχάριστο να λύνεις χίλιες βίδες και να κατεβάζεις τα ρεζερβουάρ του 990 για να τσεκάρεις το παραμικρό...
Στην άσφαλτο προφανώς οι συμβιβασμοί που πρέπει να κάνεις με το 690 είναι σαφώς περισσότεροι... Παραμένει ένα πανάλαφρο παιχνίδι, με εξίσου διάθεση για καγκουριλίκια (όπως κάθε ΚΤΜ... γιατι να το κρύψωμεν άλλωστε!), είναι ακόμα ευκολότερο στην πόλη αλλά μέχρι εκεί... Σαφώς δεν θα το πάρεις αν θέλεις να κάνεις ταξίδια-αστραπή κτλ...
Και τώρα ερχόμαστε στον παράγοντα κόστος.... το 990 είναι nice to have, όμως θα συμπλήρωνα και πολύ ακριβό να το διατηρήσεις. Πέρα από τα ακριβά και περίπλοκα σερβις του και τα πανακριβα ανταλλακτικά του (ναι... έχω αλλάξει την τρόμπα βενζίνης των 600€...), είναι ένα μηχανάκι που καίει περισσότερο και από κουτί των 1600κε!!! Ίσως βέβαια να φταίει και το γεγονός οτι σε βάζει στην πρίζα να το πηγαίνεις συνέχεια τσίτα... Από την άλλη, το 690 δεν παύει να είναι ένα μονοκύλιδρο με χαμηλό κόστος συντήρησης (βάζεις και μόνος χέρι άνετα...) αλλά και χρήσης - πολύ οικονομικό (με τα 24 λίτρα του extra safari tank που φοράω έφτασα σε αυτονομία έως και 600+ χλμ!).
Μπορεί η τελευταία παράγραφος να αποκτά πολύ μεγαλύτερη σημασία στην σημερινή εποχή, όμως σε κάθε περίπτωση σκέψου τι ακριβώς θέλεις να κάνεις με το μηχανάκι... μόλις αυτό γίνει ξεκάθαρο στο μυαλό σου, τότε η επιλογή είναι εύκολη!